Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=8198 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | maxio [ 16 wrz 2012, o 19:18 ] |
Tytuł: | SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Witam ! Co myslicie na taki pomysl ( jak w tytule) . . Wiadomo ,że zadaniem wtrysku jest m.in. zmniejszenie emisji spalin , zmniejszenie kosztów produkcji pojazdów i łatwości eksploatacji pózniejszym uzytkowaniu ale znamy wiele przykładów duzo lepszych osiągów sprzętów przy wykorzystaniu gażników własnie zamiast wtrysku. Jak myslicie ,czy jest to możliwe do zrealizowania ( mam na mysli litra SV). Myslę że zachęcająca jest opcja "wycisnięcie" z litra np. 140 KM zamiast fabrycznych 122 KM ?? Może ktos ma jakies doswiadczenia Pozdro |
Autor: | Słoniu [ 16 wrz 2012, o 19:50 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Mało tego, po zastosowaniu gaźnika motocykl będzie bardzo agresywny, taki funbike Popieram pomysł. Tylko trzeba ogarnąć odpowiednie gaźniki... prawdopodobnie nie obejdzie się bez dorabiania połączeń gaźników. |
Autor: | hubi199 [ 16 wrz 2012, o 20:01 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Właśnie jestem ciekaw synchronizacji gażników i przepustnic. maxio, a nie lepiej najpierw spróbować zmodyfikować obecne rozwiązanie?? A w ogóle 140km ktoś na forum napisał, że przy zmianie z tl-ki cylindrów i głowic jest to możliwe. |
Autor: | Słoniu [ 16 wrz 2012, o 20:08 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Kompletne głowice (razem z wałkami rozrządu) od TL1000R + porting da ponad 180 KM |
Autor: | maxio [ 16 wrz 2012, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Dorobienie połaczen (krócców) przy takiej przeróbce to nie jest wydaje mi sie wielkim problemem - jakies aluminiowe tuleje dotoczone przez tokarza... Synchronizacja tez nie jest problem . Gdzieś czytałem ,że sa firmy ,które stroją silniki w ten sposób do wyczynu. Ktos robił taka przeróbke w w Hondzie Civic ,gdzie z pojemności 1,6 dało sie wyciągnąc sporo ponad 200 KM !! przy założeniu gażników od Cbr 1100 XX bodajże .. . Tylko zastanawiaja mnie takie zagadnienia co należałoby wymienic jeszcze w moto oprócz zainstalowania gażników ? Na pewno kranik ( ) i linke ssania ...Jesli chodzi zakup gratów od Tl'a znacząco podrozyłoby cały ten projekt a gazniki np . Blackbirda można kupic za grosze.. |
Autor: | skwaro [ 16 wrz 2012, o 20:21 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! | |||||||||
Nie do końca jest tak jak piszesz, efekty przy takich przeróbkach w autach są, ale to są tzw. ITB czyli Individual Throttle Bodies. To się zakłada do aut - na każdy cylinder masz oddzielną przepustnicę jak w moto ale wtryski zostają i stroi się to jak każde inne auto z elektroniką. Kolega coś takiego robił w swoim aucie. W moto taka przeróbka kompletnie nie ma sensu bo już masz tak przepustnice zrobione. I nie ma to nic wspólnego z gaźnikami, co planujesz zrobić. |
Autor: | pm2z [ 16 wrz 2012, o 20:44 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Może się wygłupię pisząc coś tak banalnego, ale może warto po prostu zainwestować w Power Commandera na początek... Tanie to to nie jest, ale generalnie pozwala to to wykorzystać (a chyba warto) dobrodziejstwa elektroniki, która siedzi w sprzęcie. |
Autor: | lasooch [ 16 wrz 2012, o 21:03 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Chyba najtaniej i najprościej wyszłoby kupić TL1000R po dzwonie i wydłubać z niego cały układ wtryskowy, przełożyć głowice. Do kompletu zmieniony układ wydechowy, pałerkomander, strojenie na hamowni i założony wynik jest raczej do osiągnięcia |
Autor: | Słoniu [ 16 wrz 2012, o 21:18 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
http://www.bikers.pl/aktualnosci,7,60,469,1,1,(nie)zwykle_suzuki_sv1000.html Głowice z TL1000R w specyfikacji wyścigowej (porting), odchudzony i wyważony wał, zmienione tłoki, przeprofilowane wałki rozrządu, średnica gardzieli 66 mm (!!!) - 142 KM na tylnym kapciu (seryjna ok 90-92 KM). Spoko, do zrobienia przy naszych polskich realiach, ale czy da się rozwiercić oryginalne gardziele do takiego rozmiaru? Tu jedynie jest problem. |
Autor: | maxio [ 16 wrz 2012, o 21:32 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! | ||||||||||||||||||
Cytat z portalu "Hondatuner" ,tu jest własnie przedstawiona intencja mojego pomysłu: "Czy samą elektroniką można podnieść znacząco maksymalną moc silników wolnossących? Zdecydowanie Nie. Wielokrotnie spotykam właścicieli aut lub osoby mówiące o strojeniu, które zdecydowanie twierdzą że samą elektroniką na seryjnym silniku osiągnęły ogromne przyrosty mocy. Nie wiem jak w tej sytuacji się zachować, próby wybicia z głowy takich mitów kończą się zazwyczaj anty-argumentacją z czarnej dziury, natomiast ludzie dookoła zafascynowani są bardziej obietnicami niż moją faktyczną wiedzą. Faktem jest, ze dwóch różnych "stroicieli" z doświadczeniem uzyska bardzo zbliżone efekty moc/moment. Zatem wybierając osobę która będzie zajmowała się Twoim wypieszczonym silnikiem, postaw na wiedzę i doświadczenie i dużym łukiem omijaj osoby z wiedzą "internetową". Nieskromnie wspomnę, że nasze wyścigowe doświadczenie pozwala nam na budowanie map paliwa/zapłonu które nie tylko wygenerują dobre efekty na hamowni, ale pozwolą na niezawodna eksploatacje w warunkach ulicznych lub ekstremalnych wyścigowych. Warto też, bym wspomniał, że moj dobry znajomy z którym razem pogłębiamy wiedzę (startujemy oboje Hondami EG6 w WPP) już w 2004 roku zbudował i wystroił na gaźnikach i webberach silnik Hondy B16A2 stage 2 kręcący 10 tys obr. o mocy 215 koni, które następnie wylądowało w formule - zapraszam do zapoznania się z filmem, akurat na tym wyścigu sędziowie zakazali używania vtec |
Autor: | maxio [ 16 wrz 2012, o 21:41 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! | |||||||||
Artykuł rewelacja . Teraz to będzie mój najbardziej ulubiony artykuł ever |
Autor: | skwaro [ 16 wrz 2012, o 21:59 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Nie pisałem że samą elektroniką bo to nie jest turbo diesel gdzie wystarczy doładowanie podnieść i nowe mapy zrobić. Co do tuningu silników Hondy coś tam mogę powiedzieć, bo z seryjnego 185KM zrobiłem 252KM i żadnych gaźników nie stosowałem. Obecnie w autach nikt już ich praktycznie poza NASCAR nie stosuje bo elektronika w autach sprawuje lepiej, tylko trzeba umieć to ogarnąć. Z ciekawostek Ci powiem że jeszcze mam plan na 270KM (wszystko bez zmiany pojemności czy turbo), a dodatkowo dołożenie ITB jeszcze by zwiększyło moc ale wtedy auto nadaje się tylko do rajdów bo wolne obroty zaczynają sięod 4kRPM. Ja u siebie mam wolne obroty ustawione na 1100RPM i mimo to silnik nie pracuje równo. Poza tym mój silnik też można kręcić do 10kRPM ale powyżej 8k nie ma przyrostów i nie ma sensu męczyć silnika. P.S. po Wawie lata gość Civiciem IVgen zgrzebanym na 240KM z 1,8 na wtryskach i łoi auta po 400KM, a w internecie wielu się chwali że potrafi cuda zdziałać, tylko w praktyce 90% civiców ganiających w rajdach jest robiona przez ECU Performance i jest normalnie na wtryskach ze sterowaniem Hondaty. A twierdzenie że na gaźnikach się zrobi więcej jest po prostu bzdurą. |
Autor: | bajk87 [ 19 wrz 2012, o 15:43 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
zabawa w gazniki ciekawy temat, ale duzo roboty. Po co przekladac od Tl? Nie lepiej rozwiercic gniazda i wstawic tytanowe zawory? do tego nowe mapy na kompa oraz modyfikacja wydechu i airboxa. |
Autor: | Słoniu [ 19 wrz 2012, o 16:03 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Bez ostrych wałków rozrządu nie ma co wstawiać tytanowych zaworów |
Autor: | bajk87 [ 19 wrz 2012, o 16:05 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
dlaczego tak sadzisz? znam goscia ktory w dwoch motocyklach rozwiercal gniazda i wstawial tytany a walki zostawial oryginalne, wzrost mocy byl, moto chodzily bardzo dobrze. |
Autor: | skwaro [ 19 wrz 2012, o 16:16 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Tytanowe zawory nie są konieczne, jak już chcecie robić głowicę to najważniejsze są wałki, sprężynki i talerzyki zaworowe i obróbka kanałów w głowicy. Z nich będą największe przyrosty. Poza tym zawory nie muszą być z tytanu bo one nie przenoszą takich obciążeń jak sprężynki czy talerzyki, które przy ostrych wałkach muszą być wstawione mocniejsze żeby "nadążyły" z pracą za ostrzejszymi krzywkami na wałkach. Dlatego właśnie sprężynki i talerzyki się robi z tytanu. O zaworach można pomyśleć w następnej kolejności i w nich nie materiał a rozmiar się liczy i tez powinien być odpowiednio dopasowany do kanałów, bo wstawianie na pałę większych zaworów może przynieść więcej szkody niż pożytku. Np. u mnie w silniku producent wałków wprost pisze że powiększanie rozmiaru zaworów jest niewskazane do tych konkretnych wałków. |
Autor: | Słoniu [ 19 wrz 2012, o 16:29 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! | |||||||||
Jeżeli chodzi o tytanowe zawory to są po prostu lżejsze i wytrzymalsze - przy bardzo ostrych wałkach lepiej takie zastosować bo zawory mocniej "klepią" w gniazda.
Słowo klucz: rozwiercał gniazda - dlatego był wzrost mocy |
Autor: | bajk87 [ 19 wrz 2012, o 17:25 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
no i wszystko jasne ciekawe czy znajdzie sie ktos kto podejmie sie tego zadania. A sam komputer? slyszalem ze wgrywajac inne mapy do sv1000, mozna zwiekszyc moc do 160km. |
Autor: | Słoniu [ 19 wrz 2012, o 18:54 ] |
Tytuł: | Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! |
Modyfikacja polegająca tylko na wgraniu nowych map da pewnie 4% mocy więcej. Żeby mieć te 40 KM to potrzeba ostrzejszych wałków rozrządu, akcesoryjnego filtra, przelotowego wydechu, nowej mapy oraz wykorzystać efekt rezonansu przy obrotach mocy maksymalnej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |