Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 4 sty 2025, o 03:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
skomplikowany problem z ładowaniem 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 20 sie 2011, o 10:03
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX6R 00'
Post skomplikowany problem z ładowaniem
Witam. Na wstępie zacznę od tego że jestem mechanikiem motocyklowym i zajmuje się tym już 6 lat i naprawdę wiem co robię. Pierwszy raz od kilku lat będę prosił o pomoc na forum, zamiast pomagać innym, ale do rzeczy. Wiem że to forum SV ale napiszę tu bo jest tu trochę ogarniętych ludzi. Chodzi o motocykl Gilera nexus 500 2004r (maxiskuter) Klient odstawił motocykl do mojego warsztatu, ponieważ był problem z ładowaniem. Szybko stwierdziłem iz kable idące od uzwojenia alternatora są popalone, i mają zwarcia, także uzwojenie do wymiany, uzwojenie na wyjściu podawało napięcie rzędu 10/12 V prądu zmiennego na każdej z 3 faz na wolnych obrotach, i do 50V przy czerwonym polu obrotomierza (prawidłowo powinno być ok 30V na wolnych / ok 70V przy 5 tys RPM oraz do 100V na odcięciu). Regulator także okazał się padnięty. Zamówiłem nowy regulator, oraz nowe uzwojenie (chiński zamiennik, ponieważ klient chce ograniczyć duże koszty). Okazało się ze po złożeniu wszystkiego dalej jest problem z ładowaniem. Z chińskiego alternatora wychodzi ok 17V na luzie i tak samo ok 50V na odcięciu. Złożyłem reklamacje, wymienili mi alternator na oryginalny i problem dalej występuje... Dalej jest to samo, dalej napięcie na luzie na fazach to 14-18V. Czyli w sumie na każdym z trzech alternatorów jest ten sam problem. Ale gdzie indziej może tkwić przyczyna, jak nie w alternatorze, od którego de facto zaczyna się układ ładowania i od początku układu juz jest źle?? Regulator nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ fazy mierzy się na odpiętym regulatorze. Podmieniałem tez akumulator, podawałem masę na silnik bezpośrednio z aku i NIC. Co do wymiany alternatora na oryginał, to dalej jest to chinski zamiennik. Część oryginalna, z nalepkami Piaggio, ale wytłoczone na nim jest CHINA. Sprzedawca twierdzi ze tak jest bo od kilku lat uzwojenia dla piaggio produkuje chinska firma a nie jak dawniej DUCATI ENERGIA. Koło magnesowe jest w stanie igła, żadnych ubytków, wytarć, magnesuje jak trzeba. Po złożeniu wszystkiego, napięcia na klemach to ok 13,8V na wyłączonych światłach i spada z kazda minuta jak silnik pracuje. Przy przegazówkach skacze do 15V. Jak włacze switała to napiecie w ciagu minuty juz jest poniezej 11V. Czy ktos z was miał podobny przypadek? Czy ktoś wie gdzie dalej moge szukac przyczyny ? Bo ja juz zgłupiałem trochę przy tym.. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc i sugestie. Pozdrawiam i dziękuje za każdą pomoc.


26 mar 2015, o 21:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: skomplikowany problem z ładowaniem
Myślę że magnesy też sa chińskiej produkcji i zrobione z tego co śrubki tylko namagnesowane. Troche sie to pogrzało w pracy i ich strumień :dupa: . To że złapią gwoździa czy młotek i będzie się wydawać że jest OK nie znaczy że tak jest w istocie. Albo blacha w uzwojeniach jest z tego samego co puszki na sardynki. Byc może też (kiedyś z takim czymś się spotkałem) pod uzwojeniami powinna być blacha zamykająca strumień. Bez niej pole wali po korpusie i w nim indukuje coś co tłumi dla odmiany uzwojenia.
Sprawdź czy dasz radę wyczaic czy sąsiednie elementy nie grzeja się na jakiej mrocznej zasadzie.
A poza tym skuter Piaggio to ze słonecznej Italii. Kto tam na światłach jeździ skoro słońce nap.... non stop. I byc może to ich norma że zdycha po kilku minutach. Na same starty to takie bujanie od 12-15V styknie :obity:
Wątpię czy ktokolwies prawdzał jak to wygląda w nówce. Jeździ to znaczy że zajebioza jest :spoko:


28 mar 2015, o 14:03
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 sie 2011, o 10:03
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX6R 00'
Post Re: skomplikowany problem z ładowaniem
ale tam jest automatyczny włacznik świateł, ja je wyłączam poprzez wyjęcie bezpiecznika. No i napewno nie jest dobrze bo jak odpale swiatła, plus długie plus stop, to max 30 sekund i mam ponizej 11V na klemach.


28 mar 2015, o 17:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: skomplikowany problem z ładowaniem
Chyba musisz oddać motocykl do mechanika, który naprawdę wie co robi :hmm:


1 kwi 2015, o 22:25
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL