Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Witam! problem FI https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=15686 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bibosh343 [ 1 lut 2015, o 23:15 ] |
Tytuł: | Witam! problem FI |
Witajcie..! Wiem, że to nie ten dział, ale coś nie mogę dodać postu w dziale mechanika.. Słuchajcie, ostatnio zmieniłem tłumik w swojej SV 650 K8 i jak już go zmieniłem, to świeci mi się błąd na zegarze FI i czerwona kontrolka od oleju.. Strasznie razi mnie to w oczy, jak się tego pozbyć co jest nie tak! Dziękuję i pozdrawiam ! |
Autor: | Dziaku [ 2 lut 2015, o 00:24 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Kontrolka oleju się świeci jak jest niskie ciśnienie w układzie smarowania zdaje się. Sprawdź poziom oleju może najpierw |
Autor: | hubi199 [ 2 lut 2015, o 01:05 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Obstawiam na sonde lambda http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=110382 |
Autor: | bibosh343 [ 2 lut 2015, o 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Olej mam pełny, bo na nowy wymieniałem :c błąd Fi zaczyna się świecić, jak po stronie z manetką gazu wcisnę czerwony przycisk |
Autor: | hubi199 [ 2 lut 2015, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Sprawdz kody błędów, jak przesłałem ci linka. |
Autor: | tercero [ 2 lut 2015, o 20:17 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Witam! problem FI | |||||||||
przycisk blokady zapłonu masz na myśli? |
Autor: | bibosh343 [ 2 lut 2015, o 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Tak, to ten. Sprawdzę tak jak pisał HUBI199 |
Autor: | bibosh343 [ 8 lut 2015, o 21:05 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Hej, zrobłem tak jak pisał HUBI, a na komputerku pokazuje się błąd c44 i na przemian z c00 możliwe, że sonda lambda się uszkodziła? jakie to niesie skutki, 150 złotych, to zbyt dużo jak na taką sondę.. |
Autor: | Vieha [ 9 lut 2015, o 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Sprawdzilbym najpierw połączenie, jeśli wszystko jest ok to raczej wymianka, a jak 150 to za dużo ...nie wymieniaj choć zupełnie nie rozumiem tego stwierdzenia. Jak przyjdzie opone wymienić i 500 wypluc to co zrobisz? |
Autor: | hubi199 [ 9 lut 2015, o 20:50 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Opornik wstawić, jest mnóstwo wykresów sond lambda (litr miał jak felicja, k7 nie wiem) Jednak najpierw radze odpiąć ecu i miernikiem sprawdzić wszystko. |
Autor: | Vieha [ 10 lut 2015, o 01:50 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Hubi nie wiem może ja sie nie znam, ale po co tak często wspominani księgowi wystawili tam lambde jak mógłby to być opornik |
Autor: | kamilfrost [ 10 lut 2015, o 13:20 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
myślę, że hubi199 propnuje podpięcie opornika do wtyczki żeby się nie pokazywał błąd. jednak opornik nie sprawdzi ile jest tlenu w spalinach przez co sterownik nie będzie dodawał/ujmował paliwa w mieszance co do sondy to w silnikach samochodowych zazwyczaj przestaje pokazywać prawidłowe wartości po przelocie 200k+, jednak działa i nie pokazuje błędu, który jest w momencie kiedy sonda jest uszkodzona co do kontrolki FI - Fuel Injection, więc tam bym szukał problemu (z kolei u znajomego w 929 okazało się, że problemem jest zużyty akumulator przez co elektronika nie działała prawidłowo) |
Autor: | hubi199 [ 10 lut 2015, o 13:54 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Kod błędu odczytany wskaże przyczynę denerwującej "lampki". W samochodach różnie to jest, u mnie przez przepustnice wywalało błąd lambdy Lambde dla ekologii zainstalowali, a opornik ma tylko być jak emulator lambdy (by ecu myślało, że działa wszystko ok) |
Autor: | Vieha [ 10 lut 2015, o 14:17 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
To faktycznie nie zrozumiałem, myślałem że hubi199 sugeruje opornik jako sposób usunięcia problemu a nie pomoc w diagnozie ...no to chyba rzeczywiście najprostrzy sposób na potwierdzenie problemu. Z tego co wiem somo FI ogólnie oznacza błąd, kod błędu można odczytać po wejsciu w tzw tryb dealera co kolega bibosh już zrobił i wyswietla C44 co zonacza sonde, natomiast nie jestem pewien czy normalnym jest wyswietlanie tego kodu na przemian z C00 czyli brakiem błędów. Generalnie im więcej czasu spędzam na forum tym głupszy się czuje, hubi199 opowiedz więcej o tym oporniku mnie dręczy temat, bo być może sugerowałeś opornik jako docelowe rozwiazanie problemu i być może to nawet lepsze od lambdy tylko za głupi jestem żeby to ogarnąć. W sumie 650 miały labde chyba od 2007 lub 6 więc wczesniejsze wersje sobie bez niej radziły To tylko i wyłącznie ekologia? Nijak nie wpływa na skład mieszanki? No chyba po to jest właśnie żeby regulować dawkę paliwa |
Autor: | hubi199 [ 10 lut 2015, o 15:50 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Oczywiście że wpływa na skład mieszanki. Myślę, że nawet wstawiając opornik można wzbogacić mieszanke. O ile nie wiem, na forum jest kilku bardziej doświadczonych więc oni powinni się wypowiedzieć (@Carry) Prawdopodobnie będziesz musiał mieć troche bogatszą mieszanke (wydech przelotowy) więc ecu musi myśleć że masz ubogą mieszanke (większa rezystancja opornika) W sv1000 na forum @lpt montował 10k Średnio mi się chce wszytko czytać, ale od tego bym zaczął |
Autor: | bibosh343 [ 11 lut 2015, o 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Hea powiedzcie mi jaki to ma być opornik i gdzie mam go zamontować |
Autor: | Vieha [ 11 lut 2015, o 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
No właśnie wiem jak to mniej wiecej działa i dreczylo mnie jak zabieg z opornikiem wpływa na warunki pracy silnika |
Autor: | bibosh343 [ 12 lut 2015, o 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Tzn jak |
Autor: | Vieha [ 12 lut 2015, o 23:29 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
Jak bym wiedział to by mnie nie dreczylo sonda reguluje dawkę paliwa sygnał ( napięcie) który do ciera do ecu jest zmienny, wkładając opornik zamiast sondy do ecu będzie trafiać cały czas takie samo napięcie a więc dawka nie będzie regulowana tylko rownież stała i może sie okazać (tak na chlopski rozum) ze mieszanka będzie zabogata lub uboga, jedno i drugie nie korzystnie wpływa na prace silnika, w skrajnych wypadkach prowadzi do poważnych uszkodzeń, tylko właśnie nie wiem czy zastąpienie lambde opornikiem będzie aż tak istotne czy może różnice w dawce bedą niemal nieistotne. W sumie z tego co wiem to w sv lambda robi robotę tylko w dolnym i średnim zakresie, no i tu właśnie głupi jestem |
Autor: | hubi199 [ 13 lut 2015, o 00:15 ] |
Tytuł: | Re: Witam! problem FI |
http://pl.scribd.com/doc/28087909/Suzuk ... ice-Manual Strona czterdzieściicztery |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |