Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Co sądzicie o modyfikacji otworków w wale korbowym żeby poprawić smarowanie panewek w silniku pierwszej generacji SV650? A może przyczyna zacierających się panewek leży gdzie indziej? Mam też możliwość wspawania przegrody w misie olejowej...
|
13 wrz 2012, o 17:11 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Przegroda to do latania na kole się przyda, co do otworów to hmmm powiększając je np. będziesz mieć więcej oleju na nich ale czy gdzieś indziej nie będzie mniej albo czy więcej oleju da rady wypłynąć. Ja z tym bym nie kombinował wypolerowałbym wszystko i tyle.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
13 wrz 2012, o 17:16 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Wydaje mi się, że rozwiercając kanały możesz stracić ciśnienie w niektórych miejscach, ale to tylko moje zdanie. Może modyfikacja pompy pomoże, lub samego smoka. W serwisówce jest rozkład poszczególnych kanalików, może pracując nad tymi do panewek uda się poprawić smarowanie
|
13 wrz 2012, o 17:52 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Grubo grasz. Żółty człowiek to jakoś chyba liczył biorąc pod uwagę wydajność pompy. Rozwiercanie nie wydaje mi się z sensem. Przegroda prędzej. Z resztą SV nie zaciera się jeśli jest używany normalnie. Czyli na 2 kołach i ma właściwy stan oleju. Z drugiej strony Twój silnik nie jest już taki jak przewidywał żółty. Niemniej jednak nie chodź tą drogą
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
13 wrz 2012, o 22:41 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Też bardziej skupiłbym się na pompie. Nie wiem jak w motocyklach ale w samochodach jest zazwyczaj zaworek w pompie (bazujący na sile sprężyny) lub otworek na końcu układu którym olej ma się wydostawać szybciej lub wolniej w zależności od ciśnienia. W pierwszym i drugim przypadku da się zwiększyć ciśnienie ale przesadzić nie można bo wszystkie simmering-i wypluje albo pompa się rozsypie.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
13 wrz 2012, o 22:46 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Widziałem na jakiejś zagranicznej stronie gdzie modyfikują wały motocyklowe, że dodatkowo "poprawiają" te otwory,dlatego temat mnie zaciekawił. Chyba skuszę się na przegrodę w misie. Ale muszę jeszcze poznać minusy takiego rozwiązania.
|
13 wrz 2012, o 23:00 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Minus podstawowy jest taki, że SV nie ma w ogóle miski, jak rzędówki, bo ma pionowy podział karterów
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
13 wrz 2012, o 23:23 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Haha więc problem rozwiązany
|
14 wrz 2012, o 00:34 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Wiesz, zawsze da się wstawić jakąś przegrodę, tylko w Twoim wypadku nie widzę większego sensu, bo nijak to nie poprawi smarowania. Z resztą był tu na forum kiedyś kolega o nicku TheL, katujący swoją SV głównie na jednym kole, bez żadnych przegród czy innych modyfikacji silnika i jak nazłość, SV nie chciała zdechnąć Przy Twoich przeróbkach raczej skupiłbym się na dobrym oleju, tak by przy dużych obciążeniach na panewkach film olejowy nie został przerwany. Swoją drogą podaj maila, to Ci wyślę ładną broszurkę (80 stron) o uszkodzeniach tłoków, wałów, panewek, korbowodów itd. Przyczyny, objawy, zapobieganie...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 wrz 2012, o 00:44 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Lasooch, mi też podeślij Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
14 wrz 2012, o 08:18 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Albo wrzuć gdzieś, też chętnie bym zrucił okiem
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
14 wrz 2012, o 08:53 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
klik Tu jest o tłokach/pierścieniach/korbowodach/panewkach/zaworach Więcej ciekawych rzeczy tu: klik
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 wrz 2012, o 14:23 |
|
|