Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

TL1000S wymiana silnika
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=18194
Strona 1 z 1

Autor:  hexagonq [ 22 mar 2016, o 12:08 ]
Tytuł:  TL1000S wymiana silnika

Witam
Jestem posiadaczem TL1000S, ale niestety muszę wymienić silniczek. Mam uszkodzoną trójkę, którą miałem zamiar zrobić ale dopadł mnie pech, przy przegazowce rozleciał mi się zawór tak jakby wypiął, nie ściągałem jeszcze głowicy ale zawór napewno jest zgięty. Co za tym idzie wiadomo... korzystniejsze byłoby wrzucić drugi silnik i mam kilka pytań...
Silnik od TLki ciężko jest dostać, a jak już jest to cena jest naprawdę mało kalkulująca. Podobno pasuje tutaj silnik od Cagivy jakiegoś Vstroma itd. Mam do kupna silnik od Cagivy Raptor 1000 i muszę być pewny czy to podejdzie czy to wszystko napewno jest to samo. A jak nie to jakie są rożnice i czy ten plan jest wykonalny? Z tego co widze co na allegro w tytułach aukcji jest Wpisywane TL, SV, DL, Cagiva, że niby jest to samo. Proszę pomożcie w reaktywowaniu sprzęta. Z góry dzięki za pomoc :)

Autor:  pgj1213 [ 22 mar 2016, o 13:22 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

hexagonq napisał(a):
Witam
Jestem posiadaczem TL1000S, ale niestety muszę wymienić silniczek. Mam uszkodzoną trójkę, którą miałem zamiar zrobić ale dopadł mnie pech, przy przegazowce rozleciał mi się zawór tak jakby wypiął, nie ściągałem jeszcze głowicy ale zawór napewno jest zgięty. Co za tym idzie wiadomo... korzystniejsze byłoby wrzucić drugi silnik i mam kilka pytań...
Silnik od TLki ciężko jest dostać, a jak już jest to cena jest naprawdę mało kalkulująca. Podobno pasuje tutaj silnik od Cagivy jakiegoś Vstroma itd. Mam do kupna silnik od Cagivy Raptor 1000 i muszę być pewny czy to podejdzie czy to wszystko napewno jest to samo. A jak nie to jakie są rożnice i czy ten plan jest wykonalny? Z tego co widze co na allegro w tytułach aukcji jest Wpisywane TL, SV, DL, Cagiva, że niby jest to samo. Proszę pomożcie w reaktywowaniu sprzęta. Z góry dzięki za pomoc :)


Jesli masz blisko do tego silniczka Cagivy to podjedź i sprawdź najpierw czy otwory montazowe do ramy pokrywaja sie z tymi o TL-a.

Najłatwiej byłoby pewnie przeszczepić motor z SV litra.

Autor:  hexagonq [ 22 mar 2016, o 14:47 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

Właśnie w tym sęk że to kawałek drogi... potrzebuje konkretnych informacji czy to podejdzie, podobno sa to te same silniki. Może ktoś mi pomóc z tutejszego forum ?:( PS. SV ma podobno bardziej łagodny ten silnik charakterystyką pracy. Więc pewnie są jakies problemy i napewno coś słabo chce mi się wierzyć ze to wszystko jest plug&play

Autor:  Slawuch [ 22 mar 2016, o 21:12 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

nie jest plug&play ale blok silnika jest taki sam

Autor:  hubi199 [ 22 mar 2016, o 22:39 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

W elektronice będziesz miał problem na bank. Choć legendy chodzą, że cagiva podaje moc na kole więc może będzie git z tl-ką.

Autor:  hexagonq [ 25 mar 2016, o 15:31 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

Właśnie to tylko przypuszczenia.. A jesli nawet rozważylbym opcje remontu tego silnika to czy np glowica albo skrzynia podejdzie od SV TLR albo w/w cagivy? Nikt naprawdę nie potrafi pomóc :(?

Autor:  Słoniu [ 25 mar 2016, o 16:24 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

Zadaj sobie pytanie, czy Cagiva zamawiając ten świetny silniki z Suzuki chciała by się wpakować w dodatkowe bezsensowne koszty i zlecać jakieś głębsze zmiany w tym silniku np w głowicach.

A potem ewentualnie zaryzykuj i kup.

Autor:  hexagonq [ 25 mar 2016, o 16:46 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

A czy jest jakas różnica między tylną a przednią głowicą? bo dzwonilem do jednego goscia z allegro i powiedzial ze przykladal wszystko jest takie same? potrzebuje przedniej a na allegro są ale tylne

Autor:  Słoniu [ 25 mar 2016, o 17:56 ]
Tytuł:  Re: TL1000S wymiana silnika

Z tego co ja wiem, to w SV1000 nie powinny się różnić te głowice, choć zaznaczam, że nie mam do końca pewności, bo nie miałem silnika "w rękach".

W SV650 głowice różnią się między przodem a tyłem jedynie przez umiejscowienie napinacza łańcucha rozrządu. W SV1000 napinacz wkręca się w blok cylindra.

EDIT: w SV1000 masz dekompresor na wydechowym wałku rozrządu i nie wiem czy w obu głowicach czy tylko w jednej. Nie wiem czy na działanie dekompresora ma znaczenie w którą stronę kręci się wałek, bo jak zamieniasz głowice miejscami, to wałki kręcą się w drugą stronę niż w oryginalnym ustawieniu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/