Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Tył myszkuje przy 180km/h
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=21718
Strona 1 z 1

Autor:  damians_85 [ 4 maja 2018, o 17:24 ]
Tytuł:  Tył myszkuje przy 180km/h

Witam serdecznie, tak sobie szukam i nie mogę nic znaleźć, dlatego pomyślałem że, zapytam bardziej doświadczonych sv-kowców.

Mam taki problem, że gdy chcę szybciej pojechać to przy około 180km/h tył zaczyna mi myszkować i to czasem dość agresywnie (tak jakby shimmy tylnego koła). Czy ktoś z was domyśla się jaka może być przyczyna, poza tym z moto jest wszystko ok i ogólnie jestem z niego zadowolony. Svkę mam od miesiąca.

Autor:  TomK [ 5 maja 2018, o 05:10 ]
Tytuł:  Re: Tył myszkuje przy 180km/h

Jeśli nie trzymasz za mocno kierownicy to po prostu sprawdź czy wszystko z tyłem w porządku, najlepiej na podnośniku (z manuala Haynes strona 1-24):
- luzy na wahaczu
- luzy na kiwaczce
- luzy na łożyszkach w kole
- sprawdzić czy koło tylne jest w osi i czy dobrze zakontrowane
- poszukać czy wahacz nie jest pęknięty

Dodatkowo możesz sprawdzić łożysko główki ramy (też na podnośniku), czy nie ma luzów, "kliknięcia" przy przejści przez pozycję na wprost, i czy siła potrzebna do kręcenia kierownicą mieści się w przedziale między 2-5 Newtonów (200-500g na wadze sprężynowej, ja używałem raz kuchennej).

Autor:  OLEJ_18 [ 5 maja 2018, o 07:54 ]
Tytuł:  Re: Tył myszkuje przy 180km/h

Do tego sprawdz opone pod kątem ewentualnych guzów czy uszkodzeń. (oczywiscie na podnośniku, zakrec kilka razy z pelną dlonią na bierzniku)

Autor:  damians_85 [ 6 maja 2018, o 12:11 ]
Tytuł:  Re: Tył myszkuje przy 180km/h

Dzięki, wygląd na to że muszę kupić podnośnik bo wcześniej miałem motocykle ze stopką centralną SevenFifty i XJ900 Diversion.
Opony raczej odpadają bo mam nówki Michelinki, no chyba, że wulkanizator źle wyważył.

Autor:  pm2z [ 8 maja 2018, o 23:28 ]
Tytuł:  Re: Tył myszkuje przy 180km/h

zwykłym podnośnikiem do tylnego koła nic nie zdziałasz. bo właśnie chcesz mieć tylne koło i wahacz luźno zwisające żeby sprawdzić luzy.
są jakieś specjalne podnośniki, ale takie rzeczy można przy odrobinie wprawy, bardzo ostrożnie, załatwić zwykłym podnośnikiem samochodowym. moto będzie się opierać na przednim kole, stopce bocznej i jakimś lewarkiem 3. punkt podparcia. dobrze mieć kogoś do pomocy, do asekurowania.

da się też z pomocą drugiej osoby. moto stoi na stopce bocznej, jedna osoba przechyla moto na siebie tak, że moto stoi dalej na stopce i na jednym kole, drugie jest w górze - dobra metoda, łatwo szybko sprawdzić luzy w zawieszeniu.

inna możliwość, to pasem do jakiegoś uchwytu w suficie, byle mieć pewność, że wytrzyma 3/4 ciężaru moto. pas możesz za uchwyt pasażera albo po zdjęciu plastików ogona za ramę pomocniczą.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/