Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Problem z gaźnikiem
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=18569
Strona 1 z 1

Autor:  przemq [ 11 maja 2016, o 10:51 ]
Tytuł:  Problem z gaźnikiem

Koledzy, mam problem.
Najpierw opiszę jak do tego doszło.
Kilka dni temu jadąc spokojnie, hamowałem silnikiem przez dłuższy czas - ok 200 m.
Dojechałem do skrzyżowania, redukcja dwa biegi w dół z przegazówką i nagle j*b w gaźnik. Zapdła cisza, odkręciłem trochę manetkę i silnik zaskoczył.
Wszystko było w porządku, pracował normalnie, nie dławił się.
Wczoraj polatałem wieczorem trochę z kumplem.
Bez napinki, spokojna jazda. Miałem jedo mocne hamowanie z wahlowaniem biegami w dół i przegazówkami. Po tym hamowaniu zatrzymaliśmy się na chwilę.
Jak odpaliłem moto, to się zaczęło. Zaczął jakoś "dziwnie" pracować i zacząłem strzelać marchewami z wydechu bez specjalnego starania się o to. Przy każdym odjęciu gazu strzelałem z wydechu i to dość głośno.
Przyjechałem do domu i moto zgasło na wolnych, probowałem odpalić i za każdym razem gaśnie.
Podkręciłem trochę obroty na biegu jałowym, pochodził tak chwilę na wolnych i też strzelał.
Dodam, że wcześniej regulowałem luz na rolgazie, ale to chyba nie ma większego znaczenia.
Kupiłem SVkę z Dominatorem i dorobiłem do niego DBkillera.
Możecie mi w jakiś racjonalny sposób wytłumaczyć, co mogło się stać ??

Autor:  Janek87 [ 11 maja 2016, o 11:09 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Do sprawdzenia w kolejności:
- świece czy się nie zalewają i poprawność mieszanki,
- może łapać lewe powietrze,
- nieszczelności na króćcach gaźników oraz iglicy ssania,
- przepustnica podciśnieniowa czy się nie blokuje,
- minimalna szansa problemu z zaworami.

Autor:  przemq [ 11 maja 2016, o 11:15 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Dzięki, czyli czeka mnie rozebranie gaźników.

Autor:  kamil1711 [ 14 maja 2016, o 19:55 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Sprawdź czy przypadkiem nie spadła ci zaślepka z króćca podciśnienia przy pierwszym cylindrze. Miałem identyczny problem :)

Autor:  przemq [ 16 maja 2016, o 14:49 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Dzięki, sprawdzę.
Dopiero w tym tygodniu będę mógł się za to zabrać.

Autor:  przemq [ 16 maja 2016, o 20:41 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Czy możecie mi pokazać jak wygląda ta zaślepka króćca podciśnienia przy pierwszym cylindrze ??
Ściągnąłem cały air box i .... niestety nie mam pojęcie co sprawdzić :|
Wszystkie kable na miejscu, ale za rozbieranie gaźnika trochę boję się zabrać.
Zauważyłem coś ciekawego, uniosłem bak, odpaliłem i słyszałem w okolicach gaźników takie "syki" zasysanego powietrza.
Nie wiem, czy to dobrze, czy to źle.
Pomóżcie koledzy, bardziej znający się na mechanice ;)

Acha, jak patrzyłem na gaźniki od góry, to zamiast ruchomej przegrody w gardzieli, mam jakieś dziwne "folijki", pd którymi coś się rusza - wtf ??

Autor:  misiuto [ 17 maja 2016, o 20:38 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Masz tu zdjęcie:

http://www.sv650.info/mig/index.php?cur ... chro_1.jpg

Powinieneś wyczaić gdzie to jest :)

Autor:  przemq [ 20 maja 2016, o 07:09 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Problem rozwiązany :piwo:
Faktycznie na przewodzie od króćca przy pierwszym cylindrze nie było zaślepki.
Najpierw zaślepiłem go palcem, silnik zaczął normalnie pracować, więc stwierdziłem, że to TO :)
Potem wkęciłem śrubę i chwyciłem trytytkami, mam nadzieję, że takie rozwiązanie wytrzyma.
Z drugiej strony, jaki jest sens robić COŚ, co trzeba zaślepić, żeby reszta mogła pracować poprawnie ??
Tak czy inaczej wielkie dzięki za rady :)

Autor:  Janek87 [ 20 maja 2016, o 08:42 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Sens jest taki, że ten króciec służy do synchronizacji gaźników.
Normalnie tam jest kapturek gumowy. Nie bardzo rozumiem gdzie tą śrubę wkręciłeś :hmm:

Autor:  przemq [ 20 maja 2016, o 09:41 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Na króćcu (takim metalowym ustrojstwie wkręconym w gaźnik ;) ) jest założony przewód gumowy.
Obrazek
I właśnie w niego wkręciłem śrubę i złapałem trytytką :)

Autor:  gpiorzel [ 20 maja 2016, o 09:48 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

W niego??
Dobrze jest puścić dłuższy przewód, zdecydowanie ułatwia synchronizację.

Autor:  Janek87 [ 20 maja 2016, o 11:52 ]
Tytuł:  Re: Problem z gaźnikiem

Ok, czyli spoko. Ja właśnie mam taki przewód gumowy wyprowadzony prawie aż do tylnego cylindra, żeby łatwiej synchro robić. W niego też wkręciłem śrubę i zataśmowałem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/