Autor |
Wiadomość |
bibosh343
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sie 2014, o 18:06 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Witam! problem FI
Witajcie..! Wiem, że to nie ten dział, ale coś nie mogę dodać postu w dziale mechanika.. Słuchajcie, ostatnio zmieniłem tłumik w swojej SV 650 K8 i jak już go zmieniłem, to świeci mi się błąd na zegarze FI i czerwona kontrolka od oleju.. Strasznie razi mnie to w oczy, jak się tego pozbyć co jest nie tak! Dziękuję i pozdrawiam !
|
1 lut 2015, o 23:15 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Witam! problem FI
Kontrolka oleju się świeci jak jest niskie ciśnienie w układzie smarowania zdaje się. Sprawdź poziom oleju może najpierw
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
2 lut 2015, o 00:24 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Witam! problem FI
|
2 lut 2015, o 01:05 |
|
|
bibosh343
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sie 2014, o 18:06 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Witam! problem FI
Olej mam pełny, bo na nowy wymieniałem :c błąd Fi zaczyna się świecić, jak po stronie z manetką gazu wcisnę czerwony przycisk
|
2 lut 2015, o 17:18 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Witam! problem FI
Sprawdz kody błędów, jak przesłałem ci linka.
|
2 lut 2015, o 19:37 |
|
|
tercero
motocyklista
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 14:06 Posty: 227 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
|
Re: Witam! problem FI
przycisk blokady zapłonu masz na myśli?
|
2 lut 2015, o 20:17 |
|
|
bibosh343
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sie 2014, o 18:06 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Witam! problem FI
Tak, to ten. Sprawdzę tak jak pisał HUBI199
|
2 lut 2015, o 22:58 |
|
|
bibosh343
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sie 2014, o 18:06 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Witam! problem FI
Hej, zrobłem tak jak pisał HUBI, a na komputerku pokazuje się błąd c44 i na przemian z c00 możliwe, że sonda lambda się uszkodziła? jakie to niesie skutki, 150 złotych, to zbyt dużo jak na taką sondę..
|
8 lut 2015, o 21:05 |
|
|
Vieha
motorowerzysta
Dołączył(a): 25 sty 2015, o 20:36 Posty: 97 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 07'
|
Re: Witam! problem FI
Sprawdzilbym najpierw połączenie, jeśli wszystko jest ok to raczej wymianka, a jak 150 to za dużo ...nie wymieniaj choć zupełnie nie rozumiem tego stwierdzenia. Jak przyjdzie opone wymienić i 500 wypluc to co zrobisz?
|
9 lut 2015, o 20:30 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Witam! problem FI
Opornik wstawić, jest mnóstwo wykresów sond lambda (litr miał jak felicja, k7 nie wiem) Jednak najpierw radze odpiąć ecu i miernikiem sprawdzić wszystko.
|
9 lut 2015, o 20:50 |
|
|
Vieha
motorowerzysta
Dołączył(a): 25 sty 2015, o 20:36 Posty: 97 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 07'
|
Re: Witam! problem FI
Hubi nie wiem może ja sie nie znam, ale po co tak często wspominani księgowi wystawili tam lambde jak mógłby to być opornik
|
10 lut 2015, o 01:50 |
|
|
kamilfrost
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 sie 2014, o 22:21 Posty: 57 Lokalizacja: Wyszków
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 SK3
|
Re: Witam! problem FI
myślę, że hubi199 propnuje podpięcie opornika do wtyczki żeby się nie pokazywał błąd. jednak opornik nie sprawdzi ile jest tlenu w spalinach przez co sterownik nie będzie dodawał/ujmował paliwa w mieszance co do sondy to w silnikach samochodowych zazwyczaj przestaje pokazywać prawidłowe wartości po przelocie 200k+, jednak działa i nie pokazuje błędu, który jest w momencie kiedy sonda jest uszkodzona co do kontrolki FI - Fuel Injection, więc tam bym szukał problemu (z kolei u znajomego w 929 okazało się, że problemem jest zużyty akumulator przez co elektronika nie działała prawidłowo)
|
10 lut 2015, o 13:20 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Witam! problem FI
Kod błędu odczytany wskaże przyczynę denerwującej "lampki". W samochodach różnie to jest, u mnie przez przepustnice wywalało błąd lambdy Lambde dla ekologii zainstalowali, a opornik ma tylko być jak emulator lambdy (by ecu myślało, że działa wszystko ok)
|
10 lut 2015, o 13:54 |
|
|
Vieha
motorowerzysta
Dołączył(a): 25 sty 2015, o 20:36 Posty: 97 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 07'
|
Re: Witam! problem FI
To faktycznie nie zrozumiałem, myślałem że hubi199 sugeruje opornik jako sposób usunięcia problemu a nie pomoc w diagnozie ...no to chyba rzeczywiście najprostrzy sposób na potwierdzenie problemu. Z tego co wiem somo FI ogólnie oznacza błąd, kod błędu można odczytać po wejsciu w tzw tryb dealera co kolega bibosh już zrobił i wyswietla C44 co zonacza sonde, natomiast nie jestem pewien czy normalnym jest wyswietlanie tego kodu na przemian z C00 czyli brakiem błędów. Generalnie im więcej czasu spędzam na forum tym głupszy się czuje, hubi199 opowiedz więcej o tym oporniku mnie dręczy temat, bo być może sugerowałeś opornik jako docelowe rozwiazanie problemu i być może to nawet lepsze od lambdy tylko za głupi jestem żeby to ogarnąć. W sumie 650 miały labde chyba od 2007 lub 6 więc wczesniejsze wersje sobie bez niej radziły
To tylko i wyłącznie ekologia? Nijak nie wpływa na skład mieszanki? No chyba po to jest właśnie żeby regulować dawkę paliwa
|
10 lut 2015, o 14:17 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Witam! problem FI
Oczywiście że wpływa na skład mieszanki. Myślę, że nawet wstawiając opornik można wzbogacić mieszanke. O ile nie wiem, na forum jest kilku bardziej doświadczonych więc oni powinni się wypowiedzieć (@Carry) Prawdopodobnie będziesz musiał mieć troche bogatszą mieszanke (wydech przelotowy) więc ecu musi myśleć że masz ubogą mieszanke (większa rezystancja opornika) W sv1000 na forum @lpt montował 10k Średnio mi się chce wszytko czytać, ale od tego bym zaczął
|
10 lut 2015, o 15:50 |
|
|
bibosh343
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sie 2014, o 18:06 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Witam! problem FI
Hea powiedzcie mi jaki to ma być opornik i gdzie mam go zamontować
|
11 lut 2015, o 10:27 |
|
|
Vieha
motorowerzysta
Dołączył(a): 25 sty 2015, o 20:36 Posty: 97 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 07'
|
Re: Witam! problem FI
No właśnie wiem jak to mniej wiecej działa i dreczylo mnie jak zabieg z opornikiem wpływa na warunki pracy silnika
|
11 lut 2015, o 21:09 |
|
|
bibosh343
rowerzysta
Dołączył(a): 22 sie 2014, o 18:06 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Witam! problem FI
Tzn jak
|
12 lut 2015, o 17:18 |
|
|
Vieha
motorowerzysta
Dołączył(a): 25 sty 2015, o 20:36 Posty: 97 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S/N 07'
|
Re: Witam! problem FI
Jak bym wiedział to by mnie nie dreczylo sonda reguluje dawkę paliwa sygnał ( napięcie) który do ciera do ecu jest zmienny, wkładając opornik zamiast sondy do ecu będzie trafiać cały czas takie samo napięcie a więc dawka nie będzie regulowana tylko rownież stała i może sie okazać (tak na chlopski rozum) ze mieszanka będzie zabogata lub uboga, jedno i drugie nie korzystnie wpływa na prace silnika, w skrajnych wypadkach prowadzi do poważnych uszkodzeń, tylko właśnie nie wiem czy zastąpienie lambde opornikiem będzie aż tak istotne czy może różnice w dawce bedą niemal nieistotne. W sumie z tego co wiem to w sv lambda robi robotę tylko w dolnym i średnim zakresie, no i tu właśnie głupi jestem
|
12 lut 2015, o 23:29 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Witam! problem FI
|
13 lut 2015, o 00:15 |
|
|