Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 4 sty 2025, o 05:22



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Przedmi amor dobija! 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
Post Przedmi amor dobija!
Na dołkach strasznie dobija przedni amorek..
W którą stronę trzeba przekręcić śruby żeby go trochę utwardzić?

_________________
SV650S 2005r
GG:58339


29 mar 2010, o 16:21
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Przedmi amor dobija!
Musisz wkręcić te wystające śruby, kręcisz w prawo :D. Zwiększasz tym wstępne naprężenie sprężyn. Pamiętaj tylko żeby lewą i prawą stronę wkręcić tyle samo.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


29 mar 2010, o 16:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
Post Re: Przedmi amor dobija!
Owca007 napisał(a):
Musisz wkręcić te wystające śruby, kręcisz w prawo :D. Zwiększasz tym wstępne naprężenie sprężyn. Pamiętaj tylko żeby lewą i prawą stronę wkręcić tyle samo.


Ok. Thx wielkie !!

_________________
SV650S 2005r
GG:58339


29 mar 2010, o 16:24
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Przedmi amor dobija!
Ale powiem, że dziwne, że tak dobija nawet jak masz na maksa wykręcone śruby. Zalej gęstszy olej daj ze dwie podkładki więcej pod sprężynę i będzie gites :D. Powodzenia w wkręcaniu :D. Jak zauważysz na śrubach masz takie nacięcia pomagają stwierdzić czy tam samo wkręciłeś lewy i prawy amorek.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


29 mar 2010, o 16:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
Post Re: Przedmi amor dobija!
A mniej więcej ile mam przekręcić 2-3 razy czy 20-30? :)

_________________
SV650S 2005r
GG:58339


29 mar 2010, o 16:28
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Przedmi amor dobija!
Będziesz widział ile się wkręci. Jak Ci dobija i Cię męczy to wkręć do oporu i już :D. Nie bój się nic się nie popsuje śmiało kręć.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


29 mar 2010, o 16:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
Post Re: Przedmi amor dobija!
Dobra :) hehe :)

_________________
SV650S 2005r
GG:58339


29 mar 2010, o 16:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03
Posty: 713
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
Post Re: Przedmi amor dobija!
miskof, nie zauważyłem tu idealnej porady, a ponieważ miałem podobny problem, coś od siebie dorzucę.
2 sezony temu, również narzekałem na miękki przód. Niewiele pomagało skręcenie. Podczas zimy rozebrałem przód. Okazało się, że jedna laga była fabrycznie źle skręcona i pociła się przy ośce, skutkiem czego było w niej mniej oleju.
Jak chłopaki z PolPos złożyli mi lagi i zalali dostarczonym przeze mnie olejem 15W, dobijanie przodu ustało, moto dużo lepiej się prowadzi. Jak jest zimno, amor mam ustawiony na "4 ząbek", jak jest gorąco, na "3 ząbek".
Nie wiem ile ważysz, ale moja waga to około 83kg i takie ustawienia przodu są dla mnie ok.
Proponuję zatem zacząć od najprostszej sprawy: zrzucić lagi i zlać z nich olej. Powinno go być tyle samo w jednej i drugiej. Zakladam, że po 400-450ml oleju powinno wyciec z jednej i z drugiej lagi. Nominalnie zalać trzeba około 490ml.

_________________
SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R
http://www.bikepics.com/members/golkow


29 mar 2010, o 19:24
Zobacz profil WWW
kluska
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05
Posty: 778
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
Post Re: Przedmi amor dobija!
Moje amorki przy ustawieniach na najtwardszy już są przymiękkie. Postanowiłem wymienić sprężyny na sportowe i zalać gęstszy olej. Wg mnie sama wymiana oleju by pomogła w Twoim przypadku.

_________________
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
Obrazek

Zapraszamy!


29 mar 2010, o 19:29
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Przedmi amor dobija!
Ja zimą zalałem najgęstsze co mieli w larssonie (20W), aż się chłopaki na mnie popatrzyli ze zdziwieniem, że biorę takie coś (ponoć zwykle, jak jest za miękko, leje się 15W), ale ja jestem bardzo zadowolony ;)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


29 mar 2010, o 19:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16
Posty: 512
Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
Post Re: Przedmi amor dobija!
To ja mam inne pytanie.
Przez zimę wymieniłem olej u siebie w lagach na 20W motula.
Moto prowadzi się lepiej, ale przy dziurach słyszę i czuje jak coś z przodu stuka. Moje pytanie może i będzie głupie, ale sorry, czy to możliwe, że laga bardzo szybko się prostuje? Na tyle szybko, że 'stuka'?
Jeśli tak, to co z tym zrobić?
Regulację mam wykręconą prawie na maksa.

_________________
Obrazek


29 mar 2010, o 19:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przedmi amor dobija!
Prostuje, tzn. rozpręża się do końca? No to chyba nie to. Gęstszy olej działa w obie strony, amortyzator wolniej się chowa i wolniej wysuwa, więc jeśli miałoby być w ogóle jakieś stukanie przy rozprężaniu, to właśnie na rzadkim oleju.

Może to coś innego, np. łożysko główki ramy? Zmieniając olej sprawiłeś, że na dziurach mniejsza ilość energii jest rozpraszana przez amortyzator, a więcej jest przenoszone na ramę, poprzez główkę oczywiście.

Swoją drogą, to uważam, że zalanie oleju 20W i maksymalne wykręcenie śrub od naprężenia wstępnego, to kiepskie ustawienie. W takim połączeniu gęsty olej sprawia, że amortyzator działa wolniej, jest mało precyzyjny przy drobnych nierównościach... A regulację wykręciłeś prawie do końca, ze względu na własną niską wagę, czy tak po prostu? :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


29 mar 2010, o 20:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16
Posty: 512
Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
Post Re: Przedmi amor dobija!
Hmmm, o główce ramy nie pomyślałem. Będę musiał to skontrolować :).
A z regulacją to wychodzi na to, że wszystko rozumiałem na odwrót. Wagi piórkowej nie mam i myślałem, że właśnie masą się przyczyniam tak jakby do napięcia wstępnego amora i nie muszę jeszcze go dokręcać.. Niewiedza wychodzi ;P.
Czyli lepiej jednak trochę śruby wkręcić i metodą prób/błędów dobrać optimum? :)

_________________
Obrazek


29 mar 2010, o 20:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przedmi amor dobija!
Śruby powinieneś mieć tak wkręcone, że gdy siedzisz na motocyklu, to 1/3 skoku przedniego widelca jest "wsunięta", a 2/3 zostaje dalej do dyspozycji :) Najłatwiej założyć jakąś trytytkę czy inną gumkę na goleń i metodą prób i błędów sobie to wyregulować :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


29 mar 2010, o 20:47
Zobacz profil
przewrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43
Posty: 832
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
Post Re: Przedmi amor dobija!
Ja też myślałem że czym cięższy jestem tym bardziej muszę skręcić :/

PS nie powinno to być w dziale mechanika?

_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx Obrazek
http://motocyklem.eu


29 mar 2010, o 20:55
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Przedmi amor dobija!
lasooch napisał(a):
Śruby powinieneś mieć tak wkręcone, że gdy siedzisz na motocyklu, to 1/3 skoku przedniego widelca jest "wsunięta", a 2/3 zostaje dalej do dyspozycji :) Najłatwiej założyć jakąś trytytkę czy inną gumkę na goleń i metodą prób i błędów sobie to wyregulować :)


Laik ze mnie, aż mi wstyd, ale zapytam: Jak sprawdzić gdzie kończy się skok amortyzatora? Dalej wyliczenie tych 1/3 i 2/3 to już sobie poradzę (hi, hi), ale tego, to po prostu nie wiem.

Swoją drogą, to ciekawe, bo mam dokładnie tę samą sytuację co TastPiotr --> olej zmieniłem na 20W, moto lepiej się prowadzi, ale coś mi tam postukuje... Co prawda przed zimą ktoś mi sprawdzał łożysko główki ramy, ale podobno unosząc przód i szarpiąc kołem nie zawsze się to wyczuje...

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


29 mar 2010, o 21:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przedmi amor dobija!
zvierzak napisał(a):
Ja też myślałem że czym cięższy jestem tym bardziej muszę skręcić :/

No zgadza się - im cięższy jesteś, tym bardziej musisz regulację wkręcić. TastPiotr pisał, że ma na full wykręconą, czyli ustawienie dla wagi piórkowej :P

pm2z napisał(a):
Laik ze mnie, aż mi wstyd, ale zapytam: Jak sprawdzić gdzie kończy się skok amortyzatora? Dalej wyliczenie tych 1/3 i 2/3 to już sobie poradzę (hi, hi), ale tego, to po prostu nie wiem.

Jak podniesiesz przód motocykla, to amortyzator wysunie się do końca, więc znane będzie jego maksymalne dolne położenie. Wtedy zmierzyłbym odległość np. od uszczelek do dolnej półki. Znając skok przedniego zawieszenia - wg literatury 130mm, można już sobie wszystko dalej policzyć i ustawić odpowiednio :)
Oczywiście to ustawienie na 1/3 jest orientacyjne i ogólnie zalecane. Każdy pewnie lubi inaczej i w miarę potrzeb ustawia pod siebie, ale zawsze jest to jakiś punkt wyjścia do dalszego dopieszczania ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


29 mar 2010, o 21:03
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: Przedmi amor dobija!
Noo to mnie trochę zakręciliście i muszę spytać wprost

1. Śruby na max wkręcone zawias najtwardszy ?
2. Jaki kompromis na polskie drogi -dziury /zwłaszcza dziury/ , na moto misiu 100kg ?

Pytanie 2 bo trafiłem na dziurę naprawdę dużą przy 150 /wyprzedanie :) / i poszło łagodnie a zawias był tak z 1,5 cm do pełnego wkręcenia/

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


29 mar 2010, o 21:11
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50
Posty: 278
Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
Post Re: Przedmi amor dobija!
Chłopaki postukiwać wam może ta czarna osłonka od dolnej półki, z tego co widziałem jest ona przykręcona na jedną śrubę a zamiast drugiej jest bolec który uniemożliwia, to może tak "klekotnąć" niekiedy.

_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
Obrazek
Obrazek


29 mar 2010, o 23:12
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:15
Posty: 227
Lokalizacja: Olesno/Opolskie
Płeć: mężczyzna
Post Re: Przedmi amor dobija!
A ja zapytam, dużo da w starej S, zmiana oleju na np. 15W? Czy lepiej wymienić sprężyny? Bo teraz przód i tył nie współgra, i płynnie w zakręcie, obejdzie się bez wymiany sprężyn?

_________________
...


30 mar 2010, o 11:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL