Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Świece zapłonowe
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=222
Strona 1 z 3

Autor:  sirmariano [ 25 lut 2010, o 21:35 ]
Tytuł:  Świece zapłonowe

Nie ma tu takiego tematu wiec zacznę :)

Dziś przy majstrowaniu przy moto spojrzałem na świece - tylko na tylną bo do przedniej nie chciało mi zabierać narazie. Mam NGK. Standardowo widzę, że powinny być CR8E lub CR9E. Ile one mają elektrod? U mnie o dziwo świeca ma inne oznaczenie - CR9EK i jest dwuelektrodowa. Są jakieś zalety dwóch elektrod? Moto chodzi bez zarzutu - odpala bez zarzutu - dzisiaj po zimie odpalił praktycznie bez ssania, więc nie jest źle - ale czy jeśli CR9E jest jednoelektrodowa to czy byłaby lepsza?

I kolejne pytanie - cała świeca jest brązowa a czubek ma czarny - wydaje mi się, że to oznaka niedogrzania - czy może to być wynikiem tego, że ostatnio odpalałem go przy około -8 w grudniu? Czy może to grubsza afera i potrzeba by zimniejszej świecy - chociaż 9 to chyba jest już zimniejsza?

Pozdrawiam

Autor:  Owca007 [ 25 lut 2010, o 21:41 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Czy jedna elektroda czy dwie to nie szkodzi ja w swojej mam dwuelktrodowe świece i gada maszyna. Co do koloru to powinna ona być cała koloru cegły wtedy jest cacy. Na razie nic nie rób włóż je i pojeździj trochę jakaś większa trasa coś około 150 kilometrów wtedy wykręć i zobacz jak się świeca ma.

Autor:  slayer [ 25 lut 2010, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

CR8E i CR9E to świece z jedną elektrodą boczną. Ja bym jednak zastosował to co fabryka podpowiada. Izolator powinien być brązowy, coś jak kawa z mlekiem.

Autor:  lasooch [ 25 lut 2010, o 21:52 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

2 - elektrodowe świece są chyba droższe od zwykłych, ja bym się nie pakował w takie wydatki, chyba lepiej zmieniać świece na zwykłe, ale za to częściej, a finansowo wyjdzie bez zmian :) A na zwykłych świecach SV też nie powinna mieć problemów z zapalaniem.

Jeśli świeca jest czarna, to faktycznie jest niedogrzana, ale w chwili obecnej - po zimie, nie przejmowałbym się tym. Sprawdź świecę po dłuższej jeździe, a nie tylko po małym przepalaniu sprzęta, może się jej poprawi :P
A ciepłoty świecy bym nie zmieniał - do gaźnikowej SV zalecana jest CR9E, do wtryskowej CR8E. Gdyby nadal było coś nie tak, to raczej myślałbym o tym czy mieszanka nie jest zbyt bogata...

Autor:  slayer [ 25 lut 2010, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Lasooch, w gaźniku miałem CR8E standard. Tak było napisane w fabrycznym owners manual. Przynajmniej w tym z 1999 r.
Dwuelektrodowe są tylko troche droższe od tych z jedna elektrodą. CR8EK są w litrze montowane.

Autor:  lasooch [ 25 lut 2010, o 21:58 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Wg larssona też do obu SV są CR8E, ale jak zajrzysz do katalogu NGK to jest to wyraźnie rozróżnione - gaźnik CR9E, wtrysk CR8E. U mnie siedzi 9 i jest bardzo ładnie wypalona :)

Autor:  sirmariano [ 25 lut 2010, o 22:05 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

No właśnie na allegro widzę, że te EK byłyby droższe o około 10zł na parze. Pytam o to ponieważ chodzi mi po głowie zmiana świec przed sezonem bo nie wiem kiedy ktoś to ostatnio robił a koszty są niewielkie. Zastanawiam sie tylko nad ilościa elektrod - z LPG wiem, że jedna elektroda daje mocniejsza iskrę i tam nie zaleca sie wielu elektrod - a ja jeździłem nieświadomy na Championach 4-ro elektrodowych przez 40tys (a powinno sie zmieniać co 10-15 ale jakoś nie mogłem się zebrać) i było OK. Bardziej chyba powinienem zapytać - Czy to prawda, że świece jedno elektrodowę są lepsze bo dają mocniejsza iskrę a świece wieloelektrodowe są trwalsze ale z proporcjonalnie słabsza iskierką? Kupie sobie CR9E i zobaczę jak będą się sprawowały.

Autor:  slayer [ 25 lut 2010, o 22:15 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

sirmariano napisał(a):
Kupie sobie CR9E i zobaczę jak będą się sprawowały.

I dobrze zrobisz 8-)

Autor:  Owca007 [ 25 lut 2010, o 22:33 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Cały czas piszemy tu o niedogrzaniu o złej świecy ale czy ktoś sprawdza przerwę na świecy bo to też ma znaczenie.

Autor:  Bartosz [ 25 lut 2010, o 23:48 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Czy świece irydowe mają inne właściwości jeżeli chodzi o temperaturę spalania w porównaniu do standardowych świec?
Kupiłem motor, w którym zamontowane były świece DENSO U24ESR-N czyli odpowiednik CR8E i nie dopalały się. Wymieniłem je na irydowe CR8EIX firmy NGK i jest bajka teraz :)

Autor:  miro_sax [ 26 lut 2010, o 14:14 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

lasooch napisał(a):
Wg larssona też do obu SV są CR8E, ale jak zajrzysz do katalogu NGK to jest to wyraźnie rozróżnione - gaźnik CR9E, wtrysk CR8E. U mnie siedzi 9 i jest bardzo ładnie wypalona :)


Kurcze ja właśnie zmieniłem na CR8E a mogłem wstawić CR9E ale jakoś nie natrafiłem na taką informację.

Autor:  slayer [ 26 lut 2010, o 14:45 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

miro_sax napisał(a):
lasooch napisał(a):
Wg larssona też do obu SV są CR8E, ale jak zajrzysz do katalogu NGK to jest to wyraźnie rozróżnione - gaźnik CR9E, wtrysk CR8E. U mnie siedzi 9 i jest bardzo ładnie wypalona :)


Kurcze ja właśnie zmieniłem na CR8E a mogłem wstawić CR9E ale jakoś nie natrafiłem na taką informację.

Nie przejmuj się. Jeździłem stara SV na CR8E i świeca również wyglądała prawidłowo. Owners manual-w standardzie CR8E dla starych SV . Jak już wcześniej lasooch wspomniał, katalog NGK mówi o CR9E dla przedliftowych. Możesz wierzyć albo fabryce albo producentowi świec. Jak wynika z naszych doswiadczeń, obie są dobre.

Autor:  mat336 [ 20 cze 2010, o 12:17 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Koledzy jak wykręcić świece bo za nic nie chce puścić :/ zapiekły się.

Autor:  lasooch [ 20 cze 2010, o 17:25 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Rozgrzej silnik i spróbuj wtedy, powinno być łatwiej. A jak będziesz wkręcać nowe świece, to na zimnym silniku, żeby później znowu nie mieć tego samego problemu :P

Autor:  silver [ 12 sie 2010, o 13:52 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Witam,
Czy może ktoś krok po kroku napisać jak dostać się do świec zapłonowych w SV650 z 2000'? Z angielskiej serwisówki która mam, nic nie widać na zdjęciach, a na podstawie instrukcji do nowszych modeli nie chciałbym kombinować, bo już raz się przejechałem na innym ulokowaniu elementów :)
Pozdrawiam.

Autor:  kacperski [ 12 sie 2010, o 18:31 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Podnosisz bak (2 śruby z przodu), podpierasz tym drutem który masz w zadupku. Voila, tyli cylinder masz na wierzchu i możesz dłubać.

Z przednim jest więcej zabawy, optymistyczna wersja to odkręcenie mocowań chłodnicy (bez zdejmowania węży), wyciągnięcie kołków od boczków które wchodzą w chłodnicę , podważenie chłodnicy kawałkiem drewna i wciśnięcie klucza. Któregoś razu po zimie połamałem oryginalny klucz to musiałem niestety całą chłodnicę ściągnąć żeby się do tego dobrać.

Autor:  silver [ 12 sie 2010, o 19:46 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Czy tylko u mnie nie da się podnieść baku po odkręceniu 2 śrub z przodu? bak nie 'przechodzi' przez kierownicę - pomaga dopiero poluzowanie śrub baku pod siedzeniem kierowcy, w sumie dla mnie to nie kłopot, ale zastanawiam się czy to normalne. Napisałeś, że połamałeś oryginalny klucz, zatem aby wydobyć świeczkę potrzebny jest jakiś specjalny?
Pozdro.

Autor:  slayer [ 12 sie 2010, o 20:02 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Zdjąłeś siedzenie?
Nasadka na świece 16mm + przedłużka i grzechotka.

Autor:  kacperski [ 12 sie 2010, o 20:22 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Oryginalny klucz jest o tyle zajebisty że akurat wchodzi pod chłodnicę. Wszystkie sklepowe dłuższe albo krótsze, mimo wszystko to zwykła nakładka do małych świec.

Autor:  slayer [ 12 sie 2010, o 21:11 ]
Tytuł:  Re: Świece zapłonowe

Tylko że te oryginalne klucze są zrobione z francuskiego sera...
Jak masz odpowiedni zestaw narzędzi to żadna świeca niestraszna :mrgreen:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/