Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Grzejące się kolanko
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=1846
Strona 1 z 1

Autor:  KAMILLO123 [ 31 sie 2010, o 01:32 ]
Tytuł:  Grzejące się kolanko

No więc mam taki problem ciekawy: zaraz po zapaleniu silnika rura wydechowa na łączeniu z przednim cylindrem (na długości 7cm) grzeje się do czerwoności robiąc za neon. Występuje to jedynie na przednim cylindrze. Drugi OK. Jak kupiłem moto to troszkę nierówno chodziło i gdy przyjechałem po odbiór to sprzedawca powiedział że mi podkręcił obroty. Efekt-po załączeniu ssania jakby się przydusza i nagle wchodzi na 4k obrotów. Dlatego ssanie załączam lekko żeby się rozgrzewał na ok 2000 obrotów. Po zagrzaniu ładnie równo chodzi ale cały czas na 1700 obr/min. Grzeje się nie tylko kolanko ale także cały motor(mowa o postoju po zagrzaniu silnika). Co więcej zdarza mu się strzelić z rury na wyższych obrotach tak że zakopci ostro i dalej równiutko pracuje. Spalanie przy jeździe spokojnej i stabilnej (ok 90km/h przy 4500 obr/min) wynosi 7,5l sprawdzone na trasie. Martwi mnie to troszkę dlatego proszę o podpowiedź kogoś kto miał podobny problem. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie. :)

Autor:  Dono [ 31 sie 2010, o 03:09 ]
Tytuł:  Re: Grzejące się kolanko

Wyreguluj gaźniki i będzie ok, zwłaszcza pierwszy gaźnik. Aha, przed tym wymień świece i filtr powietrza, to zależy kiedy były ostatnio wymieniane. Do zaworów przy okazji bym zajrzał, jeśli nie były robione. Jaki przebieg moto? 1700rpm na jałowych to za dużo, powinno być ok 1200-1300.

Autor:  lasooch [ 31 sie 2010, o 09:41 ]
Tytuł:  Re: Grzejące się kolanko

Jeżeli kolanko grzeje się tylko na ssaniu, gdy motocykl stoi bez chłodzenia wiatrem i ma podwyższone obroty, to wszystko jest w porządku, praktycznie każda SV w nocy robi wtedy za neonówkę.
A teraz od końca. 7,5/100 na trasie przy prędkości 90km/h? Powinna Ci w takich warunkach spalić max. 4,5/100. Masz prawdopodobnie zbyt bogatą mieszankę. Jeżeli motocykl jest świeżo kupiony, to podobnie jak mój przedmówca, polecałbym zrobić przy nim większy serwis niezależnie od tego, jaki ma teraz przebieg i niezależnie od tego jakie bajki sprzedawca opowiada :) Trzeba sprawdzić luzy zaworowe, wymienić świece, filtr powietrza, wyczyścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki, powinno pomóc.
Obroty powinny być ustawione właśnie na +/-1200. I na tych obrotach powinien chodzić jak zegarek, jeśli pracował nierówno i trzeba było podkręcić aż do 1700 ( :mur: ), to zdecydowanie trzeba zrobić przegląd.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/