Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Witam! problem FI
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=15686
Strona 1 z 2

Autor:  bibosh343 [ 1 lut 2015, o 23:15 ]
Tytuł:  Witam! problem FI

Witajcie..! Wiem, że to nie ten dział, ale coś nie mogę dodać postu w dziale mechanika.. Słuchajcie, ostatnio zmieniłem tłumik w swojej SV 650 K8 i jak już go zmieniłem, to świeci mi się błąd na zegarze FI i czerwona kontrolka od oleju.. Strasznie razi mnie to w oczy, jak się tego pozbyć co jest nie tak! Dziękuję i pozdrawiam :)!

Autor:  Dziaku [ 2 lut 2015, o 00:24 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Kontrolka oleju się świeci jak jest niskie ciśnienie w układzie smarowania zdaje się. Sprawdź poziom oleju może najpierw :D

Autor:  hubi199 [ 2 lut 2015, o 01:05 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Obstawiam na sonde lambda
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=110382

Autor:  bibosh343 [ 2 lut 2015, o 17:18 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Olej mam pełny, bo na nowy wymieniałem :c
błąd Fi zaczyna się świecić, jak po stronie z manetką gazu wcisnę czerwony przycisk

Autor:  hubi199 [ 2 lut 2015, o 19:37 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Sprawdz kody błędów, jak przesłałem ci linka.

Autor:  tercero [ 2 lut 2015, o 20:17 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

bibosh343 napisał(a):
Olej mam pełny, bo na nowy wymieniałem :c
błąd Fi zaczyna się świecić, jak po stronie z manetką gazu wcisnę czerwony przycisk


przycisk blokady zapłonu masz na myśli?

Autor:  bibosh343 [ 2 lut 2015, o 22:58 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Tak, to ten. Sprawdzę tak jak pisał HUBI199

Autor:  bibosh343 [ 8 lut 2015, o 21:05 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Hej, zrobłem tak jak pisał HUBI, a na komputerku pokazuje się błąd c44 i na przemian z c00 możliwe, że sonda lambda się uszkodziła? jakie to niesie skutki, 150 złotych, to zbyt dużo jak na taką sondę..

Autor:  Vieha [ 9 lut 2015, o 20:30 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Sprawdzilbym najpierw połączenie, jeśli wszystko jest ok to raczej wymianka, a jak 150 to za dużo ...nie wymieniaj choć zupełnie nie rozumiem tego stwierdzenia. Jak przyjdzie opone wymienić i 500 wypluc to co zrobisz?

Autor:  hubi199 [ 9 lut 2015, o 20:50 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Opornik wstawić, jest mnóstwo wykresów sond lambda (litr miał jak felicja, k7 nie wiem)
Jednak najpierw radze odpiąć ecu i miernikiem sprawdzić wszystko.

Autor:  Vieha [ 10 lut 2015, o 01:50 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Hubi nie wiem może ja sie nie znam, ale po co tak często wspominani księgowi wystawili tam lambde jak mógłby to być opornik

Autor:  kamilfrost [ 10 lut 2015, o 13:20 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

myślę, że hubi199 propnuje podpięcie opornika do wtyczki żeby się nie pokazywał błąd.
jednak opornik nie sprawdzi ile jest tlenu w spalinach przez co sterownik nie będzie dodawał/ujmował paliwa w mieszance :obity:
co do sondy to w silnikach samochodowych zazwyczaj przestaje pokazywać prawidłowe wartości po przelocie 200k+, jednak działa i nie pokazuje błędu, który jest w momencie kiedy sonda jest uszkodzona

co do kontrolki FI - Fuel Injection, więc tam bym szukał problemu (z kolei u znajomego w 929 okazało się, że problemem jest zużyty akumulator :hmm: przez co elektronika nie działała prawidłowo)

Autor:  hubi199 [ 10 lut 2015, o 13:54 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Kod błędu odczytany wskaże przyczynę denerwującej "lampki". W samochodach różnie to jest, u mnie przez przepustnice wywalało błąd lambdy :D
Lambde dla ekologii zainstalowali, a opornik ma tylko być jak emulator lambdy (by ecu myślało, że działa wszystko ok)

Autor:  Vieha [ 10 lut 2015, o 14:17 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

To faktycznie nie zrozumiałem, myślałem że hubi199 sugeruje opornik jako sposób usunięcia problemu a nie pomoc w diagnozie ...no to chyba rzeczywiście najprostrzy sposób na potwierdzenie problemu.
Z tego co wiem somo FI ogólnie oznacza błąd, kod błędu można odczytać po wejsciu w tzw tryb dealera co kolega bibosh już zrobił i wyswietla C44 co zonacza sonde, natomiast nie jestem pewien czy normalnym jest wyswietlanie tego kodu na przemian z C00 czyli brakiem błędów. Generalnie im więcej czasu spędzam na forum tym głupszy się czuje, hubi199 opowiedz więcej o tym oporniku mnie dręczy temat, bo być może sugerowałeś opornik jako docelowe rozwiazanie problemu i być może to nawet lepsze od lambdy tylko za głupi jestem żeby to ogarnąć. W sumie 650 miały labde chyba od 2007 lub 6 więc wczesniejsze wersje sobie bez niej radziły

To tylko i wyłącznie ekologia? Nijak nie wpływa na skład mieszanki? No chyba po to jest właśnie żeby regulować dawkę paliwa

Autor:  hubi199 [ 10 lut 2015, o 15:50 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Oczywiście że wpływa na skład mieszanki. Myślę, że nawet wstawiając opornik można wzbogacić mieszanke.
O ile nie wiem, na forum jest kilku bardziej doświadczonych więc oni powinni się wypowiedzieć (@Carry)
Obrazek
Prawdopodobnie będziesz musiał mieć troche bogatszą mieszanke (wydech przelotowy) więc ecu musi myśleć że masz ubogą mieszanke (większa rezystancja opornika)
W sv1000 na forum @lpt montował 10k
Średnio mi się chce wszytko czytać, ale od tego bym zaczął

Autor:  bibosh343 [ 11 lut 2015, o 10:27 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Hea powiedzcie mi jaki to ma być opornik i gdzie mam go zamontować

Autor:  Vieha [ 11 lut 2015, o 21:09 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

No właśnie wiem jak to mniej wiecej działa i dreczylo mnie jak zabieg z opornikiem wpływa na warunki pracy silnika

Autor:  bibosh343 [ 12 lut 2015, o 17:18 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Tzn jak

Autor:  Vieha [ 12 lut 2015, o 23:29 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

Jak bym wiedział to by mnie nie dreczylo :) sonda reguluje dawkę paliwa sygnał ( napięcie) który do ciera do ecu jest zmienny, wkładając opornik zamiast sondy do ecu będzie trafiać cały czas takie samo napięcie a więc dawka nie będzie regulowana tylko rownież stała i może sie okazać (tak na chlopski rozum) ze mieszanka będzie zabogata lub uboga, jedno i drugie nie korzystnie wpływa na prace silnika, w skrajnych wypadkach prowadzi do poważnych uszkodzeń, tylko właśnie nie wiem czy zastąpienie lambde opornikiem będzie aż tak istotne czy może różnice w dawce bedą niemal nieistotne. W sumie z tego co wiem to w sv lambda robi robotę tylko w dolnym i średnim zakresie, no i tu właśnie głupi jestem

Autor:  hubi199 [ 13 lut 2015, o 00:15 ]
Tytuł:  Re: Witam! problem FI

http://pl.scribd.com/doc/28087909/Suzuk ... ice-Manual
Strona czterdzieściicztery

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/