Moto: sv650s 2002
Szarpie i nierówno pracuje
Chłopaaaki, ratujcie...
Od końca zeszłego sezonu mam problem z sv-ką z 2001 r. Dusi się, i szarpie przy jednostajnej jeździe, zazwyczaj gdzieś tak przy 4 -5 tyś obrotów. Na jałowym biegu silnik raczej mało rytmiczny, jakby się potykał w tańcu, choć obroty raczej stałe, acz po dodaniu i odpuszczeniu gazu czasem spadają do 1200, innym razem do 1500. Prycha z wydechu, szczególnie na ssaniu. Lałem różne paliwa, bez zmian. Świece wymienione. Gaźniki wyczyszczone, wyregulowane, zschynchronizowane. Luzy zaworowe sprawdzone. Opory cewek w normie, regulator napięcia po jeździe ciepły, nie gorący, wartości napięć zgodne z serwisówką. O kompresji mechanik powiedział że jest ok, podał wartość wg niego w normie, chyba mówił coś w stylu, że "od razu wskoczyła na dychę". Nie znam się, ale gdy spytałem go czy przednia świeca była dokręcona dobrze, powiedział że wykręcał tylko tylną - jak więc sprawdził kompresję na przednim garnku bez wykręcania świecy? Można tak, czy ściemnia z tą kompresją?
W praktyce wygląda to tak (zaczyna przerywać w 12. sekundzie):
Nie da się sprawdzić kompresji na cylindrze bez wykręcenia świecy więc coś ściemnia z tym przednim. Martwi mnie to, że piszesz o tylu rzeczach a jednocześnie dodajesz, że się nie znasz. Jeśli to co napisałeś to prawda to można jeszcze sprawdzić podciśnieniową pompkę paliwa. Jednak przerywanie może być przyczyną świec i kabli zapłonowych w pierwszej kolejności.
Re: Szarpie i nierówno pracuje
Powiedziałem że się nie znam trochę na wyrost - co prawda nie jestem mechanikiem, ale problemy z motongiem zmobilizowały mnie wcześniej do samodzielnego ogarnięcia tematu z obawy przed "fachowcami" z serwisów. Trochę więc się dowiedziałem, ale ekspertem na pewno nie jestem.
12 maja 2016, o 11:51
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Moto: SV1000s 2005