Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=7666
Strona 1 z 1

Autor:  GilGald [ 21 lip 2012, o 15:02 ]
Tytuł:  Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Witam!

Chciałbym aby w tym temacie były poruszane dyskusje na temat alternatywnych zawieszeń do Suzuki SV.
Jeśli wiecie np.

-Z jakich motocykli można dobrać przednie zawieszenie upside down żeby pasowało do SV 650(wtryskowej)
-Z jakich modeli można dobrać tylne zawieszenie do SV 650(wtryskowej)

Autor:  Inkling [ 21 lip 2012, o 15:25 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

A czemu tylko wtryskowej?
Piszmy o wszystkich modelach, tylko warto zaznaczyć, o który nam chodzi.

Autor:  foras1 [ 21 lip 2012, o 15:33 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

To w takim razie żeby wszystko było w jednym miejscu, polecam zacząć od lektury:
1. przód: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=135430
2. przód: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=59000
3. tył: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=46840

Filmy instruktażowe:
1. przód:
2. tył:

Autor:  bratek [ 21 lip 2012, o 17:36 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

a dlaczego tylko do 650tki????

rozumiem że litry są w mniejszości, ale ponieważ zamierzam zatrzymać swoją na dłużej to coraz częściej zastanawiam się nad UPSDown ;)

Autor:  Słoniu [ 21 lip 2012, o 17:59 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Do 650: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=135906
Po zamontowaniu tego ustrojstwa widelec SV pracuje jak USD.

Cytuj:
Te sprytne urządzonka wyposażone są w zaworki grzybkowe kontrolujące tłumienie przy wolnych prędkościach kompresji za pośrednictwem małego otworu przepustowego. Gdy prędkość kompresji wzrasta, dociskany sprężynką zaworek grzybkowy, zaczyna się podnosić, stopniowo odsłaniając większe otwory a tym samym zwiększając przepływ oleju. Moment ten da się regulować poprzez dobór twardości sprężynki oraz liczby obrotów jej napięcia wstępnego. Przy jeszcze większych prędkościach kompresji, zaworek grzybkowy podnosi się wyżej, odsłaniając otwory zapewniające dużo większy przepływ oleju niż otwory tłumiące w standardowym widelcu byłyby kiedykolwiek w stanie umożliwić.


stąd:
http://www.sportjazda.pl/index.php/zawi ... zy-widelec

Zajebiste, no nie :D

Za regulację tłumienia dobicia odpowiada twardość wymiennej sprężynki i jej napięcie wstępne, z tłumienie odbicia odpowiada gęstość oleju.



EDIT:
Zestaw AK-20 Axxion Cartridge: http://www.traxxion.com/AK-20AxxionCartridgeKit.aspx

Autor:  Arek1 [ 23 lip 2012, o 07:28 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Czyli jakie rozwiązanie jest lepsze dla poprawy zawieszenia?

Inwestycja w części od Gixxera, czy przeróbka fabrycznego widelca?

OT: Z popularnością przekładki USD na svrider.com może jedynie konkurować, na naszym forum "święte kolanko". :obity: tam chyba połowa sprzętów jest po takiej przeróbce.

Autor:  Słoniu [ 23 lip 2012, o 17:35 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

W USA są inne realia, jakby u nas tak było to za kompletny zawias od GSX-R z kołem, tarczami, zaciskami i błotnikiem płacilibyśmy 500 zł.

Jeżeli chcesz, żeby zawias działał jak kartridżowy, a nie musi wyglądać zajebiście to najlepsza opcja to te emulatory. Ma to ręce i nogi, bo żeby zmienić tłumienie dobicia nie wyjmując lag z motocykla odkręcasz korki, wyciągasz dystanse oraz sprężyny i jakimś magnesem wyciągasz te emulatory i regulujesz, potem wkładasz i gitara. Jak nie ma się w korkach regulacji napięcia wstępnego sprężyny to stosuje się dodatkowe podkładki dystansowe, ale to jest jednorazowa robota bo sag ustawiasz raz pod siebie (chyba, że jedziesz na tor to ustawiasz sobie trochę inny sag). Zostaje tylko regulacja tłumienia odbicia której brak jako takiej - wtedy za odpowiednie tłumienie odbicia odpowiada gęstość oleju.

Autor:  lasooch [ 23 lip 2012, o 20:55 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

A nie próbował nikt przekładki przedniego zawieszenia od CBR 600 F3? Średnica lag ta sama - 41mm, jeżeli jeszcze rozstaw lag w półkach byłby taki sam, to jesteśmy w domu. CBRka ma regulację tłumienia dobicia, odbicia i napięcia sprężyny. Do tego CBR ma już bardzo sympatyczne 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe, które parę osób już przeszczepiało z powodzeniem do SV. Może zamiast inwestować w zawieszenie usd od gixa, da się kupić taniej cały przód (zawieszenie, koło, zaciski, tarcze) od cbrki? :)

Autor:  Słoniu [ 23 lip 2012, o 21:04 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Tylko, że błotnik F3 wygląda ch....owo jak barszcz :obity:

Autor:  Tigera1 [ 23 lip 2012, o 22:53 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Słoniu napisał(a):
Tylko, że błotnik F3 wygląda ch....owo jak barszcz :obity:

Powiem po rowerowemu, błotnik nie jeździ Słoniu ;)
Ja się tym zajmę w zimę i zobaczymy czy wyjdzie bo jak Lasooch pisał, myślałem właśnie o zawieszeniu od CBR.

Autor:  Słoniu [ 23 lip 2012, o 23:30 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Do SV650 można zamontować kompletny przód od R6 1999-2002, trzeba jedynie rozwiercić mechanicznie półki do 43mm i dać jakieś dystanse na oś koła:

http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=57570

Autor:  kaziu14-14 [ 24 lip 2012, o 02:18 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Słoniu napisał(a):
Tylko, że błotnik F3 wygląda ch....owo jak barszcz :obity:



hahaha..... Słoniu jesteś mistrzem ;D wgl F3 wygląda jak barszcz xD

Autor:  Słoniu [ 25 lip 2012, o 20:40 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

No poważnie, w ogóle CBR F3 ma tą optyczną lekkość maszyny rolniczej, ale i tak wciąż jest bardzo dobrym motocyklem.

To jak, robi ktoś jakieś upgrade zawieszenia w SV, tudzież przeszczep?

Tu macie przeszczep zawiasu z 636, ale podobno Kayaba nie umywa się do USD Showy w Suzuki - jakieś plotki, że ciężej wyregulować itp. http://canyonchasers.net/shop/sv/636-forks.php

Autor:  GilGald [ 25 sie 2012, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: Kompendium wiedzy o sportowych zawieszeniach

Czy do wtryskowej k8 podejdzie zawias tylny od gsxr'a k6-k7?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/