Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=4535
Strona 1 z 2

Autor:  dev246 [ 1 sie 2011, o 11:16 ]
Tytuł:  Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Witam.
Mam takie techniczne pytanie najlepiej do osób które zajmują się wymianą napędów.
Mianowicie wymieniałem ostatnio napęd (zębatka przód oraz tył + łańcuch) ponieważ stary mi się skończył.
Gdy odebrałem motor zobaczyłem że napinacz łańcuch nie jest cofnięty i zostały mi może 2-3 kreski na podziałce przy śrubie od tylnego koła.
(poniżej zamieszczam zdjęcia po wymianie napędu).
Moje pytanie jest takie czy mechanik przy wymianie napędu powinien to cofnąć?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  bobmarlej [ 1 sie 2011, o 11:30 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Ktoś tu chyba źle dobrał napęd :] Podaj jakie moto i jaki łańcuch i zębatki.

Autor:  dev246 [ 1 sie 2011, o 11:38 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Sv 650 S 2002, napęd był dobierany konfiguratorem w larssonie,
Zębatka przednia 15 zębów, zębatka tylna 45 zębów, DID łańcuch G&B 525 VM2/110 X-ringowy.
Tylko z tego co zauważyłem to ta podziałka napinacza jest w dokładnie takiej samej pozycji jak ją oddawałem.

Autor:  kacperski [ 1 sie 2011, o 11:41 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

W "S" powinno być 108 ogniw, aż zaraz sprawdzę.

Autor:  bobmarlej [ 1 sie 2011, o 11:42 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

A łańcuch jest właściwie naciągnięty? tzn. ma 2-3cm luzu czy jak struna?



Edyt: Jedna w "S" ma być 108 ogniw, sprawdziłem w serwisówce....

Autor:  dev246 [ 1 sie 2011, o 12:20 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Jest normalnie 2 cm luzu, wszystko wygląda tak jak by spokojnie można było cofnąć ten napinacz do samego początku i łańcuch skrócić o 1 ogniwo.

Autor:  kacperski [ 1 sie 2011, o 12:23 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

O 2 jeśli już :)

Autor:  bobmarlej [ 1 sie 2011, o 12:55 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Dziwi mnie tylko że "pan mechanik" nie skapnął się że jest coś nie halo...

Autor:  ha44 [ 1 sie 2011, o 13:42 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Nie przejmuj się, dają często na zapas łańcucha jak byś np większą zębatkę dał.

Ucinasz o 1 ogniwko w przyszłości jak łańcuch "ułoży się" to że teraz masz na połowie to nic nie znaczy ważne abyś regulował naciąg.

Jak skala się kończy ucinasz 1 ogniwko nie ucinaj o 2 bez przymierzenia czy na pewno 2 razy zobacz 1 uciąć.

Nie licz tam ogniwek - bez sensu.

Autor:  dev246 [ 1 sie 2011, o 15:03 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Ale ja tego nie mam w połowie tylko na samiutkim końcu.
Czyli powinienem się przejść na reklamację żeby skrócił mi to o jedno czy dwa ogniwa, a właściwie dopasował łańcuch w momencie kiedy koło będzie na maxa cofnięte

Autor:  kacperski [ 1 sie 2011, o 15:57 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Mechanik pipa, fakt, ale to ty zamawiałeś łańcuch :P

Autor:  dev246 [ 1 sie 2011, o 16:30 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Z rozmowy z mechanikiem wynika że nie jest to błąd i oczka zostały specjalnie policzone, ponoć jest to charakterystyka łańcuchów DID VM2 Które są najmocniejsze i mają mają inną charakterystykę rozciągliwości, tzn pierwsze jego naciąganie jest po 15k i nie można go tak rozciągać jak słabsze łańcuchy o 2-3 cm. tylko o 1 cm.

Autor:  bobmarlej [ 1 sie 2011, o 17:05 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Co nie zmienia faktu że powinien mieć 108 ogniw i wtedy po prostu nie dojedziesz z nim do końca skali ;]

Autor:  TomK [ 1 sie 2011, o 17:06 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

dev246 napisał(a):
Sv 650 S 2002, napęd był dobierany konfiguratorem w larssonie,
Zębatka przednia 15 zębów, zębatka tylna 45 zębów, DID łańcuch G&B 525 VM2/110 X-ringowy.
Tylko z tego co zauważyłem to ta podziałka napinacza jest w dokładnie takiej samej pozycji jak ją oddawałem.


Po modelu łańcucha wnioskuje że masz łańcuch 110 ogniw a nie 108 dlatego jest różnica.

dev246 napisał(a):
Z rozmowy z mechanikiem wynika że nie jest to błąd i oczka zostały specjalnie policzone, ponoć jest to charakterystyka łańcuchów DID VM2 Które są najmocniejsze i mają mają inną charakterystykę rozciągliwości, tzn pierwsze jego naciąganie jest po 15k i nie można go tak rozciągać jak słabsze łańcuchy o 2-3 cm. tylko o 1 cm.


Może rzeczywiście nie będzie się tak rozciągał ale długość pojedynczego ogniwa raczej ma taką samą jak fabryczny, bo inaczej nie przylegał by do zębatek.

Zestaw jest nowy, zakuty więc trzeba jeździć puki sezon w pełni. Będziesz się bawił zimą w skracanie łąńcucha jak ci braknie regulacji.

Autor:  gruby33 [ 1 sie 2011, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

I chyba do wersji S tylna zębatka powinna mieć 44 zęby?

Autor:  zonq [ 2 sie 2011, o 09:23 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Dokładnie, masz napęd do golasa a nie żaden tam specjalnie policzony. Jak sam dobierałeś napęd, to zostaje tylko skracanie łańcucha, jak dobrał mechanik to z ryjem do niego, bo jest dupa i zamiast jak człowiek sprawe rozwiązać to kłamie. Łańcuch DID VM2 jest super wzmocniony, ale jest też mocniejszy DID ZVMX hiper wzmocniony. Ciekawe czy ten hiper wydłuża się o kolejne 2 ogniwa :D

Autor:  Kilerpl [ 6 sie 2011, o 22:44 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

Ile ogniw ma byc w moim moto bo tez DIDa x ring z zebatkami zamowilem :wtf: :mrgreen:

Autor:  slusar_o2 [ 7 sie 2011, o 00:05 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

17/40 108 ogniw

Autor:  Kilerpl [ 7 sie 2011, o 00:16 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

slusar_o2 napisał(a):
17/40 108 ogniw


Dzieki , sprawdze jak dojdzie :spoko:

Autor:  Kilerpl [ 9 sie 2011, o 22:01 ]
Tytuł:  Re: Cofnięcie napinacza łańcuahc po wymianie napędu

slusar_o2 napisał(a):
17/40 108 ogniw


Doszedl dzisiaj naped. Przednia zebatka 17 tyl 40 i lancuch ma 110 ogniw. Wszystko jest standardowe wedle sklepu ktory to sprzedaje.

Jak to w koncu jest z tym lancuchem DID ? Ma byc dluzszy bo sie mniej rozciaga ?

Lancuch 520ERV3 DID x-ring dla suzuki sv1000/s 03-08, pisze ze jest hyper reinforced :obity:



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT

Wlasnie skonczylem rozmawiac z serwisem w stanach ktory wyslal mi tez zestaw. Dla S ma byc 108 ogniw, wyslali lancuch z 110 bo jest to lancuch ktory ma pasowac do obydwu wersji.
Nalezy wyciac 2 ogniwa przed instalacja w modelu S :spoko:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/