Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
dodatkowy wlot powietrza https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=17134 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | thejw [ 9 sie 2015, o 16:30 ] |
Tytuł: | dodatkowy wlot powietrza |
Cześć, powiedzcie co sądzicie o tak pięknie wyrzeźbionym wlocie powietrza ![]() ![]() Co mógł mieć na myśli autor tego rozwiązania, jest to bezpodstawne czy może np. grzebał coś przy mapach wtrysków i potrzebował 'doładowania' ? Zostawić to Waszym zdaniem czy wyrzucić lepiej ? |
Autor: | kisiel_krzychu [ 9 sie 2015, o 19:39 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
chciał zrobić SRADa ![]() |
Autor: | thejw [ 9 sie 2015, o 20:17 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
to chyba mu nie wyszło, bo moto ledwo 200 wyciąga ;] |
Autor: | Rozkosmany [ 9 sie 2015, o 20:48 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
Dobrze że dwieście ![]() Co sądzić? Ano to że ten majster co to zapodał chyba miał jeszcze bardziej pod górę do szkoły niż ja. Wszystkie te airboxy które mamy w moto w 99% są bardzo przemyślaną konstrukcją. Posiadają odpowiednią objętość i odpowiednie częstotliwości rezonansowe. To że np. dolot może być zaskakująco małej średnicy nie znaczy że silnik dusi się. Najczęściej jest wprost przeciwnie bo cała ta pucha pulsując w środku odpowiednio zgrywa się z silnikiem. Zrobienie takiej dziurwy, bo na przemyślaną konstrukcję nie wygląda to strzał w osiągi silnika. Tak jak w kolano ![]() Świetnym przykładem gdzie najwyraźniej widać co znaczą rezonanse są silniki dwusuwowe. Weź takiej wściekliźnie krosowej np. odkręć tłumik. Będzie jechać jak wueska ![]() Wpływ zjawisk rezonansowych na silnik 4-suwowy jest nieco mniejszy. Ale nie znaczy że go nie ma i dobrym przykładem jest wspomniany srad. Ma taki zakres gdy odpala mu się takie turbo rezonansowe i bardzo wyraźnie to czuć. A świetnym przykładem jest też ZXR400. Ma taką gumę dziwaczną na wierchu która trzepocze się o tak Jak ten jęzor i zdaje się że działa jak samoczynny zawór. W każdym razie bez tego kondona ZXR nie bardzo jest chętny do kręcenia ![]() |
Autor: | thejw [ 9 sie 2015, o 21:41 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
No też tak myślałem, że to mniej więcej tak jak mega żółty spojler w golfie II daje +15 do prędkości ![]() Tylko zastanowiło mnie, że moto ogólnie w dobrym stanie, trochę doinwestowane można by rzec "profesjonalnie", więc może i ta rura potrzebna jest z powodu jakiegoś grzebania przy silniku. Spróbuję zatkać na razie i zobaczę czy coś to zmieni. |
Autor: | Bartosz [ 9 sie 2015, o 22:32 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
Słabo, Słoniu pokrył by dodatkowo tę rurę ceramiką ![]() |
Autor: | Rozkosmany [ 9 sie 2015, o 22:37 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
To zatkaj w airpuszce ![]() Nie wykluczone jest również że ze strojeniem tak namotane że on tej dziurwy potrzebuje. Różnych już specjalistów w życiu widziałem i jestem w razie co przygotowany że będzie |
Autor: | Słoniu [ 10 sie 2015, o 17:42 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
Śmiejecie się, a to może działać. Może działać pod warunkiem, że wlot ukryty w plastiku z boku będzie w kształcie lejka, który dodatkowo zwiększy ciśnienie. Do tego trzeba zaślepić oryginalny otwór zaciągający powietrze. Przy strojeniu trzeba będzie zwiększyć dawkę paliwa w górnych partiach. Jakby było to zrobione naprawdę pro, czyli coś w tym stylu: ![]() ... to można zrobić naprawdę kilka dodatwowych koni. |
Autor: | thejw [ 13 sie 2015, o 07:53 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
Wyciągnąłem tego peszla, otwór dość dokładnie zaślepiłem i... nic się nie zmieniło ;] Nie byłem na hamowni co prawda, ani na niemieckiej autostradzie żeby sprawdzić czy coś więcej pójdzie, ale odczucia z krótkiej przejażdżki raczej bez zmian. Także gdyby ktoś sobie chciał robić dodatkowe dziury w airbox'ie to mogę odradzić jedynie z tego powodu, że więcej much do filtra wlatuje |
Autor: | Marpol [ 13 sie 2015, o 11:46 ] |
Tytuł: | Re: dodatkowy wlot powietrza |
Cały Swiat pełen magików których by sie nawet Hogwart nie powstydził ![]() 90 % wlotów jest tak zrobione że pęd wpycha powietrze do airboxa - łaźnie przez mniej lub bardziej lejkowate wloty a ta rurka pod owiewką to troszke jak odpowietrznik od WC |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |