Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
serwis suzi https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=6092 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bryła [ 7 mar 2012, o 14:22 ] |
Tytuł: | serwis suzi |
witam. w sierpniu 2010 kupiłem sv650s k6 z przebiegiem 9000 km od pierwszego właściciela. motor z polskiego salonu, zarejestrowany w 2007. przez 2 sezony przeleciał nim nieco ponad 8k, a w 2010r. niecałe 1k (ja ok. 3k). w 2011r. wymieniłem jedynie olej z filtrem i czyściłem filtr powietrza. sezon zakończyłem z niecałymi 18 tys. na budziku. zaczyna się nowy sezon i mam pytanie odnośnie serwisu. chodzi mi szczególnie o SILNIK (świeży jestem w tym temacie). poza tym, jeśli chodzi o części eksploatacyjne - co muszę, a co mogę wymienić? jakie części proponujecie i gdzie najlepiej wszystko kupić? co jest się w stanie samemu zrobić przy suzi, a co wymaga zdecydowanie oddanie do mechanika? planuję: - wymianę tylnej opony (myślę o Michelin Pilot Road 2CT) - przewody hamulcowe na stalowy oplot (HEL ?) i nowy paliwowy - płyn hamulcowy i chłodniczy - olej z filtrem (motul 5100 10w40 - taki mam i chyba przy nim pozostanę) - napęd (moim zdaniem jeszcze nadaje się, ale przebieg już ma spory za sobą) - filtr powietrza - świeczki proszę o pomoc |
Autor: | Owca007 [ 7 mar 2012, o 14:39 ] |
Tytuł: | Re: serwis suzi |
Opona dobra ale zapraszam do działu opony tam jest tyle wypocin i rodzaju opon, że hej . Przewód paliwowy sprawdź i jakby był brzydki to wymień co do oplotu to super rzecz POLECAM. Jak oplot dasz to i nowy płyn hamulcowy co do chłodniczego to sprawdź go i w razie czego wymień bądź dolej samego koncentratu. Olej to mam rozumieć to ester półsyntetyk? Dobry olej leję go do quada teraz, w sumie jak miałem SV to przy tym przebiegu lałem jeszcze pełen syntetyk ale to twoja decyzja albo zmiana albo zostać przy nim. Ja bym zmienił na full syntetyk . Napęd jeśli nie jesteś na końcu naciągu i łańcucha nie da się od zębatki odciągnąć to smarowanie kontrola naciągu i śmigać dalej . Masz filtr K&N czy zwykły papierowy. Jak papier i jest mocno brudny to wymiana jeśli K&N to czyszczenie smarowanie i gotowe. Świece zwykłe bądź irydowe, dołóż do irydowych będą na dłużej. |
Autor: | Bryła [ 7 mar 2012, o 14:50 ] |
Tytuł: | Re: serwis suzi |
dzięki, właśnie o takie odp mi chodziło. a co do silnika? jak poznać, ze czas na jakieś regulacje itd.? jak wygląda sprawa z zawieszeniem? |
Autor: | hubi199 [ 7 mar 2012, o 15:44 ] |
Tytuł: | Re: serwis suzi |
Zawieszenie jeśli nie cieknei to wporządku. Możesz oczywiście zmienić sprężyny na twardsze ew. olej zmienić na 15w lub 20w. Tył to raczej tylko ew. regulacja dla twoich potrzeb. |
Autor: | Owca007 [ 7 mar 2012, o 16:10 ] |
Tytuł: | Re: serwis suzi |
Co do silnika to na 24tys. zalecają regulację zaworów u niektórych trzeba u niektórych nie zależy jak się śmiga. Przy twoim przebiegu to co więcej hmmm nic wyregulować wolne obroty sprzęgło i jeździć dalej. |
Autor: | Baaaca [ 8 mar 2012, o 14:08 ] |
Tytuł: | Re: serwis suzi |
Po prostu stosuj się do zaleceń serwisówki i tyle. Regularny serwis na czas i moto odwdzięczy się samo. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu- pamiętaj Pozdrawiam! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |