Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 gru 2024, o 11:49



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Stelaż przedni - prostowanie 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Stelaż przedni - prostowanie
Na allegro/ebay-u są używki ale niema 100% gwarancji czy stelaż jest prosty i czy nie był kiedykolwiek prostowany, pojechałem do salonu Suzuki spytać się ile u nich kosztuje, facet zaśpiewał mi 900 zł. Postanowiłem wyprostować stelaż, zawsze można kupić nowy jak coś nie wyjdzie. Wyprostowałem go mało wiele, lewo/prawo wydaje mi się że dobrze patrzy, pasuje bardzo dobrze do czaszy. Wydaje mi się, że powinienem go troszeczkę obniżyć, mam wrażenie że czasza z wypełnieniem jest za blisko zbiorniczka, kierownicy (innego punktu odniesienia chyba niema). Jak skręcę kierownicą na maxa w lewo lub w prawo wydaję mi się, że klamki są też za blisko wypełniania i owiewki. Klamek za bardzo niema co się trzymać można regulować tam na 2/3/4/5 i automatycznie zwiększa, lub mniejsza się odległość. Myślałem żeby poprosić kogoś o zmierzenie odległości od dolnej części czaszy do błotnika (kolor zielony) i od górnej części do błotnika (kolor żółty) ale myślę, że to też niema sensu (może się mylę). Uważam że najlepiej byłoby zmierzyć od manetki do końca czaszy (kolor niebieski). Może ktoś ma pomysł do czego się odnieść albo już ktoś miał podobne doświadczenia i mógłby mi doradzić co zrobić, będę naprawdę wdzięczny. Możliwe, że jestem troszeczkę przewrażliwiony i wysokość czaszy i stelaża jest taka jak być powinna ale wolałbym mieć pewność. Wiadomo nie chodzi o wyprostowanie co do mm.


Obrazek

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


17 gru 2010, o 20:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Patrz względem przedniego koła, błotnika, nakrętki od sztycy półek, odległość i wysokość od ramy, spasowanie z owiewkami bocznymi, żeby było prosto. Nie chodzi o to czy będzie wyżej czy niżej, ważne żeby było proste. W sumie w Twoim przypadku jak spasujesz względem bocznych owiewek to będzie ok.


17 gru 2010, o 21:04
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Dono napisał(a):
Patrz względem przedniego koła, błotnika, nakrętki od sztycy półek, odległość i wysokość od ramy, spasowanie z owiewkami bocznymi, żeby było prosto. Nie chodzi o to czy będzie wyżej czy niżej, ważne żeby było proste. W sumie w Twoim przypadku jak spasujesz względem bocznych owiewek to będzie ok.



Sądzę, że prosto patrzy tylko mam dziwne wrażenie, że czasza jest za blisko. Nie pomyślałem o tych owiewkach, jutro je założę i będę kombinował :) Dzięki ;P

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


17 gru 2010, o 21:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Z doświadczeń wcześniejszych - różne odległości kiera-owiewka czy kiera-bak przy skrajnych skrętach kierownicy mogą wynikać z krzywej kierownicy. Nie wiem, czy kierownica typu clip-on się tak łatwo wygina, czy może raczej pęka, ale typowa, z rury poprzecznej (jak np. w sv-n) zwykle gnie się dość łatwo.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


17 gru 2010, o 21:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
W starych S-kach clipony są dość plastyczne, prostowałem za pomocą przedłużki z rurki. Co do stelaża to już to przerabiałem w swojej S-ce - rzeźba w gównie dwoma słowami. Ale Wytrwałem i wyprostowałem prawie idealnie, tak więc Yeby zdaj się na swoją intuicję B) No i za pierwszym razem nie wyprostujesz. Pojeździsz, popatrzysz i znów będziesz rozbierać i prostować i potem znowu składać i jeździć i potem znowu rozbierać, prostować. I tak z 10 razy :mrgreen:


18 gru 2010, o 01:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Pisałem o kierownicy, żeby nie było, że będzie 10 razy rozbierać plastiki i giąć stelaż, aż w końcu ktoś mu powie, że to kiera :P

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


18 gru 2010, o 20:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34
Posty: 1327
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Też to przerabiałem i myślę, że wyszło całkiem w porządku chociaż pewnie brakuje milimetra tu czy ówdzie.. ;)
Ja giąłem patrząc na zdjęcia z profilu sprzed przewrotki bo też nie doczekałem się na żadne pomiary od nikogo :\
pozdro!

_________________
SV 1000s - Galeryja
operacja upside down
Cyklop
Obrazek

---==Facebook==---


23 gru 2010, o 14:56
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Mam prośbę czy mógłby ktoś mi zrobić kilka fotek swojej svałki (ski 03++) skupiając się o czaszę plastik i kierownicę?? Już tłumaczę o jakie fotki mi chodzi. Przekręcamy kierownicę na maxa w lewo robimy kilka fotek z różnych ujęć i to samo robimy przekręcając kierownicę na maxa w prawo. Jeżeli znajdzie się chętny to proszę o fotki na pw, ja potem wkleję tutaj te, które mi pomogły. Stawiam piwo przy najbliższym spotkaniu za fotki. Z góry dzięki.

Ja przy swojej svałce mam wrażenie, że klamki szczególnie klamka hamulca jest za blisko plastiku.

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


8 sty 2011, o 14:45
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2010, o 21:40
Posty: 266
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Yeby napisał(a):
Mam prośbę czy mógłby ktoś mi zrobić kilka fotek swojej svałki (ski 03++) skupiając się o czaszę plastik i kierownicę?? Już tłumaczę o jakie fotki mi chodzi. Przekręcamy kierownicę na maxa w lewo robimy kilka fotek z różnych ujęć i to samo robimy przekręcając kierownicę na maxa w prawo. Jeżeli znajdzie się chętny to proszę o fotki na pw, ja potem wkleję tutaj te, które mi pomogły. Stawiam piwo przy najbliższym spotkaniu za fotki. Z góry dzięki.

Ja przy swojej svałce mam wrażenie, że klamki szczególnie klamka hamulca jest za blisko plastiku.


Mogę się mylić ale wydaje mi się, że klamki to nie najlepszy odnośnik. Można przecież regulować ich położenie góra - dół i lewo - prawo i pewnie każdy ma inaczej. Popatrz też od zadupka, po osi moto czy jest wszystko w linii prostej to pomoże Ci w odp czy jest prosto względem osi wzdłużnej motocykla. Co do osi poprzecznej, hmm trudno powiedzieć od czego powinno się mierzyć, żeby było co do milimetra. Błotnik może być krzywy, opona rożnie zużyta, zawieszenie przód różnie ustawione, itd. Tak pomyślałem sobie przez chwilkę pisząc tego posta, że być może gdyby mieć 2 takie same SV-ki ( w tym jedną przyjmujemy za wzór, a drugą za dążącą do wzoru ), to może ustawiając je w tych samych miejscach na ścianie na planszy zobaczyć jak padają światła?? Nie przemyślałem tego do końca więc nie wiem czy to dobry pomysł, tak tylko głośno myślę. . .

_________________
Motocykl jak narkotyk, wyniszcza powoli lub zabija natychmiast . . .
SUZUKI SV 650 S K7 - zniszczona


8 sty 2011, o 20:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Założyłem owiewki boczne i do czaszy pasują dobrze (o mm nie chodzi), założyłem wypełnienie i czaszę i jak wyżej napisałem mam wrażenie, że klamki są za blisko przy max skręcie w lewo albo w prawo. Może mi się zdaje tak naprawdę to w niczym nie przeszkadza, palcami za klamki idzie złapać, a to najważniejsze. Spokojniej będę spał jak zobaczę jak to jest u kogoś zrobione :)

Pmka,
chodzi Ci o światła krótkie długie? Szczerze to wydaję mi się, że to kiepski pomysł, światła też ustawiasz góra - dól, do tego ustaw w tym samym miejscu co do mm motocykl i do tego ustaw światła żeby pasowały :]

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


8 sty 2011, o 20:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Mała podpowiedź dla osób, które zdecydują się prostować przedni stelaż. Przykładałem samą czaszę do stelaża i sprawdzałem jak pasuje, to był błąd. Dziś składałem svałkę do kupy i jak założyłem dolne wypełnienie to minimalnie czasza nie pasowała w stelaż. Radzę przy każdej przymiarce zakładać dolne wypełnienie jak i to na górne, a najlepiej założyć jeszcze licznik i szybkę. Czasza wtedy nam się usztywnia i możemy lepiej wyprostować stelaż. Niestety jest to czasochłonne ale lepsze to niż wydać 900 zł :]

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


22 sty 2011, o 20:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Witam, pytałem już w innym temacie, ale pytam jeszcze tu :] czy przy krzywym stelażu jest możliwość, że mocowania na samej czaszy będą uszkodzone na tyle że trzeba będzie kombinować coś z samą czaszą?? Czy można to poznać z zewnątrz, czy trzeba ściągać czaszę?? Pytam bo w sobotę jadę, możliwe że kupić, moto z lekko przekrzywioną czaszą :]

_________________
675


21 lut 2011, o 21:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Czasza do stelaża jest mocowana tylko pod lusterkami. Uszkodzenia czaszy powinieneś widzieć z zewnątrz. Jeśli będą uszkodzone uchwyty, do których mocowana jest lampa i wypełnienia, nie zobaczysz tego z zewnątrz. Wogóle to dziwnie zadane pytanie :hmm: Obejrzysz, to będziesz widział.


21 lut 2011, o 22:29
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Jeśli stelaż jest krzywy to czacha też będzie krzywo siedzieć.

_________________
SV liter z owiewkom:)


22 lut 2011, o 19:57
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2010, o 15:06
Posty: 61
Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW F650GS Dakar S
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Ok obiecywałem, że dam znać jak u mnie z prostowaniem stelaża - jeden róg był prosty a drugi krzywy. Nie było lekko i palnikiem ostro przytopiłem z kumplem rurkę (oczywiście jeden z rogów). Pierwsze przymiarki były na oko i potem ustawiane na płaskiej powierzchni więc już był jakiś punkt odniesienia. Ale taka główna informacja ode mnie - bardzo łatwo można wg mnie sprawdzić czy efekt prostowania jest dobry po prostu wkładając w stelaż wypełnienia licznika. Rurki muszą być wtedy przyległe do rogów wypełnień. Jestem aktualnie w trakcie przeróbki N-ki na S-ke i w najbliższym czasie (myślę że do max 3 tyg.) zdam pełną relację ze sporą chyba ilością fotek. Będzie tam też o prostowaniu stelaża. Temat będzie mniej więcej w stylu - "Czasza z S-ki do N-ki - relacja".

_________________
Life is a journey. Enjoy the ride!!


13 mar 2011, o 16:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06
Posty: 539
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
A złożyłeś mniej więcej czasze, wypełnienie i szybę do kupy? Jak to się zgrywa z sobą czy nie odstaje nic przypadkiem?? :)

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...

SV 650 S K5


13 mar 2011, o 16:43
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 28 mar 2010, o 15:52
Posty: 46
Płeć: mężczyzna
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Siema Panowie.
Mam problem bo próbowałem wyprostować mój stelaż niestety nie da rady jest zbyt pokiereszowany. Na aledrogo wypatrzyłem taki cudo, kasa nie za duża w porównaniu z innymi teoretycznie prostymi. Czy ma sens w pakowanie się w ten stelaż?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1545129320&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.


5 kwi 2011, o 14:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Daruj sobie ten stelaż - też kupiłem z allegro i miał być niby prosty, a był gorzej krzywy niż mój. To, że pisze, że jest do wyprostowania to bujda, nie wyprostujesz tego za cholerę...chyba, że nie szkoda Ci tych 75 zł to bierz, bo mogę się mylić.

Kupiłem kolejny stelaż, ale tu na forum, od usera "daniel1155" - stelaż w dobrych pieniądzach no i oczywiście prosty bo z bezwypadkowego motocykla.


5 kwi 2011, o 15:15
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 28 mar 2010, o 15:52
Posty: 46
Płeć: mężczyzna
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
Ok spoko to go sobie daruje. Mam jeszcze jeden na oku niby prosty w 100% i gościu chce za niego 330zl. Wydaje mi się trochę dużo bo jego stan do rewelacyjnych nie należy. Jest pordzewiały.
o tym mowie http://allegro.pl/stelaz-przod-suzuki-sv650-sv-99r-i1495388766.html?source=oo
A i jest jeszcze jeden ten ma lekko podobno skrzywiony te dwa końce od dołu co o tym myślisz?? A i cena to 230zł


5 kwi 2011, o 15:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Stelaż przedni - prostowanie
To, że pordzewiały to pryszcz, te stelaże mają kiepską powłokę lakierniczą - zawsze można sobie odmalować.
Co do tego za 330 zł - musisz kontaktować się z gościem i się umówić, że jak przyjedzie kurier to otwierasz pakę i od razu montujesz stelaż przy nim i sprawdzasz czy pasuje - jak będzie krzywy to spisujesz z kurierem protokół że przesyłka niezgodna z zamówieniem, bo zamawiałeś prosty, a nie krzywy, albo, że towar uszkodzony, nie płacisz nic i stelaż wraca do sprzedawcy.

Jak sprzedawca się na to nie zgodzi to masz odpowiedź - stelaż jest krzywy.


5 kwi 2011, o 15:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL