Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Obizenie kiery
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=5380
Strona 1 z 2

Autor:  ceeb [ 19 lis 2011, o 13:33 ]
Tytuł:  Obizenie kiery

Witam mam pytanie do bardziej zaawansowanych w mechanice , Czy da rade obnizyc pólke w sv 650 z 2000r?? tak o 3-4 cm.
W niektorych motocyklach np:ninja widzilem ze jest to mozliwe i lagi wychodzi troche nad półke.

Autor:  golkow [ 19 lis 2011, o 16:38 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Ceeb, powinno dać się to zrobić, a na pewno w wersjach >K3. Zwyczajnie możesz obniżyć to na lagach. Na mój gust jednak 3-4 cm to strasznie dużo. Takie obniżenie poza tym będzie niosło ze soba większą tendencję do shimmy i wpłynie (prawdopodobnie niekorzystnie) na prowadzenie się motocykla. Testuj i daj znać.

Autor:  Słoniu [ 19 lis 2011, o 16:56 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Ceeb, chcesz zmienić geometrię, czy tylko obniżyć rączki kierownicy?

Autor:  lasooch [ 19 lis 2011, o 22:27 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

W każdym motocyklu jest to możliwe. Sprawdź tylko ile masz zapasu, żeby golenie nie dobiły Ci do dolnej półki ;)

Autor:  ceeb [ 19 lis 2011, o 23:10 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

noom oki to bede kombinowal , ja ogolnie bede obnizal przód . Stwierdzilem ze nie sprzedaje go tylko pobawie sie tak jak Ty słońu, tylko troche naczej i miedzy innymi wchodzi w to obizenie <---- kupie owiewki boczne jesli ktos ma do 00-02 . to moze ze 2 cm , ale cos musze obizyc zeby efekt byl :P , myslicie ze te 2 cm moga dac duza roznice w prowadzeniu ? aaa i druga sprawa , potrzebuje jakiegos super dokladnego sprzedu zeby bylo mini w mini? czy jak to zwykle bywa suwmiarka i jechane :D?
oczywiscie dam znac jak poszedl eksperyment :)

Autor:  Notturno SV [ 19 lis 2011, o 23:44 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

diametralna różnica bedzie ogromna, motocykl zrobi sie zwrotniejszy ale bardziej podatny na nierownosci, w tym na tendencje do Shimy, wiec odpusciłbym szybka jazde ;)

Autor:  ceeb [ 20 lis 2011, o 00:11 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

yhyyymmm czyli rozumiem ze nawet gdybym tyl obnizył czyli razem calosc o 2 cm to i tak na to samo wychodzi , geo i tak i tak diametralnie sie zmini?

Autor:  lasooch [ 20 lis 2011, o 00:14 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Może coś przeoczyłem, ale po co właściwie chcesz obniżać przód/tył/cały motocykl?

Autor:  ceeb [ 20 lis 2011, o 00:29 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

hmm , troche dla komfortu stabilonosci a troche tez dla lepszego efektu i chce sie troche pozbyc tego odestepu miedzy czasza a kolem ( w sv z 99-02 roku masz tak ze jest w miare duzy przeciwt i to mnie troszke denerwuje) moze to glupie ale jakos mi tak utkwilo w oczach xDD

Obrazek

Autor:  kozik [ 20 lis 2011, o 00:47 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Notturno SV napisał(a):
diametralna różnica bedzie ogromna, motocykl zrobi sie zwrotniejszy ale bardziej podatny na nierownosci, w tym na tendencje do Shimy, wiec odpusciłbym szybka jazde ;)


Zgadzam się z Tobą w 100%. Sv-ka, którą posiadam budowana był pod kątem wolnego toru jak Lublin i Radom, a mianowicie jest obniżona z przodu oraz utwardzana przez sprężyny Öhlins-a + poprzedni właściciel zrezygnował ze standardowego siedzenia na rzecz deski obszytej skórą . Po mieście jest jeszcze w miarę znośnie, ale w trasie przy dużych prędkościach nie jest tak wesoło, a zwłaszcza jak motocykl wpadnie koleiny. Shimy jak na razie nie odnotowałem ;) A dodam jeszcze, że jeśli ktoś jeździł na motocyklu o przeciętnej wysokości to ma duże problemy, żeby się do tego przyzwyczaić i tak niska pozycja nie jest do końca przyjemna.

Autor:  Notturno SV [ 20 lis 2011, o 11:45 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

ceeb napisał(a):
hmm , troche dla komfortu stabilonosci a troche tez dla lepszego efektu i chce sie troche pozbyc tego odestepu miedzy czasza a kolem ( w sv z 99-02 roku masz tak ze jest w miare duzy przeciwt i to mnie troszke denerwuje) moze to glupie ale jakos mi tak utkwilo w oczach xDD

Obrazek


to niestety ale ani komfortu ani stabilnosci nie poprawisz ;) wygląd to tylko gust tu sie nie wtrącam :D

Autor:  Słoniu [ 20 lis 2011, o 16:02 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Ceeb, jak siedzisz na sv to ta odległość między czaszą, a błotnikiem jest mniejsza, więc stylistycznie tragedii nie ma. :) Przeciw shimmy zawsze można zainstalować amortyzator skrętu od jakiegoś innego motocykla. Zamiast obniżać tylko przód aż o 2 cm to pomyślałbym nad dalikatnym podwyższeniem tyłu przez zmianę dogbone'sów i właśnie delikantnym obniżeniem przodu. Jakoś ta opcja do mnie bardziej przemawia, prześwit pod motocyklem też jest ważny :)

Autor:  danele [ 21 lis 2011, o 20:43 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Wpuszczenie lag ponad półkę (a co za tym idzie obniżenie przodu w moto) powoduje pewniejsze prowadzenie w ostrym zakręcie przy mocnym złożeniu, natomiast pogarsza zdecydowanie komfort jazdy szczególnie na niezbyt dobrej jakości drodze. Nie wiem jak ta różnica odczuwalna jest w SV-ce bo w swojej zrobiłem to zaraz po kupnie, ale w drugim moim moto ( R1 ) różnica jest bardzo odczuwalna po tej operacji.

Autor:  ceeb [ 22 lis 2011, o 09:08 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

na + czy na - ?? zaobserwowales shimme?? tak jak koledzy wyzej mowili?

Autor:  danele [ 22 lis 2011, o 14:09 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

To zależy od jazdy jaką preferujesz. Jeżeli stawiasz na pewniejsze prowadzenie w szybkich zakrętach to na +.
Jeżeli stawiasz na komfort to na -.
W swojej SV -ce jeszcze mi się shima nie przytrafiła ( wykorzystuję ją do jazdy głównie w mieście), a R1 ma amor skrętu, ale na torze przy seryjnym ustawieniu lag przy wyjściu z zakrętu yamaszka dostawała lekką shimę,( niestety seryjny amor skrętu- to shit) natomiast po wpuszczeniu lag ponad górną półkę ok. 2,5 cm prowadzenie o wiele się poprawiło (na+) i nie było mowy o shimie.
Aha - lagi w SV-ce mam zalane olejem 20W - co by była twardsza i nie dobijała :)
Pozdrawiam

Autor:  lasooch [ 22 lis 2011, o 14:15 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

To ciekawe co piszesz o yamaszce, bo wypuszczenie lag w górę, czyli obniżenie przodu motocykla, teoretycznie powinno zwiększać tendencje do shimmy... Ciekawe czy efekt placebo czy faktycznie seryjny kąt główki yamahy jest jakiś niekorzystny :hmm:

Autor:  danele [ 22 lis 2011, o 16:26 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Są to moje spostrzeżenia wynikające z użytkowania konkretnego motocykla w konkretnej sytuacji.
Przy standardowej wysokości przodu prowadzenie w szybkim zakręcie (z otwartą manetką gazu) było bardzo ,,nerwowe" (na kierownicy czuć było jakby przednie koło chciało się uślizgnąć).
W w/w sytuacji pomogło właśnie opuszczenie przodu motocykla, które wyeliminowało powyższy problem.

Teoretycznie tak jak pisze Lasooch powinno być wręcz odwrotnie i moto powinno być bardziej podatne na shimy - ale chyba w SV 650 shimy i tak występują bardzo rzadko :) ( min. niekontrolowane wyskoki na ,,koło" chyba się nie zdarzają przy jej 72 PS).

Ceeb możesz spróbować opuścić moto z przodu, pojeździsz zobaczysz jak będziesz łapał delikatne shimy to wrócisz do ustawień fabrycznych , albo zainwestujesz w amor skrętu.

Autor:  ceeb [ 22 lis 2011, o 17:51 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

zrobie tak jak mowisz , z amorkiem sie zobaczy :P , a czy potrzebuje mechanika do tego czy sam powinieniem dac rade to zrobic??

Autor:  kozik [ 22 lis 2011, o 18:00 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

Zerknij sobie tu: viewtopic.php?f=10&t=305 jak zamontować samemu amortyzator skrętu

Autor:  ceeb [ 22 lis 2011, o 20:30 ]
Tytuł:  Re: Obizenie kiery

to mi nic nie mowi , z amorkiem i tak bede czekal, a hmmmm czy ten podnosnik do ramy mozna czym zastanpic?? albo jakos stabilnie moge podeprzec przód???

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/