Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=1504
Strona 1 z 2

Autor:  biemwi [ 14 lip 2010, o 15:48 ]
Tytuł:  Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Witam. Czy ktoś miał taki przypadek że np. lewa strona gumy jest już gładka a prawa ma ok 1-2 mm? Co może być przyczyna? Styl jazdy czy coś poważniejszego (krzywy tor jazdy). Dodam że przejechałem 4000 kilo, wcześniej głębokość bieżnika nie różniła się.

Autor:  Słoniu [ 14 lip 2010, o 16:06 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Styl jazdy, ewentualnie krzywy set kierownicy.

Autor:  biemwi [ 14 lip 2010, o 16:20 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

No tak nie napisałem, że jest lekko krzywa kierownica po przewróceniu. Ale nie ściąga przy żadnej prędkości nawet tych wyższych.

Autor:  kacperski [ 14 lip 2010, o 16:22 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Może koło jest krzywo ustawione? Chociaż to byś chyba zauważył :hmm:

Autor:  lpt [ 14 lip 2010, o 16:25 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

To co zwykle - rama ;)
Główka w lewo, to na dole masz róznicę na oponie.
Spazz - przaja Ci fest.

Autor:  Słoniu [ 14 lip 2010, o 16:59 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

biemwi napisał(a):
No tak nie napisałem, że jest lekko krzywa kierownica po przewróceniu. Ale nie ściąga przy żadnej prędkości nawet tych wyższych.


Motocykla przy krzywych setach kierownicy nie ściąga, ale jak wchodzisz w zakręt to przy krzywej rączce (jeżeli jest zgięta w stronę zbiornika i wchodzisz w zakręt, gdzie skrzywiona rączka znajduje się po wewnętrznej stronie winkla) masz zawsze mniejsze złożenie, bo ona utrudnia pozycje na motocykli itp przez swoją asymetrię.
Moja prawa rączka jest lekko skrzywiona w stronę zbiornika ( tak z 1 cm) i w prawych łukach trochę mniej się składam.

EDIT: Biemwi która raczka w Twoim motocyklu jest krzywa? Lewa, prawa?
Ja bym się nie martwił o skrzywienie główki ramy, bo byś to wyczuł, dla pewności rozpędź się na prostej i równej drodze tak do 100km/h i puść kierownice i zwalniaj tak aż do momentu, w którym da się jechać bez trzymanki. Kierownica zawsze "weżykuje" tak jadąc ale nie widać tego gołym okiem, no chyba, że przy 20 km/h. Jeżeli moto jedzie prosto to wszystko jest git, możesz sobie wyprostować, tylko nie kupuj na allegro bo tam są w większości po glebach.

Autor:  biemwi [ 14 lip 2010, o 17:05 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Lewa. Dwa razy w swoim życiu leżał na lewej stronie. Za mojej kadencji jakieś 2 tys km temu. W baku jest wgniotka mała od kiery.

Autor:  Słoniu [ 14 lip 2010, o 17:23 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

biemwi napisał(a):
Lewa. Dwa razy w swoim zyciu lezal na lewej stronie. Za mojej kadencji jakies 2 tys km temu. W baku jest wgniotka mala od kiery


Wcześniej pisałem pod kątem trudności domykania tylnej opony... Ty masz lewy set skrzywiony i lewa cześć opony jest bardziej wytarta... zupełnie odwrotnie niż u mnie. Może być, że mając mocno skrzywioną rączkę (wkońcu zrobiła wgniotkę w baku) moto Ci się bardziej składa jadą w lewo niż w prawo. A gdzie masz tą oponę wytartą? bliżej środka czy bliżej krawedzi? Ewentualnie wiecej zakrętów robisz w lewo :D

Autor:  Bartosz [ 14 lip 2010, o 18:12 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Może biemwi kupił moto od gościa który jeździł po torze gdzie górują lewe zakręty i oponka jest bardziej wytarta ;)
Teraz to ma diagnozę krzywego moto ;)

Autor:  Słoniu [ 14 lip 2010, o 20:42 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

A może poprostu tak się wytarło po ulicy i tyle. Ja też mam trochę mniej mięska po jednej stronie opony... ;)

Autor:  biemwi [ 14 lip 2010, o 20:43 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Kumple się śmieli, że na torze żużlowym byłem :) Ja bym się kłócił z tym setem. Bo niezależnie jak trzymam kierownicę czy prostą czy nie, składam się odpowiednio do danego zakrętu i nie zastanawiam się w jakiej pozycji mam ręce i jak set jest wysunięty. Po drugie ta guma jest z przygodami, ok 300 km zrobiłem na flaku ok 1,2 bara w 2 osoby. Później doszła piana (łatka w sprayu). Może zbyt panikuje ale zamówiłem nowy komplet i szkoda by było żeby znowu to tak wyglądało. Słoniu- możliwe bo w lewych czuję się pewniej! Na wodzie, na skuterach wodnych tylko w lewo konkretny stunt mi wychodzi :P Zastanawiam się czy nie oddać moto w ręce mechanika sprawdził te sety, lagi, ramę przed założeniem nowej gumy...

Autor:  Słoniu [ 14 lip 2010, o 21:25 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Mi też jakoś te lewe zakręty lepiej idą :D W ogóle jak zwieszam barki to mi wygodniej w lego niż w prawo xd

Autor:  wasior [ 14 lip 2010, o 22:55 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

biemwi napisał(a):
Kumple się śmieli, że na torze żużlowym byłem :) Ja bym się kłócił z tym setem. Bo niezależnie jak trzymam kierownicę czy prostą czy nie, składam się odpowiednio do danego zakrętu i nie zastanawiam się w jakiej pozycji mam ręce i jak set jest wysunięty. Po drugie ta guma jest z przygodami, ok 300 km zrobiłem na flaku ok 1,2 bara w 2 osoby. Później doszła piana (łatka w sprayu). Może zbyt panikuje ale zamówiłem nowy komplet i szkoda by było żeby znowu to tak wyglądało. Słoniu- możliwe bo w lewych czuję się pewniej! Na wodzie, na skuterach wodnych tylko w lewo konkretny stunt mi wychodzi :P Zastanawiam się czy nie oddać moto w ręce mechanika sprawdził te sety, lagi, ramę przed założeniem nowej gumy...


100% prawda, że w zakrętach na lewo czujesz się pewniej. To się wzięło z czasów prehistorycznych. Człowiek w nocy oganiał się od wilków prawą ręką (z kijem) chodząc wokoło ogniska. Czyli w lewo :)

Na poważnie to złożona sprawa, ale większości ludzi wychodzi lepiej zakręt w lewo niż w prawo...

Nowy komplet nie zaszkodzi. Jeśli miałbyś krzywą ramę lub przekrzywione lagi jechałbyś siedząc krzywo, zgadza się?

Autor:  fibat [ 14 lip 2010, o 23:16 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

U mnie jest tak, że lepiej czuję się na prawych winklach, efekt Coriolisa bierze więc w łeb. Wychodzi na to, że zależy to od dominującej półkuli mózgowej :mrgreen:

Autor:  sirmariano [ 14 lip 2010, o 23:47 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

fibat a nie jesteś leworęczny? Ja to zawsze tłumaczyłem prawo-leworęcznością. Mi tak samo zakręty w lewo lepiej idą.

Autor:  mr0zd [ 15 lip 2010, o 00:37 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

A to nie tak że przy prawym winklu boimy się, że wpadniemy w tira jadącego z naprzeciwka, a przy lewym to co najwyżej pole?
Mi też łatwiej lewe idą :)

Autor:  sirmariano [ 15 lip 2010, o 08:29 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Nie boje się tira bo na rolkach, łyżwach go nie ma - tak samo w szybowcach.

Autor:  lasooch [ 15 lip 2010, o 08:51 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

Po prostu nikt nie chce wypieprzyć się na prawo, bo z prawej jest tłumik, szkoda by było go pokiereszować :obity:

Autor:  fibat [ 15 lip 2010, o 11:39 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

sirmariano napisał(a):
fibat a nie jesteś leworęczny? ja to zawsze tłumaczyłem prawo-leworęcznością. Mi tak samo zakręty w lewo lepiej idą.


No właśnie nie, wszystkie najważniejsze rzeczy robię prawą ręką :mrgreen:

mr0zd napisał(a):
A to nie tak że przy prawym winklu boimy się, że wpadniemy w tira jadącego z naprzeciwka, a przy lewym to co najwyżej pole?
Mi też łatwiej lewe idą :)


Jak sobie trenowałem ciasne zawracanie na pustym placu, to też lepiej mi szło w prawo
lasooch napisał(a):
Po prostu nikt nie chce wypieprzyć się na prawo, bo z prawej jest tłumik, szkoda by było go pokiereszować :obity:


:mrgreen: hehe dobre. Jak ktoś ma serię to prawie na kolano schodzi a jak założy Yoshi to pewnie zsiada z motocykla i przeprowadza po zakręcie. wniosek-ciąć rurę za setami :mrgreen:

Autor:  slayer [ 15 lip 2010, o 12:38 ]
Tytuł:  Re: Nierównomierne zużycie tylniej opony SV650s `00

lasooch napisał(a):
Po prostu nikt nie chce wypieprzyć się na prawo, bo z prawej jest tłumik, szkoda by było go pokiereszować :obity:

To ja nie mam takiej alternatywy :P

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/