Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Problem ze sprzegłem https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=1670 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | satora [ 5 sie 2010, o 20:35 ] |
Tytuł: | Problem ze sprzegłem |
Witam, zachciało mi się palenia gumy no i teraz nie wiem co się stało. Jak dodaje gazu to motor wchodzi na obroty ale nie chce przyśpieszać na biegach od 3jki w górę, popuściłem linkę sprzęgła to jest trochę lepiej ale nie tak jak wcześniej. co poleciało, ile kosztuje i gdzie to kupić. Motorek to sv 650 s z 2004 roku. Dzięki z góry. Pozdrawiam |
Autor: | Słoniu [ 5 sie 2010, o 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Sprzęgło się ślizga. Tarcze sprzęgła do wymiany. |
Autor: | jaco1509 [ 5 sie 2010, o 22:07 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Od jednego palenia gumy to się nie stało, chyba że na półsprzęgle paliłeś (gumę i sprzęgło). Sprzęgło bardziej od stawiania na gumę np., dostaje po dupie. |
Autor: | Dono [ 5 sie 2010, o 23:49 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Spaliłeś sprzęgło zamiast gumy Tarcze to koszt chyba coś ok. 150zł |
Autor: | Domel [ 5 sie 2010, o 23:53 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Za 150 to chyba będą te NHC a nie wiem jak z jakością, EBC czy Lukasy to już raczej 250zł wzwyż. |
Autor: | MiszCZ [ 6 sie 2010, o 06:17 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Ja za ebc w larssonie zapłaciłem 320 za tarcze + 52 sprężynki (sv 650), ale to było w tamtym roku, więc może trochę taniej będzie |
Autor: | lasooch [ 6 sie 2010, o 09:59 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Jak nie masz nawiniętego dużego przebiegu, to raczej same tarcze do wymiany. Ale przy okazji rozbiórki zmierz sobie długość sprężyn. Kosztują coś koło 50-60zł, a wiele osób kompletnie o nich zapomina i potem sprzęgło jest do dupy, mimo że tarcze nowe W gaźnikowym to jeszcze jest w miarę dobry dostęp do sprzęgła, ale we wtryskowej SV trzeba zwalać cały dekiel, więc warto za jednym zamachem zrobić wszystkie niezbędne wymiany. |
Autor: | sirmariano [ 6 sie 2010, o 11:57 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Mój pech ostatnich dni podpowiada mi, że to całej zabawy z regulacją zaworów, gaźników i uszczelniaczy przednich dojdzie mi sprzęgło - jakoś nie potrafię go wyregulować - robiłem to z 10 razy i ciągle albo ciągnie albo się ślizga a zazwyczaj łapie na samym końcu - do tego wiecznie hałasuje przy zmianie biegów (może po prostu nie umiem ) Tak sobie patrze na allegro i wychodzi, że w razie W wymieniam sprężynki - 60zł tarcze - z 200 - czy coś jeszcze? No pewnie uszczelka pod dekiel, olej? |
Autor: | lasooch [ 6 sie 2010, o 13:15 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Da się sprzęgło wyjąć bez wylewania oleju, jeżeli moto stoi na bocznej stopce i odkręcisz tylko tą małą pokrywę z prawej strony, to nic nie wyleci Uszczelka jest trochę problematyczna, bo to O-ring grubości może 2mm i średnicy koło 140mm. Starą ciężko będzie upchnąć z powrotem, a nową ciężko kupić |
Autor: | zbsz [ 6 sie 2010, o 15:35 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
To ja się podepnę pod temat z pytaniem. Kończy mi się zakres regulacji linki sprzęgła, powody oczywiście są dwa: zużyte sprzęgło i/lub rozciągnięta linka. Sprzęgło jeszcze działa więc nie będę go wymieniał, chcę tylko zmienić linkę. I tu jest pytanie: czy wystarczy wrzucić nową oryginalną linkę czy lepiej dorobić troszkę krótsza? Jeśli głównym powodem jest zużyte sprzęgło to oryginalna linka nie pomoże, a jeśli po prostu linka jest rozciągnięta to prosta wymiana powinna załatwić sprawę. Co wy na to? Wystarczy wrzucić nową linkę czy trzeba się bawić w dorabianie krótszej? |
Autor: | lasooch [ 6 sie 2010, o 15:44 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Tzn. wykorzystałeś już zakres regulacji i przy klamce i przy pokrywie zębatki? Długość linki nie do końca przekłada się na zużycie tarcz sprzęgła. Przy wysprzęgliku jest śruba regulacyjna, dzięki której ustawiasz kąt między linką i ramieniem, za które linka ciągnie. Tą śrubą można trochę skompensować cienkie tarcze, ale linką nie. Ja bym wstawił linkę normalnej długości, wyregulował sprzęgło tak jak należy i jeździł dalej |
Autor: | satora [ 8 sie 2010, o 10:34 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Dzięki za pomoc chłopaki. Wymienię całe sprzęgło, nie będę później znowu grzebał. |
Autor: | corbeau7 [ 5 lut 2011, o 22:07 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Mam pytanie odnośnie linki sprzęgła. Czy warto kupić zamiennik, w cenie do 50zł na allegro? Czy lepiej kupić drogi oryginał? |
Autor: | pm2z [ 5 lut 2011, o 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
Linka to linka, moim zdanie warto brać |
Autor: | sad [ 6 lut 2011, o 10:47 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem | |||||||||
Kiedyś kupiłem tani zamiennik i po 100km rozciągnął się tak, że skończyła się regulacja Ale może trafiła mi się kiepska sztuka |
Autor: | lasooch [ 6 lut 2011, o 10:50 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
A myślałem, że to tylko ja trafiłem kiedyś jedną felerną sztukę... Od tej pory tylko oryginały, taniej wychodzą |
Autor: | Opal [ 7 lut 2011, o 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Problem ze sprzegłem |
A ja cały sezon ujeżdzam linkę sprzęgła od Junaka. Minimalna przeróbka przy mocowaniu, odrobinę spiłowany grzybek wchodzący w klamkę, bo oryginał jest troszkę cieńszy i śmiga aż miło. Koszt 10 zł w sklepie. Polecam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |