Autor |
Wiadomość |
pajejek27
rowerzysta
Dołączył(a): 25 lis 2010, o 13:27 Posty: 14
Płeć: mężczyzna
|
ustawienie tylnego kola
Witam szanowni posiadacze sv 650, zwracam się do was z pytaniem o tylne koło. W wahaczu na kreskach mam ustawione idealnie, ale mierząc odległość koła do wahacza z jednej strony i drugiej różnica jest 1 cm. Teraz proszę o odpowiedź: tak ma być, czy u mnie coś nie tak?? Dzięki za wszelkie sugestie.
I jeszcze jedna sprawa: jak go zapale i jadę (motocykl zimny) dojeżdżając np do świateł odpuszczam manetkę i motocykl gaśnie na ciepłym, nic takiego się nie dzieje. Możecie mi podpowiedzieć dlaczego tak jest i jak temu zapobiec? sv 650 2004rok (wtrysk paliwa)
|
27 lis 2010, o 00:39 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: ustawienie tylnego kola
Te kreski są po to nażęte na wahaczu, byś wg nich ustawiał. Zobacz na łańcuch, jeżeli przy ruszeniu kołem terkocze a od tyłu wygląda na przekrzywiony to wtedy jest źle. I jakbyś mógł to wytłumacz dokładniej którą odległość mierzysz i Ci więcej wychodzi, bo trochę niejasno napisałeś.
Nie można od razu po odpaleniu wsiadać i jechać, nie tylko silnik strasznie się niszczy od tego ale też i komputer wariuje. Silnik musi się rozgrzać na tyle, by automatyczne ssanie choć spadło i by motor chodził na jałowych obrotach. Jakie masz ustawione jałowe obroty?
Sprawa trzecia - witamy się w dziale powitalnia, proszę załóż tam temat i przedstaw się wszystkim.
_________________ SVNERWUS
|
27 lis 2010, o 01:37 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: ustawienie tylnego kola
Ustawiałem koło wg podziałki i dodatkowo mierzyłem i jest okej, ale łańcuch mi terkocze przy przepychaniu moto
|
27 lis 2010, o 13:08 |
|
|
pajejek27
rowerzysta
Dołączył(a): 25 lis 2010, o 13:27 Posty: 14
Płeć: mężczyzna
|
Re: ustawienie tylnego kola
Co do mierzenia to mierzyłem odległość felgi od wahacza z prawej i lewej strony (pod amortyzatorem), łańcuch wygląda na prosto ustawiony, przy przepychaniu nic nie rzezi . chyba tak ma być. Zawsze czekam aż obroty spadną do jałowych (podkręciłem je do 1300 bo były 1000- 1100 jeszcze nie jeździłem po regulacji więc nie wiem jak teraz się będzie zachowywał - mam nadzieje że ok). Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, mianowicie jak przygazuje i puszcze manetkę obroty oczywiście spadają, ale jak cofnę manetkę jeszcze jakieś możne dwa milimetry to obroty idą w dół jeszcze o jakieś 100 obr/m. Tak ma być czy może mam źle wyregulowaną linkę gazu (tak się dzieje jak motocykl nie jest jeszcze dobrze rozgrzany). Może świruje ale to mój pierwszy motocykl i chce się dowiedzieć jak najwięcej. Dzięki za zrozumienie
|
27 lis 2010, o 16:02 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: ustawienie tylnego kola
Linka powinna mieć lekki luz w każdym położeniu kierownicy. Jak przekręcisz kierę głęboko w prawo, pewnie obroty jeszcze trochę podskoczą. Jeśli to manetka sama nie wraca, może nikt nigdy do linek nie zaglądał. Będziesz je musiał przesmarować, jest o tym temat na forum. Wot cała ciekawostka
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 lis 2010, o 16:29 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: ustawienie tylnego kola
Z jednej strony jest łańcuch i trzeba było to jakoś rozwiązać Jakbyś ustawił równe odległości od wahacza do felgi to będziesz skręcał za pomocą tylnego koła
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
28 lis 2010, o 11:19 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ustawienie tylnego kola
A z drugiej jest tarcza hamulcowa I co Ty na to? Wahacz pewnie nie jest symetryczny, jak w większości motocykli. Te blaszki do ustawiania koła też są niedokładne. Jak wykręcisz całkiem śruby od regulacji naciągu i później policzysz ilość obrotów, to będziesz mieć pewność czy koło jest ustawione prosto
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 lis 2010, o 13:46 |
|
|
pajejek27
rowerzysta
Dołączył(a): 25 lis 2010, o 13:27 Posty: 14
Płeć: mężczyzna
|
Re: ustawienie tylnego kola
Dzięki za odpowiedzi ludziska.
|
28 lis 2010, o 15:12 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: ustawienie tylnego kola
Przed smarowaniem linek, proponuję je przemyć nitro albo benzyną ekstrakcyjną. I to jest w sumie jedyny pewny i najprostszy sposób.
|
29 lis 2010, o 00:04 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: ustawienie tylnego kola
Żeby się odgryźć coś bym dla ciebie wymyślił, ale nie mam moto przy sobie żeby zobaczyć co by to mogło być
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
29 lis 2010, o 09:17 |
|
|
hubert1989
SV Rider
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 14:08 Posty: 363 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2 :)
|
Re: ustawienie tylnego kola
Pozwolę sobię odswieżyć temat. Mam takie pytanie: na wskaźniku napiecia mam jedna kreskę różnicy z prawej i z lewej. Przyjmując że kreski są wybite właściwie mam krzywe tylne koło ( nie jest w osi ). A jeżeli przyjmę że kreski są zle wybite to czy mogę też w SV przed liftem zastosować metodę taka jaka wymienił lasooch czyli wykręcić całkowicie te śruby i na zasadzie liczenia obrotów regulować oś?? Ewentualnie czy jest jeszcze jakaś inna metoda. Bo metoda s suwmiarką nie zdała egzaminu bo z jednej strony jest łańcuch. Z góry dziekuję za pomoc bo zaczą mi terkotać łańcuch i zacząłem sie o to obawiać.
|
1 maja 2013, o 22:35 |
|
|
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
Re: ustawienie tylnego kola
Z rurki od instalacji i 2 śrub zrób wskaźnik odległości osi wahacza i koła
|
2 maja 2013, o 00:55 |
|
|
tonelock
rowerzysta
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 15:09 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: ustawienie tylnego kola
Podłączę się pod temat dziś napinałem łańcuch i zauważyłem ,że koło zdecydowanie lżej chodzi gdy śruba jet poluzowana pytanie czy to normalne?
|
6 wrz 2013, o 20:49 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: ustawienie tylnego kola
Nie, to nie jest normalne. Zacznij od tego, że wstaw tył na jakiś podnośnik, zdejmij tylne koło i porównaj wszystko, co tam jest z tym, co masz na tym rysunku: http://rivaracing.onlinemicrofiche.com/ ... EEL---REARMoże zwyczajnie czegoś brakuje. Dalej, obejrzyj każdy z elementów, może zauważysz, że któryś jest wyraźnie uszkodzony, ścięty, odkształcony... Sprawdź to, jak nie pomoże, to będziemy dalej myśleć.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
6 wrz 2013, o 21:21 |
|
|