Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Regulacja TPS https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=2976 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | PęDZEL [ 1 mar 2011, o 22:28 ] |
Tytuł: | Regulacja TPS |
Pomoże ktoś ze znalezieniem tematu o ustawianiu TPSu bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć, szukajka też nie pomaga ![]() |
Autor: | lpt [ 1 mar 2011, o 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
masz podobnie ![]() |
Autor: | Carry [ 1 mar 2011, o 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi |
Podnosisz bak, wchodzi w dealer moda poprzez spięcie kabli w kostce (gdzieś w FAQ jest chyba) a potem odkręcasz śruby od TPS, a raczej je luzujesz i odpalasz moto i czekasz aż się nagrzeje. Wtedy regulujesz a to w jedną a to w drugą stronę i sprawdza kiedy kreska przejdzie na górę. Na idlu powinien mieć kreskę na środku a jak dodasz gazu to przechodzi na górę. Ustawiasz po prostu obroty przy których on sobie wskakuje na wyższy poziom ![]() |
Autor: | Słoniu [ 12 mar 2011, o 00:43 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi | |||||||||
Ustawiam to poprzez ruszanie TPS'em? |
Autor: | SweetNoise [ 12 mar 2011, o 08:15 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Tak, ale rób to w miarę delikatnie. Najlepiej jedną ze śrub poluzować tylko minimalnie, drugą trochę bardziej i obracać TPSa tak jakby wokół tej śruby która mocniej trzyma. |
Autor: | lasooch [ 12 mar 2011, o 08:53 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Słoniu, w gaźnikowym robi się to inaczej! Nie ma żadnych kresek na wyświetlaczu, mierzy się oporność czujnika miernikiem. Dopiero jeśli jest coś nie tak, to wtedy odkręcasz TPS i przekręcasz w inne położenie, tak by oporności były właściwe. W serwisówce masz wszystko podane jak na tacy, 5-latek sobie poradzi ![]() |
Autor: | Słoniu [ 12 mar 2011, o 10:32 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Wiem wiem, że trzeba sprawdzać oporności, wczoraj ogarniałem serwisówkę, tylko zastanawiam się jakie mają być opory na kablach, żeby miało jak największego kopa z dołu. Powinno się to dać zrobić, bo w serwisówce podany jest tylko przedział w jakim powinny się mieścić opory,a nie konkretna wartość ![]() |
Autor: | murek [ 8 kwi 2011, o 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Podłącze się do tematu ponieważ dziś sprawdziłem co pokaże komputer i wyszedł brak błędów ale zastanawia mnie czy wszystko jest prawidłowo kreska przy -c była na środku przy uruchomionym silniku a na wyższy poziom wskakiwała przy 3,5 tys obrotów, czy to dobrze czy trzeba regulować i na jaki poziom? |
Autor: | Dono [ 8 kwi 2011, o 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Podreguluj tak, aby na wyższy poziom przeskakiwała przy 3000rpm. Wtedy będzie tak, jak fabryka przykazała. |
Autor: | Słoniu [ 9 kwi 2011, o 00:52 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
A co się stanie, oprócz walenia ogniem z wydechu, jak odłączę TPS? EDIT: Czytajcie uważnie: Odpinam wtyczkę od TPS, biorę miernik w dłoń i mierzę Omegę 1 i Omegę 2: ![]() Omegę 1 mierzę na zamkniętej przepustnicy i musi ona wynosić od 3,5 kiloomów do 6,5 kiloomów, następnie mierzę Omegę 2 na maksymalnie otwartej przepustnicy i wynik musi być 78% Omegi 1. I tu moje pytania: Jeżeli na Omedze 1 będę miał 3,5 kilooma, a na Omedze 2,73 kiloomów to czy to samo jak bym miał na Omedze 1 6,5 kilooma, a na Omedze 2 5,07 kiloomów? Podczas regulacji chodzi o zachowanie odpowiednich proporcji O1 i O2 czy może decydującą rolę mają wartości w kiloomach dla Omegi 1, a Omega 2 sama się odpowiednio "dostosuje"? Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że proporcje zawsze będą stałe, bo TPS reguluje się po prostu kręcąc nim i ciężko by było zmienić opór dla otwartej przepustnicy nie zmieniając "niechcący" oporu dla zamkniętej przepustnicy. Jak dla mnie wychodzi teraz na to, że w regulując opór dla Omegi 1 (poprzez poruszanie TPS'em) np na 3,5 kilooma motocykl powiedzmy dostanie dużą dawkę paliwa już od 1500 obr, a ustawiając na 6,5 kilooma dostanie "kopniaka" dopiero przy 3500 obr... Niech ktoś naprowadzi mnie, albo wytłumaczy jak to w końcu jest bo to co pisałem to tylko moje przypuszczenia. Jak popełniłem jakieś błędy w opisie to przepraszam, fizykę miałem tylko przez 2 lata szkoły średniej. |
Autor: | Bartosz [ 9 kwi 2011, o 09:04 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Mylisz się Dono. U mnie oryginalnie było na równo 3500 tys. Teraz ustawiłem na 1500 ![]() |
Autor: | Dono [ 9 kwi 2011, o 09:22 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Bartosz, może Ci się przestawił? Z tego co mi wiadomo, oryginalnie ma być na 3000rpm. A może faktycznie się mylę ![]() Słoniu, sprawdź czy przy otwieraniu przepustnicy oporność wzrasta czy maleje, wtedy będziesz wiedział w którą stronę regulować. Masz jakiś przelicznik oporność=obroty, czy będziesz regulował na oko? Nie pamiętam już w którą stronę trzeba pokręcać, aby obniżyć obroty, chyba przeciw zegarowo, ale naprawdę nie pamiętam. |
Autor: | Bartosz [ 9 kwi 2011, o 09:25 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Na pewno nikt przed mną tego nie ruszał,bo miałem pomalowane przez producenta śruby, które były dość mocno dokręcone i nie ruszane ![]() |
Autor: | gruby33 [ 9 kwi 2011, o 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Tak sobie czytam i czytam ten temat i szukam i nie mogę znaleźć co daje ten TPS? I czy w gaźnikowcu oporność mierzyć na odpalonym sprzęcie czy tylko na włączonym zapłonie? |
Autor: | Carry [ 9 kwi 2011, o 09:51 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
W gaźnikowcu na odpalonym, jest o tym bardzo dużo np. na wikipedii... |
Autor: | lasooch [ 9 kwi 2011, o 11:25 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
We wtryskowym robi się to na odpalonym, nie podłączasz żadnych mierników, tylko kierujesz się kreską na wyświetlaczu. W gaźnikowym trzeba odpiąć czujnik TPS od reszty instalacji elektrycznej i miernikiem zmierzyć oporność na zamkniętej i otwartej przepustnicy, tak jak Słoniu wyżej napisał. Jak to zrobić na włączonym silniku, nie przychodzi mi do głowy ![]() Jeżeli masz Carry inne dane, to nie odsyłaj do wikipedii, tylko napisz tu ![]() |
Autor: | Słoniu [ 9 kwi 2011, o 11:55 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Regulacja będzie na oko, bo nawet w serwisówce nie ma przelicznika na obroty - jak się da to ustawię końcowe wartości przedziału dla Omegi 1 czyli 3,5 kilooma, potem zrobię jazdę testową gdzie będę przyspieszał z jakiegoś wysokiego biegu np 5 albo 6, potem operację powtórzę dla 6,5 kilooma i znów jazda testowa. Jak nie będę czuł różnicy to po prostu ustawie takie opory, które masz u siebie Dono, które mi przy okazji podeślesz jak się umówiliśmy... pod warunkiem, że czujniki są takie same w gaźniku jak i we wtrysku ![]() |
Autor: | voorek [ 9 kwi 2011, o 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Dobra to mam wtrysk, tylko czym mam kręcić żeby ta kreska uciekała, i jak wejść w ten mod? |
Autor: | Słoniu [ 9 kwi 2011, o 14:14 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja TPS |
Masz tu foto story: http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459 Luzujesz śruby czujnika i delikatnie zmieniasz jego położenie. |
Autor: | Słoniu [ 27 kwi 2011, o 18:23 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulacja TPS | |||||||||
Regulowałem dzisiaj TPS w swoim gaźnikowcu i wygląda to tak: opór Omega 1 zawsze jest taki sam, nie zależnie od położenia TPS'u - w moim przypadku była to wartość 5.4 kOhm. Przy poruszaniu TPS'em zmienia się tylko wartość dla Omegi 2 - przy zamkniętej przepustnicy było to chyba (nie pamiętam dokładnie) 0.9 kOhm, a przy w pełni otwartej 4.3 kOhm - A z tego wynika, że Omega 2 równa się 79,6% Omegi 1, czyli źle, bo powinno być to 78%, więc ustawiłem TPS tak, żeby przy otwartej przepustnicy wskazywało 4.2 kOhm. Największa wartość jaką udało mi się ustawić dla Omegi 2 to 4.9 kOhm, a najniższa to 4.1 kOhm... i tak się zastanawiam: na której z tych wartości svka miałaby największego kopniaka z dołu...wydaje mi się, że przy 4.9 kOhm ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |