Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=23154
Strona 1 z 1

Autor:  Seerq [ 17 cze 2020, o 19:51 ]
Tytuł:  Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

Witam, dzisiaj Svka zrobiła mi psikusa, odpaliłem ja po południu, pochodziła sobie na wolnych obrotach i zgasła, ciężko odpala trzeba dodać gazu. Przy jeździe szarpie, im mniej obrotów tym gorzej, przy większych obrotach i przyspieszaniu jakoś jeszcze jedzie ale wydaje mi się że nie tak jak powinna. Do tego dochodzi czarny dym i przy dodaniu gazu. Pompa paliwa chodzi przy włączaniu zapłonu więc chyba jest dobrze, zastanawiam się czy wtryski mogłyby dawać takie objawy? Może miał ktoś podobny problem i nakieruje gdzie szukać? Pozdrawiam

Autor:  sv1000n [ 17 cze 2020, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

Zapewne nie gada na jeden cylinder, sprawdź która rura wydechowa (przy głowicy) jest zimna po odpaleniu :).

Autor:  Seerq [ 17 cze 2020, o 21:03 ]
Tytuł:  Re: Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

Właśnie poszedłem to sprawdzić i ku mojemu zdziwieniu moto już w ogóle nie gada... Błędów zero, jak jeszcze odpalała to przez parę sekund chodziła normalnie tak jakby na ssaniu i po chwili zaczynał się cyrk. A dorzucę jeszcze fakt że mam wrażenie z moto dosyć dużo paliło, zatankowałem do pełna zrobiłem około 150 km i w baku praktycznie pusto, styl jazdy mieszany, to normalne?

Autor:  komi [ 18 cze 2020, o 09:15 ]
Tytuł:  Re: Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

Nie, to nie jest normalne. U mnie (650K3) rezerwa załącza się po ok. 160km, 200km to jakieś 10-11L spalonego paliwa (trasa mniej, miasto więcej). 270km zrobiłem z pasażerką (od "pod korek" do zgaśnięcia moto z braku paliwa).
1. Przy "dodaniu gazu" (podczas odpalania) też nie zaskakuje silnik (bo jeśli dobrze zrozumiałem, to wcześniej tak odpalałeś, a teraz już się tak nie da)? Cięgło od ustawiania obrotów jałowych wciąż jest wkręcone w ramię przepustnicy czy "wisi w powietrzu" (potrafi się wykręcić od drgań silnika)?
2. Co z filtrem powietrza? Nowy? Czysty? Mysz Ci się nie zagnieździła w airbox'ie (to nie żart)? Sadza z wydechu to ewidentnie za dużo paliwa/za mało powietrza w mieszance (albo za bardzo zamulałeś wcześniej po mieście i to, co teraz się wydostaje z wydechu wytworzyło się wcześniej).
3. Jak pracują przepustnice? Kiedy było synchro? Wtryski Ci nie leją? W K5 jeszcze nie masz sondy Lambda, więc za dawkowanie paliwa odpowiadają czujniki, które w serwisówce są w rozdziale 4-9. Przeczytaj dokładnie tabelę COMPENSATION OF INJECTION TIME (VOLUME) - oprócz czujników podstawowych (IAT, CKP, TP) te sygnały wpływają na korektę dawki paliwa. Może masz np. za niskie napięcie AKU i ECU wydłuża (w ramach kompensacji) czas otwarcia wtryskiwaczy? Może masz uszkodzony czujnik IAT? Może TPS wymaga ustawienia? Wszystkie złączki są dobrze spięte czy była jakaś rzeźba w instalacji? Wężyk od IAT jest wciąż podpięty pod komorę próżniową (podciśnienia)?

Autor:  Seerq [ 18 cze 2020, o 19:54 ]
Tytuł:  Re: Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

1. Teraz po dodaniu gazu zero reakcji, nawet nie zaskakuje wcześniej odpalała z gazem, co do ramienia przepustnicy to sprawdzę bo aktualnie nie wiem. @Edit śrubka wygląda normalnie
2. Filtr czysty, wkładka kn, zamulania raczej nie było.
3. Ja synchra nur robiłem(nie wiem nawet za bardzo jak) kiedy poprzedni właściciel robił też nie mam pojęcia. Właśnie podejrzewam lejące wtryski tylko czy nie byłoby wtedy błędu?. Aku ładowane - bez zmian. Co do tych wszystkich czujników to trochę mnie zasypaleś informacjami, aż tak zaawansowany w tym nie jestem, przydałaby się jakaś instrukcja co i jak regulować itp. TPS też teraz nie wyreguluje za bardzo bo z tego co się orientowałem trzeba odpalić moto i patrzeć na kreskę, dodam że przy kręceniu rozrusznikiem jest i góry i mam wrażenie że po odpaleniu też była ale nie jestem pewien. Wszystkie wężyki podpięte, zmieniłem nawet zaślepki na wakuometr. Chętnie bym poczytał i się czegoś dowiedział, mogę liczyć na jakąś serwisówkę? Jutro mam mieć cały zestaw z przepustnicami na podłożenie, zobaczę co się stanie.

Pytanie: Czy moto odpali bez założonego airboxa(bez wszystkich czujników które w nim są), chciałem coś posprawdzać ale w sumie zastanawiałem się czy jest w ogóle sens jak bez jakiegoś czujnika mógłby nie odpalać?

@Edit: Dla spokoju sprawdziłem jeszcze czy jest iskra na dwóch garkach, wniosek - jest, cewki sprawne. Ale wyjąłem cały zestaw z przepustnic razem z wtryskami i mam wrażenie że idzie tam tego paliwa trochę za dużo, króćce i zawory w dwóch cylindrach aż mokre, świece zalane paliwem, w wtrysku po krecemiu aż stoi paliwo. Podłoże jutro wtryski i mam nadzieję że moto zagada

##UPDATE - Moto zagadało! Teraz tak, czy ktoś mógłby podrzucić jak zsynchronizować przepustnica i wszystkie czujniki po kolei? Znalazłem coś na forum ale tematy są nie aktualne, zdjęcia wygasły itp.

Autor:  komi [ 20 cze 2020, o 12:15 ]
Tytuł:  Re: Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

Hej!
Serwisówka do SV ma forum swój wątek:
viewtopic.php?f=11&t=61
niektóre linki wygasają, więc im dalej w wątek, tym będą bardziej aktualne.

Dlaczego chcesz odpalać bez czujników airbox'a?
ad.1.
Przy wykręconym cięgle od obrotów jałowych pomagało otwarcie przepustnicy manetką. Jeśli STV (te pierwsze od airbox'a, sterowane elektrycznie przez ECU) nie otwierają się z pozycji zamkniętej, to żadne odkręcanie manetki nie pomoże. Jeśli są otwarte, to na razie je olej, bardziej w stronę TPS (czujnik położenia przepustnicy) zajrzyj.
ad.3.
Nie wiem czy w SV jest aż tak zaawansowana autodiagnostyka, żeby ECU wiedziało, że "wtryski leją" - skoro w tym roczniku nie ma sondy Lambda, to skąd ECU ma wiedzieć, że cylinder dostał za dużo paliwa? Przy stałym ciśnieniu paliwa, stałej objętości cylindra, stałym podciśnieniu na dolocie (wytwarzanym przez cofający się tłok) jedyny sposób w jaki ECU może sterować dawką paliwa to czas otwarcia tego zaworu (znaczy: wtryskiwacza). Jeśli nie zamyka, to cylinder będzie dostawał paliwa za dużo, ale może też dostawać go za dużo, jeśli czujnik ciśnienia czy temperatury (na dolocie) jest uszkodzony.

Jak u Ciebie z układem chłodzenia? Termostat działa prawidłowo? Płynu masz dość? Układ nie jest zapowietrzony? Automatyczne ssanie we wtryskowej SV jest zależne od czujnika temperatury (w obudowie termostatu). Może ECU za długo trzyma silnik na ssaniu i wtedy go zalewa?

Seerq napisał(a):
Teraz po dodaniu gazu zero reakcji

Tym bardziej sprawdziłbym kompresję (suchą i olejową, żeby mieć wskazówkę czy ewentualne braki są na pierścieniach tłokowych czy na zaworach). Oczywiście musisz mieć do tego otwarte przepustnice.

Chyba, że już jesteś po testach z podmianą wtrysków/bloku przepustnic.

Seerq napisał(a):
zmieniłem nawet zaślepki na wakuometr

Zamawiałeś te 3 kapturki w Suzuki (~17PLN/szt.) czy dobierałeś jakieś inne (fi4mm)?

Autor:  Seerq [ 20 cze 2020, o 19:27 ]
Tytuł:  Re: Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

Moto chodzi więc trochę szukania mi odeszło, osobiście mam dwa typy albo uszkodzone wtryski albo uszkodzony tps bo jak założyłem inny zestaw przepustnic to kreska przy krecemiu była na środku a nie u góry tak jak na starym. Chciałem odpalać bez airboxa bo chciałem zobaczyć ile wtryski podają paliwa ale to też już nie istotne. Teraz pozostaje mi lektura i regulacja wszystkiego i cieszenie się że moto chodzi. Co do kapturków to polecam zamówić sobie od starego podcziwego 1.9 tdi na pompie rotacyjnej ostatni wtrysk ma taką zaślepkę przelewu, pasuje idealnie na nasze króćce siedzi ciasno nawet bez opaski a kosztuje chyba 1.50zł. Podaje nr części jakby komuś było to potrzebne: FEBI 07669

Autor:  komi [ 21 cze 2020, o 20:47 ]
Tytuł:  Re: Gasnie na wolnych obrotach, szarpie, przerywa, dymi

Dzięki za namiar na kapturki :)
Co do synchro przepustnic (z ustawianiem TPS), to acinr_PL wrzucił swego czasu tutorial do ustawiania TPS/Synchro przepustnic w SV650. Znajdziesz w tym wątku: viewtopic.php?f=23&t=18628.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/