Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Obizenie kiery https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=5380 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ceeb [ 19 lis 2011, o 13:33 ] |
Tytuł: | Obizenie kiery |
Witam mam pytanie do bardziej zaawansowanych w mechanice , Czy da rade obnizyc pólke w sv 650 z 2000r?? tak o 3-4 cm. W niektorych motocyklach np:ninja widzilem ze jest to mozliwe i lagi wychodzi troche nad półke. |
Autor: | golkow [ 19 lis 2011, o 16:38 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
Ceeb, powinno dać się to zrobić, a na pewno w wersjach >K3. Zwyczajnie możesz obniżyć to na lagach. Na mój gust jednak 3-4 cm to strasznie dużo. Takie obniżenie poza tym będzie niosło ze soba większą tendencję do shimmy i wpłynie (prawdopodobnie niekorzystnie) na prowadzenie się motocykla. Testuj i daj znać. |
Autor: | Słoniu [ 19 lis 2011, o 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
Ceeb, chcesz zmienić geometrię, czy tylko obniżyć rączki kierownicy? |
Autor: | lasooch [ 19 lis 2011, o 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
W każdym motocyklu jest to możliwe. Sprawdź tylko ile masz zapasu, żeby golenie nie dobiły Ci do dolnej półki |
Autor: | ceeb [ 19 lis 2011, o 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
noom oki to bede kombinowal , ja ogolnie bede obnizal przód . Stwierdzilem ze nie sprzedaje go tylko pobawie sie tak jak Ty słońu, tylko troche naczej i miedzy innymi wchodzi w to obizenie <---- kupie owiewki boczne jesli ktos ma do 00-02 . to moze ze 2 cm , ale cos musze obizyc zeby efekt byl , myslicie ze te 2 cm moga dac duza roznice w prowadzeniu ? aaa i druga sprawa , potrzebuje jakiegos super dokladnego sprzedu zeby bylo mini w mini? czy jak to zwykle bywa suwmiarka i jechane ? oczywiscie dam znac jak poszedl eksperyment |
Autor: | Notturno SV [ 19 lis 2011, o 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
diametralna różnica bedzie ogromna, motocykl zrobi sie zwrotniejszy ale bardziej podatny na nierownosci, w tym na tendencje do Shimy, wiec odpusciłbym szybka jazde |
Autor: | ceeb [ 20 lis 2011, o 00:11 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
yhyyymmm czyli rozumiem ze nawet gdybym tyl obnizył czyli razem calosc o 2 cm to i tak na to samo wychodzi , geo i tak i tak diametralnie sie zmini? |
Autor: | lasooch [ 20 lis 2011, o 00:14 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
Może coś przeoczyłem, ale po co właściwie chcesz obniżać przód/tył/cały motocykl? |
Autor: | kozik [ 20 lis 2011, o 00:47 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Obizenie kiery | |||||||||
Zgadzam się z Tobą w 100%. Sv-ka, którą posiadam budowana był pod kątem wolnego toru jak Lublin i Radom, a mianowicie jest obniżona z przodu oraz utwardzana przez sprężyny Öhlins-a + poprzedni właściciel zrezygnował ze standardowego siedzenia na rzecz deski obszytej skórą . Po mieście jest jeszcze w miarę znośnie, ale w trasie przy dużych prędkościach nie jest tak wesoło, a zwłaszcza jak motocykl wpadnie koleiny. Shimy jak na razie nie odnotowałem A dodam jeszcze, że jeśli ktoś jeździł na motocyklu o przeciętnej wysokości to ma duże problemy, żeby się do tego przyzwyczaić i tak niska pozycja nie jest do końca przyjemna. |
Autor: | Notturno SV [ 20 lis 2011, o 11:45 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Obizenie kiery | |||||||||
to niestety ale ani komfortu ani stabilnosci nie poprawisz wygląd to tylko gust tu sie nie wtrącam |
Autor: | Słoniu [ 20 lis 2011, o 16:02 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
Ceeb, jak siedzisz na sv to ta odległość między czaszą, a błotnikiem jest mniejsza, więc stylistycznie tragedii nie ma. Przeciw shimmy zawsze można zainstalować amortyzator skrętu od jakiegoś innego motocykla. Zamiast obniżać tylko przód aż o 2 cm to pomyślałbym nad dalikatnym podwyższeniem tyłu przez zmianę dogbone'sów i właśnie delikantnym obniżeniem przodu. Jakoś ta opcja do mnie bardziej przemawia, prześwit pod motocyklem też jest ważny |
Autor: | danele [ 21 lis 2011, o 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
Wpuszczenie lag ponad półkę (a co za tym idzie obniżenie przodu w moto) powoduje pewniejsze prowadzenie w ostrym zakręcie przy mocnym złożeniu, natomiast pogarsza zdecydowanie komfort jazdy szczególnie na niezbyt dobrej jakości drodze. Nie wiem jak ta różnica odczuwalna jest w SV-ce bo w swojej zrobiłem to zaraz po kupnie, ale w drugim moim moto ( R1 ) różnica jest bardzo odczuwalna po tej operacji. |
Autor: | ceeb [ 22 lis 2011, o 09:08 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
na + czy na - ?? zaobserwowales shimme?? tak jak koledzy wyzej mowili? |
Autor: | danele [ 22 lis 2011, o 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
To zależy od jazdy jaką preferujesz. Jeżeli stawiasz na pewniejsze prowadzenie w szybkich zakrętach to na +. Jeżeli stawiasz na komfort to na -. W swojej SV -ce jeszcze mi się shima nie przytrafiła ( wykorzystuję ją do jazdy głównie w mieście), a R1 ma amor skrętu, ale na torze przy seryjnym ustawieniu lag przy wyjściu z zakrętu yamaszka dostawała lekką shimę,( niestety seryjny amor skrętu- to shit) natomiast po wpuszczeniu lag ponad górną półkę ok. 2,5 cm prowadzenie o wiele się poprawiło (na+) i nie było mowy o shimie. Aha - lagi w SV-ce mam zalane olejem 20W - co by była twardsza i nie dobijała Pozdrawiam |
Autor: | lasooch [ 22 lis 2011, o 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
To ciekawe co piszesz o yamaszce, bo wypuszczenie lag w górę, czyli obniżenie przodu motocykla, teoretycznie powinno zwiększać tendencje do shimmy... Ciekawe czy efekt placebo czy faktycznie seryjny kąt główki yamahy jest jakiś niekorzystny |
Autor: | danele [ 22 lis 2011, o 16:26 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
Są to moje spostrzeżenia wynikające z użytkowania konkretnego motocykla w konkretnej sytuacji. Przy standardowej wysokości przodu prowadzenie w szybkim zakręcie (z otwartą manetką gazu) było bardzo ,,nerwowe" (na kierownicy czuć było jakby przednie koło chciało się uślizgnąć). W w/w sytuacji pomogło właśnie opuszczenie przodu motocykla, które wyeliminowało powyższy problem. Teoretycznie tak jak pisze Lasooch powinno być wręcz odwrotnie i moto powinno być bardziej podatne na shimy - ale chyba w SV 650 shimy i tak występują bardzo rzadko ( min. niekontrolowane wyskoki na ,,koło" chyba się nie zdarzają przy jej 72 PS). Ceeb możesz spróbować opuścić moto z przodu, pojeździsz zobaczysz jak będziesz łapał delikatne shimy to wrócisz do ustawień fabrycznych , albo zainwestujesz w amor skrętu. |
Autor: | ceeb [ 22 lis 2011, o 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
zrobie tak jak mowisz , z amorkiem sie zobaczy , a czy potrzebuje mechanika do tego czy sam powinieniem dac rade to zrobic?? |
Autor: | kozik [ 22 lis 2011, o 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
Zerknij sobie tu: viewtopic.php?f=10&t=305 jak zamontować samemu amortyzator skrętu |
Autor: | ceeb [ 22 lis 2011, o 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Obizenie kiery |
to mi nic nie mowi , z amorkiem i tak bede czekal, a hmmmm czy ten podnosnik do ramy mozna czym zastanpic?? albo jakos stabilnie moge podeprzec przód??? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |