Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 4 sty 2025, o 03:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Jak obrócić tłoczek w zaciskach. 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2012, o 22:37
Posty: 153
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K6
Post Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Witam,
będę się zabierał za klocki w SV, wiecie może czym obrócić tłoczek żeby go dookoła wyczyścić? Nie chcę tego robić kombinerkami.


24 maja 2015, o 09:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 22:58
Posty: 310
Lokalizacja: mazowieckie WLI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Obrócić tzn. co przez to rozumiesz(wyjąć czy obrócić wokół własnej osi przy maksymalnym ich wypompowaniu) ? Ja przy rozbieraniu całego zacisku na części pierwsze blokowałem dwa tłoczki zaciskiem stolarskim podpompowałem do momentu końcowego ich wyjścia ale nie całkowitego wypadnięcia, następnie zablokowałem je i tą samą czynność zrobiłem z dwoma po przeciwległej stronie. Całość jeśli równomiernie to zrobisz wyjdzie praktycznie paluchami jeśli nie ewentualnie mocniej przez szmatkę kombinerkami. Później odkręciłem węże(spuściłem płyn) i rozkręciłem zaciski na pół, wyjąłem oringi- wyczyściłem wszystko denaturatem i nasmarowałem smarem do tłoczków te elementy. Efekt taki iż wcześniej nie odbijające równomiernie tłoczki z jednej strony zacisku teraz pracują płynnie więc praca około 2h się opłaca :mrgreen: no i oczywiście uzbroić się w cierpliwość bo nie od razu wszystko ładnie pięknie równomiernie wychodzi :mlotek: :spoko: Lepiej zrobić to raz i porządnie skoro i tak rozkręcasz niż tylko wyczyścić 3/4 tłoczka, a jeśli chodzi o typowy obrót tłoczka ciężka sprawa mocno siedzi bo musi siedzieć możesz tylko krawędzie poharatać, ewentualnie jeśli nie chce Ci się bawić weź mały pędzelek i wyszczotkuj zakamarki za tłoczkiem tam gdzie możesz denaturatem jeśli tłoczki pracują dobrze, a tylko później dobrze nasmaruj smarem np. ate- do tłoczków to tyle. pozdr. :obity:


24 maja 2015, o 12:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
kaprawiec napisał(a):
Nie chcę tego robić kombinerkami.

I słusznie. Są specjalne cążki. W Larssonie można kupić za 6czy 8 dych, nie pamiętam. Chwytasz od wewnętrznej strony tłoczka. :)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


24 maja 2015, o 21:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
najlepiej to wyjąc tłoczek i porządnie wyczyścić ;)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


25 maja 2015, o 09:26
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
w dodatku kremem nivea przesmaruj bo nie reaguje z płynem hamulcowym co zapobiegnie zapieczeniu
płacić 80 zł za cążki do zacisków to troche wydawanie kasy w błoto
jak masz albo ma sąsiad zacisk stolarski możesz go wykorzystać
do wciśnięcia tłoczków ( robi sie to ras na ruski rok - ja mam ścisk do wulkanizacji dentek - podobny do tego na foto )
Obrazek

_________________
Hard Work Beats Talent.


25 maja 2015, o 12:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Marpol napisał(a):
kremem nivea przesmaruj

:mur:
Chyba zacznę spisywać te rozwiązania. Wydam książkę i zacznę ją sprzedawać w zachodniej europie. Bo tutaj w drutolandii będą się burzyć, że "o co mu chodzi"... :obity:
Szczypce które nie zniszczą powierzchni roboczej tłoczka:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMTUyNA==
Przyrząd do cofania tłoczków bez rysowania itp, zacisku
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMTA1Ng==
P.S. Podobno na Kubie zamiast płynu hamulcowego stosują mieszankę cukru, alkoholu i szamponu. Wyjdzie taniej. Stosujcie śmiało. :hahaha:

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


26 maja 2015, o 10:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
co tu kombinować, wypchać tłoczek siłą ciśnienia z pompy, wyczyścić z brudu lub wymienić tłoczek jak skorodowany oraz uszczelnienia, zalać płynem i po bólu a przy tym wszystkim rozebrać jarzmo i też wyczyścić i przesmarować. Jak już coś robić to porządnie a nie jakieś obracanie tłoczka, wpychanie go jakimiś przyrządami, smarowanie kremem nivea, tłoczek musi wejść siłą palców a nie na chama go wpychać.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


26 maja 2015, o 10:18
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
kozik napisał(a):
Jak już coś robić to porządnie

Dostaniesz bana. :obity:

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


26 maja 2015, o 10:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 22:58
Posty: 310
Lokalizacja: mazowieckie WLI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Czyli jak poprzednicy pisali jak masz robić zrób raz a porządnie bez półśrodków(obrotów ,salt,piruetów ) rozbierz , wyczyść, złóż! Będzie Pan zadowolony bez kremu Nivea :mrgreen: :mylove:


26 maja 2015, o 11:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
hehe :obity:
Mirku możesz sie śmiać że polska jest druto-landią - jednak pomysłowi mają w życiu lżej i taniej
smar litowy na bazie mydła do zacisków ma identyczną strukture i działanie jak wspomniany krem ( z którego sie sporo osób śmieje )
podobnie ze ściskiem pod który podłożymy kawałek gumy czy deseczki by nie uszkodzić i podrapać odlewu.
Jak ktoś chce wydawać kase na gadżety które w garażu będą mu tylko zbierać kurz to nie pisze próśb o poradę...
tylko idzie do autoryzowanego sklepu i kupuje konkretny klucz czy ściągacz ...
BTW :
zauważyłem zę na forach ludzie często zagłębiają sie w nanostruktury olejów smarów, liczą włókna na żarówkach ,
rysują wykresy przyczepności opon często wytykajac komuś że ma coś gorsze ....
a w zasadzie w sowich maszynach nie smarują nawet łańcucha :obity:

_________________
Hard Work Beats Talent.


26 maja 2015, o 12:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 22:58
Posty: 310
Lokalizacja: mazowieckie WLI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
W ciastoramie też znajdziesz dużo przydatnych nie markowych zamienników ori. narzędzi do naszych sprzętów :obity: więc czasem tak jak poprzednik pisze jednorazowe wykorzystanie czegoś co późnier zbiera kurz nie jest opłacalnie-ekonomiczne :mlotek: :->


26 maja 2015, o 12:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 22:58
Posty: 310
Lokalizacja: mazowieckie WLI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
a w zasadzie w sowich maszynach nie smarują nawet łańcucha :obity:[/quote]
Nie smarują bo myją karcherem na błysk :obity: Po co ma być upaćkany :mrgreen:


26 maja 2015, o 12:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
michalecek777 napisał(a):
jednorazowe wykorzystanie czegoś co późnier zbiera kurz nie jest opłacalnie-ekonomiczne

Zakładając, że motocykl jest chwilową zabawką to racja. Dla kogoś kto zamierza zostać z motocyklami na całe życie wydatek 50 zlotych jest już opłacalny. Jest coś potrzebne to się bierze z szufladki i nie trzeba rzeźbić w drewnie. :P
Marpol napisał(a):
jednak pomysłowi mają w życiu lżej i taniej

Tak jak mówisz. Miałem za ścianą serwis motocyklowy przez dwa lata. Widziałem poharatane tłoczki hamulcowe od kombinerek, porysowane lagi od śrubokrętów, połupane felgi, śruby od snopowiązałek, uszczelki z kartonów po butach, klasykiem gatunku czyli czerwonym silikonem to już dawno nikt się nie przejmował... Temat rzeka... :)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


26 maja 2015, o 12:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Generalnie to nie ma co się spinać tylko spojrzeć prawdzie w oczy.
My jesteśmy czubami i tyle. W naszych moto np. wydłubać tłoczki to żaden problem bo i tak lekko chodzą, czyszczone itd....
Wtedy takie fachowe szczypce to nawet mogą się przydać coby palca nie pobrudzić. Ale w tak naprawdę serwisowanym sprzęcie jak należy, serwisowo znaczy :obity: takie szczypce co to nazywają się >do wygodnego wyjęcia zapieczonych tłoczków to ni chu-chu
:niee:
Parę razy już wyjmowałem tłoczki zabite na fest i zawsze była niezła jazda która kończył kołek rozporowy do betonu :hahaha:
czyli najlepszy tools do tłoczków :spoko: i w dodatku tańszy niż najtańsze kombinerki ktore nawet przy wyginaniu druta wygną się zamiast niego.
A to że żadnych silikonów itp. kartonów po butach nie stosujemy to nie znaczy że tak jest wszędzie.
Jest wprost przeciwnie :wtf:

A do listy silikonów, kartonów, śrub od traktora i druta tu i ówdzie to ja jeszcze dodam gips.
Normalny gips zbrojony kawałkiem kraciastej koszuli :obity:
Tak fachowo zalepia się dziurę w misce olejowej a najciekawsze jest to że nie przeciekała :spoko:
Żeby być w zgodzie z sumieniem to przyznam się że zawsze wożę ze sobą największego kalibru trytki (kilka mniejszych też) które kiedyś przydały mi się do dorażnego zamontowania kufra po utracie jednego z zaczepów w stelażu.
Taśmę klejącą i scyzoryk też wożę :obity:


26 maja 2015, o 20:59
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 6 kwi 2014, o 18:57
Posty: 135
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: Street Triple R
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Mirku, jeśli jakieś narzędzie można zastąpić czymkolwiek innym, po warunkiem że nie wyrządzimy tym szkód, to co w tym złego. Ja na ten przykład w pracy kilofem i "przecinakiem" jestem w stanie zrobić prawie wszystko :D Podaj mi 1 sensowny przykład to przyznam Ci racje (fakt samego posiadania takiego narzędzia nie jest argumentem na +).

Btw. w moto jeszcze nie bawiłem się z tłoczkami, ale w samochodzie kilka razy, zawsze używałem zacisku takiego jak Marpol pokazał na foto, nawet nie przyszło mi do głowy że ktoś wymyślił narzędzie potrzebne tylko do tego :D


26 maja 2015, o 21:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
mirek napisał(a):
Miałem za ścianą serwis motocyklowy przez dwa lata.


:spoko:


26 maja 2015, o 22:48
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
pawel4x napisał(a):
Podaj mi 1 sensowny przykład to przyznam Ci racje

Nawet nie będę próbował. Kopać się z koniem nie zamierzam. Dwa lata pracy w sklepie motocyklowym dały bezcenną lekcję na temat "zaradności". I wiem, że zestaw "młotek i przecinak" w Polsce zawsze wygra z narzędziami które ułatwią czy tylko zapobiegną uszkodzeniu elementów. I tak uważam za sukces używanie pralki jeśli strumyk jest w pobliżu domu. Przecież na kamieniu wyprać ciuchy byłoby dużo taniej. Bez prądu i woda za free... :->
I dla tego,że tu panuje zasada" Jeśli czegoś nie możesz naprawić młotkiem to znaczy, że masz za mały młotek", motocykle jeżdżone w Polsce są w takiej a nie innej kondycji.
Na koniec przypomnę słowa kolegi który pytał o obracanie tłoczków:
kaprawiec napisał(a):
Nie chcę tego robić kombinerkami.

Dlatego podesłałem linki do narzędzi przeznaczonych do obsługi zacisków hamulcowych.
Gdyby kaprawiec pytał: "jak to zrobić? Mam do dyspozycji butelkę po mleku, szpulkę i liść kapusty.", wtedy bym się nie odzywał. ;)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


Ostatnio edytowano 27 maja 2015, o 10:45 przez mirek, łącznie edytowano 1 raz



27 maja 2015, o 10:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Oj Mirku widzę że sie rozzłościłeś B)
To że twoje narzędzia przeznaczone konkretnie do tych celów są lepsze - jest wielce OK :spoko:
ale nie należy brać wszystkich jedną miarą ...
To że w serwisie obok tłukli młotkiem zza ucha a głowicę planowali na młyńskim kamieniu
wcale mnie nie dziwi, bo... walenie młotem zza ucha widziałem nawet w serwisie fiata....
nie znaczy to że każdy domorosły mechanik jest drwalem bez serca i robi tak samo ...
bo przepychanki w tym temacie przypominają maturę i to że jak ktoś rozwiązał zadanie po swojemu to miał 0 pkt :obity:

_________________
Hard Work Beats Talent.


27 maja 2015, o 10:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
Marpol napisał(a):
Oj Mirku widzę że sie rozzłościłeś B)

Założyłeś mi kamerę w chacie? Znajdę i zniszczę... :mrgreen:
Marpol napisał(a):
że twoje narzędzia

Moje? :hmm:
Marpol napisał(a):
To że w serwisie obok tłukli młotkiem zza ucha a głowicę planowali na młyńskim kamieniu
wcale mnie nie dziwi, bo... walenie młotem zza ucha widziałem nawet w serwisie fiata....

Widzisz... I tutaj się kłania czytanie ze zrozumieniem. Na forach trzeba pisać tak prosto, jak tylko się da, tak jakby trzeba było tłumaczyć trzylatkowi.
W naszym serwisie oglądaliśmy efekty działań domorosłych mechaników. Tam gdzie robiłem, jak potrzebne było jakieś narzędzie to było zamawiane, i nawet jeśli miało czekać długo do ponownego użycia to trudno. Kumasz?
Marpol napisał(a):
ie znaczy to że każdy domorosły mechanik jest drwalem bez serca

Zgadzam się z Tobą, nie każdy. max 10% wie co robi.
DRka Magdy jest rewelacyjnym przykładem domorosłego mechanika. Kilka patentów jest widocznych na filmie. Burdelu w elektryce już raczej nie widać poza taśmą klejącą.

I tyle
Marpol napisał(a):
bo przepychanki

czas skończyć. :*
P.S. Srebrna taśma na siedzeniu to mój patent. :wstyd: Chwilowy, ale jednak. :wstyd: :wstyd:

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


27 maja 2015, o 11:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Jak obrócić tłoczek w zaciskach.
mirek napisał(a):
czas skończyć.


:spoko:

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


27 maja 2015, o 18:11
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL