Re: Ściągacz koła magnesowego sv650 2003
Odgrzebię temat: jak to z dwóch śrub - masz jakieś zdjęcie/rysunek? Śruba w śrubie (żeby nie trzeba było blokować wału)?
Z tego, co znalazłem, to wystarcza jedna śruba M20x1,5 (RH, czyli z normalnym, prawym gwintem), wkręcana w kołnierz koła magnesowego. wolny koniec śruby zapiera się o czoło stożka wału, co przy dokręcaniu powoduje odklejenie koła od stożka (gdzieś na ebay'u znalazłem wymiary takiej dorabianej śruby, śruba pełna, długość gwintu 38mm). Dobrze rozumiem działanie ściągacza magneta w SV czy jest jakiś haczyk? Oczywiście wał wtedy musi być zablokowany.
Pytam, bo czeka mnie pewnie tej zimy ta operacja i się powoli przygotowuję
Mały "risercz" pokazuje spory rozrzut (50-krotny cenowo) jeśli chodzi o rozwiązanie:
- Śruba M20x1,5 - 4,40PLN,
- Ściągacz M20x1,5 (Prawy/lewy, nie ma potrzeby blokowania wału) ~50PLN
- Suzuki 09930-30450-LPT (oryginał) ~60$ (czyli po dzisiejszym kursie jakieś 227PLN)
//Edit:
Zapomniałbym - wie ktoś może jaki wymiar zewnętrzny ma kołnierz koła magnesowego? Ten kołnierz, do którego blokowania służy 09930-44530 Rotor holder (222,78$ !!!)? Ponoć klucz płaski 32mm załatwia sprawę, ale może ktoś ma zdjęte koło magnesowe (albo taki klucz) i mógłby zmierzyć?