Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Szarpanie przy 120-130km/h
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=6785
Strona 1 z 2

Autor:  piotrek20060 [ 1 maja 2012, o 14:40 ]
Tytuł:  Szarpanie przy 120-130km/h

Jechałem dzisiaj ekspresówką Nowogard - Szczecin. Przy prędkości 120km/h do 130km/h 6 bieg obroty ok 5tys/min dawało się odczuć dziwne szarpanie powyżej 130km/h było to mniej odczuwalne praktycznie brak takiego zachowania- tak jakby motor delikatnie przyspieszał i zwalniał lub tak jakby nie dostawał paliwa. Nie wiem czy to wina wiatru (pragnę przypomnieć, że mam wersję N) czy może coś się dzieje z motorem?
No i ciągle mi się wydaje, że pali sporo zalałem 10 L w momencie zapalenia kontrolki rezerwy, do momentu ponownego zapalenia się rezerwy zrobiłem 120km. Prędkości jazdy podane powyżej.

Autor:  Owca007 [ 1 maja 2012, o 14:55 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Zrób synchronizację wtrysków i regulację luzów zaworowych. Jak zapytam na innych biegach w tym zakresie też jest nerwowo czy nie???

Autor:  hubi199 [ 1 maja 2012, o 15:01 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Sprawdz świece, filtr i oczywiście błędy.
TPS w dodatku.

Autor:  piotrek20060 [ 1 maja 2012, o 16:05 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Luzy zaworowe ustawione, świece nowe irydowe, synchronizacja przepustnic zrobiona TPS wyregulowany, nowy olej i nowy filtr powietrza błędów brak.
SYNCHRONIZACJA WTRYSKÓW? - pierwsze słyszę. Z tego co mi wiadomo to ECU steruje wtryskami na podstawie otrzymywanych danych z czujników...

Autor:  Słoniu [ 1 maja 2012, o 16:51 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

A jaki ten filtr powietrza?

Autor:  hubi199 [ 1 maja 2012, o 19:02 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Zapewne jest to synchronizacja przepustnic.
Nie pojawia się czasem problem przy ~5,5-7 tys??
Możliwe, że właśnie jak słoniu napisał, zadużo O2.
Ja bym jeszcze sprawdził ciśnienie paliwa i samą jakość paliwa.

Autor:  Owca007 [ 1 maja 2012, o 19:18 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Tak chodziło mi o przepustnice. Jak mówisz, że wszystko masz zrobione sprawdź temperaturę spalin. Bo, a nóż masz zły skład mieszanki paliwowej.

Autor:  3kkk [ 1 maja 2012, o 19:53 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

miałem podobne objawy ale już przy niższych prędkościach nawet nie byłem w stanie utrzymać motoru na równych obrotach i cudowałem na różne sposoby a pomogło wyczyszczenie i naolejenie filtra (mam k&n) oraz założenie snorkla od filtra z powrotem (jeździłem bez niego), u mnie jak ręką odjął a TPSy, synchro, wymiany świec etc nic nie dawały..

Autor:  piotrek20060 [ 1 maja 2012, o 20:04 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Owca007 napisał(a):
Tak chodziło mi o przepustnice. Jak mówisz, że wszystko masz zrobione sprawdź temperaturę spalin. Bo, a nóż masz zły skład mieszanki paliwowej.

Nie mam takiego termometru żeby to sprawdzić, a poza tym musiałbym wiedzieć jaka powinna być ich temperatura i przy jakiej temperaturze silnika. Poza tym skład mieszanki też jest kontrolowany przez ECU. ( chyba ) co do filtra powietrza to mam zwykły jest czysty/nowy i nie wiem czy nasączać go olejem. W crf ie był taki filtr z gąbki to się go naolejało, a tego w sv chyba się nie "smaruje"

Autor:  Słoniu [ 1 maja 2012, o 21:17 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

piotrek20060 napisał(a):
Poza tym skład mieszanki też jest kontrolowany przez ECU


Jeżeli w układzie wydechowym jest sonda lambda.

Być może jest uszkodzona.

Autor:  lpt [ 2 maja 2012, o 12:40 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Raczej TPS. Sonda lambda ma przypisaną małą stałą jeśli chodzi o sterowanie ECU, chociaż ponoć osiąga wartość 1 przy 5.5tyś obr. Odłącz sondę, sprawdź czy się powtarza zabawa. Może przestawiony STV, może TPS, może brudne wtryski.

Autor:  piotrek20060 [ 2 maja 2012, o 13:22 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

lpt napisał(a):
Raczej TPS. Sonda lambda ma przypisaną małą stałą jeśli chodzi o sterowanie ECU, chociaż ponoć osiąga wartość 1 przy 5.5tyś obr. Odłącz sondę, sprawdź czy się powtarza zabawa. Może przestawiony STV, może TPS, może brudne wtryski.

Sprawdzę jeszcze sondę.
Kurde przydałoby się przejechać inną N ką i zobaczyć czy jest to samo. Bo jak jadę to obroty są równe, prędkość też więc może mi się tylko wydaje...?

Autor:  mart [ 2 maja 2012, o 19:14 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Mam/miałem podobne objawy tylko ,ze w przedziale 130-140 . Zrobilem zawory , ustawilem przepustnice , TPS i... sam nie wiem. Dzis latalem i raz jakby sie to pojawialo , a raz nie . Wydaje mi sie ,ze to sa raczej jakies "turbulencje" , u mnie tez obrotomierz ani drgnie , trzyma sie rowno tak samo jak i predkosc.

Autor:  hubi199 [ 2 maja 2012, o 19:16 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Spróbujcie pod wiatr jechać i z wiatrem.

Autor:  jacekjj02 [ 2 maja 2012, o 23:08 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

moze po prostu miales za wysiki bieg i zbyt niskie obroty? przy tej predkosci to ja zazwyczaj jade na 2-3 biegu anie na 6 ;p

Autor:  RobertO [ 3 maja 2012, o 06:50 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

piotrek20060 napisał(a):
lpt napisał(a):
Raczej TPS. Sonda lambda ma przypisaną małą stałą jeśli chodzi o sterowanie ECU, chociaż ponoć osiąga wartość 1 przy 5.5tyś obr. Odłącz sondę, sprawdź czy się powtarza zabawa. Może przestawiony STV, może TPS, może brudne wtryski.

Sprawdzę jeszcze sondę.
Kurde przydałoby się przejechać inną N ką i zobaczyć czy jest to samo. Bo jak jadę to obroty są równe, prędkość też więc może mi się tylko wydaje...?


Piotrek i jak sytuacja ? poprawiło się ? Może się gdzieś umówimy i przejedziemy razem bo mi się wydaje że to są brudne wtryski :( miałem podobnie i jak wlałem preparat do czyszczenia wtrysków to pomogło :)

Autor:  piotrek20060 [ 3 maja 2012, o 07:50 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

RobertO napisał(a):
piotrek20060 napisał(a):
lpt napisał(a):
Raczej TPS. Sonda lambda ma przypisaną małą stałą jeśli chodzi o sterowanie ECU, chociaż ponoć osiąga wartość 1 przy 5.5tyś obr. Odłącz sondę, sprawdź czy się powtarza zabawa. Może przestawiony STV, może TPS, może brudne wtryski.

Sprawdzę jeszcze sondę.
Kurde przydałoby się przejechać inną N ką i zobaczyć czy jest to samo. Bo jak jadę to obroty są równe, prędkość też więc może mi się tylko wydaje...?


Piotrek i jak sytuacja ? poprawiło się ? Może się gdzieś umówimy i przejedziemy razem bo mi się wydaje że to są brudne wtryski :( miałem podobnie i jak wlałem preparat do czyszczenia wtrysków to pomogło :)

Hej. Muszę kupić preparat do czyszczenia wtrysków tak na wszelki wypadek. Nie wiem czy się poprawiło bo chwilowo mam rozebrane moto. Nie wiem czy instalacja elektryczna od 2005 różni się czymś od tej z roczników powyżej bo według serwisówki z 2005 brakuje mi AP sensor- air pressure sensor....
Link do tematu
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=6790
Jeszcze raz prośba do użytkowników Sv 1000 z roku 2006 + zobaczcie i dajcie znać gdzie u was znajduje się AP sensor...

Autor:  kozik [ 3 maja 2012, o 08:40 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

jacekjj02 napisał(a):
moze po prostu miales za wysiki bieg i zbyt niskie obroty? przy tej predkosci to ja zazwyczaj jade na 2-3 biegu anie na 6 ;p



Przy 120-130km/h na 6 biegu to wg ciebie za wysoki bieg? Moja już na 6 biegu jedzie bez najmniejszych szarpań od 80km/h wiec nie wydaję mi się aby to miało wpływ na te niedowodliwości kolegi.

Autor:  lasooch [ 3 maja 2012, o 09:06 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

kozik napisał(a):
jacekjj02 napisał(a):
moze po prostu miales za wysiki bieg i zbyt niskie obroty? przy tej predkosci to ja zazwyczaj jade na 2-3 biegu anie na 6 ;p



Przy 120-130km/h na 6 biegu to wg ciebie za wysoki bieg? Moja już na 6 biegu jedzie bez najmniejszych szarpań od 80km/h wiec nie wydaję mi się aby to miało wpływ na te niedowodliwości kolegi.


Na drugim biegu przy 120-130km/h SV650 miałaby 10500-11400obr/min ;) Teraz zastanówmy się gdzie jest szczytowa wartość mocy, gdzie jest odcinka, a wniosek dopowiedz sobie sam :P

Autor:  piotrek20060 [ 3 maja 2012, o 13:01 ]
Tytuł:  Re: Szarpanie przy 120-130km/h

Dobra dobra nie odbiegajmy od tematu. Nadal zastanawiam się czy brakuje u mnie AP sensoru i czy jeśli go nie ma (bo ktoś go wyrąbał) to czy może to mieć wpływ na zachowanie silnika itp.
Czy na prawdę nikt nie ma sv z 2006 r lub wyżej?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/