Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 15:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Kontrola łańcuszków/napinaczy rozrządu 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 26 wrz 2016, o 08:52
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 2004
Post Kontrola łańcuszków/napinaczy rozrządu
Cześć,

Mam SV 650 wtryskową z 2004r. Z przedniego cylindra zaczyna odchodzić charakterystyczne cykanie. Czy da się w jakiś sposób ocenić zużycie łańcuszków rozrządu poprzez kontrolę napinaczy? W sensie w jakim zakresie zatrzymała się zapadka.
Jestem amatorem i nie chcę naszkodzić w motocyklu. Czy odkręcając dwie śruby mocujące napinacz, sprężyna albo zapadka w napinaczu nie przeskoczy? Wiem, że trzeba uważać, żeby łańcuch rozrządu nie przeskoczył.

Pozdrawiam,
Mateusz


14 cze 2017, o 15:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Kontrola łańcuszków/napinaczy rozrządu
zbiq napisał(a):
Cześć,

Mam SV 650 wtryskową z 2004r. Z przedniego cylindra zaczyna odchodzić charakterystyczne cykanie. Czy da się w jakiś sposób ocenić zużycie łańcuszków rozrządu poprzez kontrolę napinaczy? W sensie w jakim zakresie zatrzymała się zapadka.
Jestem amatorem i nie chcę naszkodzić w motocyklu. Czy odkręcając dwie śruby mocujące napinacz, sprężyna albo zapadka w napinaczu nie przeskoczy? Wiem, że trzeba uważać, żeby łańcuch rozrządu nie przeskoczył.

Pozdrawiam,
Mateusz


Ustawiasz tłok tak jak do kontroli luzów na przednim cylindrze > wykręcasz najpierw środkową śrubę z napinacza wyjmujesz ją i sprężynę, potem odkręcasz dwie śruby mocujące. Potem wysuwasz napinacz po jednym ząbku i je liczysz.

Wszystko opisane jest w serwisówce:
Ustawienie tłoka w odpowiedni sposób: 2-9 i 2-10
Wyciągniecie napinacza: 3-25 i 3-26 (nagłówek Front Camshafts, tutaj również jest o ustawieniu tłoka)

Robota dosyć prosta, ale trzeba to robić z uwagą. Nieustawienie tłoka w odpowiedniej pozycji grozi przeskoczeniem rozrządu.
Ogólnie przy okazji możesz skontrolować luzy zaworowe, bo i tak musisz zrzucić pokrywe zaworową żeby ustawić tłok w suwie sprężania ("F" na kole magneta pojawia się zarówno przy suwie sprężania jak i wydechu)

Seriwsówkę pobierzesz stąd viewtopic.php?p=305069#p305069

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


14 cze 2017, o 18:54
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL