Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 4 sty 2025, o 03:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 13:51
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: 650 99
Post Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Odebralem swoja SVke 99 od mechanika 3 tygodnie temu.
Okazalo sie ze za malo paliwa dochodzilo od gaznikow i dlawil i strzelal z rury. Powyzej 120kmh czasami gasl mi silnik lub 1 tlok nie palil.
W dodatku na 100km palil mi 4litry (z pasazerem)

Oddalem moto w czwartek by poprawil mixture aby wiecej paliwa dolatywalo

Wczoraj odebralem moto, odpalilem u mechanika no i odrazu zaczelo strzelac z rury co sekunde lub dwie. W dodatku uslyszalem lekkie -delikatne stukanie gdzies po lewej stronie silnika miedzy dwoma cylindrami. Przejechalem sie ale nic z tego, moto nie dawal rady juz na 50kmh i tracil tlok.

Tak wiec oddalem mu go aby jeszcze raz poprawil i mam odebrac we wtorek.

Wiem ze mechanik sie nie popisal ale za innego bede musial placic - u niego mam free dopuki nie naprawi wiec dam mu jeszcze jedna szanse.

Teraz pytanie, czy mozliwe ze po zlej regulacji gaznikow (rich mixture) moze stukac silnik? Ludzie na necie pisza o takim czyms ale chcialbym sie dowiedziec typowo o SVkach - ktos cos takiego slyszal?

Nie mam pojecia dlaczego trace ciagle moc... Jak za malo paliwa dochodzilo to padal tlok na wysokich obrotach. Teraz jest za duzo to pada na niskich
W dodatku te stukanie. Staram sie dbac o nia i robie co moge ale powoli trace cierpliwosc :smutas:


28 mar 2015, o 03:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Johny
Jeżeli chodzi o mechanika to nawet gdyby oddał ci takiego jak masz teraz to powinien coś na temat sprzętu powiedzieć. Co go boli itd...
Mniejsza z nim.

Upadek mocy bądź odłączenie się od pracy któregoś cylindra przywodzi mi generalnie tylko jedno na myśl.
>> O poprawnej wielkości luzu na zaworach to tam już masz wspomnienie. Prawdopodobnie zą zbyt ciasne.
To stukanie to po mojemu jest spowodowane przez krzywkę (krzywki) któregoś cylindra. Pewno po strone ssącej.
No ale może byc kilka innych źródeł nie mniej skupmy się na razie na tym co wiemy.
Czy mogło się pojawić tak nagle po regulacji?
Wszystko mogło, niestety.
Tak więc zrób to jakoś tak żeby nabrać pewności najpierw co do gaźników. Bo ktoś tam przed toba mógł byc jeszcze większym fanem ekonomii niż ja :obity: Opuścił iglice, skręcił skład mieszanki na min. wstawił mniejsze dysze i przeciagnął przez nie drut jak to sie kiedys w woju robiło żeby Gaz nie chlał 30 tylko 8l/100.
Wprawdzie pod co stromszą górke trza było pchać :obity: ale można było za to wspomagać okoliczną ludność i dorabiac na sękacze w kantynie :spoko: A przy okazji w papierach wsio było git. Gaz nie był zamulony w 60-ciu procentach tylko sprawny jak szwajcarski zegarek w 40-tu. Na tym opierała się cała potęga armi PRL-u

Teraz wersja czarniejsza. Sorry
Ponieważ szpara na zaworach ciaśniejsza niż przyzwoitość nakazuje to porobiły się fałdy na gniazdach od przegrzania. W zasadzie powinno to uniemozliwić wogóle pracę silnika ale bywa tak w okresie przejściowym że gdy zimny to odpala, pracuje zdawałoby się normalnie ale daje się usłyszeć stuk. Jest on spowodowany w takim wypadku przepuszczaniem zaworu w trakcie części cyklu pracy.
Niestety, w takim wypadku będzie cię czekać docieranie zaworów.
Nie chwaląc się dla mnie w zasadzie pikuś i gdyby się za to zabrał w swojej suzie teraz to za 3-4 (no dobra-5) godziny miałbym machine ponownie na tip-top.
Jeżeli ma się tym zając mechanik to trudno mi powiedziec ile tygodni mu to zajmie oraz ile siana zawoła.

Tak więc procedure na teraz powinieneś mieć taką:
1) pewność co do ustawień gaźników
2) na własne oczy widziec jakie blachy szczelinomierza przechodzą pod krzywkami zaworów. I w jakim stanie sa krzywki

Jeżeli stukanie nie przejdzie to szukać przyczyny innej. Byc może napinacz.
Panewki wału, korbowody itd... w SV są mocnymi zawodnikami i raczej nie srac ogniem że to one. Najpierw wykluczyć wszystko inne.

Dobrze wyregulowana SV wbrew pozorom, przy jeździe z pasażerem wcale nie będzie palić dużo więcej niż 4 litry.
Zapodasz emeryta to nawet może zejść poniżej tej wartości. Nie mniej jako norme w przyzwoitym kulaniu się z przestrzeganiem przepisów (w większości przypadków) to należy przyjąć że jest to ok 5 litrów (wleczenie się w zasadzie ciut szybsze niż ślimaki jeżeli prawdzie spojrzec w oczy)


28 mar 2015, o 08:53
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 13:51
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: 650 99
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Dziekuje bardzo za dokladna odpowiedz.

Jutro mam odebrac Moto od mechanika. Tym razem na niego nie wsiadam dopuki sam sie nie przejedzie bo ostatnie 2 razy to ja bylem testerem a to wcale nie bylo fajne :D

Po tym jak mi napisales o luzach na zaworach to juz mysle czy mu w ogole o tym mowic czy jechac do innego jakiegos.

Dam znac jak go jutro odbiore (oby). Dzieki jeszcze raz!


30 mar 2015, o 10:35
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:29
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003r.
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Kolego luz zaworowy moszesz spokojnie sam sprawdzic tylko troche masz odkrecania -raczej nic nie zepsujesz.

Chlodnica troche bedzie przeszkadzac wiec trzeba sie jej pozbyc (3 srubki), potem zdejmujesz fajke ze swiecy, wykrecasz swiece i zostaja 3srubki trzymajace dekiel. Do tylniego jest jeszcze latwiej sie dostac ;) aa przy przednim aby bylo wygodniej i abys mogl chlodnice zdjac to oczywiscie owiewki do sciagniecia.


A mechanik robil ci synchronizacje tych gaziorow??

Bo z dosiadczenia wiem ze po kazdej najmniejszej regulacji i ingerencji w gaznik synchro glupieje.

_________________
Moja niunia >> viewtopic.php?f=9&t=11285 <<


5 kwi 2015, o 08:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
JohnyMST napisał(a):
Wiem ze mechanik sie nie popisal ale za innego bede musial placic - u niego mam free dopuki nie naprawi wiec dam mu jeszcze jedna szanse.

Pamiętaj jedno. Fachowcy biorą kasę za doświadczenie i wiedzę. Proporcjonalnie. Mówiąc prościej jaka kasa taka metoda i efekt.
JohnyMST napisał(a):
czy mozliwe ze po zlej regulacji gaznikow (rich mixture) moze stukac silnik?

Po takim pytaniu nie proponowałbym:
Kaju$ napisał(a):
luz zaworowy moszesz spokojnie sam sprawdzic

Johny, oddaj moto do kogoś, kto wie co robi, bierze za to kasę i odpowiedzialność. ;)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


5 kwi 2015, o 11:21
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 13:51
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: 650 99
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Hej Mirek,

No wlasnie tutaj jest moj problem. Mieszkam w Irlandii i tutaj mechanik dobry to nie jest kazdy.

Zawiozlem moto do mechanika ktory kazdy ze znajomych mi polecal i tam tez sam jezdzilem 5 lat temu z 125tka. Dwoch kolegow tam zawsze jezdzi i daje rade.
Warsztat ma cale zycie (rodzinny) i jest naprawde ogarniety.

Zaplacilem mu 90euro za te gazniki i powiedzial ze dopuki nie bedzie idealnie to wiecej nie zaplace.

Odebralem go tydzien temu poraz trzeci. O wiele lepiej chodzil juz nie strzelal ani nie dlawil sie. Co prawda nie testowalem go jeszcze na wysokich predkosciach poniewaz mam wizyty rodziny.

Z przejazdu 15km do domu ocenilem ze jest lepiej. Stuki zniknely z czego sie bardzo ciesze.
Ale jezeli znow mi padnie na 120kmh + to wroce poraz czwarty do niego.


5 kwi 2015, o 14:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Musi być dobrze a nie lepiej. :)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


5 kwi 2015, o 22:56
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 13:51
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: 650 99
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Wyjechalem w Niedziele i stracilem cylinder na okolo 100KMh.

Stwierdzilem ze z tylnim garem juz nie bede sie bawil to sprawdzilem przednia fajke. Wyjalem ja z cylindra i wyczyscilem po czym dobrze zalozylem.

Przejechalem sie znowu i bylo OK az do 130-140KMh.

Teraz pomyslalem ze moze padal mi ciagle przedni gar a nie tylni tak jak myslalem. Oddam moto do mechanika znowu i powiem zeby pobawil sie z przednia cewka i przednim garem.
Wiem, powinien juz dawno sam to zrobic ale dobra...


7 kwi 2015, o 17:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Nie ważne, że ..ujowo, ważne ze za darmo. :obity:

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


7 kwi 2015, o 17:45
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 13:51
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: 650 99
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
360zl to dla ciebie za darmo za regulacje gaznikow? :D
Zaplacilem cene i bede do niego wracal az nie bede mial efektu jakiego oczekuje. Nie wiem co ty bys na moim miejscu zrobil, zaplacil 360zl innemu i jeszcze innemu?


8 kwi 2015, o 00:59
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31
Posty: 127
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Słuchaj... sprawdź ten filterek (sitko) przy kraniku pod zbiornikiem. Miałem podobne objawy i okazało się ,że to sitko było zatkane jakąś klejącą substancją. Właśnie podczas takich prędkości gaźniki nie dostawały odpowiedniej ilości paliwa i motor potrafił nawet zgasnąć.


8 kwi 2015, o 17:22
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 13:51
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: 650 99
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Ale jezeli to byl by problem paliwowy to czy drugi gar nie powinien po chwili odpalic na nizszych obrotach spowrotem?
Wczoraj jechalem i zgasl mi tylko jeden gar a wrocil dopiero po 3 minutach stania - musialem odpalic moto od nowa bo na wlaczonym nie chcial odpalic. Odpalilem od nowa i bylo git...

Czytam i moze jest to tzw "Voltage Regulator"?


9 kwi 2015, o 10:39
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31
Posty: 127
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
hmmm... no miałem podobne objawy do Twoich dlatego zaproponowałem ,żebyś to sprawdził bo roboty dużo nie ma. Ja musiałem długo kręcić ,żeby w ogóle zapalił z powrotem ale dopiero w tedy kiedy go porządnie "przegoniłem".


9 kwi 2015, o 18:38
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 lut 2015, o 13:51
Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: 650 99
Post Re: Stuka w silniku po regulacji / czyszczeniu gaznikow
Przemyslalem twoja odpowiedz przez cala noc :D

Na 95% mam walnieta pompe paliwa... Gdybys nie napisal o tym filterku to bym nie przypomnial sobie ze przed robieniem motorku na blysk, nie chcial mi jechac wiecej niz 160KMh i dusil sie na tych predkosciach (rwal do przodu i odpuszczal).

Rozebralem ta pompe paliwa zeby ja wyczyscic no i bylo syfu ale chyba po otworzeniu jej zupelnie padla - od tamtej pory gasnie mi jeden gar lub 2 na wyzszej jezdzie.

Oczywiscie 1000 innych rzeczy robilem wtedy z moto wiec tez dlugo zajelo mi zeby dojsc do tego. Jade dzis szukac pompy do testu i jak to to, to dziekuje bardzo :D


10 kwi 2015, o 13:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL