Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 6 sty 2025, o 06:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Stuknięcia w silniku ? 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 11:28
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
Post Stuknięcia w silniku ?
Cześć i czołem :)

Na początku napiszę, że silnik pracuje równo na zimno jak i po rozgrzaniu, wszystko pięknie ładnie, nic nie stuka nic nie puka, prawie jak nówka. Problem pojawia się czasami przy ruszaniu a raczej po ruszeniu, przy niedużej prędkości na pierwszym biegu chwile po ruszeniu słychać stuknięcie z okolic silnika, dodam, że jest to jednorazowe stuknięcie. Co o tym myślicie?

_________________
Obrazek


19 lis 2014, o 19:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
A jak u ciebie napęd wygląda ? Sprawdzałeś czy równo rozciągnięty łańcuch, jak wyglądają zęby na przedniej zębatce ?

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


19 lis 2014, o 20:24
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 11:28
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
Jeszcze do niczego nie zaglądałem, jedynie olej sprawdziłem i jest ok. Wydaje mi się, że już wcześniej takie stuknięcia się pojawiały ale po prostu nie zwróciłem na to uwagi. Teraz sezon się kończy więc będę miał więcej czasu na zabawę z suzi. Może to być wina sprzęgła? Ile sprzęgło w takiej sv'ce powinno pojeździć ?

_________________
Obrazek


19 lis 2014, o 20:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
Ja bym posłuchał się rady kolegi TomK. U mnie zaraz po zakupieniu motocykla było podobnie. Coś raz na jakiś czas stuknęło sobie tak jakby ktoś małym młotkiem przyłożył. Po wymianie napędu wraz z zębatkami jak ręką odjął. Stary napęd miał jeszcze sporo naciągu, ale był nierównomiernie rozciągnięty.

_________________
www.poomoc.pl


19 lis 2014, o 20:48
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 11:28
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2005
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
Arek1 napisał(a):
Coś raz na jakiś czas stuknęło sobie tak jakby ktoś małym młotkiem przyłożył


To może być to :) Dzięki za szybką odpowiedź.

_________________
Obrazek


19 lis 2014, o 20:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
danonee napisał(a):
Dzięki za szybką odpowiedź.


TomKnależą się podziękowania. Po jego poście przypomniało mi się, że miałem właśnie wspomnianą sytuację z napędem.

_________________
www.poomoc.pl


19 lis 2014, o 21:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
zanim wymienisz to umyj naftą i przesmaruj łańcuch, w skrajnych przypadkach suchy i brudny łańcuch tez może wydawać odgłos puknięcia

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


19 lis 2014, o 23:22
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
kisiel_krzychu napisał(a):
zanim wymienisz to umyj naftą i przesmaruj łańcuch, w skrajnych przypadkach suchy i brudny łańcuch tez może wydawać odgłos puknięcia


Po co myć i smarować i robić jakieś próby ?
Nie lepiej najpierw zrobić inspekcje napędu, a mycie i smarowanie wykonać już po pozytywnym wyniku ?

1. Sprawdzić jak bardzo odchodzi łańcuch od tylnej zębatki (od strony śrub do naciągu)
2. Sprawdzić luz łańcucha w kilku punktach, np. przepychając motocykl o 1 krok aż sprawdzimy cały łańuch, luz powinien wynosić 20-30 mm
3. Odkręcić dekiel zębatki zdawczej (dźwignia zmiany biegów i 3 śruby) i sprawdzić stan zębatki, tylną też można oglądać ale zazwyczaj tył wygląda dobrze a przód katastrofalnie tj. mocno wytarte zęby, zaostrzone lub odkształcone.

Jeśli ocenisz wszystko na min. 3+ to możesz myć, smarować i testować czy jeszcze pare tyś. pociągnie.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


19 lis 2014, o 23:47
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
TomK napisał(a):
kisiel_krzychu napisał(a):
zanim wymienisz to umyj naftą i przesmaruj łańcuch, w skrajnych przypadkach suchy i brudny łańcuch tez może wydawać odgłos puknięcia


Po co myć i smarować i robić jakieś próby ?
Nie lepiej najpierw zrobić inspekcje napędu, a mycie i smarowanie wykonać już po pozytywnym wyniku ?

1. Sprawdzić jak bardzo odchodzi łańcuch od tylnej zębatki (od strony śrub do naciągu)
2. Sprawdzić luz łańcucha w kilku punktach, np. przepychając motocykl o 1 krok aż sprawdzimy cały łańuch, luz powinien wynosić 20-30 mm
3. Odkręcić dekiel zębatki zdawczej (dźwignia zmiany biegów i 3 śruby) i sprawdzić stan zębatki, tylną też można oglądać ale zazwyczaj tył wygląda dobrze a przód katastrofalnie tj. mocno wytarte zęby, zaostrzone lub odkształcone.

Jeśli ocenisz wszystko na min. 3+ to możesz myć, smarować i testować czy jeszcze pare tyś. pociągnie.
Miałem już tak ze dwa razy że łańcuch mechanicznie był w normie, ale grzechotał jak...no grzechotał, bardzo ;)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


20 lis 2014, o 01:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Stuknięcia w silniku ?
Zestaw napędowy zacznie "strzelać" w momencie, gdy zużycie łańcucha nastąpi szybciej niż kół zębatych (albo odwrotnie). Zjawisko bardzo częste. Jeżeli mieliście okazję kiedyś przejechać się zdechniętym do granic możliwości rowerem ze strzelającym łańcuchem, to tak samo jest właśnie w motocyklu, tylko na większą skalę.

Zaraz po tym jak kupiłem swój pierwszy motocykl byłem gotów rozkręcać silnik. Myślałem, że strzały wydobywają się ze skrzyni biegów. Jakież było moje zdziwienie, gdy po nasmarowaniu łańcucha wszystko przeszło jak ręką odjął. Ale tylko na chwilę. W takich wypadkach zestaw napędowy kwalifikuje się już do wymiany.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


20 lis 2014, o 01:28
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL