Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

pompka płynu sprzęgłowego
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=4744
Strona 1 z 2

Autor:  MONK [ 23 sie 2011, o 12:53 ]
Tytuł:  pompka płynu sprzęgłowego

Cześć

Mam pytanko.

Jeżeli zdejmę pompkę płynu sprzęgłowego która znajduje się przed osłonką zębatki przedniej W SV 1000 N (2006r) to czy nie wyleci płyn (czy ona jest w wykonaniu zamkniętym?). Nadmienię że muszę się dostać do zębatki przedniej.

Z góry dziękuję za info.

PZDR Mariusz (MONK)

Autor:  lpt [ 23 sie 2011, o 13:15 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Jeśli ściągniesz popychacz ( pompka jest przy kierownicy ) to jest on konstrukcją szczelną, o ile nie będziesz pompował klamką to nic się nie stanie i nic nie wyplynie.

Autor:  lasooch [ 23 sie 2011, o 16:42 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

No nie do końca. W siłowniku sprzęgła jest jeszcze sprężyna, która wypycha tłoczek na zewnątrz. Więc nawet jak nie będziesz naciskał klamki, to sprężyna będzie wypychać tłoczek z korpusu. Nie wiem czy jest w stanie wypchnąć go całkiem czy nie (nigdy się nie bawiłem w eksperymenty), ale profilaktycznie warto cały siłownik związać sznurkiem/drutem/trytytką, żeby się potem nie bawić niepotrzebnie w odpowietrzanie ;)

Autor:  MONK [ 23 sie 2011, o 23:43 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Cześć

Dzięki za wasze wyjaśnienia. Będą pomocne.

Pozdrawiam
Mariusz (MONK)

Autor:  lpt [ 24 sie 2011, o 16:36 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Mi nie wyskoczył tłoczek, bo ta sprężyna nie starcza na tyle by go wycisnąć ( z tego co pamiętam ). Więc gdzie Ty mi tu trytynki i druty ciśniesz !! :P

Autor:  napi [ 25 lut 2012, o 16:32 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Witam
po zimowej przerwie :)...
Potrzebuję pomocy, a mianowicie po zimie w mojej sv1000s 2003 r (stała w blaszaku więc temp. takie jak na zewnątrz) nie ma płynu sprzęgła, jest sucho w zbiorniczku... co mogło być przyczyną i czy można dolać płynu czy trzeba coś kombinować i wymieniać... Poszukałem trochę na forum i jest mowa o jakiejś uszczelce bo niestety mam jakiś płyn przy osłonie zebatki przedniej i kropki na podłodze (zauważyłem to po wnikliwych oględzinach). Jak się zabrać do tej wymiany i czy jest to bardzo skomplikowane, czy trzeba potem jakoś odpowietrzać itp...
A i jeszcze jedna sprawa - nie zwrócuiłem na to uwagi i odpaliłem (odpalił za pierwszym) przejechałem jakieś 100m i coś mi nie pasowało ze sprzęgłem więc zgasiłem... teraz nie chce odpalić.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Autor:  MONK [ 25 lut 2012, o 20:08 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Cześć

NIestety musisz zdjąć siłownik sprzęgła. Skoro w okolicy przedniej zębatki masz płyn (przy okazji DOT 4) to znaczy że siławnik jest nieszczelny. Rozbierz go dokumentnie i sprawdź. I tak będziesz musiał wymienić płyn i odpowietrzyć. A tak w ogóle to jeżeli nie miałeś płynu w zbiorniczku to prwdopodobnie po naciśnięciu klamki tłoczek w siłowniku wysunął się częściowo i nie dokońca popchnął tzpień który z kolei wyciska sprzęgło. Motocykl nie chce odpalić bo ma blokadę. Musisz mieć sprzęgło wysprzęglone aby uruchomić silnik więc może blokować krańcówka sprzęgła i nie odpalisz. Szczerze mówiąc nie pamiętam czy krańcówka sprzęgła jest przy klamce czy przy siłowniku. Chyba jednak musi być przy siłowniku a skoro nie masz płynu to po naciśnieciu klamki i tak nie wysprzęgli a więc nie odpali.

Aha w takcie jazdy musiał płyn wyciekąć do końca.

Pozdrawiam
MONK (Mariusz)

Autor:  lasooch [ 25 lut 2012, o 20:12 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

MONK napisał(a):
Motocykl nie chce odpalić bo ma blokadę. Musisz mieć sprzęgło wysprzęglone aby uruchomić silnik więc może blokować krańcówka sprzęgła i nie odpalisz. Szczerze mówiąc nie pamiętam czy krańcówka sprzęgła jest przy klamce czy przy siłowniku. Chyba jednak musi być przy siłowniku a skoro nie masz płynu to po naciśnieciu klamki i tak nie wysprzęgli a więc nie odpali.

Czujnik sprzęgła znajduje się przy klamce, więc kwestie szczelności czy działania samego wysprzęglika nie mają absolutnie żadnego wpływu na odpalanie.

Siłownik trzeba rozebrać (odkręcenie go to aż 2 śruby), wyjąć tłoczek, wyjąć uszczelkę. Jeżeli powierzchnia wewnętrzna cylinderka jest gładka, to wystarczy wymiana samej uszczelki, nowa to ok. 30zł. Jeżeli natomiast powierzchnia w której chodzi tłoczek posiada jakieś rysy, próg czy inne ślady zużycia, to dobrze je usunąć drobnym papierem ściernym. Następnie zalać płynem hamulcowym dot4 i odpowietrzyć dokładnie tak samo jak się odpowietrza hamulce. Gotowe :)

Autor:  MONK [ 25 lut 2012, o 20:27 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Czujnik sprzęgła znajduje się przy klamce, więc kwestie szczelności czy działania samego wysprzęglika nie mają absolutnie żadnego wpływu na odpalanie.

Oki. jeżeli jest przy klamce to faktycznie działanie wysprzęglika nie ma wpływu na odpalanie.

A tak w ogóle to mógłby kontrolować działanie siłownika a nie klamki. Jak widać można nie zwrócić uwagi na ubytki płynu.

Pozdrawiam MONK

Autor:  lasooch [ 25 lut 2012, o 20:32 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

W okienku zbiorniczka przy klamce też niestety nie widać ubytków płynu. W miarę jego znikania, jedynie przepona pod przykrywką zbiorniczka jest zasysana w głąb, a w okienku dalej widać płyn. Kierownik myśli, że zbiorniczek jest pełny, aż nagle sprzęgła nie ma, klamka miękka i jest problem. I dopiero wtedy po zdjęciu dekla ukazuje się przepona wessana aż do samego dna i totalna susza w zbiorniczku :mrgreen:

Autor:  MONK [ 25 lut 2012, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

lasooch napisał(a):
W okienku zbiorniczka przy klamce też niestety nie widać ubytków płynu. W miarę jego znikania, jedynie przepona pod przykrywką zbiorniczka jest zasysana w głąb, a w okienku dalej widać płyn. Kierownik myśli, że zbiorniczek jest pełny, aż nagle sprzęgła nie ma, klamka miękka i jest problem. I dopiero wtedy po zdjęciu dekla ukazuje się przepona wessana aż do samego dna i totalna susza w zbiorniczku :mrgreen:


W S-ce też?

MONK

Autor:  napi [ 25 lut 2012, o 21:48 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Ok
Dzięki za pomoc... Będę musiał się zabrać za to w przyszłym tyg., więc jakby, co to się podzielę spostrzeżeniami:)
Pozdrawiam

Autor:  lasooch [ 26 lut 2012, o 10:09 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

A no nie, przy całym plastikowym zbiorniczku widać zdecydowanie więcej ;)

Autor:  napi [ 28 lut 2012, o 21:01 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Witam
Jak po zalaniu odpowietrzyć sprzęgło... jest tam jakiś zaworek?
Pozdrawiam

Autor:  lasooch [ 28 lut 2012, o 21:05 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Na wysprzęgliku jest odpowietrznik, dokładnie taki sam jak przy zacisku hamulcowym.

Autor:  napi [ 1 mar 2012, o 18:02 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

ok, dzięki za pomoc
pozdrawiam

Autor:  napi [ 5 mar 2012, o 20:22 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Witam ponownie...
Wymieniłem uszczelkę w siłowniku przy wysprzęgliku, odpowietrzyłem i wszystko git.... do rana - kropka na podłodze i sprzęgło nie trzyma. Wydaje mi się że cieknie z odpowietrznika (tak by wynikało bo cały siłownik był "zarosiały" z zewnątrz od góry). Czy jest opcja dokupienia samego odpowietrznika, niby na allegro są ale do hamulca i nie jestem pewien czy będzie pasował?

Autor:  lasooch [ 5 mar 2012, o 20:41 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Wymiary odpowietrznika sprzęgła:
Całkowita długość: 27,5mm
Gwint: M8, na długości 10mm
Rozmiar pod klucz: 8mm

Myślę, że dopasujesz coś sobie ;)

Autor:  acinr_PL [ 5 mar 2012, o 22:20 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

lasooch dobrze jeszcze jakbyś podał mu skok gwintu bo są odpowietrzniki M8x1,25 i M8x1,0

Autor:  lasooch [ 6 mar 2012, o 09:18 ]
Tytuł:  Re: pompka płynu sprzęgłowego

Jak już mamy iść w szczegóły... ;) Oznaczenie M8 jest dla gwintu metrycznego o średnicy 8mm i standardowym skoku gwintu 1,25mm. Gwinty metryczne drobnozwojne oznacza się po prostu jako 8x1, 8x0,75, 8x0,5, bez "M" przed średnicą. Więc informacja M8 była jak najbardziej jednoznaczna, a oznaczenia "M8x1,25 i M8x1,0" są niezgodne z nazewnictwem przewidzianym w normie :P :P :P

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/