Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
szarpanie przy 3tys obrotów:/
Autor |
Wiadomość |
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
szarpanie przy 3tys obrotów:/
Witam kolegów:) Mam dziwny problem ostatnio moja SV dziwnie szarpie przy zakresie 2,7-3 tys obrotów. Jadę równym tempem i moto zaczyna szarpać:/ po przekroczeniu 3 tys problem znika. Czy ktoś wie o co chodzi? Może to być wina TPS?
|
18 wrz 2012, o 18:00 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
może masz za wysoki bieg zwyczajnie
_________________
|
18 wrz 2012, o 18:08 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
DANEK hehehe proszę cie:)...
|
18 wrz 2012, o 18:21 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Łańcuch sprawdz.
|
18 wrz 2012, o 18:31 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
to szarpanie pochodzi od silnika także łańcuch odpada. Słychać jak silnik w tym zakresie dziwnie pracuje...
|
18 wrz 2012, o 18:39 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Ale v2-ki ogólnie szarpią na niskich obrotach. Na jedynce też tak jest?? A jak po prostu jedziesz z górki i powoli dodasz gazu dzieje się to samo, czy tylko przy mocniejszym rozpędzaniu się?
|
18 wrz 2012, o 19:49 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Nie działo mi się tak wcześniej. Jadę z równą prędkością na 3tys powiedzmy na 3 biegu to zaczyna szarpać, dodam gazu i chodzi już normalnie. "czkanie" występuje tylko w granicy 2,7-3tys obr. Przy mocniejszym rozpędzaniu problem nie występuje.
|
18 wrz 2012, o 20:05 |
|
|
Olaczek
rowerzysta
Dołączył(a): 20 kwi 2011, o 08:49 Posty: 36
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2004
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Chyba jesteś przewrażliwiony. U mnie poniżej 3 tys też inaczej silnik słychać, ale uważam że to wynika z za niskich obrotów. Ja przyjąłem sobie taką granicę min 3k... schodzi do 3k to zbijam bieg. To nie rzędówka z 4 garnuszkami, tylko Vka co ma 2 kotły.
_________________ http://svforum.pl/viewtopic.php?t=4906
|
18 wrz 2012, o 20:28 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Może po prostu czas na okresowy przegląd? Luzy zaworowe, synchronizacja podciśnień, sprawdzenie czujników. Im lepiej zrobione regulacje, tym równiej pracuje silnik i tym mniej szarpie przy niskich obrotach. Dobrze zrobioną SV można jechać i przy 2tys obr/min bez żadnego szarpania Być może masz jakąś drobną nieszczelność w układzie dolotowym, np. na łączeniu airboxa z przepustnicą czy przepustnicy z króćcem ssącym, może masz sparciały kapturek zaślepiający rurki do podciśnienia? Lewe powietrze zazwyczaj pogarsza pracę silnika właśnie na równych, niskich obrotach, przy większym otwarciu przepustnicy jest mniej odczuwalne.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
18 wrz 2012, o 20:36 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
no... eee... 650 tką raczej A cała reszta dokładnie jak Lassoch mówił... szukaj po układzie powietrzno-paliwowym, potem kable WN, elektryka... i zobaczymy Cię za 3 tygodnie jak wyjdziesz z garażu. Nie zapominaj o jedzeniu i PICIU Inna sprawa to rezonans przy 3 000 który potrafi dać się we znaki luzując co nieco ( takie tam choroba ducacisty ). Jak potrafisz, to rozkopaj sprzęta...
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
18 wrz 2012, o 20:53 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
przy 2tys obr ładnie jedzie:) i nie szarpie. Nie jestem przewrażliwiony bo po prostu wcześniej mi się tak nie działo:) Posprawdzam co trzeba zobacze co z tego wyjdzie. Dzięki chłopaki będe informował na bieżąco
|
18 wrz 2012, o 21:50 |
|
|
sarah5
SV Rider
Dołączył(a): 19 mar 2011, o 00:11 Posty: 391 Lokalizacja: Lbn
Płeć: kobieta
Moto: gsx-r 600 k6
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
mi kiedyś coś takiego się działo przy 4-5 tys. obr. szukałam, sprawdzałam, i dostałam radę żeby zmienić olej, miałam niby jeszcze czas do zmiany ale zrobiłam to i problem znikł, więc jak masz jakiś bliski czas do zmiany oleju to może tak spróbuj?
_________________ ...piękne jest to, co przyjemne dla wzroku i słuchu... ...candy napoleon blue... ...paulina...
|
19 wrz 2012, o 09:48 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
hmmm nie bardzo widzę powiązanie z tym olejem...
|
19 wrz 2012, o 13:31 |
|
|
monsand
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2012, o 15:50 Posty: 429 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: kobieta
Moto: SV650N 2004
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Może to wina filtra powietrza?
_________________ *Na stacjach benzynowych najpiękniej jest o zmierzchu*
|
19 wrz 2012, o 13:41 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
filtr jest czysty sprawdzalem
|
20 wrz 2012, o 07:38 |
|
|
sarah5
SV Rider
Dołączył(a): 19 mar 2011, o 00:11 Posty: 391 Lokalizacja: Lbn
Płeć: kobieta
Moto: gsx-r 600 k6
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
ja tez nie widziałam ale podziałało
_________________ ...piękne jest to, co przyjemne dla wzroku i słuchu... ...candy napoleon blue... ...paulina...
|
20 wrz 2012, o 08:21 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Litrowa SVka i sławna elastyczność Vek nie powinny występować w jednym zdaniu. Ten silnik nienawidzi niskich obrotów. Mam jeszcze PC i powiem Tobie że silnik chce zerwać łańcuch przy 2-2,5 na I biegu. Schodzenie na litrze poniżej 3 tysięcy po prostu nie ma sensu. Możesz z tym walczyć, regulować wtryski, wymieniać żarówki w kierunkach czy olej, fantazja forumowiczów nie zna granic, ale nic z tym nie zrobisz. Zwróć uwagę jak wygląda wykres mocy silnika i jakie masz przełożenie. U mnie fabrycznie jest 17-41, o ile mnie pamięć nie myli. Jak to ma jechać na 2 tysiącach? Sam dostałem lekkie zdziwko przy pierwszych jazdach, bo moto brałem w ciemno, bez jazdy próbnej. Teraz dostosowałem styl jazdy do moto i Tobie polecam to samo. Będziesz tu czytał przeróżne teorie ale faktu to nie zmieni, litr nie lubi obrotów poniżej 3 tysi.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
20 wrz 2012, o 09:12 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Czyli że wyszło na moje ...??
_________________
|
20 wrz 2012, o 09:32 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Fakt może i nie lubi:) ale zastanawia mnie to że wcześniej takie czkanie nie występowało... moto ładnie pracowało w całym zakresie obrotów a teraz nagle jakieś szopki:) nie odpuszczę dopóki nie zlokalizuje problemu bo mi to po prostu nie daje spokojnie jeździć. po weeku mykam do mechanika i obadamy co jest nie tak.
|
20 wrz 2012, o 11:05 |
|
|
Urban
motocyklista
Dołączył(a): 10 sie 2012, o 13:28 Posty: 103 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: szarpanie przy 3tys obrotów:/
Uwielbiam teksty "ten sprzet tak ma". Ostatnio dzwonilem do Suzuki z zapytaniem czemu pali mi 10l/100km. Uslyszalem wlasnie "te sprzety tak pala, wszystko jest w normie". Sa 2 opcje, poniewaz definicja "szarpania" jest roznoraka. Jedna z nich to wspomniany TPS. Ostatnio wlasnie chcialem pozbyc sie nadmiernego spalania. Wiec zabralem sie za standardowa diagnostyke, tj zalaczenie Dealer Mode i sprawdzenie bledow. c00 wyszlo oki, ale TPS byl podwyzszony. Musisz miec specjalny klucz do tego za drobna oplata 30pln za najtanszy zestaw, 60 za drozszy, 160 komplet nasadowek. We wstepnej kalkulacji ekonomia wzrosla, ale musze nawinac jeszcze z 2 baki by to potwierdzic. Idzie rowno od 1,5tys na 2ce, czy 3ce. Nie ma zadnych szarpniec, ani lekkich skokow na prostej na niskich obrotach tj 2-3tys. Wczesniej tak troszke mi podskakiwal, ale to nie bylo czyms specjalnym. Teraz po prostu chodzi jak wirowka hehe - idealne odstepny miedzy wystrzalami tlokow. Inna sprawa jest taka, ze jedyne co mi trzesie sprzetem to kosz sprzeglowy. Sprzet mi zawsze wpada w rezonans w tym zakresie 2,7-3tys. Niby mozna z tym jezdzic nawet 20 000km, a dzwieki wydawane z silnika sa coraz bardziej zabawne z kazdym kolejnym km. Wymiana kosza nic Ci nie da. Tzn da, ze beda mniejsze drgania, az znow beda luzy i rozpocznie sie telepanie. Forumowicze DL1000 maja ten sam problem i moze maja rozwiazanie. Gdzies sie robi modyfikacje tych koszy... nie zglebialem tematu, bo w sumie to mi jeszcze nie przeszkadza. Ustawienie TPS jest proste. Wiele forów o tym pisze, aczkolwiek w jezyku ang. Jak masz problem, to moge lepiej wyjasnic. Generalnie praca ogranicza sie do rozgrzania sprzetu, zdjecia obu siedzen, podniesienia baku, zlaczenia kostki, by zlapac Dealer Mode. Ustawienia obrotow minimalnych do 1,2tys. Poluzowanie 2 srubek od TPS i patrzac na zegar starasz sie wyposrodkowac wskaznik. Potem dodatkowo sie radzi, by ustawic po przegazowce minimalne obroty. A potem dodac lekko gazu, by sprawdzic kiedy wskaznik pokaze opcje wyzsza. Powinien miescic sie w okolicach 1,5tys. Inne opcje to STV itp, aczkolwiek w tej kwestii tematu nie zglebilem i pewnie bym napisal jakies bzdury. Daj cynk, czy to bylo to Na forum tez jest pare innych przypadkow szarpan, odcinek itp. Moze tam znajdziej odp.
_________________ Virago 535 '93 -> Kawa er-5 '02 -> Hornet 900 '04 -> SV1000s '03
|
20 wrz 2012, o 12:31 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|