Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Nierówno wyciągnięty napęd
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=7712
Strona 1 z 2

Autor:  maq.lukas [ 25 lip 2012, o 08:54 ]
Tytuł:  Nierówno wyciągnięty napęd

Witam

Przeczytałem wszystko co znalazłem na forum w temacie napędu i mam pytanie czy nierówno wyciągnięty napęd może doprowadzić do awarii innych elementów ? łożyska zębatki zdawczej, łożyska w kole itp?
W moim moto (K1) mam od 3 do 6 cm luzu na napędzie(mierzone bez obciążenia).
Podczas jazdy czuję na podnóżkach delikatne jednostajne szarpanie.

W tym sezonie planuje jeszcze zrobić ok 2k km i zastanawiam się czy mogę odłożyć wymianę na zimę.
Mechanik powiedział : wymieniaj bo może Ci się zerwać itp. Oblatany kolega mówi żeby się nie śpieszyć.
Napęd nie dzwoni , nie hałasuje, regularnie go smaruję.
Sam nie mam doświadczenia w tym temacie- więc pytam bo nie chcę zaniedbaniem doprowadzić do poważniejszych usterek.

Autor:  Owca007 [ 25 lip 2012, o 08:58 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Ja osobiście bym wymienił dla spokoju i żeby nie nabroił. Sprawdź na zębatce jak łańcuch odchodzi czy nie odchodzi od niej?

Autor:  maq.lukas [ 25 lip 2012, o 09:01 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

W jednym miejscu odchodzi sporo ok 1cm

Autor:  Owca007 [ 25 lip 2012, o 09:43 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

To bardzo źle wymieniaj bo aż strach na takim czymś jeździć moim zdaniem, co zrobisz twoja decyzja.

Autor:  lasooch [ 25 lip 2012, o 09:51 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Po pierwsze łańcuch w takim stanie rozciąga się o wiele szybciej niż normalnie, więc nie zdziw się, jak za kilkadziesiąt kilometrów będziesz musiał znowu naciągać, albo będzie Ci przeskakiwał po zębatce. Równie dobrze może też spaść z zębatki w czasie jazdy lub się po prostu zerwać. Skutki zblokowanego koła przy większej prędkości lub w zakręcie chyba sam sobie wyobrażasz :P Zerwany łańcuch może też rozwalić Ci blok silnika lub nogę. Natychmiast do wymiany, a jak oblatany kolega lubi na takich jeździć, to ja bym mu oddał ten łańcuch w prezencie :P

Autor:  DANEK [ 25 lip 2012, o 10:05 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

To się nazywa pseudooszczędność - oszczędzisz z 450zł teraz , żeby wymienić zestaw napędowy, a za chwile napiszesz nam posta, że jednak łańcuch strzelił czy coś innego się wydarzyło i pójdziesz w inne pieniadzę , które wydasz na grubszą naprawę i do tego ucierpisz na zdrowiu i zakończysz w lipcu sezon.
Wybór należy do Ciebie :D

Autor:  maq.lukas [ 25 lip 2012, o 10:23 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Właśnie takiej pseudo oszczędności chciałbym uniknąć - stąd ten post.
Postanowione - Napęd do wymiany w trybie pilnym.
Dziękuję za rady i sugestie.

Autor:  kaziu14-14 [ 25 lip 2012, o 18:02 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

mój łańcuch hałasuje jak kur*a w deszcz, ale jest równo wyciągniety i sie nie zaciera na oczkach więc na takim do zimy przelatam ;)

a temu koledze co Ci mówił żebyś się nie spieszył daj mu ten łańcuch niech sobie na szyje założy ;D

Autor:  Raval [ 25 lip 2012, o 23:31 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Ja również miałem nierównomiernie wyciągnięty łańcuch. Z racji braku kasy zrobiłem na nim od wiosny około 1k km i powiem ci że im dalej w las tym moto zaczynało wydawać coraz to różniejsze dźwięki i trzaski. Napęd wymieniony i cisza. Jedyna wada w moim przypadku to że teraz denerwuje mnie cykający napinacz :)

Autor:  bratek [ 26 lip 2012, o 23:31 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

maq.lukas napisał(a):
Właśnie takiej pseudo oszczędności chciałbym uniknąć - stąd ten post.
Postanowione - Napęd do wymiany w trybie pilnym.
Dziękuję za rady i sugestie.


a i słuszna decyzja, bo to jak mawia klasyk "wybór między dżumą a cholerą...." albo rozwali blok silnika albo na przykład łydkę...

Autor:  Miles [ 9 wrz 2013, o 17:43 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Wiem chłopaki, że odgrzewam kotleta i kopię jak górnik, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu. Mój łańcuch ma nalatane około 2 tys. km i dzisiaj sprawdzałem czy równo się wyciąga. W jednym miejscu ma około 2cm, w innym 2,5 max 3 cm. To mała i akceptowalna rozbieżność? Bo jeżeli nie, to dziwne bo łańcuch smarowany często a i mój styl jazdy jest turystyczny.

Autor:  Janek87 [ 9 wrz 2013, o 18:17 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Turystyczny czy nie i tak i tak V'ka Ci nierówno łańcuch wyciągnie. Teraz masz w jednym miejscu 3 a polatasz trochę i naciągniesz to się okaże że 3 będzie w innym. Pomimo, że są rozbieżności od 2-3 to raz w jednym miejscu a raz w innym się bardziej naciągnie. Póki będzie się mieścić w granicach 2-3 cm i będziesz dbał o naciąg i smarowanie to jest ok. Mój po niecałym 1000 km ma różnice 0,5 cm więc spoko.

Autor:  Miles [ 9 wrz 2013, o 18:41 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić :)

Autor:  koroviov [ 9 wrz 2013, o 19:52 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

A mnie się wydaje, że to nie łańcuch się nierównomiernie zużywa, tylko na skutek zużycia zębatek i łańcucha też w jakimś stopniu, części te przestają do siebie pasować. Z powodu złego przylegania, zębatka zabiera coraz bardziej lub coraz mniej łańcucha i po jakimś tam obrocie napina go. Tak sobie to wymyśliłem.

Autor:  Janek87 [ 9 wrz 2013, o 20:35 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

koroviov napisał(a):
A mnie się wydaje, że to nie łańcuch się nierównomiernie zużywa, tylko na skutek zużycia zębatek i łańcucha też w jakimś stopniu, części te przestają do siebie pasować. Z powodu złego przylegania, zębatka zabiera coraz bardziej lub coraz mniej łańcucha i po jakimś tam obrocie napina go. Tak sobie to wymyśliłem.
Po części masz rację, zębatki też podlegają zużyciu. Jednak to ogniwa łańcucha są bardziej "podatne" na naciągnięcie. Przy szarpnięciu w jednym miejscu przykładowo robi się 3 cm, regulujesz naciąg, potem znowu gdzieś szarpnie mocniej i robi się 3 w innym miejscu. Tak więc dbając o zapewnienie tolerancji 2-3 cm naciągu nie ma się co martwić bo miejsca największych naciągnięć potrafią się "zmienić". O ile łańcuch nie jest jakiś felerny i zmieniamy napęd kompletem a nie nowy łańcuch na wyjechane zębatki.

Autor:  Dread [ 9 wrz 2013, o 20:56 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Tak sobie czytam co piszecie i troche sie dziwię, ponieważ ja od ponad 6 tyś km nie naciagałem łańcucha. Napiecie jest w normie i zuzycie jednolite, a motocykl użytkuję dość intensywnie. Układ napedowy dalej oryginalny. Moze jakiejś słabej jakości kupujecie zestawy?

Autor:  pm2z [ 9 wrz 2013, o 21:00 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

mam wrażenie, że jak się na SV permanentnie daje po obrotach, to jakoś lepiej to łańcuch znosi. Może to kwestia tego - jeździsz spokojnie, moto mało pali i wydaje ci się, że jesteś "oszczędny", ale łańcuch obrywa od tego szarpania :/

Autor:  Janek87 [ 9 wrz 2013, o 21:05 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Dread na początku nowy łańcuch się trochę naciągnie i trzeba go naciągnąć ale później to zależy od jazdy i wykonania napędu. Ja na poprzednim też trochę pojeździłem zanim zauważyłem, że się naciągnął. Zarówno poprzedni jak i obecny D.I.D. Poza tym, Miles pytał czy 2-3 cm jest normalne, więc odpowiedź jest, że tak ;)
pm2z jeśli trzymasz na obrotach to aż takiego zrywania nie ma, to też racja ;)

Autor:  Rene [ 9 wrz 2013, o 21:13 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

ja wiem... ja zrobiłem trasę KrK>Koszalin i z powrotem w około 7h wiec tempo nawet żwawe w kółku wyszło prawie 1200km. W drodze powrotnej musiałem podciągnąć łańcuch bo zaczął na niskich obrotach zwłaszcza w mieście ze świateł głośno pracować czasem "strzelił" nie mylić ze strzeleniem ze sprzęgła bo sprzęgło zazwyczaj było już puszczone. Trasa cały czas 5bieg i obroty zazwyczaj w granicach 5-8tyś. A robiąc trasy jakieś mniejsze 300-400km wystarczy go wymyć i nasmarować i naciąg się nie zmienia po takiej trasie. Wiec jak to z tym napedem jest do końca nie wiem... każdy ma troszkę racji w tym co pisze.

Autor:  koroviov [ 9 wrz 2013, o 21:15 ]
Tytuł:  Re: Nierówno wyciągnięty napęd

Na tempo zużycia największy wpływ ma płynność jazdy. Tu jest zgoda, że jak się szarpie gazem z niskich obrotów to i się łańcuch nadwyręża.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/