Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
ustawienie tylnego kola https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=2390 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pajejek27 [ 27 lis 2010, o 00:39 ] |
Tytuł: | ustawienie tylnego kola |
Witam szanowni posiadacze sv 650, zwracam się do was z pytaniem o tylne koło. W wahaczu na kreskach mam ustawione idealnie, ale mierząc odległość koła do wahacza z jednej strony i drugiej różnica jest 1 cm. Teraz proszę o odpowiedź: tak ma być, czy u mnie coś nie tak?? Dzięki za wszelkie sugestie. I jeszcze jedna sprawa: jak go zapale i jadę (motocykl zimny) dojeżdżając np do świateł odpuszczam manetkę i motocykl gaśnie na ciepłym, nic takiego się nie dzieje. Możecie mi podpowiedzieć dlaczego tak jest i jak temu zapobiec? sv 650 2004rok (wtrysk paliwa) |
Autor: | Razor [ 27 lis 2010, o 01:37 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Te kreski są po to nażęte na wahaczu, byś wg nich ustawiał. Zobacz na łańcuch, jeżeli przy ruszeniu kołem terkocze a od tyłu wygląda na przekrzywiony to wtedy jest źle. I jakbyś mógł to wytłumacz dokładniej którą odległość mierzysz i Ci więcej wychodzi, bo trochę niejasno napisałeś. Nie można od razu po odpaleniu wsiadać i jechać, nie tylko silnik strasznie się niszczy od tego ale też i komputer wariuje. Silnik musi się rozgrzać na tyle, by automatyczne ssanie choć spadło i by motor chodził na jałowych obrotach. Jakie masz ustawione jałowe obroty? Sprawa trzecia - witamy się w dziale powitalnia, proszę załóż tam temat i przedstaw się wszystkim. |
Autor: | Słoniu [ 27 lis 2010, o 13:08 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Ustawiałem koło wg podziałki i dodatkowo mierzyłem i jest okej, ale łańcuch mi terkocze przy przepychaniu moto |
Autor: | pajejek27 [ 27 lis 2010, o 16:02 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Co do mierzenia to mierzyłem odległość felgi od wahacza z prawej i lewej strony (pod amortyzatorem), łańcuch wygląda na prosto ustawiony, przy przepychaniu nic nie rzezi . chyba tak ma być. Zawsze czekam aż obroty spadną do jałowych (podkręciłem je do 1300 bo były 1000- 1100 jeszcze nie jeździłem po regulacji więc nie wiem jak teraz się będzie zachowywał - mam nadzieje że ok). Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, mianowicie jak przygazuje i puszcze manetkę obroty oczywiście spadają, ale jak cofnę manetkę jeszcze jakieś możne dwa milimetry to obroty idą w dół jeszcze o jakieś 100 obr/m. Tak ma być czy może mam źle wyregulowaną linkę gazu (tak się dzieje jak motocykl nie jest jeszcze dobrze rozgrzany). Może świruje ale to mój pierwszy motocykl i chce się dowiedzieć jak najwięcej. Dzięki za zrozumienie |
Autor: | kacperski [ 27 lis 2010, o 16:29 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Linka powinna mieć lekki luz w każdym położeniu kierownicy. Jak przekręcisz kierę głęboko w prawo, pewnie obroty jeszcze trochę podskoczą. Jeśli to manetka sama nie wraca, może nikt nigdy do linek nie zaglądał. Będziesz je musiał przesmarować, jest o tym temat na forum. Wot cała ciekawostka |
Autor: | Bartosz [ 28 lis 2010, o 11:19 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola | |||||||||
Z jednej strony jest łańcuch i trzeba było to jakoś rozwiązać Jakbyś ustawił równe odległości od wahacza do felgi to będziesz skręcał za pomocą tylnego koła |
Autor: | lasooch [ 28 lis 2010, o 13:46 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola | |||||||||
A z drugiej jest tarcza hamulcowa I co Ty na to? Wahacz pewnie nie jest symetryczny, jak w większości motocykli. Te blaszki do ustawiania koła też są niedokładne. Jak wykręcisz całkiem śruby od regulacji naciągu i później policzysz ilość obrotów, to będziesz mieć pewność czy koło jest ustawione prosto |
Autor: | pajejek27 [ 28 lis 2010, o 15:12 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Dzięki za odpowiedzi ludziska. |
Autor: | Dono [ 29 lis 2010, o 00:04 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola | |||||||||
Przed smarowaniem linek, proponuję je przemyć nitro albo benzyną ekstrakcyjną.
I to jest w sumie jedyny pewny i najprostszy sposób. |
Autor: | Bartosz [ 29 lis 2010, o 09:17 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola | |||||||||
Żeby się odgryźć coś bym dla ciebie wymyślił, ale nie mam moto przy sobie żeby zobaczyć co by to mogło być |
Autor: | hubert1989 [ 1 maja 2013, o 22:35 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Pozwolę sobię odswieżyć temat. Mam takie pytanie: na wskaźniku napiecia mam jedna kreskę różnicy z prawej i z lewej. Przyjmując że kreski są wybite właściwie mam krzywe tylne koło ( nie jest w osi ). A jeżeli przyjmę że kreski są zle wybite to czy mogę też w SV przed liftem zastosować metodę taka jaka wymienił lasooch czyli wykręcić całkowicie te śruby i na zasadzie liczenia obrotów regulować oś?? Ewentualnie czy jest jeszcze jakaś inna metoda. Bo metoda s suwmiarką nie zdała egzaminu bo z jednej strony jest łańcuch. Z góry dziekuję za pomoc bo zaczą mi terkotać łańcuch i zacząłem sie o to obawiać. |
Autor: | Slawuch [ 2 maja 2013, o 00:55 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Z rurki od instalacji i 2 śrub zrób wskaźnik odległości osi wahacza i koła |
Autor: | tonelock [ 6 wrz 2013, o 20:49 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Podłączę się pod temat dziś napinałem łańcuch i zauważyłem ,że koło zdecydowanie lżej chodzi gdy śruba jet poluzowana pytanie czy to normalne? |
Autor: | pm2z [ 6 wrz 2013, o 21:21 ] |
Tytuł: | Re: ustawienie tylnego kola |
Nie, to nie jest normalne. Zacznij od tego, że wstaw tył na jakiś podnośnik, zdejmij tylne koło i porównaj wszystko, co tam jest z tym, co masz na tym rysunku: http://rivaracing.onlinemicrofiche.com/ ... EEL---REAR Może zwyczajnie czegoś brakuje. Dalej, obejrzyj każdy z elementów, może zauważysz, że któryś jest wyraźnie uszkodzony, ścięty, odkształcony... Sprawdź to, jak nie pomoże, to będziemy dalej myśleć. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |