Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 gru 2024, o 11:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Co sądzicie o modyfikacji otworków w wale korbowym żeby poprawić smarowanie panewek w silniku pierwszej generacji SV650? A może przyczyna zacierających się panewek leży gdzie indziej? Mam też możliwość wspawania przegrody w misie olejowej...


13 wrz 2012, o 17:11
Zobacz profil
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Przegroda to do latania na kole się przyda, co do otworów to hmmm powiększając je np. będziesz mieć więcej oleju na nich ale czy gdzieś indziej nie będzie mniej albo czy więcej oleju da rady wypłynąć. Ja z tym bym nie kombinował wypolerowałbym wszystko i tyle.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


13 wrz 2012, o 17:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Wydaje mi się, że rozwiercając kanały możesz stracić ciśnienie w niektórych miejscach, ale to tylko moje zdanie.
Może modyfikacja pompy pomoże, lub samego smoka.
W serwisówce jest rozkład poszczególnych kanalików, może pracując nad tymi do panewek uda się poprawić smarowanie


13 wrz 2012, o 17:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Grubo grasz. Żółty człowiek to jakoś chyba liczył biorąc pod uwagę wydajność pompy. Rozwiercanie nie wydaje mi się z sensem. Przegroda prędzej. Z resztą SV nie zaciera się jeśli jest używany normalnie. Czyli na 2 kołach i ma właściwy stan oleju. Z drugiej strony Twój silnik nie jest już taki jak przewidywał żółty. Niemniej jednak nie chodź tą drogą ;)

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


13 wrz 2012, o 22:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Też bardziej skupiłbym się na pompie. Nie wiem jak w motocyklach ale w samochodach jest zazwyczaj zaworek w pompie (bazujący na sile sprężyny) lub otworek na końcu układu którym olej ma się wydostawać szybciej lub wolniej w zależności od ciśnienia. W pierwszym i drugim przypadku da się zwiększyć ciśnienie ale przesadzić nie można bo wszystkie simmering-i wypluje albo pompa się rozsypie.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


13 wrz 2012, o 22:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Widziałem na jakiejś zagranicznej stronie gdzie modyfikują wały motocyklowe, że dodatkowo "poprawiają" te otwory,dlatego temat mnie zaciekawił. Chyba skuszę się na przegrodę w misie. Ale muszę jeszcze poznać minusy takiego rozwiązania.


13 wrz 2012, o 23:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Minus podstawowy jest taki, że SV nie ma w ogóle miski, jak rzędówki, bo ma pionowy podział karterów :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


13 wrz 2012, o 23:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Haha więc problem rozwiązany :obity:


14 wrz 2012, o 00:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Wiesz, zawsze da się wstawić jakąś przegrodę, tylko w Twoim wypadku nie widzę większego sensu, bo nijak to nie poprawi smarowania. Z resztą był tu na forum kiedyś kolega o nicku TheL, katujący swoją SV głównie na jednym kole, bez żadnych przegród czy innych modyfikacji silnika i jak nazłość, SV nie chciała zdechnąć :P
Przy Twoich przeróbkach raczej skupiłbym się na dobrym oleju, tak by przy dużych obciążeniach na panewkach film olejowy nie został przerwany. Swoją drogą podaj maila, to Ci wyślę ładną broszurkę (80 stron) o uszkodzeniach tłoków, wałów, panewek, korbowodów itd. Przyczyny, objawy, zapobieganie...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 wrz 2012, o 00:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Lasooch, mi też podeślij :)

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


14 wrz 2012, o 08:18
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
Albo wrzuć gdzieś, też chętnie bym zrucił okiem :)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


14 wrz 2012, o 08:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Modyfikacja smarowania panewek korbowodowych
klik Tu jest o tłokach/pierścieniach/korbowodach/panewkach/zaworach :)

Więcej ciekawych rzeczy tu: klik

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


14 wrz 2012, o 14:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL