Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Regulacja TPS https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=2976 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | PęDZEL [ 1 mar 2011, o 22:28 ] |
Tytuł: | Regulacja TPS |
Pomoże ktoś ze znalezieniem tematu o ustawianiu TPSu bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć, szukajka też nie pomaga |
Autor: | lpt [ 1 mar 2011, o 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
masz podobnie |
Autor: | Carry [ 1 mar 2011, o 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
Podnosisz bak, wchodzi w dealer moda poprzez spięcie kabli w kostce (gdzieś w FAQ jest chyba) a potem odkręcasz śruby od TPS, a raczej je luzujesz i odpalasz moto i czekasz aż się nagrzeje. Wtedy regulujesz a to w jedną a to w drugą stronę i sprawdza kiedy kreska przejdzie na górę. Na idlu powinien mieć kreskę na środku a jak dodasz gazu to przechodzi na górę. Ustawiasz po prostu obroty przy których on sobie wskakuje na wyższy poziom |
Autor: | Słoniu [ 12 mar 2011, o 00:43 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | |||||||||
Ustawiam to poprzez ruszanie TPS'em? |
Autor: | SweetNoise [ 12 mar 2011, o 08:15 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Tak, ale rób to w miarę delikatnie. Najlepiej jedną ze śrub poluzować tylko minimalnie, drugą trochę bardziej i obracać TPSa tak jakby wokół tej śruby która mocniej trzyma. |
Autor: | lasooch [ 12 mar 2011, o 08:53 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Słoniu, w gaźnikowym robi się to inaczej! Nie ma żadnych kresek na wyświetlaczu, mierzy się oporność czujnika miernikiem. Dopiero jeśli jest coś nie tak, to wtedy odkręcasz TPS i przekręcasz w inne położenie, tak by oporności były właściwe. W serwisówce masz wszystko podane jak na tacy, 5-latek sobie poradzi |
Autor: | Słoniu [ 12 mar 2011, o 10:32 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Wiem wiem, że trzeba sprawdzać oporności, wczoraj ogarniałem serwisówkę, tylko zastanawiam się jakie mają być opory na kablach, żeby miało jak największego kopa z dołu. Powinno się to dać zrobić, bo w serwisówce podany jest tylko przedział w jakim powinny się mieścić opory,a nie konkretna wartość Znając życie pewnie jest jeszcze inaczej... |
Autor: | murek [ 8 kwi 2011, o 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Podłącze się do tematu ponieważ dziś sprawdziłem co pokaże komputer i wyszedł brak błędów ale zastanawia mnie czy wszystko jest prawidłowo kreska przy -c była na środku przy uruchomionym silniku a na wyższy poziom wskakiwała przy 3,5 tys obrotów, czy to dobrze czy trzeba regulować i na jaki poziom? |
Autor: | Dono [ 8 kwi 2011, o 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Podreguluj tak, aby na wyższy poziom przeskakiwała przy 3000rpm. Wtedy będzie tak, jak fabryka przykazała. |
Autor: | Słoniu [ 9 kwi 2011, o 00:52 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
A co się stanie, oprócz walenia ogniem z wydechu, jak odłączę TPS? EDIT: Czytajcie uważnie: Odpinam wtyczkę od TPS, biorę miernik w dłoń i mierzę Omegę 1 i Omegę 2: Omegę 1 mierzę na zamkniętej przepustnicy i musi ona wynosić od 3,5 kiloomów do 6,5 kiloomów, następnie mierzę Omegę 2 na maksymalnie otwartej przepustnicy i wynik musi być 78% Omegi 1. I tu moje pytania: Jeżeli na Omedze 1 będę miał 3,5 kilooma, a na Omedze 2,73 kiloomów to czy to samo jak bym miał na Omedze 1 6,5 kilooma, a na Omedze 2 5,07 kiloomów? Podczas regulacji chodzi o zachowanie odpowiednich proporcji O1 i O2 czy może decydującą rolę mają wartości w kiloomach dla Omegi 1, a Omega 2 sama się odpowiednio "dostosuje"? Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że proporcje zawsze będą stałe, bo TPS reguluje się po prostu kręcąc nim i ciężko by było zmienić opór dla otwartej przepustnicy nie zmieniając "niechcący" oporu dla zamkniętej przepustnicy. Jak dla mnie wychodzi teraz na to, że w regulując opór dla Omegi 1 (poprzez poruszanie TPS'em) np na 3,5 kilooma motocykl powiedzmy dostanie dużą dawkę paliwa już od 1500 obr, a ustawiając na 6,5 kilooma dostanie "kopniaka" dopiero przy 3500 obr... Niech ktoś naprowadzi mnie, albo wytłumaczy jak to w końcu jest bo to co pisałem to tylko moje przypuszczenia. Jak popełniłem jakieś błędy w opisie to przepraszam, fizykę miałem tylko przez 2 lata szkoły średniej. |
Autor: | Bartosz [ 9 kwi 2011, o 09:04 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Mylisz się Dono. U mnie oryginalnie było na równo 3500 tys. Teraz ustawiłem na 1500 |
Autor: | Dono [ 9 kwi 2011, o 09:22 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Bartosz, może Ci się przestawił? Z tego co mi wiadomo, oryginalnie ma być na 3000rpm. A może faktycznie się mylę Słoniu, sprawdź czy przy otwieraniu przepustnicy oporność wzrasta czy maleje, wtedy będziesz wiedział w którą stronę regulować. Masz jakiś przelicznik oporność=obroty, czy będziesz regulował na oko? Nie pamiętam już w którą stronę trzeba pokręcać, aby obniżyć obroty, chyba przeciw zegarowo, ale naprawdę nie pamiętam. |
Autor: | Bartosz [ 9 kwi 2011, o 09:25 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Na pewno nikt przed mną tego nie ruszał,bo miałem pomalowane przez producenta śruby, które były dość mocno dokręcone i nie ruszane |
Autor: | gruby33 [ 9 kwi 2011, o 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Tak sobie czytam i czytam ten temat i szukam i nie mogę znaleźć co daje ten TPS? I czy w gaźnikowcu oporność mierzyć na odpalonym sprzęcie czy tylko na włączonym zapłonie? |
Autor: | Carry [ 9 kwi 2011, o 09:51 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
W gaźnikowcu na odpalonym, jest o tym bardzo dużo np. na wikipedii... |
Autor: | lasooch [ 9 kwi 2011, o 11:25 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
We wtryskowym robi się to na odpalonym, nie podłączasz żadnych mierników, tylko kierujesz się kreską na wyświetlaczu. W gaźnikowym trzeba odpiąć czujnik TPS od reszty instalacji elektrycznej i miernikiem zmierzyć oporność na zamkniętej i otwartej przepustnicy, tak jak Słoniu wyżej napisał. Jak to zrobić na włączonym silniku, nie przychodzi mi do głowy Jeżeli masz Carry inne dane, to nie odsyłaj do wikipedii, tylko napisz tu |
Autor: | Słoniu [ 9 kwi 2011, o 11:55 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Regulacja będzie na oko, bo nawet w serwisówce nie ma przelicznika na obroty - jak się da to ustawię końcowe wartości przedziału dla Omegi 1 czyli 3,5 kilooma, potem zrobię jazdę testową gdzie będę przyspieszał z jakiegoś wysokiego biegu np 5 albo 6, potem operację powtórzę dla 6,5 kilooma i znów jazda testowa. Jak nie będę czuł różnicy to po prostu ustawie takie opory, które masz u siebie Dono, które mi przy okazji podeślesz jak się umówiliśmy... pod warunkiem, że czujniki są takie same w gaźniku jak i we wtrysku |
Autor: | voorek [ 9 kwi 2011, o 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Dobra to mam wtrysk, tylko czym mam kręcić żeby ta kreska uciekała, i jak wejść w ten mod? (tak dokładnie) |
Autor: | Słoniu [ 9 kwi 2011, o 14:14 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Masz tu foto story: http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459 Luzujesz śruby czujnika i delikatnie zmieniasz jego położenie. |
Autor: | Słoniu [ 27 kwi 2011, o 18:23 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Regulowałem dzisiaj TPS w swoim gaźnikowcu i wygląda to tak: opór Omega 1 zawsze jest taki sam, nie zależnie od położenia TPS'u - w moim przypadku była to wartość 5.4 kOhm. Przy poruszaniu TPS'em zmienia się tylko wartość dla Omegi 2 - przy zamkniętej przepustnicy było to chyba (nie pamiętam dokładnie) 0.9 kOhm, a przy w pełni otwartej 4.3 kOhm - A z tego wynika, że Omega 2 równa się 79,6% Omegi 1, czyli źle, bo powinno być to 78%, więc ustawiłem TPS tak, żeby przy otwartej przepustnicy wskazywało 4.2 kOhm. Największa wartość jaką udało mi się ustawić dla Omegi 2 to 4.9 kOhm, a najniższa to 4.1 kOhm... i tak się zastanawiam: na której z tych wartości svka miałaby największego kopniaka z dołu...wydaje mi się, że przy 4.9 kOhm Może ktoś sprawdzi? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |