Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Remont silnika SV650 k03 https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=19744 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | hubi199 [ 15 gru 2016, o 00:16 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 | |||||||||
Prawdopodobnie masz na myśli ślady honowania. ekspertem nie jestem, ale skąd wiesz że są jajowate? Mierzyłeś je? Sprawdz chociaż suwmiarką czy w każdym miejscu średnica jest taka sama. Jak dasz głowice do regeneracji, śrubvami się zajmą. W serwisówce masz dokładnie opisane co najeży zmierzyć i jakie są normy więc nie będę inżynerów przepisywał. Do zwykłej jazdy możesz zawory dotrzeć i jeśli są uszkodzenia to wymienić i je i prowadnice. Po ilu kilometrach masz silnik w takim stanie? |
Autor: | foras1 [ 15 gru 2016, o 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
W gaźniku są podobne nakrętki. Rozwiązaniem jest klucz nasadowy odpowiednio wycięty za pomocą tzw. "boscha" czyli szlifierki kątowej. Ja tak zrobiłem i zadziałało super |
Autor: | hubi199 [ 15 gru 2016, o 22:07 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Porting ok, ale jeśli tylko to będziesz robił to nie wiem czy jest sens ruszać. Prz większej ilości modyfikacji ma to sens. |
Autor: | PyrkuPyrk [ 15 gru 2016, o 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Czyli porting "na zaś" mija się z celem? Aha cylindry jednak oprócz małej jajowatości też chyba są w porządku bo przecież mierzyłem szerokość otworu czyli to na odwrót niż w reszcie mniejszy otwór-mniejsze zużycie...chyba Pozatym zastanawia mnie czy nieidzie ich także jakoś zregenerować....i czy warto? @Foras Dzięki, ale obdarzyłem to udziwnienie większą czułością i uporałem się z cholerstwem |
Autor: | hubi199 [ 16 gru 2016, o 00:36 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Zależy czy będziesz coś więcej planował. Choć z drugiej strony jak masz ściągnięte głowice to taniej będzie. Jak ci się uda zdaj relacje, czy czuć różnice, bo wątpie byś miał wkresy z hamowni. Powodzenia w zabawie |
Autor: | PyrkuPyrk [ 16 gru 2016, o 16:24 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Więc zawiozłem, głowice do regeneracji. Pytałem gościa jak z tymi jajowatymi cylindrami - odparł, że jeżeli różnica między wymiarami jest zbyt duża trzeba by tulejować, a to droga zabawa na którą raczej się nie pisze Pytałem też czy jest sens robić sam portnig, powiedział, że można zrobić nawet bez większych kolektorów itp...ale oni takich rzeczy nie robią - maszyny mieli prosto z komuny więc mnie to niedziwi. Pozatym przyczepił się, że bez wałków głowicę przywiozłem i będę musiał je dowieźć. Byłem też w intermotors po uszczelki pod głowice (110 jedna), pod cylinder - których niemieli, ale wysłał gość zapytanie czy będą dostęne. Uszczelniacze zaworowe po 12zł za sztuke lub w komplecie 10szt moze mi zrobić za 80zł (co za idiotyczny komplet 10szt...) Wstąpiłem również do Suzuki i tam uszczelki pod cylinder coś 70zł i 80...za to uszczelniacze 24zł/szt -chyba ich popierdoliooo. Ale obejżałem tam nową SVke.... chujnia jak dlamnie - jakąś taka sfeminizowana(mało drapieżna) i mała - mogła mi się wydawać mała też przez to, że mam tę samą co Hubi - początek produkcji wtryskowej, a ona jest trochę wyższa od późniejszych roczników z tego co wiem. Nasze wtryskowe SV prezentują się znacznie lepiej pod każdym względem od tych co teraz wypuścili. Dzisiaj/jutro wezmę się za czyszczenie wszystkiego co można, szczególnie chciałbym wyczyścić kolektory wydechowe ponieważ utworzyła się na nich dosyć gruba warstwa nagaru - ktoś poleci jakiś preparat by to rozpuścić i wypłukać? Pozdrawiam |
Autor: | JustJulek [ 16 gru 2016, o 16:28 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Ostatni ktoś na forum się reklamował, że ma oryginalne części do Suzuki. Zapytaj, może taniej będzie |
Autor: | PyrkuPyrk [ 16 gru 2016, o 16:40 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Julek nowe? I któż taki? |
Autor: | JustJulek [ 16 gru 2016, o 17:02 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 | |||||||||
viewtopic.php?f=28&t=19719&view=unread#unread Czy nowe, to nie wiem. Musisz podpytać. |
Autor: | Andrzejsky [ 17 gru 2016, o 14:04 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Sprawdzałeś luz na prowadnicach zaworów ? |
Autor: | PyrkuPyrk [ 17 gru 2016, o 14:22 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
@Adrzejsky Eeee...nie. Całą głowice oddałem do regeneracji |
Autor: | Andrzejsky [ 17 gru 2016, o 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Tak się pytam ponieważ jak są wyryte prowadnice to nowe uszczelniacze nic nie dają . Dobrze ze dałeś głowice do regeneracji to wszystko ogarną i pewno sprawdza |
Autor: | PyrkuPyrk [ 17 gru 2016, o 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
^Tak też pomyślałem Myśle, że głównym powodem nadmiernego żłopania oleju był kompletnie wytarty pierścień olejowy. |
Autor: | Andrzejsky [ 17 gru 2016, o 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Pewno tak jest, nie widziałem więc się nie wypowiem . |
Autor: | prism [ 13 sty 2017, o 00:05 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Co tam więcej w temacie remontu ? Możesz wrzucić fotkę dokładną tego pierścienia. Jesli są takie przytarte, to wystarczy wymiana. Tak jakby u ciebie zapiekły się pierścienie. Może stał trochę. Co do spalania oleju, to mialem przypadek, że ta mała uszczelka od tego systemu dopalania spalin w pokrywie cylindra puszczała olej prosto do kolektora. Ktoś użył zwykłego oringu i przy gazowaniu za motorem siwo było. |
Autor: | PyrkuPyrk [ 21 sty 2017, o 13:53 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Sorry, że tak zamarłem, ale wciąż czekam na te głowice, przy dobrych wiatrach następnego weekendu będę to wszystko składał spowrotem napewno zdam relacje . PS. Pierscienie się nie zapiekły chodzą luźno, tylko trzeci-olejowy (ten najniżej) jest kompletnie starty...wszystkie zostaną wymienione . Pozdrawiam |
Autor: | PyrkuPyrk [ 27 sty 2017, o 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
Więc tak, odebrałem dziś głowice i cylindry(jutro wstawie foty jak ładnie wyglądają ) Regeneracja obu wyniosła 600zł + uszczelniacze 80zł(chyba). Brakuje mi tylko pierścieni których nieznalazłem w internecie, w intermotors mają tylko całe zestawy (z tłokami i uszczelkami), a w ASO Suzuki są za ~450zł na oba tłoki... I teraz zagadnienie - kupiłem komplet za ~90zł jednak trzeba by poszeżyć kanały bo są nieco grubsze (pierwszy jest dobry, drugi wymaga poszeżenia do 1,5mm, olejowy do 2,70 ) i mam dylemat czy poprawiać fabryke i jakie mogłyby być kosekwencje takiego czynu - co o tym myślicie ? |
Autor: | prism [ 29 sty 2017, o 14:26 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika SV650 k03 |
http://www2.fpt-prima.com.pl/pokaz/opis/o+nas/29 Jeśli juz kupiłeś to idź do fachowca i pytaj. W starych maszynach tak robią jak nie da się dostać części. Albo na magnesuwce pierścień liznąć. Ale to kolejny koszt na niekorzyść tańszych.Co do trzeciego,to zobacz czy jesli założysz pomiedzy starą sprężynkę, to nie wejdzie. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |