Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 1 sty 2025, o 05:56



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
ABS w suzi 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2012, o 22:37
Posty: 153
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K6
Post ABS w suzi


za i przeciw?

jeździł ktoś wcześniej moto bez absu, a siedzi z absem? Opinie?

Jest możliwość zakupienia całego modułu i zaistalowaniu w svce bez absa? Ile mogłby kosztować taki interes?


28 wrz 2012, o 22:38
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2012, o 18:12
Posty: 175
Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda cbr600f4
Post Re: ABS w suzi
kaprawiec napisał(a):


za i przeciw?

jeździł ktoś wcześniej moto bez absu, a siedzi z absem? Opinie?

Jest możliwość zakupienia całego modułu i zaistalowaniu w svce bez absa? Ile mogłby kosztować taki interes?

Mając takie dodatkowe kółka abs jest zbędny :D

_________________
http://www.fotosik.pl/u/suchy22222/albumy


28 wrz 2012, o 23:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: ABS w suzi
Plusy:
- mniejsze ryzyko wypadku w normalnym użytkowaniu, bezpieczeństwo
- sportowe maszyny mają lub będą mieć tryby torowe więc na torze też nie przeszkadza,
- BMW 1000RR ma nawet anti wheelie/stoppie i kontrole trakcji
Minusy:
- niedługo tylko zawodnicy będą wiedzieli jak jeździć bez ABS-u

PS. Odnośnie filmiku to trochę idiotyczna prezentacja bo kierownik z kółkami wciska hebel gwałtownie do końca i nie puszcza/popuszcza. Wiem że tak podświadomie w obliczu zagrożenia hamuje duża grupa kierowców, ale mogli by też zrobić porównanie drogi hamowania przy prawidłowym hamowaniu bez ABS-u.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


29 wrz 2012, o 14:33
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: ABS w suzi
Cytuj:
jeździł ktoś wcześniej moto bez absu, a siedzi z absem? Opinie?



Bez ABS trochę , z mało 1kkm, nie maiłem jeszcze sytułącji awaryjnych ani na sucho ani mokro , poza moimi próbami, ale to nie to samo. Podejrzewam przewagę abs na mokrym dla średnio doświadczonych kierowników, a na suchym to i dla nowych.

Nie bawiłbym się w dokładki, ....koszty, robota, a efekt niepewny.

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


29 wrz 2012, o 18:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: ABS w suzi
Napewno sporo by to kosztowało.
felgi tarcze moduł czujniki rozdzielacz
Bez sensu


29 wrz 2012, o 18:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: ABS w suzi
Wprawny kierowca w pojeździe bez ABS-u jest w stanie szybciej zatrzymać pojazd, niż z ABS-em. Było nawet porównanie, nie pamiętam dokładnie, ale chyba droga hamowania ze 100 km/h, różniła się o 5 metrów. Mówię chyba, bo dawno temu już na ten temat czytałem, i rozmawiając z ludźmi ( instruktorami bezpiecznej jazdy ), wywnioskowałem to samo. Na pewno ABS wydłuża droge hamowania, ale za to daje stabilność jazdy. Gdy hamuje się na skraju zerwania przyczepności, droga hamowania jest najkrótsza, zaś ABS blokuje na chwilę koło(-a), następnie odpuszcza, i to wydłuża drogę zatrzymania o jakiś tam dystans. ABS jak najbardziej spoko dla osób początkujących, lub impulsywnych, dla zaawansowanych riderów, którzy jeżdżą sporo również w deszczu, jest to niepotrzebne. To jest moja opinia. Technologia idzie do przodu, są to przydatne nie raz bajery i z czasem pewnie staną się znacznie skuteczniejsze od naszych umiejętności :) Prawda jest taka, jak nauczysz się jazdy bez ABS-u i innych bajerów, będziesz miał umiejętności, które nie raz Ci się przydadzą.
Pozdrawiam!

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


29 wrz 2012, o 19:19
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2012, o 11:55
Posty: 100
Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: ABS w suzi
Bzdury-technika awaryjnego hamowania zwykle zawodzi w sytuacji realnego zagrożenia a nie podczas treningów.
Reakcja następuje błyskawicznie i w większości odruchy są niezależne.Trzebaby bardzo dużego doświadczenia właśnie w sutuacjach awaryjnych co w praktyce dotyczy raczej zawodowców,jednak ćwiczenia takich sytuacji pomogają nieraz wyjść z opresji cało pod warunkiem że jeszcze mamy ciut na to czasu,błyskawiczna reakcja jest w 99% raczej do przewidzenia.Wyobraż sobie sytuacje gdy dojeżdzasz do skrzyżowania chcesz się zatrzymać a tu zonk plama oleju - nie ma już czasu na awaryjne hamowanie.Co do awaryjnego hamowania z abs to w normalnej jeżdzie próbój zachowywać się tak jak byś abs nie miał.Rózne systemy bezpieczeństwa kierowcy bardzo pomagają właśnie w sutuacjach gdzie nie ma czasu na rozważnia.Gdy masz czas na użycie hamulca wtrybie awaryjnym -pulsacyjnie-to motocykl wyposażony w ABS zahamuje tak samo.

_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!


29 wrz 2012, o 19:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: ABS w suzi
Dlatego też napisałem, że taka jest moja opinia. A przy plamie oleju, ABS też nie pomoże, to akurat wiem z autopsji. Racja ABS znacznie pomaga, ale przy trudnych warunkach atmosferycznych. Miałem pare sytuacji stresowych w tym dwa wypadki, i nigdy nie waliłem w hamulec jak głupi, a znowu nie jestem jakimś zawodowcem czy bardzo doświadczonym riderem. Wszystko zależy od osoby. Nie mówię, że jest to zbędne, ale w mojej opinii jak ktoś, jeździł całe życie bez ABSu (w motocyklach popularnie zaczęto ABS montować dopiero mniej więcej w 2006 roku.) to ABS może uważać za rzecz nie niezbędną u swoim motocyklu. Dodam jeszcze, że ABS, często za wcześnie się włącza i jest to tez uciążliwe. Ja całe życie jeździłem bez ABSu, zarówno i w samochodzie go nie mam jak i w motocyklu, ale oczywiście miałem z nim styczność i możliwość przetestowania, stąd mam takie odczucie oraz opinie na ten temat. Często jak już ma się walić w hample to liczy się każdy metr drogi zatrzymania. Z ABSem też znacznie trudniej położyć moto. Jak się ma ABS w pojeździe to fajnie, a jak nie to też problemu nie widzę. Na tym skończę swoją wypowiedź w tym temacie.

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


29 wrz 2012, o 22:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58
Posty: 362
Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
Post Re: ABS w suzi
A powiedzcie laikowi...bo sam też jestem zaciekawiony tematem. Czy w przypadku ABS w motocyklu podczas mocnego hamowania i doprowadzenia do zadziałania systemu klamka hamulca drga(czuć pracę modułu) tak samo jak pedał w samochodzie?


2 paź 2012, o 10:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: ABS w suzi
Drobny napisał(a):
A powiedzcie laikowi...bo sam też jestem zaciekawiony tematem. Czy w przypadku ABS w motocyklu podczas mocnego hamowania i doprowadzenia do zadziałania systemu klamka hamulca drga(czuć pracę modułu) tak samo jak pedał w samochodzie?

no, dokładnie, czuć takie delikatne pulsowanie klamki.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 paź 2012, o 20:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58
Posty: 362
Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
Post Re: ABS w suzi
To ja dziękuję...wole bez ABS. Czytałem w popularnym motoryzacyjnym czasopiśmie że na szeregu kierowców aut przeprowadzono test. Wsadzono ich w auta z ABS-em i później w tych samych autach wyłączano układ. Okazało się że z ABS droga hamowania wydłuża się o kilka metrów. Ale nie dlatego że to tkwi w zasadzie pracy ABS. Po prostu kierowcy czując pulsowanie pedału podświadomie odpuszczali nogę z pedału(zmniejszali siłę nacisku). W nowych generacjach aut inżynierowie wprowadzają już kompensator tych drgań i wcale tego nie czuć.
Co Ciekawsze sam na własnej osobie to zaobserwowałem.


3 paź 2012, o 15:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: ABS w suzi
Drobny napisał(a):
To ja dziękuję...wole bez ABS. Czytałem w popularnym motoryzacyjnym czasopiśmie że na szeregu kierowców aut przeprowadzono test. Wsadzono ich w auta z ABS-em i później w tych samych autach wyłączano układ. Okazało się że z ABS droga hamowania wydłuża się o kilka metrów. Ale nie dlatego że to tkwi w zasadzie pracy ABS. Po prostu kierowcy czując pulsowanie pedału podświadomie odpuszczali nogę z pedału(zmniejszali siłę nacisku). W nowych generacjach aut inżynierowie wprowadzają już kompensator tych drgań i wcale tego nie czuć.
Co Ciekawsze sam na własnej osobie to zaobserwowałem.


Nim podziękujesz przeczytaj ten artykuł :P
http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... czy-z-abs/

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


3 paź 2012, o 15:50
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:02
Posty: 133
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650SA K7
Post Re: ABS w suzi
Jak zwykle najbardziej "na NIE" są ci którzy nigdy nie jeździli moto z ABS-em....
Jako właściciel motocykla z ABS-em ( który również jeździł tymi bez ) stwierdzam, że następny kupiony przeze mnie motocykl również będzie w ten system wyposażony.

_________________
SV 650 SA K7 ABS
www.klimatyzator.waw.pl


3 paź 2012, o 17:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: ABS w suzi
A co z WSBK i MotoGP? Mają tam ABS?


3 paź 2012, o 18:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: ABS w suzi
Słoniu napisał(a):
A co z WSBK i MotoGP? Mają tam ABS?


W sporcie ABSu się nie używa bo przeszkadza on w technikach torowych, gdzie hamulec nie służy tylko do hamowania

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


3 paź 2012, o 18:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: ABS w suzi
W motocyklach MotoGP był używany lokalizator GPS - komp odczytywał na jakim zakręcie jest motocykl i ustawiał odpowiednio kontrolę trakcji...mogli to zastosować dla ABS, na odcinkach gdzie motocykl musi wyhamować z dużej prędkości. Na pewno by to zrobili tak, żeby nie przeszkadzałoby to w technice, w końcu to kosmiczna technologia MotoGP. A jednak tego nie zrobili...


3 paź 2012, o 19:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: ABS w suzi
Słoniu napisał(a):
W motocyklach MotoGP był używany lokalizator GPS - komp odczytywał na jakim zakręcie jest motocykl i ustawiał odpowiednio kontrolę trakcji...mogli to zastosować dla ABS, na odcinkach gdzie motocykl musi wyhamować z dużej prędkości. Na pewno by to zrobili tak, żeby nie przeszkadzałoby to w technice, w końcu to kosmiczna technologia MotoGP. A jednak tego nie zrobili...

Poczytaj o technikach klejenia hamulcem i zrozumiesz czemu mnie mogli tego zrobić. Poza tym ABS by przeszkadzał w celowym blokowaniu tylnego koła żeby ustawić moto do zakrętu.

No i jeszcze zwróć uwagę że przewaga ABS-u jest na mokrej nawierzchni nie suchej, gdzie jednak bez niego doświadczony rider zahamuje szybciej...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 paź 2012, o 09:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: ABS w suzi
skwaro napisał(a):
Poczytaj o technikach klejenia hamulcem i zrozumiesz czemu mnie mogli tego zrobić. Poza tym ABS by przeszkadzał w celowym blokowaniu tylnego koła żeby ustawić moto do zakrętu.

Mam to właśnie na uwadze i moim zdaniem jest to do zrobienia przez inżynierów na potrzeby MotoGP tak, że nie przeszkadzałoby to w fazie skracania zawieszenia i wchodzenia w wiraż.
Ten ABS nie musiałby "załączać" obu kół w motocyklu. W S1000RR na najbardziej sportowym ustawieniu ABS klamka hamulca "hamuje" tylko przednie koło.

skwaro napisał(a):
No i jeszcze zwróć uwagę że przewaga ABS-u jest na mokrej nawierzchni nie suchej, gdzie jednak bez niego doświadczony rider zahamuje szybciej...


I jak dla mnie zagadka rozwiązana - ABS nie dorówna człowiekowi. Dlatego też nie stosują go w MotoGP. A na mokrym wystarczy dostosować prędkość jazdy i szybkość manewrów do warunków, a nie napinać się na ABS. Dużo ćwiczyłem takie coś: rozpędzanie się i hamowanie do zablokowania przedniego koła. Pomysł głupi, można się wywalić, dlatego trzeba robić to najpierw przy małych prędkościach np 30 km/h i cały czas zwiększać. Dzięki temu wyuczyłem odruch natychmiastowego popuszczenia klamki hamulca, żeby odblokować przednie koło.


4 paź 2012, o 17:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: ABS w suzi
Słoniu napisał(a):
skwaro napisał(a):
No i jeszcze zwróć uwagę że przewaga ABS-u jest na mokrej nawierzchni nie suchej, gdzie jednak bez niego doświadczony rider zahamuje szybciej...


I jak dla mnie zagadka rozwiązana - ABS nie dorówna człowiekowi. Dlatego też nie stosują go w MotoGP. A na mokrym wystarczy dostosować prędkość jazdy i szybkość manewrów do warunków, a nie napinać się na ABS. Dużo ćwiczyłem takie coś: rozpędzanie się i hamowanie do zablokowania przedniego koła. Pomysł głupi, można się wywalić, dlatego trzeba robić to najpierw przy małych prędkościach np 30 km/h i cały czas zwiększać. Dzięki temu wyuczyłem odruch natychmiastowego popuszczenia klamki hamulca, żeby odblokować przednie koło.

ABS ma ułatwiać właśnie jazdę na śliskim i po to został stworzony kosztem lekkiego pogorszenia hamowania na suchym. I na śliskim człowiek nie jest w stanie dorównać elektronice, na suchym w przypadku dużej ilości osób zresztą też...

A zablokowanie przedniego koła nie jest wcale takie straszne jak się umie hamować bez opierania się na kierownicy. W gymkhanie zdarza mi się dość często zablokować przednie koło.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 paź 2012, o 18:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: ABS w suzi
Tak sobie czytam.... :hahaha: Mam kumpla, podkreślam słowo MAM, który jeździ ponad 20 lat. Zap...dala niemiłosiernie, doświadczony jak cholera. Szkolenia w motoszkołach itp. Wracał niedawno z Wawy, ze szkolenia właśnie. Trochę zimno i deszcz. I co? Dojechał do auta ale trzeba było przyhamować a paluszki trochę zgrabiały i zmęczony trochę był... Poleciał na ryja. Szczęście że to moto poszło pod auta z przeciwka. To co zostało 4 letniej CBR600RR rzeczoznawca wycenił na 90 złotych. Wybaczcie szczerość ale przestańcie pier... że ABS jest zły i ze dobry motocyklista ble ble ble... Systemy bezpieczeństwa są do dupy, wszyscy tacy zajebiści, zrównoważeni i bezpieczni to skąd k...a te statystyki, zabici i ranni? :/

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


10 paź 2012, o 10:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL