Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=6161
Strona 1 z 1

Autor:  paweu [ 12 mar 2012, o 19:46 ]
Tytuł:  Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Cześć.
Może ktoś z was jest w trakcie przegladania lub naprawy moto i ma podniesiony zbiornik paliwa i zdjętu airbox.
Potrzebuje małej pomocy, a mianowicie interesuje mnie jaka jest odległość od krawędzi gardzieli do przepustnicy, przy maksymalnie zamkniętej przepustnicy

Chodzi o to aby, przy wyłączonym zapłonie, za pomocą śrubki zaznaczonej na czerwono (STVA), zamknąć przepustnicę do oporu, a następnie zmierzyć (suwmiarką, bardzo dokładnie) odległość zaznaczoną na niebiesko (od krawędzi gardzieli do przepustnicy), tak jak to jest pokazane na zdjęciu z serwisówki (pomiar A i B ), z tym że w tym przyapdku pomiary te nie będą identyczne.
Proszę o pomiar na przepustnicy przy STVA, czyli na przedniej gardzieli

Z góry wielkie dzięki dla dobrego człowieka :spoko:
:piwo:


Obrazek

Obrazek

Autor:  lpt [ 12 mar 2012, o 23:42 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Zerowy kąt rozwarcia przepustnicy... Robiłem to w duce, więc może Cię to naprowadzi - zamknięcie przepustnicy do oporu skutkowało odpowiednim oporem na TPS - z niego można było odczytać wartość kąta rozwarcia (zależność liniowa ).
Cała zabawa polegała na tym, by przy całkowicie zamkniętych przepustnicach opór na TPS wskazywał 300mA (odkręcało się i przekręcało TPS na całkowicie zamkniętych przepustnicach ). Następnie ustalało się zerowy kąt rozwarcia ( jałowy ) na podstawie rosnącego oporu ( wraz z odchylaniem przepustnicy ) - w momencie jak opór wynosił chyba 430mA oznaczało to, że przepustnice są otwarte na 2.7 stopnia co jest odpowiednią wartością dla Duki 620 - i tyle one powinny być rozchylone na obrotach jałowych.

Nie chcę wierzyć, że opcja suwmiarki jest wystarczająco dokładna do ustalenia zerowego kąta rozwarcia przepustnicy, ale chciałbym się mylić.

Autor:  Bossyy [ 12 mar 2012, o 23:56 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Nie wystarczy zrobic synchronizacji gaźników( wtrysków)? ja w litrze dwie przepustnice regulowałem zegarami a dwie zwierasz w złaczu diagnostycznym i rgulujesz podcisnienia i hula ;]

Autor:  lpt [ 13 mar 2012, o 15:57 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Ile to Ty masz tych "gaźników" w litrze bo zgłupiałem. Synchronizujesz czyli regulujesz wzajemne podciśnienie tia ? A my tutaj o kącie rozwarcia przepustnicy ;)

Autor:  lasooch [ 13 mar 2012, o 16:03 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

I w litrze i wtryskowej 650 ustawia się to podobnie jak w opisie z monstera. Są podane oporności dla czujników TPS i STP, jest pokazane którymi śrubkami i jak kręcić. Ale przed tym wszystkim jest drukowanymi literami napisane: "JAK NIE MA POTRZEBY, TO NIE DOTYKAĆ!" ;)

Autor:  paweu [ 13 mar 2012, o 17:26 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Cytuj:
JAK NIE MA POTRZEBY, TO NIE DOTYKAĆ!

I tu jest pies pogrzebany, DOTKNĄŁEM, ale nie mam pewności czy wróciłem do ustawienia fabrycznego
Silnik chodzi bardzo dobrze, żadnych błędów, ale chciałbym mieć 100% pewność, że jest dobrze.

Co do zależności rezystancji od kąta otwarcia, też o tym myślałem, ale dane z serwisówki nie pokrywają się z rzeczysiwstością
Według serwisówki
- zamknięte przepustnice 0,58kOma,
- otwarte przepustnice 4,38kOma,
Dane z serwisówki są w moim przypadku nie do osiągnięcia, brakuje około 200 Omów, mimo maksymalnej regulacji śrubką.
Dlatego wolałbym gdyby ktoś zmierzył rzeczywistą odległość od krawędzi gardzieli do przepustnicy, myślę że wynik z dokładnością do 0,1mm jest wystarczająco dokładny

Autor:  lpt [ 13 mar 2012, o 17:41 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=14181
Ustaw sobie ;)

Autor:  paweu [ 13 mar 2012, o 18:15 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Cytuj:
http://www.suzukisv1000.com/faq/stv_adjustment.htm
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=14181
Ustaw sobie

Robiłem według serwisówki, podobny opis.

Jutro spróbuje jeszcze raz, może gdzieś strzeliłem gafę. Ale mimo wszystko byłbym spojniejszy gdyby ktoś zrobil pomiar suwmiarką

Panowie proszę o pomoc :flaga:
Najbardziej wiarygodny będzie pomiar suwmiarką, pomiar rezystancji nie jest wystarczająco pewny, ponieważ nie wiadomo czy czujnik jest dobrze ustawiony, pomimo tego że go nie przestawiałem

Autor:  Bossyy [ 13 mar 2012, o 21:02 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

skrajne położenia przepustnic ... nie zatrybiłem .... :],a gaźniki są dwa i w każdym 2 przepustnice;p

Autor:  lpt [ 14 mar 2012, o 09:22 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Bossyy napisał(a):
skrajne położenia przepustnic ... nie zatrybiłem .... :],a gaźniki są dwa i w każdym 2 przepustnice;p

O jakich gaźnikach mówisz ? Pomęczę Cię troszkę;) I o których 2 przepustnicach - na cylinder 2 czy jak ?

Wracając do tematu. Czy przy całkiem zamkniętych przepustnicach czujnik nie powinien wskazywać braku rezystancji ? Wtedy przy tym minimalnym odchyleniu potrzebnym do biegu jałowego, ustawiłbyś przepustnice tak by mieć na czujniku opór 0.58 czy ile tam potrzeba. Różnica jest taka, że odkręcałbyś je nie aż do wartości "x.mm" na suwmiarce, ale do oporu "y.ohm" na czujniku.

Autor:  paweu [ 14 mar 2012, o 14:48 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Cytuj:
Wracając do tematu. Czy przy całkiem zamkniętych przepustnicach czujnik nie powinien wskazywać braku rezystancji ? Wtedy przy tym minimalnym odchyleniu potrzebnym do biegu jałowego, ustawiłbyś przepustnice tak by mieć na czujniku opór 0.58 czy ile tam potrzeba. Różnica jest taka, że odkręcałbyś je nie aż do wartości "x.mm" na suwmiarce, ale do oporu "y.ohm" na czujniku.


Nie ma pewności czy czujnik jest dobrze ustawiony, dlatego jest on złym punktem odniesienia.
Według mnie lepiej ustawić przepustnice według suwmiarki, a następnie ustawić czujnik na 0,58k i 4,38k w skrajnych położeniach.

Czekam na odważnego który zrobi dla mnie pomiar :flaga:

Autor:  lpt [ 14 mar 2012, o 16:14 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Noch ein mal. Czy możesz zamknąć przepustnice na 0, i ustawić czujnik na 0 ohm ? Następnie odkręcać poziom zerowy tak, aż czujnik będzie wskazywał 0.58 ? Spróboj - jak masz to zle ustawione to nie wiem czy bardziej to zepsujesz ;)

Autor:  Bossyy [ 15 mar 2012, o 20:58 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

lpt napisał(a):
Bossyy napisał(a):
skrajne położenia przepustnic ... nie zatrybiłem .... :],a gaźniki są dwa i w każdym 2 przepustnice;p

O jakich gaźnikach mówisz ? Pomęczę Cię troszkę;) I o których 2 przepustnicach - na cylinder 2 czy jak ? .

oj ja nie załapałem co ustawiacie, z tego co rozumiem chcesz ustawić przepustnice tak jak fabryka wypuściła żeby otwarte były na maxa tyle co ma być i przy zamknięciu też żeby były przymknięte tak jak w książce na tych waszych omah to się nie znam a liter ma wtryski ale jakoś mi gaźniki się ubzdurały i są dwa każdy wtrysk ma dwie przepustnice jedna ustawiana jest za pomocą wakumetrów a górne się rególuje robiąc zworke na pinach złącza diagnostycznego i kręcisz śróbką aż bedzie kreska na środku , ale ta rególacja to jest jest synchronizacja gaźniów , zamieszanie tylko zrobiłem

Autor:  lpt [ 16 mar 2012, o 01:41 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Troszke inaczej ta nomenklatura się przedstawia ;) Po 2 wtryski to ma TL1000R, gaźników nie mamy w sv1k żadnych. Kręcenie śrubką ( obracanie TPS ) to regulacja pełnego otwarcia. To co tutaj jest, to jeszcze inna zabawa (stva) ;)

Autor:  Bossyy [ 16 mar 2012, o 23:44 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

trochę się nie rozumiemy , po dwie przepustnice nie wtryski, nie ważne ,ustawiajcie powodzenia

Autor:  TomK [ 23 mar 2012, o 19:17 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Zmierzyłem to dzisaj.
U mnie przy całkowicie zamkniętych STV odległość A i B były takie same na przedniej gardzieli ok. 34.5mm.
Okazało się że fabrycznie tylna była niedokładnie ustawiona. Poprawiłem to i ustawiłem STP sensor.
Udało się ustawić 0.68kΩ - 4,28kΩ. Przed ustawianiem było 0.78kΩ-4.08kΩ, a po ustawieniu otwartej na 4.38kΩ zamknięta była na 1kΩ.

Autor:  paweu [ 23 mar 2012, o 22:39 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Cytuj:
Zmierzyłem to dzisaj.
U mnie przy całkowicie zamkniętych STV odległość A i B były takie same na przedniej gardzieli ok. 34.5mm.
Okazało się że fabrycznie tylna była niedokładnie ustawiona.

Chyba się pomyliłeś, chodzi o 24,5mm (nie 34,5mm)

Cytuj:
Poprawiłem to i ustawiłem STP sensor.
Udało się ustawić 0.68kΩ - 4,28kΩ. Przed ustawianiem było 0.78kΩ-4.08kΩ, a po ustawieniu otwartej na 4.38kΩ zamknięta była na 1kΩ.

Też próbowałem to ustawić książkowo 0,58k, 4,38k i miałem podobną sytuację, czyli za mały zakres ruchu przepustnicy, zęby osiągnąć obydwie wartości

Wielkie dzięki. Jutro przestawie przepustnicę ( obecnie jest 24,3mm i 25mm) i postaram sie ustawić podobnie STP

Jak u ciebie wygladała sytuacja z STVA, wymagał regulacji, jest jakaś zmiana przy uruchamianiu zimnego silnika, podnosi bardziej obroty?

Autor:  TomK [ 23 mar 2012, o 23:39 ]
Tytuł:  Re: Potrzebna pomoc przy przepustnicach SV650 K6

Mogłem się pomylić bo mierzyłem rano a pisałem wieczorem.
Na rozruch zimnego silnika chyba większy wpływ ma synchronizacja głównych przepustnic i ustawienie TP sensor-a, ale zmiany w ustawieniu STV na przedniej gardzieli może też.
Będe musiał ustawić FAST IDLE jeszcze raz. Tak jak myślałem powinno się to robić na końcu. Teraz za mało otwiera główną przepustnice.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/