Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Problem z paleniem po kilkudniowym postoju
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=2035
Strona 1 z 1

Autor:  viper00 [ 27 wrz 2010, o 22:41 ]
Tytuł:  Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Przeczytałem wszystkie tematy w dziale technicznym odnośnie problemu z paleniem więc raczej chciałbym potwierdzić swoją teorię ;)

Po kilkudniowym postoju (piątek, sobota, niedziela) odpalenie moto wygląda tak, że pali na jeden cylinder i dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu (zagrzaniu silnika?) drugi cylinder zaczyna łapać i nagle motocykl dostaje kopa. Jeżeli jeżdżę codziennie to takich objawów nie ma. Każde kolejne odpalenie jest już normalne. Moim celem-winowajcą są świece. Innego pomysłu na to nie mam :P

Pytanie natomiast brzmi: co ma kilkudniowy postój do problemu ze świecami?

Autor:  Dono [ 27 wrz 2010, o 22:50 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Również pierwsze co pomyślałem to świece. Jest też możliwość taka, że z jednego gaźnika przez te kilka dni w jakiś sposób ucieka paliwo, ale oczywiście wiem, że masz tłumika leovince, wiem że masz kask lazer lz6 i jaką masz resztę stroju, wiem że nie masz kufrów, ale nie wiem jaki masz model swojej sv (gaźnik, wtrysk?) :P

Autor:  viper00 [ 27 wrz 2010, o 22:53 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Dobra przesadziłem z podpisem ;P Więc rocznikowo 2006 czyli wtrysk. Zostają więc świece... lubię wiedzieć jak coś działa, dlaczego nie działa i jakie procesy do tego doprowadzają i to mnie interesuje najbardziej ;) co się dzieje z elektrodami przez te kilka dni, śniedzieją?

Autor:  cyrulik [ 27 wrz 2010, o 23:01 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Kumpel miał podobnie i nie była to wina świec tylko cewki.

Autor:  Dono [ 27 wrz 2010, o 23:11 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

W takim razie możesz podmienić cewki i sprawdzić, czy sytuacja na cylindrach się odwróci. Zajrzałbym też do układu paliwowego, chociaż akurat przed odpaleniem pompa powinna napompować paliwo nawet gdyby gdzies przez te kilka dni uciekło.

Autor:  viper00 [ 27 wrz 2010, o 23:14 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Tylko czy cewka nie powodowałaby takich objawów regularnie (zawsze?)? Jednak wymienię świece bo w sumie nie wiem ile mają najechane - koszt niewielki a na kolejne 10kkm spokój.

Tak sobie właśnie przypomniałem, dziś sytuacja taka miała miejsce po tym jak musiałem podnieść zbiornik paliwa (a świeci rezerwa więc niecałe 5 litrów zostało)... wtedy paliwo mogło w jakiś sposób spłynąć być może. Ogólnie problem ten pojawił się tylko 2 razy jak do tej pory i oba przypadki były po dłuższym postoju, oba na rezerwie, tylko nie pamiętam czy za pierwszym razem też podnosiłem zbiornik hmm ale jak tak pomyślę to jest taka możliwość...

Autor:  Dono [ 27 wrz 2010, o 23:16 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Też mi się nie wydaje, ale jak pisze Cyrulik - możliwe. Prędzej obstawiałbym, że cewka lub czujnik położenia wału siada po rozgrzaniu, ale tu sytuacja jest odwrotna.

Autor:  viper00 [ 29 wrz 2010, o 12:19 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Wymieniłem świece, te stare były mocno "okopcone", pewnie po przeczyszczeniu jeszcze by na nich jeździł ale nowe już są więc zobaczymy czy się sytuacja nie powtórzy ;)

Moje takie subiektywne odczucie jest takie, że silnik teraz gra chyba inaczej ;P Poprzednie świece to były NGK CR9E dwuelektrodowe, a teraz założyłem NGK CR8E - które są lepsze?

Dodam, że chciałem kupić irydowe lub platynowe ale nie mieli na stanie w sklepie więc wybór padł na standardowe.

Autor:  kacperski [ 29 wrz 2010, o 12:21 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Poprzedni komplet wymieniłem jeszcze kiedy świece wyglądały ok, silnik już pracował trochę...dziwnie więc wymieniłem. Różnica zauważalna, a świece niby takie same.

Autor:  Dono [ 29 wrz 2010, o 17:37 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

CR8E zalecane do wtryskowej SV, CR9E do gaźnikowej jeśli dobrze pamiętam.

Autor:  Baaaca [ 29 wrz 2010, o 19:58 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Witam!

Oryginalnie chyba siedzą CR9E, przynajmniej u mnie. Moto kupiłem z przebiegiem 6978 km i takie były no i raczej przy takim przebiegu poprzedni właściciel by ich jeszcze nie wymieniał czyli wskazywało by to na oryginał.

Moim zdaniem oryginalnie siedzą /zalecane są CR9E, a nie jak pisze Dono CR8E.



Pozdrawiam! :spoko:

Autor:  Dono [ 29 wrz 2010, o 20:11 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Sprawdziłem katalog NGK - dla wtryskowej to CR8E z odstępem 0,7mm, dla gaźnika to CR9E z odstępem 0,6mm.
Serwisówka - dla wtryskowej standardową święcą jest NGK CR8E, zimną CR9E, ciepłą CR7E. Być może w zależności od klimatu gdzie motocykl jest sprzedawany - południe, centrum, północ Europy wkładane są inne świece.

Autor:  Baaaca [ 29 wrz 2010, o 20:19 ]
Tytuł:  Re: Problem z paleniem po kilkudniowym postoju

Fakt standard to CR8E tak mówi serwisówka, a u mnie siedzą CR9E czyli zimne ina takie będę zmieniał.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/