Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Problem ze sprzegłem
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=1670
Strona 1 z 1

Autor:  satora [ 5 sie 2010, o 20:35 ]
Tytuł:  Problem ze sprzegłem

Witam, zachciało mi się palenia gumy :mur: no i teraz nie wiem co się stało. Jak dodaje gazu to motor wchodzi na obroty ale nie chce przyśpieszać na biegach od 3jki w górę, popuściłem linkę sprzęgła to jest trochę lepiej ale nie tak jak wcześniej. co poleciało, ile kosztuje i gdzie to kupić. Motorek to sv 650 s z 2004 roku. Dzięki z góry. Pozdrawiam

Autor:  Słoniu [ 5 sie 2010, o 21:24 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Sprzęgło się ślizga. Tarcze sprzęgła do wymiany.

Autor:  jaco1509 [ 5 sie 2010, o 22:07 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Od jednego palenia gumy to się nie stało, chyba że na półsprzęgle paliłeś :)(gumę i sprzęgło). Sprzęgło bardziej od stawiania na gumę np., dostaje po dupie.

Autor:  Dono [ 5 sie 2010, o 23:49 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Spaliłeś sprzęgło zamiast gumy B) Tarcze to koszt chyba coś ok. 150zł

Autor:  Domel [ 5 sie 2010, o 23:53 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Za 150 to chyba będą te NHC a nie wiem jak z jakością, EBC czy Lukasy to już raczej 250zł wzwyż.

Autor:  MiszCZ [ 6 sie 2010, o 06:17 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Ja za ebc w larssonie zapłaciłem 320 za tarcze + 52 sprężynki (sv 650), ale to było w tamtym roku, więc może trochę taniej będzie ;) B)

Autor:  lasooch [ 6 sie 2010, o 09:59 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Jak nie masz nawiniętego dużego przebiegu, to raczej same tarcze do wymiany. Ale przy okazji rozbiórki zmierz sobie długość sprężyn. Kosztują coś koło 50-60zł, a wiele osób kompletnie o nich zapomina i potem sprzęgło jest do dupy, mimo że tarcze nowe ;) W gaźnikowym to jeszcze jest w miarę dobry dostęp do sprzęgła, ale we wtryskowej SV trzeba zwalać cały dekiel, więc warto za jednym zamachem zrobić wszystkie niezbędne wymiany.

Autor:  sirmariano [ 6 sie 2010, o 11:57 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Mój pech ostatnich dni podpowiada mi, że to całej zabawy z regulacją zaworów, gaźników i uszczelniaczy przednich dojdzie mi sprzęgło - jakoś nie potrafię go wyregulować - robiłem to z 10 razy i ciągle albo ciągnie albo się ślizga a zazwyczaj łapie na samym końcu - do tego wiecznie hałasuje przy zmianie biegów (może po prostu nie umiem :)) Tak sobie patrze na allegro i wychodzi, że w razie W wymieniam sprężynki - 60zł tarcze - z 200 - czy coś jeszcze? No pewnie uszczelka pod dekiel, olej?

Autor:  lasooch [ 6 sie 2010, o 13:15 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Da się sprzęgło wyjąć bez wylewania oleju, jeżeli moto stoi na bocznej stopce i odkręcisz tylko tą małą pokrywę z prawej strony, to nic nie wyleci :) Uszczelka jest trochę problematyczna, bo to O-ring grubości może 2mm i średnicy koło 140mm. Starą ciężko będzie upchnąć z powrotem, a nową ciężko kupić :P

Autor:  zbsz [ 6 sie 2010, o 15:35 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

To ja się podepnę pod temat z pytaniem.
Kończy mi się zakres regulacji linki sprzęgła, powody oczywiście są dwa: zużyte sprzęgło i/lub rozciągnięta linka.
Sprzęgło jeszcze działa więc nie będę go wymieniał, chcę tylko zmienić linkę.
I tu jest pytanie: czy wystarczy wrzucić nową oryginalną linkę czy lepiej dorobić troszkę krótsza?
Jeśli głównym powodem jest zużyte sprzęgło to oryginalna linka nie pomoże, a jeśli po prostu linka jest rozciągnięta to prosta wymiana powinna załatwić sprawę.
Co wy na to? Wystarczy wrzucić nową linkę czy trzeba się bawić w dorabianie krótszej?

Autor:  lasooch [ 6 sie 2010, o 15:44 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Tzn. wykorzystałeś już zakres regulacji i przy klamce i przy pokrywie zębatki?
Długość linki nie do końca przekłada się na zużycie tarcz sprzęgła. Przy wysprzęgliku jest śruba regulacyjna, dzięki której ustawiasz kąt między linką i ramieniem, za które linka ciągnie. Tą śrubą można trochę skompensować cienkie tarcze, ale linką nie. Ja bym wstawił linkę normalnej długości, wyregulował sprzęgło tak jak należy i jeździł dalej :)

Autor:  satora [ 8 sie 2010, o 10:34 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Dzięki za pomoc chłopaki. Wymienię całe sprzęgło, nie będę później znowu grzebał.

Autor:  corbeau7 [ 5 lut 2011, o 22:07 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Mam pytanie odnośnie linki sprzęgła. Czy warto kupić zamiennik, w cenie do 50zł na allegro? Czy lepiej kupić drogi oryginał?

Autor:  pm2z [ 5 lut 2011, o 22:25 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

Linka to linka, moim zdanie warto brać :)

Autor:  sad [ 6 lut 2011, o 10:47 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

corbeau7 napisał(a):
Mam pytanie odnośnie linki sprzęgła. Czy warto kupić zamiennik, w cenie do 50zł na allegro? Czy lepiej kupić drogi oryginał?


Kiedyś kupiłem tani zamiennik i po 100km rozciągnął się tak, że skończyła się regulacja :wtf:

Ale może trafiła mi się kiepska sztuka ;)

Autor:  lasooch [ 6 lut 2011, o 10:50 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

A myślałem, że to tylko ja trafiłem kiedyś jedną felerną sztukę... Od tej pory tylko oryginały, taniej wychodzą ;)

Autor:  Opal [ 7 lut 2011, o 22:43 ]
Tytuł:  Re: Problem ze sprzegłem

A ja cały sezon ujeżdzam linkę sprzęgła od Junaka. Minimalna przeróbka przy mocowaniu, odrobinę spiłowany grzybek wchodzący w klamkę, bo oryginał jest troszkę cieńszy i śmiga aż miło. Koszt 10 zł w sklepie. Polecam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/