Autor |
Wiadomość |
Iwo
pieszy
Dołączył(a): 2 lis 2010, o 21:02 Posty: 6
Płeć: mężczyzna
|
Trwałość silnika - SV 1000
Panowie, jak w tytule. Z kim nie gadam, czego nie czytam - wszystkie litrowe SV-ki mają przebiegi rzędu 12-25 tysięcy. Czy to oznacza, że po 30 tysiącach zachodzi konieczność remontu/złomowania?
Kto ma więcej na budziku i jak to zrobił, co wymieniał?
|
14 lis 2010, o 17:30 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Już nie raz pisałem....szukając SV oglądałem egzemplarz mający 20tyś km na liczniku a po spojrzeniu w papiery okazało się że ma 180tyś km(licznik obrócił się na 100tyś mil i w tej chwili miała 112tyś mil-wersja UK). Nie wiem skąd ci się wzięło że wszystkie mają 12-25tyś km) szukając dla siebie widywałem też z większymi przebiegami.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
14 lis 2010, o 17:50 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Magia allegro Tak jak 10 letnie diesle z Niemiec zawsze mają pod 200tys. przebiegu SV spokojnie zrobi koło 50tys. bez dotykania silnika, tylko zmieniać olej, filtry, świece wg zaleceń producenta. Przy większych przebiegach czasem trzeba wymienić łańcuszki rozrządu, może napinacze. SV ma ten sam silnik co V-strom, gdzie przebiegi często osiągają i 150 tys. km bez remontu
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 lis 2010, o 17:51 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Był na allegro egzemplarz z przebiegiem trochę ponad 100 kkm. Ale to był Angol więc pewnie prawdziwy przebieg był ok 100 tysięcy mil. Ogólnie te jednostki słyną z trwałości. Jeśli się regularnie serwisuje to wszystko będzie ok.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
14 lis 2010, o 18:18 |
|
|
hanysxx
motocyklista
Dołączył(a): 19 lip 2010, o 13:06 Posty: 171 Lokalizacja: Lębork
Płeć: mężczyzna
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Moja Suzi ma 42 tys i póki co chodzi jak zegarek. Możecie mi powiedzieć czy czekają mnie jakieś planowane wydatki przy przebiegu rzędu 50 tys, mechanikiem nie jestem i jakiś dziwnych dźwięków z silnika nie słychać.
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
SV 1000S BlueBitch by HanysX my Ex
|
14 lis 2010, o 18:31 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Ponad 40tyś to chyba zawory do regulacji?! Swoją drogą co ile trzeba to robić w 1000? Mogą pojawiać się pierwsze problemy ze sprzęgłem (ale starczy wymienić), łańcuszki rozrządu raczej tak szybko nie kończą się. Poza tym po 50tyś trzeba... zmieniać olej, lać paliwo i jeździć
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
14 lis 2010, o 18:37 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Przy 48tys. kontrola/regulacja zaworów, synchro, olej, filtr, świece.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 lis 2010, o 18:38 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Łańcuszki kiedy?
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
14 lis 2010, o 18:39 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Nigdzie nie jest to wyszczególnione, ani przebiegiem, ani granicznym wyciągnięciem. Tak jakby w serwisówce zapomnieli, że łańcuszki się zużywają.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 lis 2010, o 18:41 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Pewnie jak zaczną hałasować Nie wiem jakie są napinacze ale jeżeli mechaniczne to pewnie można podejrzeć na którym ząbku są i ile zostało.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
14 lis 2010, o 18:52 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
No i to jest jedyne sensowne kryterium. Ew. można by znaleźć inny model suzuki z takim samym łańcuszkiem i podobną budową głowicy (2 wałki), znaleźć do niego serwisówkę i mieć nadzieję, że w tamtym modelu suzuki jakoś sprecyzowało limit dla łańcuszka.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 lis 2010, o 19:13 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Wszyscy mówią że przy 45-50 kkm łańcuszki się rozsypią, mi przy kontroli przy 45kkm powiedzieli że do kolejnego dużego przeglądi (24kkm) nie ma co do tego zaglądać. Jeśli łancuch się nie wyciągnie i nie hałasuje to nie ma czym się przejmować, to nie pasek co strzeli ze starości.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
14 lis 2010, o 20:21 |
|
|
hanysxx
motocyklista
Dołączył(a): 19 lip 2010, o 13:06 Posty: 171 Lokalizacja: Lębork
Płeć: mężczyzna
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Świece, filtry, wszystkie płyny wymienione no to na wiosnę zaworki i byle do 100
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
SV 1000S BlueBitch by HanysX my Ex
|
14 lis 2010, o 22:02 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
To z tymi zaworami jak jest? bo myślałem że przy 24k się reguluje.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
14 lis 2010, o 22:51 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
I dobrze myślałeś, co 24 tys się sprawdza i ewentualnie reguluje jeżeli jest potrzeba
_________________ SVNERWUS
|
14 lis 2010, o 22:53 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Aaa, no to jestem 6k po terminie a miałem nadzieję że ktoś mnie wyprowadzi z błędu.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
14 lis 2010, o 22:58 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Raczej nic nie powinno być. Ja robiłem zawory przy 24 i 30 tys (2 raz to kontrolnie, gdyż coś mi stukało, co potem okazało się, że uszczelka w kolektorze się przepaliła i przegwizdało dziurę na łączeniu z kolankiem tłumika ) i miałem wszystko w porządku bez potrzeby regulacji
_________________ SVNERWUS
|
15 lis 2010, o 00:29 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Rzadko się zdarza, by przy 24 trzeba było coś regulować, więc bez obaw Tak jeszcze co do łańcuszków rozrządu, to w litrze w ogóle bym się tym nie martwił. W 650tce łańcuszek jest długi i obsługuje oba wałki, jest napędzany bezpośrednio z wału korbowego. W litrze natomiast łańcuszek łączy jedynie 2 wałki pośrednie. Jeden wałek pośredni przez koła zębate napędzany jest z wału korbowego, a drugi z tych wałków (również kołami zębatymi) napędza wałki rozrządu. W efekcie łańcuszek rozrządu jest połowę krótszy i dużo mniej się wyciąga, niż przy klasycznym układzie
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
15 lis 2010, o 04:06 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
I to jest ten "diabelski" rozrząd? Właśnie to jest jego zajebistość! ot: a tak poza tym to ŚPIJ!! o 3 (nie można patrzeć na te godziny dodania postów.. ).
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
15 lis 2010, o 07:28 |
|
|
voorek
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50 Posty: 278 Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
|
Re: Trwałość silnika - SV 1000
Z tego co wiem można serwisowym sposobem wyregulować jeszcze przepustnice - zgadza się? Na zasadzie tej kreseczki na wyświetlaczu w serwis modzie...
_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
|
16 lis 2010, o 09:01 |
|
|