Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 11:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Remont silnika SV650 k03 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Remont silnika SV650 k03
Witam
Obrazek
SVka, żłopała olej niczym co niektórzy mamroty na ławeczce pod sklepem...kopci także. Początkiem kwietnia regulowałem luz zaworowy więc przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworowe - ale albo to nic niedało, albo przysłali mi nie do tego konkretnego modelu ponieważ chodziły bardzo luźno na trzonkach. Tak czy inaczej pomyślałem - "tej zimy będzie remont silnika - następnej kosmetyka". W międzyczasie komuś niesprzedał się komplet cylindrów wraz z tłokami(rzekomo 40kkm) wynegocjowałem je za 200zł... kiedy dotarły okazało się, że są niestety nieco jajowate :/ Mimo to cylindry posiadają jeszcze te fabryczne wyżłobienia-na krzyż(jak to się fachowo nazywa?)

Więc i dziś przystąpiłem do akcji. Ściągnąłem przedni cylinder (przy okazji ukręcająć mięciutkie śruby mocowania kolanka tłumika...z tylnej głowicy to będzie masakra wykręcić... :/ ) i ukazały się niesławne pierścienie mocy... i tu pojawia się pierwsze pytanie - na.1 - Co możecie powiedzieć o ich stanie na podstawie niżej zamieszczonego obrazka
Obrazek
Chyba nie powinny być tak luźne?
Obrazek
Pytanie nr.2 - co powinienem zrobić z głowicą...regeneracja? na czym to polega? Czy poprostu czyszczą wszystko, szlifują i planują? Czy także wymieniają zawory, uszczelniacze itp. jeśli trzeba? -bo akurat za to robocizny i marży niechciałbym płacić . (po lewej cylinder właśnie wyciągnięty)
Obrazek
Pytanie nr.3
Czy jeżeli okazałoby się, że moje stare cylindry chociaż są wytarte i gładziutkie jak pupa niemowlecia byłby mniej jajowate niż te mniej starte jajka które zakupiłem powininem je zostawić? Co jest ważniejsze?
Pytanie nr.4
Co powinienem z góry zamówić?
-uszczelki pod głowice,
-uszczelki pod cylinder,
-uszczelniacze zaworowe,
...?
Pytanie nr.5
W takim stanie rozkładu co mogę jeszcze z silnikiem zrobić...aby się narobić... raz, a na 3-4sezony ?

Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc i sugestie :spoko:


14 gru 2016, o 23:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Cytuj:
jeszcze te fabryczne wyżłobienia-na krzyż(jak to się fachowo nazywa?)

Prawdopodobnie masz na myśli ślady honowania.
ekspertem nie jestem, ale skąd wiesz że są jajowate? Mierzyłeś je? Sprawdz chociaż suwmiarką czy w każdym miejscu średnica jest taka sama. Jak dasz głowice do regeneracji, śrubvami się zajmą.
W serwisówce masz dokładnie opisane co najeży zmierzyć i jakie są normy więc nie będę inżynerów przepisywał.
Do zwykłej jazdy możesz zawory dotrzeć i jeśli są uszkodzenia to wymienić i je i prowadnice.

Po ilu kilometrach masz silnik w takim stanie?


15 gru 2016, o 00:16
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Oooo "ślady honowania" oto właśnie chyba chodzi dzięki...
Stąd wiem, że są jajowate ponieważ kiedy je (tłoki) lekko przekręce w lewo lub w prawo to już przez cylinder się nie przesuną.
Piszesz "Do zwykłej jazdy" a do niewykłej? ;D

PS.Po 70tyś.

Mała aktualuzacja

Po zdjęciu tłoka widze, że pierścienie muszą być tak luźno (aby można było je założyć i wsunąć tłok :mrgreen: )
Pomierzyłem suwmiarką i same tłoki wydają się idealnie okrągłe, jednak na cylindrach (zdjętych jak i kupionych) jest różnica jakichś dziesiątych milimetra - także są jajowate - na co to wskazuje? Fabrycznie raczej takie nie były...a może się mylę?

Jeszcze mniejsza aktualizacja

Obrazek
Problemik - próbowałem wykręcić tę nakrętke w sposób utrwalony na zdjęciu, ale nie idzie w żadną stronę. W serwisówce piszą żeby użyć "Specjalnego narzędzia do utrudniania amatorom napraw". Odkręcał to ktoś kiedyś, jeśli tak to jaką metodą?

Aktualizacja nr3
Dobra poradziłem sobie - opukałem wszystko do okoła i robiłem tak jak na zdjęciu i poszło, potem nasadkowa 19 i odkręciłem to tyle ile potrzebowałem by wyjąć głowice.

Zmierzyłem prawie wszystko oprócz zaworów-niechciało mi się bawić w wyciąganie pestek, przy kwietniowej wymianie uszczelniaczy założenie ich spowrotem zajeło najwięcej czasu i :cenzura: - oddam głowice do regeneracji - niech tam się bawią.
Więc po generalnym sprawdzeniu prawie wszystkiego stwierdzam, że po 70kkm w SV oprócz pierścieni tylko cylindry są na granicy serwisowej(albo i troszke poniżej :/ ) - i te zakupione i te prosto z moto.

Jutro chcę jechać oddać głowice do regeneracji. Co myślicie o zleceniu portingu głowic przy okazji ?


15 gru 2016, o 13:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2011, o 22:05
Posty: 800
Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '00/01
Post Re: Remont silnika SV650 k03
W gaźniku są podobne nakrętki. Rozwiązaniem jest klucz nasadowy odpowiednio wycięty za pomocą tzw. "boscha" czyli szlifierki kątowej. Ja tak zrobiłem i zadziałało super :)

_________________
http://www.bikepics.com/members/foras1/01sv650s/


15 gru 2016, o 20:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Porting ok, ale jeśli tylko to będziesz robił to nie wiem czy jest sens ruszać. Prz większej ilości modyfikacji ma to sens.


15 gru 2016, o 22:07
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Czyli porting "na zaś" mija się z celem?

Aha cylindry jednak oprócz małej jajowatości też chyba są w porządku bo przecież mierzyłem szerokość otworu czyli to na odwrót niż w reszcie mniejszy otwór-mniejsze zużycie...chyba :hmm:
Pozatym zastanawia mnie czy nieidzie ich także jakoś zregenerować....i czy warto?

@Foras
Dzięki, ale obdarzyłem to udziwnienie większą czułością i uporałem się z cholerstwem :spoko:


15 gru 2016, o 23:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Zależy czy będziesz coś więcej planował. Choć z drugiej strony jak masz ściągnięte głowice to taniej będzie.
Jak ci się uda zdaj relacje, czy czuć różnice, bo wątpie byś miał wkresy z hamowni. Powodzenia w zabawie


16 gru 2016, o 00:36
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Więc zawiozłem, głowice do regeneracji. Pytałem gościa jak z tymi jajowatymi cylindrami - odparł, że jeżeli różnica między wymiarami jest zbyt duża trzeba by tulejować, a to droga zabawa na którą raczej się nie pisze :/ Pytałem też czy jest sens robić sam portnig, powiedział, że można zrobić nawet bez większych kolektorów itp...ale oni takich rzeczy nie robią - maszyny mieli prosto z komuny więc mnie to niedziwi. Pozatym przyczepił się, że bez wałków głowicę przywiozłem i będę musiał je dowieźć.
Byłem też w intermotors po uszczelki pod głowice (110 jedna), pod cylinder - których niemieli, ale wysłał gość zapytanie czy będą dostęne. Uszczelniacze zaworowe po 12zł za sztuke lub w komplecie 10szt moze mi zrobić za 80zł (co za idiotyczny komplet 10szt...)
Wstąpiłem również do Suzuki i tam uszczelki pod cylinder coś 70zł i 80...za to uszczelniacze 24zł/szt :razz2: -chyba ich popierdoliooo.
Ale obejżałem tam nową SVke.... chujnia jak dlamnie - jakąś taka sfeminizowana(mało drapieżna) i mała - mogła mi się wydawać mała też przez to, że mam tę samą co Hubi - początek produkcji wtryskowej, a ona jest trochę wyższa od późniejszych roczników z tego co wiem.
Nasze wtryskowe SV prezentują się znacznie lepiej pod każdym względem od tych co teraz wypuścili.
Dzisiaj/jutro wezmę się za czyszczenie wszystkiego co można, szczególnie chciałbym wyczyścić kolektory wydechowe ponieważ utworzyła się na nich dosyć gruba warstwa nagaru - ktoś poleci jakiś preparat by to rozpuścić i wypłukać?

Pozdrawiam


16 gru 2016, o 16:24
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59
Posty: 269
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Ostatni ktoś na forum się reklamował, że ma oryginalne części do Suzuki. Zapytaj, może taniej będzie ;)


16 gru 2016, o 16:28
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Julek nowe? I któż taki?


16 gru 2016, o 16:40
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59
Posty: 269
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Remont silnika SV650 k03
PyrkuPyrk napisał(a):
Julek nowe? I któż taki?


viewtopic.php?f=28&t=19719&view=unread#unread

Czy nowe, to nie wiem. Musisz podpytać.


16 gru 2016, o 17:02
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 21:20
Posty: 104
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Sprawdzałeś luz na prowadnicach zaworów ?


17 gru 2016, o 14:04
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
@Adrzejsky

Eeee...nie. Całą głowice oddałem do regeneracji :hmm:


17 gru 2016, o 14:22
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 21:20
Posty: 104
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Tak się pytam ponieważ jak są wyryte prowadnice to nowe uszczelniacze nic nie dają . Dobrze ze dałeś głowice do regeneracji to wszystko ogarną i pewno sprawdza


17 gru 2016, o 14:43
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
^Tak też pomyślałem

Myśle, że głównym powodem nadmiernego żłopania oleju był kompletnie wytarty pierścień olejowy.


17 gru 2016, o 19:07
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 21:20
Posty: 104
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Pewno tak jest, nie widziałem więc się nie wypowiem .


17 gru 2016, o 19:09
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 19:40
Posty: 52
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 K6
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Co tam więcej w temacie remontu ?
Możesz wrzucić fotkę dokładną tego pierścienia. Jesli są takie przytarte, to wystarczy wymiana. Tak jakby u ciebie zapiekły się pierścienie. Może stał trochę.
Co do spalania oleju, to mialem przypadek, że ta mała uszczelka od tego systemu dopalania spalin w pokrywie cylindra puszczała olej prosto do kolektora. Ktoś użył zwykłego oringu i przy gazowaniu za motorem siwo było.


13 sty 2017, o 00:05
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Sorry, że tak zamarłem, ale wciąż czekam na te głowice, przy dobrych wiatrach następnego weekendu będę to wszystko składał spowrotem napewno zdam relacje .

PS. Pierscienie się nie zapiekły chodzą luźno, tylko trzeci-olejowy (ten najniżej) jest kompletnie starty...wszystkie zostaną wymienione .

Pozdrawiam


21 sty 2017, o 13:53
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 12:50
Posty: 24
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 k03
Post Re: Remont silnika SV650 k03
Więc tak, odebrałem dziś głowice i cylindry(jutro wstawie foty jak ładnie wyglądają ;) ) Regeneracja obu wyniosła 600zł + uszczelniacze 80zł(chyba). Brakuje mi tylko pierścieni których nieznalazłem w internecie, w intermotors mają tylko całe zestawy (z tłokami i uszczelkami), a w ASO Suzuki są za ~450zł na oba tłoki...
I teraz zagadnienie - kupiłem komplet za ~90zł jednak trzeba by poszeżyć kanały bo są nieco grubsze (pierwszy jest dobry, drugi wymaga poszeżenia do 1,5mm, olejowy do 2,70 ) i mam dylemat czy poprawiać fabryke i jakie mogłyby być kosekwencje takiego czynu - co o tym myślicie ?


27 sty 2017, o 22:18
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 19:40
Posty: 52
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 K6
Post Re: Remont silnika SV650 k03
http://www2.fpt-prima.com.pl/pokaz/opis/o+nas/29

Jeśli juz kupiłeś to idź do fachowca i pytaj. W starych maszynach tak robią jak nie da się dostać części. Albo na magnesuwce pierścień liznąć. Ale to kolejny koszt na niekorzyść tańszych.Co do trzeciego,to zobacz czy jesli założysz pomiedzy starą sprężynkę, to nie wejdzie.


29 sty 2017, o 14:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL