Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 7 sty 2025, o 19:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Pożądne klikniecie przy zmianie biegów 
Autor Wiadomość
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Post Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Witam jak w tytule. Z postoju zdarzy się, że gdy wbijam 1 to szarpnie trochę i dalej przy kolejnych w górę słychać bardzo wyraźnie głośne kliknięcie. W dół natomiast gdy bez gazu też klika, z gazem nie, ale trzeba precyzyjnie obroty dopasować. Olej wymieniałem przed zimą. Dodam że to moje pierwsze "poważne" moto jeśli można tak to nazwać.

_________________
SV 650 N 2003r


13 maja 2011, o 06:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Prawdopodobnie wciskasz za głęboko klamkę sprzęgła przy zmianie biegów w górę. Przy redukcji biegów międzygaz jest obowiązkowy - dla dobra skrzyni biegów, dynamiki jazdy i bezpieczeństwa. Co do szarpnięcia przy wbiciu jedynki to jest to efekt sklejonych olejem tarcz sprzęgłą, przy nagrzanym motocyklu to nie występuje. Przed pierwszym odpaleniem wrzuć jedynkę i na wciśniętym sprzęgle przetocz moto do przodu i do tyłu parę kroków.


Jeszcze co do tego wbijania biegów w górę - przed naciśnięciem klamki musisz opierać już stopę o dźwignię i wciskasz ją już w pierwszej fazie naciskania klamki sprzęgła, czyli jak jeszcze daleko do całkowitego wysprzęglenia, będziesz miał wrażenie, że bardziej "wciągnęło ten bieg" niż go sam "wepchałeś". Po prostu nigdy nie wysprzęglaj całkowicie, nawet przy redukcji.


Ostatnio edytowano 13 maja 2011, o 11:52 przez Słoniu, łącznie edytowano 1 raz



13 maja 2011, o 11:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
A masz dobrze wyregulowane sprzęgło? Bo dla mnie to brzmi jak zbyt duży luz na lince...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


13 maja 2011, o 11:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Dla mnie brzmi właśnie jak za mały luz :)


13 maja 2011, o 11:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Jak by był za mały luz, to sprzęgło by nie ciągnęło raczej i motocyklem by nie szarpało przy wrzucaniu 1 biegu. Dla Ciebie za mały/za duży luz to różnica +/-1mm na lince i wyczuwasz to przy precyzyjnej zmianie biegów na wysokich obrotach. A zdarzają się też przypadki, że ludzie na lince mają 1cm luzu i sprzęgło ledwo wysprzęgla, a skrzynia tłucze przy każdym wrzuceniu biegu :D I ja podejrzewam taki scenariusz :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


13 maja 2011, o 12:06
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:19
Posty: 185
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Lub wyrąbany łańcuch też wpływa źle na biegi.

_________________
www.RomexWronki.pl


13 maja 2011, o 12:13
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Już sam nie wiem, namonciło mi się w głowie xd Chodzi o ten luz klamki zaznaczony w manualu oraz intrukcji regulacji sprzęgła Yyveela? Jak tak to ja mam tam grubo ponad 1,5 cm :obity:


13 maja 2011, o 12:20
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Po przeczytaniu waszych porad i odbyciu jazdy stwierdzam, że moim zdaniem jest to moja nieumiejętność zmiany biegów, idąca wraz z praktycznie zerowym doświadczeniem jazdy na motorze w pełnoprawnym znaczeniu tego słowa. Twierdze tak dlatego, że wbijając bieg tak jak słoniu napisał, z zsynchronizowaniem wszystkich ruchów w odpowiednio krótkim czasie udawało mi się zmienić bieg praktycznie bez żadnego kliknięcia trzasku itp. Do wczoraj wydawało mi się, że coś z moto, a tu okazuje się, że ta druga strona zawodzi.

_________________
SV 650 N 2003r


13 maja 2011, o 14:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
I jeszcze pamiętaj o tym: jakbyś kiedyś niedokładnie wrzucił dwójkę i ona by wypadała na luz to zatrzymaj się do zera i wtedy wrzuć jedynkę. Wbicie dwójki i jedynki z luzu podczas toczenia się motocykla będzie oznaczało mega głośny strzał ze skrzyni - lepiej tego unikać.


13 maja 2011, o 16:01
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
OK, dzięki.

_________________
SV 650 N 2003r


13 maja 2011, o 16:02
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 7 sty 2011, o 19:35
Posty: 208
Lokalizacja: Kalisz
Płeć: mężczyzna
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Słoniu napisał(a):
I jeszcze pamiętaj o tym: jakbyś kiedyś niedokładnie wrzucił dwójkę i ona by wypadała na luz to zatrzymaj się do zera i wtedy wrzuć jedynkę. Wbicie dwójki i jedynki z luzu podczas toczenia się motocykla będzie oznaczało mega głośny strzał ze skrzyni - lepiej tego unikać.


Właśnie coś takiego zdarzyło mi się kilka razy jak miałem jeszcze sprawny silnik. Prawdopodobnie za delikatnie wbijałem drugi bieg i przy 6 7 tys. spadał na luz ponowne wbicie dwójki to nieprzyjemny odgłos ze skrzyni. Zdarzyło się to może 2 razy, z tego powodu m.in byłem przekonany, że rozleciała się skrzynia. Jednak to była jednostka.

_________________
Najlepsza nagroda za życie, to śmierć
Moją niedostępność sponsoruje SUZUKI


13 maja 2011, o 17:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Nie wiem dokładnie jak mocno wpływa to na skrzynię, ale napewno negatywnie. Niech ktoś bardziej obeznany się wypowie...


13 maja 2011, o 17:49
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 7 sty 2011, o 19:35
Posty: 208
Lokalizacja: Kalisz
Płeć: mężczyzna
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
A jest to błąd kierowcy, ponieważ za lekko wbija drugi bieg. Czy może zębatki 2 biegu już są troszkę wyrobione?

_________________
Najlepsza nagroda za życie, to śmierć
Moją niedostępność sponsoruje SUZUKI


13 maja 2011, o 18:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Biegi powinno się wrzucać zdecydowanie lecz nie na przysłowiowego chama. Przy zdrowej skrzyni niechlujnie wybity bieg i tak wypadnie. Jeżeli w skrzyni wypada bieg nie zależnie jak dokładnie go wbijesz to oznacza, że skrzynia została zamęczona przez nieumiejętne wbijanie, redukowanie, wbijanie biegów bez sprzęgła itp, ewentualnie jazdę na gumie ze zmianą biegów.


13 maja 2011, o 20:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03
Posty: 496
Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Lukan16 napisał(a):
Po przeczytaniu waszych porad i odbyciu jazdy stwierdzam, że moim zdaniem jest to moja nieumiejętność zmiany biegów, idąca wraz z praktycznie zerowym doświadczeniem jazdy na motorze w pełnoprawnym znaczeniu tego słowa. Twierdze tak dlatego, że wbijając bieg tak jak słoniu napisał, z zsynchronizowaniem wszystkich ruchów w odpowiednio krótkim czasie udawało mi się zmienić bieg praktycznie bez żadnego kliknięcia trzasku itp. Do wczoraj wydawało mi się, że coś z moto, a tu okazuje się, że ta druga strona zawodzi.

Wklejam Ci bardzo dobry artykuł:
http://kulikowisko.pl/?q=node/14

Generalnie pamiętaj podstawowe zasady:
- wysprzęglasz krótko i klamkę wciskasz na najmniej potrzebną głębokość (do momentu jak zaczyna kleić)
- stopa zaczyna i stopa kończy (przed wbiciem biegu wywierasz lekki nacisk a po wbiciu biegu przytrzymujesz jeszcze stopą dźwignię)
Poćwiczysz i się pamięć mięśniowa szybko się wyrobi B)

_________________
Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta


"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"


14 maja 2011, o 10:06
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:01
Posty: 67
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
No uczę się pilnie zmiany biegów, jeszcze zdarzy mi się trochę niechlujnie wbić do góry czy zredukować, ale rzadko. Musze złapać automatyzm i będzie git.

_________________
SV 650 N 2003r


15 maja 2011, o 18:53
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 09:46
Posty: 51
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2003r.
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
No dobra, aż wstyd się przyznać. Mam moto od lutego 2012 i cały czas latałem zmieniając biegi na pełnym sprzęgle. Teraz się tak wczytuję i wiem, że robiłem to nie tak. Wczoraj po raz pierwszy zmieniałem bez sprzęgla (w górę), ale tak przy 5 tys. nie chce, dopiero przy 7 wchodzą. Mam takie pytanka, a mianowicie:
1. Sprzęgło musi być po części wciśnięte, czy można tylko ująć gaz? (wszędzie podają co innego).
2. Nawet bez sprzęgła nie ma tego "kliknięcia", ale ciężej wajha biegów wchodzi (jak starałem się delikatnie, to po prosru nic się nie działo, jak docisnąłem mocniej to bez problemu po ujęciu gazu sam bieg "się zassał").
3. Czy przy pyrkaniu do 5 tys. też tak można robić? Przyznam że moim jedynym elementem ochronnym jest AGV K3, bo wolę kasę zostawić na ewentualne niespodzianki z moto, a latam malo (ubiegły rok to niecałe 3 tys.).

_________________
Suzuki TS 50 > Gilera RRT Nebraska >> Honda XL 250 >>> Suzuki SV 650 (2003)


26 kwi 2013, o 17:59
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2012, o 19:29
Posty: 72
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k4
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Odniosę się tylko do punktu 2. bo tu mam jako takie pojęcie ;p
"Stopa zaczyna, stopa kończy" tyczy się też zmiany bez sprzęgła, jak zaczniesz stopą wywierać lekki nacisk na dźwignię (w górę oczywiście ;p), tylko tak z wyczuciem i wtedy odpuścisz gaz, to bieg sam wskoczy, bez żadnych oporów, co nie zmienia faktu, że należy go stopą lekko docisnąć :)

_________________
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=7853&view=unread#unread


26 kwi 2013, o 18:39
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 09:46
Posty: 51
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2003r.
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Właśnie, bo jazda ze sprzęgłem nie wymagała dociskania aż takiego. No żeby nie było, że się napinam zmieniając bieg, ale jest "inaczej" ;-)
Latałem już enduro, bzykami 50 ccm. Mówili, że można bez sprzęgła, ale ja w końcu muszę być najmądrzejszy :-P
Dzięki, muszę znowu nauczyć się jeździć :-)

_________________
Suzuki TS 50 > Gilera RRT Nebraska >> Honda XL 250 >>> Suzuki SV 650 (2003)


26 kwi 2013, o 19:15
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 17:24
Posty: 162
Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: Suzuki Sv650S black!
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Ja tam lekko sprzęgło zawsze szturchnę (naciskam tylko delikatnie i na moment), bieg sam przeskakuje nawet przy 5tyś.


26 kwi 2013, o 21:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL