Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
miskof
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24 Posty: 688 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
|
Przedmi amor dobija!
Na dołkach strasznie dobija przedni amorek.. W którą stronę trzeba przekręcić śruby żeby go trochę utwardzić?
_________________ SV650S 2005r GG:58339
|
29 mar 2010, o 16:21 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Przedmi amor dobija!
Musisz wkręcić te wystające śruby, kręcisz w prawo . Zwiększasz tym wstępne naprężenie sprężyn. Pamiętaj tylko żeby lewą i prawą stronę wkręcić tyle samo.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
29 mar 2010, o 16:22 |
|
|
miskof
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24 Posty: 688 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
|
Re: Przedmi amor dobija!
_________________ SV650S 2005r GG:58339
|
29 mar 2010, o 16:24 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Przedmi amor dobija!
Ale powiem, że dziwne, że tak dobija nawet jak masz na maksa wykręcone śruby. Zalej gęstszy olej daj ze dwie podkładki więcej pod sprężynę i będzie gites . Powodzenia w wkręcaniu . Jak zauważysz na śrubach masz takie nacięcia pomagają stwierdzić czy tam samo wkręciłeś lewy i prawy amorek.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
29 mar 2010, o 16:26 |
|
|
miskof
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24 Posty: 688 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
|
Re: Przedmi amor dobija!
A mniej więcej ile mam przekręcić 2-3 razy czy 20-30?
_________________ SV650S 2005r GG:58339
|
29 mar 2010, o 16:28 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Przedmi amor dobija!
Będziesz widział ile się wkręci. Jak Ci dobija i Cię męczy to wkręć do oporu i już . Nie bój się nic się nie popsuje śmiało kręć.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
29 mar 2010, o 16:33 |
|
|
miskof
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 23:24 Posty: 688 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda - ADV350
|
Re: Przedmi amor dobija!
Dobra hehe
_________________ SV650S 2005r GG:58339
|
29 mar 2010, o 16:36 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Przedmi amor dobija!
miskof, nie zauważyłem tu idealnej porady, a ponieważ miałem podobny problem, coś od siebie dorzucę. 2 sezony temu, również narzekałem na miękki przód. Niewiele pomagało skręcenie. Podczas zimy rozebrałem przód. Okazało się, że jedna laga była fabrycznie źle skręcona i pociła się przy ośce, skutkiem czego było w niej mniej oleju. Jak chłopaki z PolPos złożyli mi lagi i zalali dostarczonym przeze mnie olejem 15W, dobijanie przodu ustało, moto dużo lepiej się prowadzi. Jak jest zimno, amor mam ustawiony na "4 ząbek", jak jest gorąco, na "3 ząbek". Nie wiem ile ważysz, ale moja waga to około 83kg i takie ustawienia przodu są dla mnie ok. Proponuję zatem zacząć od najprostszej sprawy: zrzucić lagi i zlać z nich olej. Powinno go być tyle samo w jednej i drugiej. Zakladam, że po 400-450ml oleju powinno wyciec z jednej i z drugiej lagi. Nominalnie zalać trzeba około 490ml.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
29 mar 2010, o 19:24 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Przedmi amor dobija!
Moje amorki przy ustawieniach na najtwardszy już są przymiękkie. Postanowiłem wymienić sprężyny na sportowe i zalać gęstszy olej. Wg mnie sama wymiana oleju by pomogła w Twoim przypadku.
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
29 mar 2010, o 19:29 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Przedmi amor dobija!
Ja zimą zalałem najgęstsze co mieli w larssonie (20W), aż się chłopaki na mnie popatrzyli ze zdziwieniem, że biorę takie coś (ponoć zwykle, jak jest za miękko, leje się 15W), ale ja jestem bardzo zadowolony
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
29 mar 2010, o 19:49 |
|
|
TastPiotr
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16 Posty: 512 Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
|
Re: Przedmi amor dobija!
To ja mam inne pytanie. Przez zimę wymieniłem olej u siebie w lagach na 20W motula. Moto prowadzi się lepiej, ale przy dziurach słyszę i czuje jak coś z przodu stuka. Moje pytanie może i będzie głupie, ale sorry, czy to możliwe, że laga bardzo szybko się prostuje? Na tyle szybko, że 'stuka'? Jeśli tak, to co z tym zrobić? Regulację mam wykręconą prawie na maksa.
_________________
|
29 mar 2010, o 19:51 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przedmi amor dobija!
Prostuje, tzn. rozpręża się do końca? No to chyba nie to. Gęstszy olej działa w obie strony, amortyzator wolniej się chowa i wolniej wysuwa, więc jeśli miałoby być w ogóle jakieś stukanie przy rozprężaniu, to właśnie na rzadkim oleju. Może to coś innego, np. łożysko główki ramy? Zmieniając olej sprawiłeś, że na dziurach mniejsza ilość energii jest rozpraszana przez amortyzator, a więcej jest przenoszone na ramę, poprzez główkę oczywiście. Swoją drogą, to uważam, że zalanie oleju 20W i maksymalne wykręcenie śrub od naprężenia wstępnego, to kiepskie ustawienie. W takim połączeniu gęsty olej sprawia, że amortyzator działa wolniej, jest mało precyzyjny przy drobnych nierównościach... A regulację wykręciłeś prawie do końca, ze względu na własną niską wagę, czy tak po prostu?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 mar 2010, o 20:33 |
|
|
TastPiotr
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:16 Posty: 512 Lokalizacja: ~Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S '03
|
Re: Przedmi amor dobija!
Hmmm, o główce ramy nie pomyślałem. Będę musiał to skontrolować . A z regulacją to wychodzi na to, że wszystko rozumiałem na odwrót. Wagi piórkowej nie mam i myślałem, że właśnie masą się przyczyniam tak jakby do napięcia wstępnego amora i nie muszę jeszcze go dokręcać.. Niewiedza wychodzi . Czyli lepiej jednak trochę śruby wkręcić i metodą prób/błędów dobrać optimum?
_________________
|
29 mar 2010, o 20:44 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przedmi amor dobija!
Śruby powinieneś mieć tak wkręcone, że gdy siedzisz na motocyklu, to 1/3 skoku przedniego widelca jest "wsunięta", a 2/3 zostaje dalej do dyspozycji Najłatwiej założyć jakąś trytytkę czy inną gumkę na goleń i metodą prób i błędów sobie to wyregulować
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 mar 2010, o 20:47 |
|
|
zvierzak
przewrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43 Posty: 832 Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
|
Re: Przedmi amor dobija!
Ja też myślałem że czym cięższy jestem tym bardziej muszę skręcić PS nie powinno to być w dziale mechanika?
_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx http://motocyklem.eu
|
29 mar 2010, o 20:55 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Przedmi amor dobija!
Laik ze mnie, aż mi wstyd, ale zapytam: Jak sprawdzić gdzie kończy się skok amortyzatora? Dalej wyliczenie tych 1/3 i 2/3 to już sobie poradzę (hi, hi), ale tego, to po prostu nie wiem. Swoją drogą, to ciekawe, bo mam dokładnie tę samą sytuację co TastPiotr --> olej zmieniłem na 20W, moto lepiej się prowadzi, ale coś mi tam postukuje... Co prawda przed zimą ktoś mi sprawdzał łożysko główki ramy, ale podobno unosząc przód i szarpiąc kołem nie zawsze się to wyczuje...
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
29 mar 2010, o 21:01 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przedmi amor dobija!
No zgadza się - im cięższy jesteś, tym bardziej musisz regulację wkręcić. TastPiotr pisał, że ma na full wykręconą, czyli ustawienie dla wagi piórkowej Jak podniesiesz przód motocykla, to amortyzator wysunie się do końca, więc znane będzie jego maksymalne dolne położenie. Wtedy zmierzyłbym odległość np. od uszczelek do dolnej półki. Znając skok przedniego zawieszenia - wg literatury 130mm, można już sobie wszystko dalej policzyć i ustawić odpowiednio Oczywiście to ustawienie na 1/3 jest orientacyjne i ogólnie zalecane. Każdy pewnie lubi inaczej i w miarę potrzeb ustawia pod siebie, ale zawsze jest to jakiś punkt wyjścia do dalszego dopieszczania
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 mar 2010, o 21:03 |
|
|
raptor
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50 Posty: 526 Lokalizacja: śląskie
|
Re: Przedmi amor dobija!
Noo to mnie trochę zakręciliście i muszę spytać wprost 1. Śruby na max wkręcone zawias najtwardszy ? 2. Jaki kompromis na polskie drogi -dziury /zwłaszcza dziury/ , na moto misiu 100kg ? Pytanie 2 bo trafiłem na dziurę naprawdę dużą przy 150 /wyprzedanie / i poszło łagodnie a zawias był tak z 1,5 cm do pełnego wkręcenia/
_________________ 650S K6 > DL650 AK8
|
29 mar 2010, o 21:11 |
|
|
voorek
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50 Posty: 278 Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
|
Re: Przedmi amor dobija!
Chłopaki postukiwać wam może ta czarna osłonka od dolnej półki, z tego co widziałem jest ona przykręcona na jedną śrubę a zamiast drugiej jest bolec który uniemożliwia, to może tak "klekotnąć" niekiedy.
_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
|
29 mar 2010, o 23:12 |
|
|
svzuka
motocyklista
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:15 Posty: 227 Lokalizacja: Olesno/Opolskie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Przedmi amor dobija!
A ja zapytam, dużo da w starej S, zmiana oleju na np. 15W? Czy lepiej wymienić sprężyny? Bo teraz przód i tył nie współgra, i płynnie w zakręcie, obejdzie się bez wymiany sprężyn?
_________________ ...
|
30 mar 2010, o 11:09 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|