Zestawienie klocków hamulcowych-nasze testy!
Po pierwsze proszę o przeczytanie tematu!!! Temat jest konkretny i taki ma pozostać:]
Znajdując trochę czasu postanowiłem zrobić zestawienie klocków hamulcowych do gaźnikowej SV’ki. Sumiennie przejrzałem katalogi i wypisałem dla was wszystkie liczące się na rynku firmy, które gwarantują wysoki pozom bezpieczeństwa. Klocki wypisane są zawsze w kolejności: organiczne, półmetaliczne, spiekowe. Firmy ułożone są alfabetycznie. Teraz szybko możesz wyszukać najtańsze oferty i wybrać coś dla siebie
. Dodałem także krótkie opisy, żeby ułatwić wybór. Nie musicie się z nimi zgadzać. Sam nie testowałem jeszcze żadnych klocków na przód, ale na przyszły sezon muszę już zmieniać, stąd zainteresowanie tematem.
Braking (Włochy) – klocki z najwyższej półki-żylety, cena najwyższa w zestawieniu.
Przód:
-Braking 782CM55 Sinter,
-Braking 787CM55 Sinter.
Tył:
-Braking 719SM1 Semi metalowe,
-Braking 719CM56 Sinter.
Brembo (Włochy) – także bardzo wysoka cena, seria CC (niebieskie) ponoć średniaki, z kolei seria SA (czerwone) to już konkretne heblowanie.
Przód:
-Brembo 07KA18 CC Ceramiczno Metalowe,
-Brembo 07KA19 CC Ceramiczno Metalowe,
-Brembo 07KA18 SA Spiek Metalu,
-Brembo 07KA19 SA Spiek Metalu.
Tył:
-Brembo 07KS05 CC Ceramiczno Metalowe,
-Brembo 07KS05 SP, Spiek Metalu.
Brenta (Włochy) – chyba najmniej znana firma w zestawieniu, kusi niska cena i wiele dobrych opinii.
Przód:
-Brenta FT3091,
-Brenta FT3092,
-Brenta FT3091 Sinter,
-Brenta FT3092 Sinter.
Tył:
-Brenta 3052,
-Brenta 4052 Sinter.
Carbone Lorraine „CL” (Francja) – wysoka cena = wysoka jakość. Obie serie bardzo polecane.
Przód:
-Carbone Lorraine 2383 A3+,
-Carbone Lorraine 2384 A3+,
-Carbone Lorraine 2383 XBK5,
-Carbone Lorraine 2384 XBK5.
Tył:
-Carbone Lorraine 2384 A3+,
-Carbone Lorraine 2383 RX3.
EBC (Anglia/USA) – bardzo popularne klocki, ale jak kupować to tylko serie HH (złote). Dobry stosunek ceny do jakości.
Przód:
-EBC FA229,
-EBC FA231,
-EBC FA229HH,
-EBC FA231HH.
Tył:
-EBC FA063,
-EBC FA063HH.
Ferodo (Włochy) – obie serie Ferodo są bardzo dobrze oceniane, ale są lepsze kolcki^ Przyzwoita cena, dlatego warto.
Przód:
-Ferodo FDB2048 Platinum,
-Ferodo FDB2049 Platinum,
-Ferodo FDB2048 ST Spiekowe,
-Ferodo FDB2049 ST Spiekowe.
Tył:
-Ferodo FDB338 Platinum,
-Ferodo FDB338 ST Spiekowe.
Galfer (Hiszpania) – średnio znane w naszym kraju i przyznam, że bardzo interesujące. Przez to może „niedocenione”.
Przód:
-Galfer FD174G1054,
-Galfer FD179G1054,
-Galfer FD174G1651 Semi metalowe,
-Galfer FD179G1651 Semi metalowe,
-Galfer FD174G1370 Spiek metalu,
-Galfer FD179G1370 Spiek metalu.
Tył:
-Galfer FD045 G1054,
-Galfer FD045 G1651 Semi metalowe,
-Galfer FD045 G1370 Spiek metalu.
GOLDfren (Czechy) – najtańsze i najsłabsze klocki w zestawieniu, mieszane opinie użytkowników. Nie oczekujmy rewelacji.
Przód:
-Goldfren 104 AD,
-Goldfren 124 AD,
-Goldfren 104 S3 Racing,
-Goldfren 124 S3 Racing.
Tył:
-Goldfren 016 AD,
-Goldfren 016 S3 Racing,
Nissin „NSN”(Japonia) – czołówka jeśli chodzi o siłę hamowania. Zarówno seria NS (niebieskie) jak i ST (złote) działają ostro. Minusem jest bardzo wysoka cena.
Przód:
-Nissin 2P257 NS Semi metalowe,
-Nissin 2P260 NS Semi metalowe,
-Nissin 2P257 ST Spiek metalu,
-Nissin 2P260 ST Spiek metalu.
Tył:
-Nissin 2P213 NS Semi metalowe,
-Nissin 2P213 ST Spiek metalu.
Scandinavian Brake Systems “SBS” (Dania) – jedne z najlepszych kloców na rynku. Street Excel to pewniak. Wysoka cena.
Przód:
-SBS 704 HF Street,
-SBS 705 HF Street,
-SBS 704 HS Street Excel,
-SBS 705 HS Street Excel.
Tył:
-SBS 556 HF Street,
-SBS 556 LS Street Excel.
TRW/Lucas (Niemcy) – postawiłbym je na równo z Ferodo. Bardzo dobre ale bez szału. Dobra cena.
Przód:
-TRW MCB681,
-TRW MCB682,
-TRW MCB681SV,
-TRW MCB682SV.
Tył:
-TRW MCB531,
-TRW MCB531SH.
Vesrah (Japonia) – Mój faworyt. Świetna opinia, konkurencja Nissina, SBS’a, CL’a. Jednocześnie z tych 4 można je wyrwać najtaniej. Prawdopodobnie klocki, które trafią u mnie na przód po oryginalnych Tokico HH.
Przód:
-Vesrah SD-352,
-Vesrah SD-435,
-Vesrah VD-352JL Spiek metalu,
-Vesrah VD-435JL Spiek metalu.
Tył:
-Vesrah SD-327,
-Vesrah VD-327JL Spiek metalu.
Kończąc zachęcam do dopisywania do tematu opinii o klockach które sami przetestowaliście, stworzymy sobie bazę dla potomnych. Tylko proszę piszcie precyzyjnie tak jak w zestawieniu, bo ogólna informacja typu EBC jest nic nie warta. Jeżeli skończyliście jakieś klocki to w miarę możliwości wypisujcie także ile wytrzymały.
Dla przykładu ja zacznę:
EBC FA063 (klocki organiczne) – założone na tył po oryginalnych Tokico. Do SV’ki się nadają z racji hamowania silnikiem. Tanie, schodzą szybko, pylą. Do tej pory zrobiłem na nich 10 000km i połowa już chyba zeszła. Kolejny raz zaryzykuję i wezmę inne. Na przód organiczne zdecydowanie NIE. Będą za słabe i znikną błyskawicznie.
Zaczynamy!