Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

ABS w suzi
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=8299
Strona 1 z 2

Autor:  kaprawiec [ 28 wrz 2012, o 22:38 ]
Tytuł:  ABS w suzi



za i przeciw?

jeździł ktoś wcześniej moto bez absu, a siedzi z absem? Opinie?

Jest możliwość zakupienia całego modułu i zaistalowaniu w svce bez absa? Ile mogłby kosztować taki interes?

Autor:  suchy22222 [ 28 wrz 2012, o 23:07 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

kaprawiec napisał(a):


za i przeciw?

jeździł ktoś wcześniej moto bez absu, a siedzi z absem? Opinie?

Jest możliwość zakupienia całego modułu i zaistalowaniu w svce bez absa? Ile mogłby kosztować taki interes?

Mając takie dodatkowe kółka abs jest zbędny :D

Autor:  TomK [ 29 wrz 2012, o 14:33 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Plusy:
- mniejsze ryzyko wypadku w normalnym użytkowaniu, bezpieczeństwo
- sportowe maszyny mają lub będą mieć tryby torowe więc na torze też nie przeszkadza,
- BMW 1000RR ma nawet anti wheelie/stoppie i kontrole trakcji
Minusy:
- niedługo tylko zawodnicy będą wiedzieli jak jeździć bez ABS-u

PS. Odnośnie filmiku to trochę idiotyczna prezentacja bo kierownik z kółkami wciska hebel gwałtownie do końca i nie puszcza/popuszcza. Wiem że tak podświadomie w obliczu zagrożenia hamuje duża grupa kierowców, ale mogli by też zrobić porównanie drogi hamowania przy prawidłowym hamowaniu bez ABS-u.

Autor:  raptor [ 29 wrz 2012, o 18:23 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Cytuj:
jeździł ktoś wcześniej moto bez absu, a siedzi z absem? Opinie?



Bez ABS trochę , z mało 1kkm, nie maiłem jeszcze sytułącji awaryjnych ani na sucho ani mokro , poza moimi próbami, ale to nie to samo. Podejrzewam przewagę abs na mokrym dla średnio doświadczonych kierowników, a na suchym to i dla nowych.

Nie bawiłbym się w dokładki, ....koszty, robota, a efekt niepewny.

Autor:  hubi199 [ 29 wrz 2012, o 18:28 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Napewno sporo by to kosztowało.
felgi tarcze moduł czujniki rozdzielacz
Bez sensu

Autor:  Lober [ 29 wrz 2012, o 19:19 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Wprawny kierowca w pojeździe bez ABS-u jest w stanie szybciej zatrzymać pojazd, niż z ABS-em. Było nawet porównanie, nie pamiętam dokładnie, ale chyba droga hamowania ze 100 km/h, różniła się o 5 metrów. Mówię chyba, bo dawno temu już na ten temat czytałem, i rozmawiając z ludźmi ( instruktorami bezpiecznej jazdy ), wywnioskowałem to samo. Na pewno ABS wydłuża droge hamowania, ale za to daje stabilność jazdy. Gdy hamuje się na skraju zerwania przyczepności, droga hamowania jest najkrótsza, zaś ABS blokuje na chwilę koło(-a), następnie odpuszcza, i to wydłuża drogę zatrzymania o jakiś tam dystans. ABS jak najbardziej spoko dla osób początkujących, lub impulsywnych, dla zaawansowanych riderów, którzy jeżdżą sporo również w deszczu, jest to niepotrzebne. To jest moja opinia. Technologia idzie do przodu, są to przydatne nie raz bajery i z czasem pewnie staną się znacznie skuteczniejsze od naszych umiejętności :) Prawda jest taka, jak nauczysz się jazdy bez ABS-u i innych bajerów, będziesz miał umiejętności, które nie raz Ci się przydadzą.
Pozdrawiam!

Autor:  sianek [ 29 wrz 2012, o 19:58 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Bzdury-technika awaryjnego hamowania zwykle zawodzi w sytuacji realnego zagrożenia a nie podczas treningów.
Reakcja następuje błyskawicznie i w większości odruchy są niezależne.Trzebaby bardzo dużego doświadczenia właśnie w sutuacjach awaryjnych co w praktyce dotyczy raczej zawodowców,jednak ćwiczenia takich sytuacji pomogają nieraz wyjść z opresji cało pod warunkiem że jeszcze mamy ciut na to czasu,błyskawiczna reakcja jest w 99% raczej do przewidzenia.Wyobraż sobie sytuacje gdy dojeżdzasz do skrzyżowania chcesz się zatrzymać a tu zonk plama oleju - nie ma już czasu na awaryjne hamowanie.Co do awaryjnego hamowania z abs to w normalnej jeżdzie próbój zachowywać się tak jak byś abs nie miał.Rózne systemy bezpieczeństwa kierowcy bardzo pomagają właśnie w sutuacjach gdzie nie ma czasu na rozważnia.Gdy masz czas na użycie hamulca wtrybie awaryjnym -pulsacyjnie-to motocykl wyposażony w ABS zahamuje tak samo.

Autor:  Lober [ 29 wrz 2012, o 22:45 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Dlatego też napisałem, że taka jest moja opinia. A przy plamie oleju, ABS też nie pomoże, to akurat wiem z autopsji. Racja ABS znacznie pomaga, ale przy trudnych warunkach atmosferycznych. Miałem pare sytuacji stresowych w tym dwa wypadki, i nigdy nie waliłem w hamulec jak głupi, a znowu nie jestem jakimś zawodowcem czy bardzo doświadczonym riderem. Wszystko zależy od osoby. Nie mówię, że jest to zbędne, ale w mojej opinii jak ktoś, jeździł całe życie bez ABSu (w motocyklach popularnie zaczęto ABS montować dopiero mniej więcej w 2006 roku.) to ABS może uważać za rzecz nie niezbędną u swoim motocyklu. Dodam jeszcze, że ABS, często za wcześnie się włącza i jest to tez uciążliwe. Ja całe życie jeździłem bez ABSu, zarówno i w samochodzie go nie mam jak i w motocyklu, ale oczywiście miałem z nim styczność i możliwość przetestowania, stąd mam takie odczucie oraz opinie na ten temat. Często jak już ma się walić w hample to liczy się każdy metr drogi zatrzymania. Z ABSem też znacznie trudniej położyć moto. Jak się ma ABS w pojeździe to fajnie, a jak nie to też problemu nie widzę. Na tym skończę swoją wypowiedź w tym temacie.

Autor:  Drobny [ 2 paź 2012, o 10:35 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

A powiedzcie laikowi...bo sam też jestem zaciekawiony tematem. Czy w przypadku ABS w motocyklu podczas mocnego hamowania i doprowadzenia do zadziałania systemu klamka hamulca drga(czuć pracę modułu) tak samo jak pedał w samochodzie?

Autor:  pm2z [ 2 paź 2012, o 20:23 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Drobny napisał(a):
A powiedzcie laikowi...bo sam też jestem zaciekawiony tematem. Czy w przypadku ABS w motocyklu podczas mocnego hamowania i doprowadzenia do zadziałania systemu klamka hamulca drga(czuć pracę modułu) tak samo jak pedał w samochodzie?

no, dokładnie, czuć takie delikatne pulsowanie klamki.

Autor:  Drobny [ 3 paź 2012, o 15:48 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

To ja dziękuję...wole bez ABS. Czytałem w popularnym motoryzacyjnym czasopiśmie że na szeregu kierowców aut przeprowadzono test. Wsadzono ich w auta z ABS-em i później w tych samych autach wyłączano układ. Okazało się że z ABS droga hamowania wydłuża się o kilka metrów. Ale nie dlatego że to tkwi w zasadzie pracy ABS. Po prostu kierowcy czując pulsowanie pedału podświadomie odpuszczali nogę z pedału(zmniejszali siłę nacisku). W nowych generacjach aut inżynierowie wprowadzają już kompensator tych drgań i wcale tego nie czuć.
Co Ciekawsze sam na własnej osobie to zaobserwowałem.

Autor:  skwaro [ 3 paź 2012, o 15:50 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Drobny napisał(a):
To ja dziękuję...wole bez ABS. Czytałem w popularnym motoryzacyjnym czasopiśmie że na szeregu kierowców aut przeprowadzono test. Wsadzono ich w auta z ABS-em i później w tych samych autach wyłączano układ. Okazało się że z ABS droga hamowania wydłuża się o kilka metrów. Ale nie dlatego że to tkwi w zasadzie pracy ABS. Po prostu kierowcy czując pulsowanie pedału podświadomie odpuszczali nogę z pedału(zmniejszali siłę nacisku). W nowych generacjach aut inżynierowie wprowadzają już kompensator tych drgań i wcale tego nie czuć.
Co Ciekawsze sam na własnej osobie to zaobserwowałem.


Nim podziękujesz przeczytaj ten artykuł :P
http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... czy-z-abs/

Autor:  suzuki75 [ 3 paź 2012, o 17:03 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Jak zwykle najbardziej "na NIE" są ci którzy nigdy nie jeździli moto z ABS-em....
Jako właściciel motocykla z ABS-em ( który również jeździł tymi bez ) stwierdzam, że następny kupiony przeze mnie motocykl również będzie w ten system wyposażony.

Autor:  Słoniu [ 3 paź 2012, o 18:53 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

A co z WSBK i MotoGP? Mają tam ABS?

Autor:  skwaro [ 3 paź 2012, o 18:58 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Słoniu napisał(a):
A co z WSBK i MotoGP? Mają tam ABS?


W sporcie ABSu się nie używa bo przeszkadza on w technikach torowych, gdzie hamulec nie służy tylko do hamowania

Autor:  Słoniu [ 3 paź 2012, o 19:05 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

W motocyklach MotoGP był używany lokalizator GPS - komp odczytywał na jakim zakręcie jest motocykl i ustawiał odpowiednio kontrolę trakcji...mogli to zastosować dla ABS, na odcinkach gdzie motocykl musi wyhamować z dużej prędkości. Na pewno by to zrobili tak, żeby nie przeszkadzałoby to w technice, w końcu to kosmiczna technologia MotoGP. A jednak tego nie zrobili...

Autor:  skwaro [ 4 paź 2012, o 09:56 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Słoniu napisał(a):
W motocyklach MotoGP był używany lokalizator GPS - komp odczytywał na jakim zakręcie jest motocykl i ustawiał odpowiednio kontrolę trakcji...mogli to zastosować dla ABS, na odcinkach gdzie motocykl musi wyhamować z dużej prędkości. Na pewno by to zrobili tak, żeby nie przeszkadzałoby to w technice, w końcu to kosmiczna technologia MotoGP. A jednak tego nie zrobili...

Poczytaj o technikach klejenia hamulcem i zrozumiesz czemu mnie mogli tego zrobić. Poza tym ABS by przeszkadzał w celowym blokowaniu tylnego koła żeby ustawić moto do zakrętu.

No i jeszcze zwróć uwagę że przewaga ABS-u jest na mokrej nawierzchni nie suchej, gdzie jednak bez niego doświadczony rider zahamuje szybciej...

Autor:  Słoniu [ 4 paź 2012, o 17:48 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

skwaro napisał(a):
Poczytaj o technikach klejenia hamulcem i zrozumiesz czemu mnie mogli tego zrobić. Poza tym ABS by przeszkadzał w celowym blokowaniu tylnego koła żeby ustawić moto do zakrętu.

Mam to właśnie na uwadze i moim zdaniem jest to do zrobienia przez inżynierów na potrzeby MotoGP tak, że nie przeszkadzałoby to w fazie skracania zawieszenia i wchodzenia w wiraż.
Ten ABS nie musiałby "załączać" obu kół w motocyklu. W S1000RR na najbardziej sportowym ustawieniu ABS klamka hamulca "hamuje" tylko przednie koło.

skwaro napisał(a):
No i jeszcze zwróć uwagę że przewaga ABS-u jest na mokrej nawierzchni nie suchej, gdzie jednak bez niego doświadczony rider zahamuje szybciej...


I jak dla mnie zagadka rozwiązana - ABS nie dorówna człowiekowi. Dlatego też nie stosują go w MotoGP. A na mokrym wystarczy dostosować prędkość jazdy i szybkość manewrów do warunków, a nie napinać się na ABS. Dużo ćwiczyłem takie coś: rozpędzanie się i hamowanie do zablokowania przedniego koła. Pomysł głupi, można się wywalić, dlatego trzeba robić to najpierw przy małych prędkościach np 30 km/h i cały czas zwiększać. Dzięki temu wyuczyłem odruch natychmiastowego popuszczenia klamki hamulca, żeby odblokować przednie koło.

Autor:  skwaro [ 4 paź 2012, o 18:24 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Słoniu napisał(a):
skwaro napisał(a):
No i jeszcze zwróć uwagę że przewaga ABS-u jest na mokrej nawierzchni nie suchej, gdzie jednak bez niego doświadczony rider zahamuje szybciej...


I jak dla mnie zagadka rozwiązana - ABS nie dorówna człowiekowi. Dlatego też nie stosują go w MotoGP. A na mokrym wystarczy dostosować prędkość jazdy i szybkość manewrów do warunków, a nie napinać się na ABS. Dużo ćwiczyłem takie coś: rozpędzanie się i hamowanie do zablokowania przedniego koła. Pomysł głupi, można się wywalić, dlatego trzeba robić to najpierw przy małych prędkościach np 30 km/h i cały czas zwiększać. Dzięki temu wyuczyłem odruch natychmiastowego popuszczenia klamki hamulca, żeby odblokować przednie koło.

ABS ma ułatwiać właśnie jazdę na śliskim i po to został stworzony kosztem lekkiego pogorszenia hamowania na suchym. I na śliskim człowiek nie jest w stanie dorównać elektronice, na suchym w przypadku dużej ilości osób zresztą też...

A zablokowanie przedniego koła nie jest wcale takie straszne jak się umie hamować bez opierania się na kierownicy. W gymkhanie zdarza mi się dość często zablokować przednie koło.

Autor:  mirek [ 10 paź 2012, o 10:24 ]
Tytuł:  Re: ABS w suzi

Tak sobie czytam.... :hahaha: Mam kumpla, podkreślam słowo MAM, który jeździ ponad 20 lat. Zap...dala niemiłosiernie, doświadczony jak cholera. Szkolenia w motoszkołach itp. Wracał niedawno z Wawy, ze szkolenia właśnie. Trochę zimno i deszcz. I co? Dojechał do auta ale trzeba było przyhamować a paluszki trochę zgrabiały i zmęczony trochę był... Poleciał na ryja. Szczęście że to moto poszło pod auta z przeciwka. To co zostało 4 letniej CBR600RR rzeczoznawca wycenił na 90 złotych. Wybaczcie szczerość ale przestańcie pier... że ABS jest zły i ze dobry motocyklista ble ble ble... Systemy bezpieczeństwa są do dupy, wszyscy tacy zajebiści, zrównoważeni i bezpieczni to skąd k...a te statystyki, zabici i ranni? :/

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/