Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Autor |
Wiadomość |
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Wykonuje się takową w SVkach?? Jestem w stanie zrobić to samemu czy raczej specjalisty będzie trzeba. Szczelinomierz mam i jakieś klucze też teraz tylko manual potrzebny jak i co kręcić , wakuometr też pewnie jestem w stanie gdzieś wyszperać po znajomych. Może macie jakieś pomocne informacje niczym dla kogoś, kto tego nigdy nie robił i nawet nie widział jak robił to ktoś inny.
_________________ Suzuki SV650S K6
Ostatnio edytowano 23 mar 2010, o 23:50 przez maciekk, łącznie edytowano 1 raz
|
23 mar 2010, o 23:47 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
W 650 luzy zaworowe sprawdza się co 24 tys. km. Przepustnice co 12 tys. km.
|
23 mar 2010, o 23:55 |
|
|
maciekk
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 18:06 Posty: 415 Lokalizacja: Kraków
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
A jesteście w stanie opisać jak się to robi??
Ja tam samouk jestem laik i sknera krakowski.
Zawsze jak coś zrobię sam to zostanie i może się potem uda komuś zrobić w ramach wywdzięczenia się za wiedzę:D
_________________ Suzuki SV650S K6
|
24 mar 2010, o 00:00 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zassaj sobie serwisówkę, tam wszystko jest opisane co i jak. Tłumaczenie przez internet, jak się reguluje zawory, jest trochę bez sensu. Jak ktoś umie, to po prostu sobie poradzi. A jak ma do tego dwie lewe ręce, to raczej nie nauczy się z cudzych postów
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
24 mar 2010, o 00:10 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Maciek pytał o to wczoraj w serwisie Suzuki w Tychach. Koszt u niech to około 500 zł
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
24 mar 2010, o 07:53 |
|
|
TastPiotr
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16 Posty: 512 Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ile Twoje moto ma przebiegu? Jest realna potrzeba sprawdzania luzów i robienia synchro przepustnic ?? Jeśli tak i jeśli chcesz się za to zabrać sam, to może to Ci pomoże: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=68725No i co do sunchronizacji przepustnic to jest to troszkę prostsza sprawa. Opisywałem to już na forum dość dokładnie: (Nie przeszukałeś forum! ) viewtopic.php?f=23&t=99Pozdr
_________________
|
24 mar 2010, o 09:04 |
|
|
maćko
Mister Menel
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:58 Posty: 1762 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Gix 750 k6
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Pytanie, ile przeciętnie kosztują takie regulacje u mechaników ?
_________________ Chla ktoś coś ?
SV 650 S K5 ----> Gsx-R 750 K6
|
24 mar 2010, o 10:09 |
|
|
TastPiotr
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16 Posty: 512 Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zależy od serwisu. Za synchronizację przepustnic liczą około 100. A za regulacje luzów zaworowych nawet do 400, albo tak jak i Kronos pisał - pod 500 PLN. To chyba warto wejść w temat samodzielnie. Narzędzia w dłoń i do dzieła... Tyle kasy! Przy samodzielnej regulacji luzów będzie to tylko koszt nowych płytek, chyba, że da rade je jakoś pozamieniać i nawet bez tego zakupu się obędzie. A przy synchro przepustnic to tylko koszt wakuometru, chyba, że zrobić to metodą U-rurki (tak jak ja) to koszty zamykają się w 10zł.
_________________
|
24 mar 2010, o 10:42 |
|
|
maćko
Mister Menel
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:58 Posty: 1762 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Gix 750 k6
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Podzwoniłem po mechanikach, tak jak pisal Kronos ASO 500 zl, Dobry mechanik 350 zl, paprok 260 zl.
_________________ Chla ktoś coś ?
SV 650 S K5 ----> Gsx-R 750 K6
|
24 mar 2010, o 10:57 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
No to ja się jeszcze wypowiem. Mechanik (serwis) skasuje nas nawet za samo sprawdzenie luzów zaworowych, a to jest dość prosta robota i trudno cokolwiek zepsuć. W zasadzie trzeba ściągnąć pokrywy zaworowe i zmierzyć (Patrz: serwisówka). Jak nie trzeba regulować to jesteś o kilka stów do przodu Jak trzeba regulować, to czeka nas ściąganie wałków rozrządu :( Kilka razy regulowałem luzy zaworowe w innym sprzęcie, tam gdzie da się to zrobić bez ściągania wałków. Ostatecznie nigdy wałków nie ściągałem i trochę się tego boję, ale postanowiłem w SV zrobić całkowicie sam, zdaje się, że serwisówka wyjaśnia wszystko co i jak, więc nie powinno być problemów. Choć i tak liczę, że luzy jeszcze będą spoko
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
24 mar 2010, o 12:02 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Nie prawda, to są zdziercze ceny nawet za tego "paproka: Ja płaciłem w tamtym roku u swojego mechanika, który ma renomę w całej okolicy 100zł za regulację zaworów (on liczy 50zł za każdy cylinder) i 40zł za synchronizację przepustnic pod wakuometrami.
_________________ SVNERWUS
|
24 mar 2010, o 12:16 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ja zazwyczaj biorę 100-150zł, zleży od motocykla, zależy czy płytki czy śrubki... I nie dziwcie się, że mechanik bierze kasę za samo sprawdzenie luzów zaworowych, bo przy tym jest więcej roboty, niż później przy ew. regulacji A jak myślicie, że to drogo, to pamiętajcie, że trzeba mieć warsztat, trzeba mieć narzędzia, jakąś wiedzę i umiejętności. I robota zajmuje sporo czasu. A jak idziecie do fryzjera, to płacicie 20zł za 15 minut strzyżenia, gdzie nie potrzeba ani kwalifikacji, ani narzędzi i nikt nie marudzi, że jest drogo
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
24 mar 2010, o 12:32 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Maciek napisz jeszcze co Ci na wstępie paprok powiedział
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
24 mar 2010, o 13:53 |
|
|
maćko
Mister Menel
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:58 Posty: 1762 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Gix 750 k6
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
No tak... Po określeniu sprawy, powalił mnie tekstem - "A po co chcesz to robić." Padłem
_________________ Chla ktoś coś ?
SV 650 S K5 ----> Gsx-R 750 K6
|
24 mar 2010, o 14:24 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
| | | | lasooch napisał(a): Ja zazwyczaj biorę 100-150zł, zleży od motocykla, zależy czy płytki czy śrubki... I nie dziwcie się, że mechanik bierze kasę za samo sprawdzenie luzów zaworowych, bo przy tym jest więcej roboty, niż później przy ew. regulacji A jak myślicie, że to drogo, to pamiętajcie, że trzeba mieć warsztat, trzeba mieć narzędzia, jakąś wiedzę i umiejętności. I robota zajmuje sporo czasu. A jak idziecie do fryzjera, to płacicie 20zł za 15 minut strzyżenia, gdzie nie potrzeba ani kwalifikacji, ani narzędzi i nikt nie marudzi, że jest drogo | | | | |
Umiesz i masz warunki, to się cenisz - normalna sprawa, ale sprawdzenie luzów jest akurat tak proste i wymaga na tyle niedużej wiedzy i prostego zestawu narzędzi, że z powodzeniem można to zrobić samemu. Jedyny narzędzie, którego zwykle się nie posiada i trzeba się w nie zaopatrzyć, to szczelinomierz o tyci-listkach.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
24 mar 2010, o 17:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
... oraz klucz dynamometryczny i sporo kluczy płaskich, nasadowych, ampulowych, bez których nawet nie dostaniesz się w okolicę pokrywy zaworów Jeżeli się umie, to jasne, że jest to rzecz prosta. Z resztą wyjęcie wałków rozrządu i złożenie wszystkiego do kupy też jest proste. Trzeba mieć tylko trochę wprawy. I jednak jest to zajęcie mocno czasochłonne, szczególnie jeśli ktoś nie ma doświadczenia i nie grzebie często w silniku
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
24 mar 2010, o 17:32 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Polecam moją zasadę której sam się nauczyłem rozkładając coś czego nie znasz układaj części po kolei żeby wiedzieć potem co jak złożyć no i zdjęcia też się przydają.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
24 mar 2010, o 17:36 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
F&F w zeszłym roku podliczyło mnie za to 240, chyba niedużo jak na taki punkt.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
24 mar 2010, o 23:13 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Wieszam się.
Postanowiłem w urlop zmierzyć luzy zaworowe. Wyniki mnie załamały - cylinder 1 IN 0,1 i 0,13 EX 0,17 i 0,19 Cylinder 2 In 0,1 i 0,11 Ex 0,16 i 0,16. Musze to wyregulować sam bo mam motor mocno rozbebeszony Może macie jakieś pomocne wskazówki dla amatora który będzie to robił pierwszy raz i zdaje sobie sprawę, że to przesrane ale jak zacząłem to muszę skończyć. Jak sprawdzić czy mogę przełożyć płytki z wydechu na ssanie?
_________________
SV650S K1
|
11 sie 2010, o 23:14 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zmierz grubość płytki. Zapisz sobie na karteczce wszystkie grubości. Potem z tej tabelki odczytaj jakie potrzebujesz płytki w miejsce starych. Zapisz sobie tych 8 płytek jakie powinieneś kupić. Zauważysz że niektóre płytki jakie powinieneś kupić, są takie same jak te co wyciągnąłeś. W to miejsce gdzie potrzebujesz płytkę np. 265 (nową) się okazuje, że masz taką jedną w starych - i ją właśnie zamontujesz. Jak czytać tą tabelkę? Patrzysz jaką masz płytkę, jaki masz luz i jaki potrzebujesz luz - i odczytujesz jaką płytkę musisz zamontować. Nie pomyl tabelek - jedna jest dla IN inna dla EX. Z tego co pamiętam, to na IN masz mieć 0.1-0.2 a na ex 0.2-0.3. Z tego wynika, że musisz wsadzić płytki o 0.1mm cieńsze od aktualnie posiadanych (na ex, in nie ruszać). Do wymiany masz w takim razie 4 płytki.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
11 sie 2010, o 23:24 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|