Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 gru 2024, o 11:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!! 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Witam ! Co myslicie na taki pomysl ( jak w tytule) . . Wiadomo ,że zadaniem wtrysku jest m.in. zmniejszenie emisji spalin , zmniejszenie kosztów produkcji pojazdów i łatwości eksploatacji pózniejszym uzytkowaniu ale znamy wiele przykładów duzo lepszych osiągów sprzętów przy wykorzystaniu gażników własnie zamiast wtrysku. Jak myslicie ,czy jest to możliwe do zrealizowania ( mam na mysli litra SV). Myslę że zachęcająca jest opcja "wycisnięcie" z litra np. 140 KM zamiast fabrycznych 122 KM ?? Może ktos ma jakies doswiadczenia ;)

Pozdro :mrgreen:

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


16 wrz 2012, o 19:18
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Mało tego, po zastosowaniu gaźnika motocykl będzie bardzo agresywny, taki funbike :D Popieram pomysł. Tylko trzeba ogarnąć odpowiednie gaźniki... prawdopodobnie nie obejdzie się bez dorabiania połączeń gaźników.


16 wrz 2012, o 19:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Właśnie jestem ciekaw synchronizacji gażników i przepustnic.

maxio, a nie lepiej najpierw spróbować zmodyfikować obecne rozwiązanie??
A w ogóle 140km ktoś na forum napisał, że przy zmianie z tl-ki cylindrów i głowic jest to możliwe.


16 wrz 2012, o 20:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Kompletne głowice (razem z wałkami rozrządu) od TL1000R + porting da ponad 180 KM ;)


16 wrz 2012, o 20:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Dorobienie połaczen (krócców) przy takiej przeróbce to nie jest wydaje mi sie wielkim problemem - jakies aluminiowe tuleje dotoczone przez tokarza... Synchronizacja tez nie jest problem . Gdzieś czytałem ,że sa firmy ,które stroją silniki w ten sposób do wyczynu. Ktos robił taka przeróbke w w Hondzie Civic ,gdzie z pojemności 1,6 dało sie wyciągnąc sporo ponad 200 KM !! :omg: przy założeniu gażników od Cbr 1100 XX bodajże .. . Tylko zastanawiaja mnie takie zagadnienia co należałoby wymienic jeszcze w moto oprócz zainstalowania gażników ? Na pewno kranik ( :hahaha: ) i linke ssania ;) ...Jesli chodzi zakup gratów od Tl'a znacząco podrozyłoby cały ten projekt a gazniki np . Blackbirda można kupic za grosze..

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


16 wrz 2012, o 20:16
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
maxio napisał(a):
Dorobienie połaczen (krócców) przy takiej przeróbce to nie jest wydaje mi sie wielkim problemem - jakies aluminiowe tuleje dotoczone przez tokarza... Synchronizacja tez nie jest problem . Gdzieś czytałem ,że sa firmy ,które stroją silniki w ten sposób do wyczynu. Ktos robił taka przeróbke w w Hondzie Civic ,gdzie z pojemności 1,6 dało sie wyciągnąc sporo ponad 200 KM !! :omg: przy założeniu gażników od Cbr 1100 XX bodajże .. . Tylko zastanawiaja mnie takie zagadnienia co należałoby wymienic jeszcze w moto oprócz zainstalowania gażników ? Na pewno kranik ( :hahaha: ) i linke ssania ;) ...Jesli chodzi zakup gratów od Tl'a znacząco podrozyłoby cały ten projekt a gazniki np . Blackbirda można kupic za grosze..


Nie do końca jest tak jak piszesz, efekty przy takich przeróbkach w autach są, ale to są tzw. ITB czyli Individual Throttle Bodies. To się zakłada do aut - na każdy cylinder masz oddzielną przepustnicę jak w moto ale wtryski zostają i stroi się to jak każde inne auto z elektroniką. Kolega coś takiego robił w swoim aucie. W moto taka przeróbka kompletnie nie ma sensu bo już masz tak przepustnice zrobione. I nie ma to nic wspólnego z gaźnikami, co planujesz zrobić.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


16 wrz 2012, o 20:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Może się wygłupię pisząc coś tak banalnego, ale może warto po prostu zainwestować w Power Commandera na początek... Tanie to to nie jest, ale generalnie pozwala to to wykorzystać (a chyba warto) dobrodziejstwa elektroniki, która siedzi w sprzęcie.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


16 wrz 2012, o 20:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Chyba najtaniej i najprościej wyszłoby kupić TL1000R po dzwonie i wydłubać z niego cały układ wtryskowy, przełożyć głowice. Do kompletu zmieniony układ wydechowy, pałerkomander, strojenie na hamowni i założony wynik jest raczej do osiągnięcia :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


16 wrz 2012, o 21:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
http://www.bikers.pl/aktualnosci,7,60,469,1,1,(nie)zwykle_suzuki_sv1000.html

Głowice z TL1000R w specyfikacji wyścigowej (porting), odchudzony i wyważony wał, zmienione tłoki, przeprofilowane wałki rozrządu, średnica gardzieli 66 mm (!!!) - 142 KM na tylnym kapciu (seryjna ok 90-92 KM). Spoko, do zrobienia przy naszych polskich realiach, ale czy da się rozwiercić oryginalne gardziele do takiego rozmiaru? Tu jedynie jest problem.


16 wrz 2012, o 21:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
skwaro napisał(a):
maxio napisał(a):
Dorobienie połaczen (krócców) przy takiej przeróbce to nie jest wydaje mi sie wielkim problemem - jakies aluminiowe tuleje dotoczone przez tokarza... Synchronizacja tez nie jest problem . Gdzieś czytałem ,że sa firmy ,które stroją silniki w ten sposób do wyczynu. Ktos robił taka przeróbke w w Hondzie Civic ,gdzie z pojemności 1,6 dało sie wyciągnąc sporo ponad 200 KM !! :omg: przy założeniu gażników od Cbr 1100 XX bodajże .. . Tylko zastanawiaja mnie takie zagadnienia co należałoby wymienic jeszcze w moto oprócz zainstalowania gażników ? Na pewno kranik ( :hahaha: ) i linke ssania ;) ...Jesli chodzi zakup gratów od Tl'a znacząco podrozyłoby cały ten projekt a gazniki np . Blackbirda można kupic za grosze..


Nie do końca jest tak jak piszesz, efekty przy takich przeróbkach w autach są, ale to są tzw. ITB czyli Individual Throttle Bodies. To się zakłada do aut - na każdy cylinder masz oddzielną przepustnicę jak w moto ale wtryski zostają i stroi się to jak każde inne auto z elektroniką. Kolega coś takiego robił w swoim aucie. W moto taka przeróbka kompletnie nie ma sensu bo już masz tak przepustnice zrobione. I nie ma to nic wspólnego z gaźnikami, co planujesz zrobić.



Cytat z portalu "Hondatuner" ,tu jest własnie przedstawiona intencja mojego pomysłu:
"Czy samą elektroniką można podnieść znacząco maksymalną moc silników wolnossących?

Zdecydowanie Nie. Wielokrotnie spotykam właścicieli aut lub osoby mówiące o strojeniu, które zdecydowanie twierdzą że samą elektroniką na seryjnym silniku osiągnęły ogromne przyrosty mocy. Nie wiem jak w tej sytuacji się zachować, próby wybicia z głowy takich mitów kończą się zazwyczaj anty-argumentacją z czarnej dziury, natomiast ludzie dookoła zafascynowani są bardziej obietnicami niż moją faktyczną wiedzą. Faktem jest, ze dwóch różnych "stroicieli" z doświadczeniem uzyska bardzo zbliżone efekty moc/moment. Zatem wybierając osobę która będzie zajmowała się Twoim wypieszczonym silnikiem, postaw na wiedzę i doświadczenie i dużym łukiem omijaj osoby z wiedzą "internetową". Nieskromnie wspomnę, że nasze wyścigowe doświadczenie pozwala nam na budowanie map paliwa/zapłonu które nie tylko wygenerują dobre efekty na hamowni, ale pozwolą na niezawodna eksploatacje w warunkach ulicznych lub ekstremalnych wyścigowych. Warto też, bym wspomniał, że moj dobry znajomy z którym razem pogłębiamy wiedzę (startujemy oboje Hondami EG6 w WPP) już w 2004 roku zbudował i wystroił na gaźnikach i webberach silnik Hondy B16A2 stage 2 kręcący 10 tys obr. o mocy 215 koni, które następnie wylądowało w formule - zapraszam do zapoznania się z filmem, akurat na tym wyścigu sędziowie zakazali używania vtec :hmm:

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


16 wrz 2012, o 21:32
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:55
Posty: 424
Lokalizacja: lubelskie
Płeć: mężczyzna
Moto: TL 1000R
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Słoniu napisał(a):
http://www.bikers.pl/aktualnosci,7,60,469,1,1,(nie)zwykle_suzuki_sv1000.html

Głowice z TL1000R w specyfikacji wyścigowej (porting), odchudzony i wyważony wał, zmienione tłoki, przeprofilowane wałki rozrządu, średnica gardzieli 66 mm (!!!) - 142 KM na tylnym kapciu (seryjna ok 90-92 KM). Spoko, do zrobienia przy naszych polskich realiach, ale czy da się rozwiercić oryginalne gardziele do takiego rozmiaru? Tu jedynie jest problem.



Artykuł rewelacja :spoko: . Teraz to będzie mój najbardziej ulubiony artykuł ever :jupi:

_________________
--------------------------------------
https://www.facebook.com/SOUNDOFEXHAUST ... page_panel



http://www.youtube.com/watch?v=UhE3OQb0kQ0


16 wrz 2012, o 21:41
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Nie pisałem że samą elektroniką bo to nie jest turbo diesel gdzie wystarczy doładowanie podnieść i nowe mapy zrobić. Co do tuningu silników Hondy coś tam mogę powiedzieć, bo z seryjnego 185KM zrobiłem 252KM i żadnych gaźników nie stosowałem. Obecnie w autach nikt już ich praktycznie poza NASCAR nie stosuje bo elektronika w autach sprawuje lepiej, tylko trzeba umieć to ogarnąć. Z ciekawostek Ci powiem że jeszcze mam plan na 270KM (wszystko bez zmiany pojemności czy turbo), a dodatkowo dołożenie ITB jeszcze by zwiększyło moc ale wtedy auto nadaje się tylko do rajdów bo wolne obroty zaczynają sięod 4kRPM. Ja u siebie mam wolne obroty ustawione na 1100RPM i mimo to silnik nie pracuje równo. Poza tym mój silnik też można kręcić do 10kRPM ale powyżej 8k nie ma przyrostów i nie ma sensu męczyć silnika. P.S. po Wawie lata gość Civiciem IVgen zgrzebanym na 240KM z 1,8 na wtryskach i łoi auta po 400KM, a w internecie wielu się chwali że potrafi cuda zdziałać, tylko w praktyce 90% civiców ganiających w rajdach jest robiona przez ECU Performance i jest normalnie na wtryskach ze sterowaniem Hondaty. A twierdzenie że na gaźnikach się zrobi więcej jest po prostu bzdurą.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


16 wrz 2012, o 21:59
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
zabawa w gazniki ciekawy temat, ale duzo roboty. Po co przekladac od Tl? Nie lepiej rozwiercic gniazda i wstawic tytanowe zawory? do tego nowe mapy na kompa oraz modyfikacja wydechu i airboxa.

_________________
Bartłomiej


19 wrz 2012, o 15:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Bez ostrych wałków rozrządu nie ma co wstawiać tytanowych zaworów ;P


19 wrz 2012, o 16:03
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
dlaczego tak sadzisz? znam goscia ktory w dwoch motocyklach rozwiercal gniazda i wstawial tytany a walki zostawial oryginalne, wzrost mocy byl, moto chodzily bardzo dobrze.

_________________
Bartłomiej


19 wrz 2012, o 16:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Tytanowe zawory nie są konieczne, jak już chcecie robić głowicę to najważniejsze są wałki, sprężynki i talerzyki zaworowe i obróbka kanałów w głowicy. Z nich będą największe przyrosty. Poza tym zawory nie muszą być z tytanu bo one nie przenoszą takich obciążeń jak sprężynki czy talerzyki, które przy ostrych wałkach muszą być wstawione mocniejsze żeby "nadążyły" z pracą za ostrzejszymi krzywkami na wałkach. Dlatego właśnie sprężynki i talerzyki się robi z tytanu. O zaworach można pomyśleć w następnej kolejności i w nich nie materiał a rozmiar się liczy i tez powinien być odpowiednio dopasowany do kanałów, bo wstawianie na pałę większych zaworów może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Np. u mnie w silniku producent wałków wprost pisze że powiększanie rozmiaru zaworów jest niewskazane do tych konkretnych wałków.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


19 wrz 2012, o 16:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Jeżeli chodzi o tytanowe zawory to są po prostu lżejsze i wytrzymalsze - przy bardzo ostrych wałkach lepiej takie zastosować bo zawory mocniej "klepią" w gniazda.

bajk87 napisał(a):
dlaczego tak sadzisz? znam goscia ktory w dwoch motocyklach rozwiercal gniazda i wstawial tytany a walki zostawial oryginalne, wzrost mocy byl, moto chodzily bardzo dobrze.


Słowo klucz: rozwiercał gniazda - dlatego był wzrost mocy ;P


19 wrz 2012, o 16:29
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25
Posty: 218
Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
no i wszystko jasne ;) ciekawe czy znajdzie sie ktos kto podejmie sie tego zadania. A sam komputer? slyszalem ze wgrywajac inne mapy do sv1000, mozna zwiekszyc moc do 160km.

_________________
Bartłomiej


19 wrz 2012, o 17:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SZALONY POMYSŁ !!- ZAMIANA WTRYSKU NA GAŻNIKI !!!
Modyfikacja polegająca tylko na wgraniu nowych map da pewnie 4% mocy więcej. Żeby mieć te 40 KM to potrzeba ostrzejszych wałków rozrządu, akcesoryjnego filtra, przelotowego wydechu, nowej mapy oraz wykorzystać efekt rezonansu przy obrotach mocy maksymalnej.


19 wrz 2012, o 18:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL