Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=8173
Strona 1 z 1

Autor:  Słoniu [ 13 wrz 2012, o 17:11 ]
Tytuł:  Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Co sądzicie o modyfikacji otworków w wale korbowym żeby poprawić smarowanie panewek w silniku pierwszej generacji SV650? A może przyczyna zacierających się panewek leży gdzie indziej? Mam też możliwość wspawania przegrody w misie olejowej...

Autor:  Owca007 [ 13 wrz 2012, o 17:16 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Przegroda to do latania na kole się przyda, co do otworów to hmmm powiększając je np. będziesz mieć więcej oleju na nich ale czy gdzieś indziej nie będzie mniej albo czy więcej oleju da rady wypłynąć. Ja z tym bym nie kombinował wypolerowałbym wszystko i tyle.

Autor:  hubi199 [ 13 wrz 2012, o 17:52 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Wydaje mi się, że rozwiercając kanały możesz stracić ciśnienie w niektórych miejscach, ale to tylko moje zdanie.
Może modyfikacja pompy pomoże, lub samego smoka.
W serwisówce jest rozkład poszczególnych kanalików, może pracując nad tymi do panewek uda się poprawić smarowanie

Autor:  koroviov [ 13 wrz 2012, o 22:41 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Grubo grasz. Żółty człowiek to jakoś chyba liczył biorąc pod uwagę wydajność pompy. Rozwiercanie nie wydaje mi się z sensem. Przegroda prędzej. Z resztą SV nie zaciera się jeśli jest używany normalnie. Czyli na 2 kołach i ma właściwy stan oleju. Z drugiej strony Twój silnik nie jest już taki jak przewidywał żółty. Niemniej jednak nie chodź tą drogą ;)

Autor:  TomK [ 13 wrz 2012, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Też bardziej skupiłbym się na pompie. Nie wiem jak w motocyklach ale w samochodach jest zazwyczaj zaworek w pompie (bazujący na sile sprężyny) lub otworek na końcu układu którym olej ma się wydostawać szybciej lub wolniej w zależności od ciśnienia. W pierwszym i drugim przypadku da się zwiększyć ciśnienie ale przesadzić nie można bo wszystkie simmering-i wypluje albo pompa się rozsypie.

Autor:  Słoniu [ 13 wrz 2012, o 23:00 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Widziałem na jakiejś zagranicznej stronie gdzie modyfikują wały motocyklowe, że dodatkowo "poprawiają" te otwory,dlatego temat mnie zaciekawił. Chyba skuszę się na przegrodę w misie. Ale muszę jeszcze poznać minusy takiego rozwiązania.

Autor:  lasooch [ 13 wrz 2012, o 23:23 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Minus podstawowy jest taki, że SV nie ma w ogóle miski, jak rzędówki, bo ma pionowy podział karterów :P

Autor:  Słoniu [ 14 wrz 2012, o 00:34 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Haha więc problem rozwiązany :obity:

Autor:  lasooch [ 14 wrz 2012, o 00:44 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Wiesz, zawsze da się wstawić jakąś przegrodę, tylko w Twoim wypadku nie widzę większego sensu, bo nijak to nie poprawi smarowania. Z resztą był tu na forum kiedyś kolega o nicku TheL, katujący swoją SV głównie na jednym kole, bez żadnych przegród czy innych modyfikacji silnika i jak nazłość, SV nie chciała zdechnąć :P
Przy Twoich przeróbkach raczej skupiłbym się na dobrym oleju, tak by przy dużych obciążeniach na panewkach film olejowy nie został przerwany. Swoją drogą podaj maila, to Ci wyślę ładną broszurkę (80 stron) o uszkodzeniach tłoków, wałów, panewek, korbowodów itd. Przyczyny, objawy, zapobieganie...

Autor:  skwaro [ 14 wrz 2012, o 08:18 ]
Tytuł:  Re: Odp: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Lasooch, mi też podeślij :)

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Autor:  kacperski [ 14 wrz 2012, o 08:53 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

Albo wrzuć gdzieś, też chętnie bym zrucił okiem :)

Autor:  lasooch [ 14 wrz 2012, o 14:23 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych

klik Tu jest o tłokach/pierścieniach/korbowodach/panewkach/zaworach :)

Więcej ciekawych rzeczy tu: klik

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/