Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

ustawienie tylnego kola
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=2390
Strona 1 z 1

Autor:  pajejek27 [ 27 lis 2010, o 00:39 ]
Tytuł:  ustawienie tylnego kola

Witam szanowni posiadacze sv 650, zwracam się do was z pytaniem o tylne koło. W wahaczu na kreskach mam ustawione idealnie, ale mierząc odległość koła do wahacza z jednej strony i drugiej różnica jest 1 cm.
Teraz proszę o odpowiedź:
tak ma być, czy u mnie coś nie tak??
Dzięki za wszelkie sugestie.

I jeszcze jedna sprawa: jak go zapale i jadę (motocykl zimny) dojeżdżając np do świateł odpuszczam manetkę i motocykl gaśnie na ciepłym, nic takiego się nie dzieje.
Możecie mi podpowiedzieć dlaczego tak jest i jak temu zapobiec?
sv 650 2004rok (wtrysk paliwa)

Autor:  Razor [ 27 lis 2010, o 01:37 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Te kreski są po to nażęte na wahaczu, byś wg nich ustawiał. Zobacz na łańcuch, jeżeli przy ruszeniu kołem terkocze a od tyłu wygląda na przekrzywiony to wtedy jest źle. I jakbyś mógł to wytłumacz dokładniej którą odległość mierzysz i Ci więcej wychodzi, bo trochę niejasno napisałeś.

Nie można od razu po odpaleniu wsiadać i jechać, nie tylko silnik strasznie się niszczy od tego ale też i komputer wariuje. Silnik musi się rozgrzać na tyle, by automatyczne ssanie choć spadło i by motor chodził na jałowych obrotach. Jakie masz ustawione jałowe obroty?

Sprawa trzecia - witamy się w dziale powitalnia, proszę załóż tam temat i przedstaw się wszystkim.

Autor:  Słoniu [ 27 lis 2010, o 13:08 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Ustawiałem koło wg podziałki i dodatkowo mierzyłem i jest okej, ale łańcuch mi terkocze przy przepychaniu moto :hmm:

Autor:  pajejek27 [ 27 lis 2010, o 16:02 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Co do mierzenia to mierzyłem odległość felgi od wahacza z prawej i lewej strony (pod amortyzatorem), łańcuch wygląda na prosto ustawiony, przy przepychaniu nic nie rzezi .
chyba tak ma być.

Zawsze czekam aż obroty spadną do jałowych (podkręciłem je do 1300 bo były 1000- 1100 jeszcze nie jeździłem po regulacji więc nie wiem jak teraz się będzie zachowywał - mam nadzieje że ok).
Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, mianowicie jak przygazuje i puszcze manetkę obroty oczywiście spadają, ale jak cofnę manetkę jeszcze jakieś możne dwa milimetry to obroty idą w dół jeszcze o jakieś 100 obr/m.
Tak ma być czy może mam źle wyregulowaną linkę gazu (tak się dzieje jak motocykl nie jest jeszcze dobrze rozgrzany).

Może świruje ale to mój pierwszy motocykl i chce się dowiedzieć jak najwięcej.

Dzięki za zrozumienie :)

Autor:  kacperski [ 27 lis 2010, o 16:29 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Linka powinna mieć lekki luz w każdym położeniu kierownicy. Jak przekręcisz kierę głęboko w prawo, pewnie obroty jeszcze trochę podskoczą.
Jeśli to manetka sama nie wraca, może nikt nigdy do linek nie zaglądał. Będziesz je musiał przesmarować, jest o tym temat na forum.
Wot cała ciekawostka :)

Autor:  Bartosz [ 28 lis 2010, o 11:19 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

pajejek27 napisał(a):
Co do mierzenia to mierzyłem odległość felgi od wahacza z prawej i lewej strony (pod amortyzatorem), łańcuch wygląda na prosto ustawiony, przy przepychaniu nic nie rzezi.
Chyba tak ma być.


Z jednej strony jest łańcuch i trzeba było to jakoś rozwiązać :) Jakbyś ustawił równe odległości od wahacza do felgi to będziesz skręcał za pomocą tylnego koła :)

Autor:  lasooch [ 28 lis 2010, o 13:46 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Bartosz napisał(a):
Z jednej strony jest łańcuch i trzeba było to jakoś rozwiązać :)

A z drugiej jest tarcza hamulcowa :P I co Ty na to? :->
Wahacz pewnie nie jest symetryczny, jak w większości motocykli. Te blaszki do ustawiania koła też są niedokładne. Jak wykręcisz całkiem śruby od regulacji naciągu i później policzysz ilość obrotów, to będziesz mieć pewność czy koło jest ustawione prosto :)

Autor:  pajejek27 [ 28 lis 2010, o 15:12 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Dzięki za odpowiedzi ludziska.

Autor:  Dono [ 29 lis 2010, o 00:04 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Przed smarowaniem linek, proponuję je przemyć nitro albo benzyną ekstrakcyjną.

lasooch napisał(a):
Jak wykręcisz całkiem śruby od regulacji naciągu i później policzysz ilość obrotów, to będziesz mieć pewność czy koło jest ustawione prosto :)


I to jest w sumie jedyny pewny i najprostszy sposób.

Autor:  Bartosz [ 29 lis 2010, o 09:17 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

lasooch napisał(a):
A z drugiej jest tarcza hamulcowa :P I co Ty na to? :->


Żeby się odgryźć coś bym dla ciebie wymyślił, ale nie mam moto przy sobie żeby zobaczyć co by to mogło być ;P ;)

Autor:  hubert1989 [ 1 maja 2013, o 22:35 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Pozwolę sobię odswieżyć temat. Mam takie pytanie: na wskaźniku napiecia mam jedna kreskę różnicy z prawej i z lewej. Przyjmując że kreski są wybite właściwie mam krzywe tylne koło ( nie jest w osi ). A jeżeli przyjmę że kreski są zle wybite to czy mogę też w SV przed liftem zastosować metodę taka jaka wymienił lasooch czyli wykręcić całkowicie te śruby i na zasadzie liczenia obrotów regulować oś?? Ewentualnie czy jest jeszcze jakaś inna metoda. Bo metoda s suwmiarką nie zdała egzaminu bo z jednej strony jest łańcuch. Z góry dziekuję za pomoc bo zaczą mi terkotać łańcuch i zacząłem sie o to obawiać.

Autor:  Slawuch [ 2 maja 2013, o 00:55 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Z rurki od instalacji i 2 śrub zrób wskaźnik odległości osi wahacza i koła :)

Autor:  tonelock [ 6 wrz 2013, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Podłączę się pod temat
dziś napinałem łańcuch i zauważyłem ,że koło zdecydowanie lżej chodzi gdy śruba jet poluzowana
pytanie czy to normalne?

Autor:  pm2z [ 6 wrz 2013, o 21:21 ]
Tytuł:  Re: ustawienie tylnego kola

Nie, to nie jest normalne.
Zacznij od tego, że wstaw tył na jakiś podnośnik, zdejmij tylne koło i porównaj wszystko, co tam jest z tym, co masz na tym rysunku:
http://rivaracing.onlinemicrofiche.com/ ... EEL---REAR
Może zwyczajnie czegoś brakuje.
Dalej, obejrzyj każdy z elementów, może zauważysz, że któryś jest wyraźnie uszkodzony, ścięty, odkształcony...
Sprawdź to, jak nie pomoże, to będziemy dalej myśleć.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/