Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 21:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Niestabilność w zakrętach 
Autor Wiadomość
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Niestabilność w zakrętach
Cześć
Mam problem ze stabilnością mojej sv650s 2004 w zakrętach: nawet w niedużym złożeniu mam wrażenie walenia się motocykla w zakręt, takiej gumowatości, później przy prostowaniu motocykla znowu reaguje on z opóźnieniem, dopóki nie jedzie prosto jest niestabilny.
Przy jeździe na wprost motocykl po puszczeniu kierownicy nie łapie shimmy chociażbym jechał z kufrem niezależnie od prędkości, bez problemu jedzie prosto.
Rama jest prosta, co do tego mam pewność.
Lagi proste, wymieniane uszczelniacze jakieś 6000km temu, powierzchnia idealna.
Opony praktycznie nowe Diablo Rosso 3.

Łożyska kół nie huczą, luzów jakichś nie wyczuwam
Przy ruszaniu tylnym kołem góra-dół jest jakiś delikatny luz, ledwo wyczuwalny, z tego co czytam tutaj na forum podobno to norma.
Na wahaczu luzu nie wyczuwam.

Łożysko główki ramy oryginał, przebieg 46k. Żadnych luzów na nim nie wyczuwam, nie ma zacięć. Kilka dni temu dokręcałem je bo jakieś stuknięcia na półce i rączkach w trakcie opadania z progów itp. wyczuwałem, zrobiłem sobie klucz z rury i bez problemu ręką odkręciłem, było luźno, dokręciłem momentem książkowym (45 Nm?), stuknięć nie ma, luzów też brak.

Wkurza mnie niemiłosiernie ta niestabilność. Do tej pory jak wymieniałem coś w innych sprzętach to zawsze albo huczało albo stukało, tutaj nie mam takiego zjawiska.

Od czego zaczynać wymiany? Jak macie pomysły co jeszcze sprawdzić to piszcie, opiszę efekty.


19 cze 2019, o 22:38
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 23:16
Posty: 752
Lokalizacja: EPJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Yamaha R1 RN19 2008r
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Ciśnienie w oponach - jakie masz ?
Na drogę wal takie jak w książce pisze.

U mnie od tego zacząłem i motong ożył.
Łożysko główki - nie było widocznych objawów jego zużycia, ale zakręty wyglądały jak u Ciebie - po wymianie motong jeszcze bardziej ożył.

_________________
SV650N K8->SV1000S K6->Yamaha R1 RN19
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=16083&p=261516


19 cze 2019, o 22:52
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Ciśnienie w oponach 2,25 przód, 2,5 tył czyli książkowo. Mierzone kilkoma urządzeniami bo nie wierzyłem że jest dobrze.

Z braku pomysłu innego wymienię na początku łożyska główki ramy i zobaczę co się wydarzy.


20 cze 2019, o 00:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Niestabilność w zakrętach
U mnie podobnie jak u zwierza, moto zaczęło się dziwnie składać w zakręty. Po wymianie łożysk główki ramy jak ręką odjął.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


20 cze 2019, o 10:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Najwięcej to kierowca robi. Chociaż po przekroczeniu pewnego kąta, u mnie również się wali (czyt znacznie chętniej się kładzie). Wydaje mi się, że ten typ tak ma. Rozmawiałem z mechanikiem który ma możliwość wiele sprzętów testować (sam ma sv) i również to potwierdza.
W szybkich i długich zakrętach idzie jak po sznurku moja sv, tylko to walenie się jest troche uciązliwe.


22 cze 2019, o 20:29
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Zaczęło mi się to od uderzenia w dziurę w drodze, wcześniej tego nie było


23 cze 2019, o 19:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Nie napisałeś tego...
Sprawdz czy felga jest prosta, a może nawet opone uszkodziłeś i stąd problem?


23 cze 2019, o 20:59
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Felga prościutka, opona nowa przód i tył. W sumie nawet zapomniałem o tym napisać.


24 cze 2019, o 22:25
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Jak mocno walnąłeś, to może zerknij czy którejś lagi w półkę nie wsunąłeś albo czy się nie skręciły lagi w półkach (czy masz kąty proste pomiędzy lagami a półkami). Koło w górę (wtedy przy okazji sprawdzisz, czy łożyska główki ramy nie oberwały), poluźnij w zaciskach półki, ustaw, zablokuj, a nuż to to. Z kołem w górze możesz też zobaczyć co z kołem/łożyskami koła/osią koła.

Jak łożyska
artr93 napisał(a):
Łożysko główki ramy oryginał, przebieg 46k.

Obejrzałbym jeszcze raz to łożysko. U mnie bieżnie miały lekkie dołki, a po podniesieniu koła to aż "klikał" w pozycji 12:00. W czasie jazdy (pewnie przyzwyczajenie, bo nie stało się to nagle) jakoś tak tępo zmieniało się kierunek... Po zmianie łożyska (stożkowy komplet, All Balls, wiem, wiem, mówią, że chińszczyzna, ale u mnie działa już od ~22tyś.km) jak ręką odjął.

Może przy uderzeniu odkleiły Ci się ciężarki z koła (jeśli miałeś)? Wyważenie (przynajmniej próba) w wulkanizacji też Ci powie co nieco czy przednie koło oberwało.

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


24 cze 2019, o 23:07
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Wszystko co tu napisałem zrobiłem po tym uderzeniu, przed dokręceniem główki czułem uderzenie na rączkach kierownicy szczególnie jak spadałem z progu zwalniającego itp. Po dokręceniu nie mam tego uczucia.
Oś sprawdzona na tokarce - prosta


24 cze 2019, o 23:44
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:56
Posty: 89
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Kolego artr93, łożysko główki ramy masz za mocno dokręcone, 45nm dokręcasz jak zakładasz nowe łożyska kulkowe, nie wiem jak jest w przypadku dokrecania starych,ja ostatnio wymieniałem w swojej łożyska na igiełkowe i przy za mocnym dokręceniu moto waliło się w zakrętach, a przy małych prędkościach nie szło utrzymać równowagi.


29 cze 2019, o 19:15
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Póki co kulkowe oryginalne siedzi, nowe stożkowe już w domu ale nie mam czasu zamontować. W przyszłym tygodniu zmienię i dam znać co się wydarzy


30 cze 2019, o 11:38
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Te 45Nm to podane jest orientacyjnie, łożysko ma być ściśnięte tak, żeby siła inicjująca ruch kierownicy miała wartość ok. 500g (koło odciążone, waga sprężynowa 0-1kg na końcu kierownicy) i to Cię interesuje a nie ile Nm przyłożyłeś do nakrętki. W serwisówce dla K3 to fragment 7-40:
Cytuj:
Initial force: 200 -500 grams

To nie wymysł Suzuki, w książce Keith'a Weighill'a "Motocykle" (czyli polskie tłumaczenie Haynes'a T.4071), dział 4, ustęp 3 (Sprawdzanie łożysk kierownicy, kół i wahacza) masz podany ten sam przedział, 200-500g, jako typowe.

//Edit:
Oczywiście wartość siły wyrażana jest w [N] (dynamometr sprężynowy) a te 500g odnosi się do skali wagi sprężynowej. Dla porządku :)

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


2 lip 2019, o 10:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Opisz co było przyczyna jak juz rozwiążesz bom bardzo ciekaw.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


18 lip 2019, o 10:37
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Niestabilność w zakrętach
Wymiana łożyska główki ramy wiele nie zmieniła, ale stukało więc było i tak do zmiany.
Pomogła za to zmiana łożysk w tylnym kole.


4 wrz 2019, o 16:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL