Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=4422
Strona 1 z 2

Autor:  mejdej143 [ 18 lip 2011, o 22:47 ]
Tytuł:  Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Witam. Mój problem wygląda następująco: Mam Sv-ke z 2004 roku (wtrysk) przy odkręceniu manety do końca z wydechu idzie piękny ogień - moto strzela ale za sobą zostawia czarną chmurkę. Drugim problemem jest to że przeciągając ją na biegach 2-3 motocykl dostaje muła w pewnym momencie - trwa on około 1-2 sekundy. Filtr powietrza jest okey, co do świec miały na sobie czarny smolisty nalot tak jak by motocykl dostawał za dożą dawkę paliwa. Proszę o pomoc :(
Posiadam przelotowy tłumik Loe Vince SBK.

Autor:  Pedros [ 18 lip 2011, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

A olej kiedy był wymieniany?

Autor:  mejdej143 [ 19 lip 2011, o 11:31 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Jakieś 400 km temu.

EDIT:
Wlałem motula 5100.

Autor:  ha44 [ 19 lip 2011, o 11:40 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Odkręcenie manety na biegu czy na luzie?
Okręcasz mantę i idzie ogień czy po puszczeniu Manety jak schodzi masz ogień?


Najpierw zobaczyłbym synchro wtrysków było na forum opcja Szukaj.

Na biegu to źle jak na luzie to jeszcze ok bo masz przelot.

Sprawdź pod filtrem czy w air boxie nie masz oleju.


2 problem
Paliwo? tankuj 95 najwyżej dodaj denaturat nie wiem jakie dawkowanie, w samochodzie na 60 litrów pół litra dawałem.

Nie polecam wynalazków typu STP czy innych poprawiających kondycję - szkoda kasy.

Sprawdź złącze diagnostyczne (opcja na forum SZUKAJ).

I to samo zalecenie sychro przepustnic.

Autor:  mejdej143 [ 19 lip 2011, o 13:10 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Tłumik mam przelotowy. Kopci na luzie, tzn. jak mu manete odkręcam na maxa to wali dymem a tak to jak mu gazuje to strzela i nie kopci strzela ogniem bo przelotówka.

Denerwujące jest to mulenie tak jak pisałem wcześniej. Takie uczucie jak by go coś dławiło.

Autor:  Pedros [ 19 lip 2011, o 14:46 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Piszesz, że świece okopcone, może wypada nowe wkręcić? Wiesz jak dajesz na luzie ognia do oporu, odcina załącza się to może i panewki by ci szły... tylko panewka chyba na siwo wali?

Autor:  3kkk [ 19 lip 2011, o 15:56 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Na mój gust poświęć mu trochę czasu i zrób:
-czyszczenie/wymiana filtra powietrza w zależności co tam masz
-wymiana świec
-synchronizacja wtrysków
-regulacja czujnika położenia przepustnicy (TPS)

ew. próba zalania innym paliwem (może stało się to po tankowaniu?) ostatnio przekonałem się o tym że nawet na markowej stacji można niezłego syfu pociągnąć..

Jeśli te podstawowe ale ważne rzeczy nie pomogą, możemy myśleć dalej..

Autor:  TomK [ 19 lip 2011, o 20:40 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Możesz sprawdzić czy nie masz błędów w ECU. Serwisówka opisuje jak przejść do trybu serwisowego.

Autor:  spyra78 [ 21 lip 2011, o 00:17 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Pedros napisał(a):
tylko panewka chyba na siwo wali?

Co ma panewka do kopcenia?

mejdej143 napisał(a):
....


Regulacja Cię pewnie czeka skoro muli, a przy odkręceniu do oporu zawsze ciut zakopci bo odcina zapłon. Tak myślę.

Autor:  Pedros [ 23 lip 2011, o 15:43 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

spyra78 napisał(a):
Pedros napisał(a):
tylko panewka chyba na siwo wali?

Co ma panewka do kopcenia?

Bo jak panewka się zesra to też kopci.

Autor:  spyra78 [ 23 lip 2011, o 18:26 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Pedros napisał(a):
Co ma panewka do kopcenia?

Bo jak panewka się zesra to też kopci.


Ale czemu? Powiedz jeśli wiesz. Ja nie wiem jaki ma związek kopcenie z walniętą panewką, więc pytam.

Autor:  Vespucci [ 24 lip 2011, o 22:53 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Dodam swoje skromne zdanie:

- panewa nie ma nic do kopcenia to inna sekcja silnika
- możliwe przegrzane pierścienie zgarniające olej
- możliwe wypalone gniazda zaworowe
- świece, choć tu musiała by być trochę nie równa praca silnika
- uszkodzony mechanicznie jeden z wtrysków, (nie precyzyjne dawkowanie)

Pytanie czy siwy dym idzie regularnie czy tylko przy odkręceniu.
Jak zużycie oleju wygląda na przestrzeni 6k km?

Autor:  spyra78 [ 24 lip 2011, o 23:07 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Vespucci napisał(a):
- panewa nie ma nic do kopcenia...
-

No właśnie :]

Autor:  MiszCZ [ 25 lip 2011, o 06:18 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Jak wali na czarno to za dużą dawkę paliwa dostaje :] Sprawdź przez złącze diagnostyczne czy nie ma jakiś błędów, a jak nie to czeka Cię wizyta u "zanchora" ;)

Autor:  Kilerpl [ 25 lip 2011, o 08:16 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

To już 100 000 mil masz na liczniku?? Podobno te silniki powinny być wieczne :hmm:

Autor:  TomK [ 25 lip 2011, o 19:39 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Kilerpl napisał(a):
To już 100 000 mil masz na liczniku?? Podobno te silniki powinny byc wieczne :hmm:


Ja ciągle szukam odpowiedzi na pytanie ile silnik/skrzynia wytrzyma w małej SV, nie biorąc pod uwagę wymiany łańcuchów rozrządu. Dla Hayki 200tyś. to nie problem, dla turystycznego BMW czasem 300tyś. nie jest problemem. Czytając nasze forum to można stwierdzić że w gaźnikowej po 50tyś. lecą panewki i silnik złom. Kiedyś widziałem w niemieckim ogłoszeniu gaźnikową co miała prawie 100tyś. km, ale nie było informacji o wykonanych naprawach. W nowej budzie maksymalnie widziałem z przebiegiem 85 tyś.

Autor:  mejdej143 [ 25 lip 2011, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Ona jakby zacina się na 5 tys obrotów na jakiś czas, dodaje gazu na maxa i ciągnie dalej :/

Da sie z tym jeździć ale coś jest nie tak, bo tak nie powinno się robić :/ chce to jakoś naprawić u kogoś tylko jak?

Autor:  Goral1906 [ 28 lip 2011, o 18:04 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Kopceniem się nie przejmuj bo jak na maksa rolkę odkręcisz to: kopci przez odcięcie zapłonu.. a także leci przez to sadza z komina :] no chyba że ten dymek jest dość gesty :P

A co do mulenia to ostatnio na zx6-r miałem to samo <sprzedawca mówił że po synchro<bank>> ...najlepiej zrób synchro gaźników, regulacje zaworów, ewentualnie zapłon. ale stawiam złe regulacje .. jednym słowem 600zł (około) nie twoje :]

Autor:  webster [ 6 lut 2012, o 14:45 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

z tym "blokowaniem sie" ja tak miałem w GSie 500 ale tam są gaźniki- wina leżała w złym ich wyregulowaniu, zła była dawka paliwa, nieodpowiednia do dawki powietrza. Po regulacji latał jak zly, może czas coś pokombinować z regulacją wtrysków czy cos w tym stylu- nie znam się więc poprawcie mnie jak pieprzę głupoty. :)

Autor:  hubi199 [ 6 lut 2012, o 15:11 ]
Tytuł:  Re: Kopci przy strzelaniu / muli po zmianie biegu

Nie masz zdemontowanego systemu Pair??
Jest to dodatkowe powietrze(wężyk w dekielku głowicy o ile pamiętam), aby wypalić resztki.
A sonda lambda jak??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/