Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Mam kosz od wtryskowej SVki, niestety nie pasuje on do gaźnikowej przez to, że element zaznaczony czerwoną strzałką wystaje o 1 mm za mocno (są 3 te elementy na całym obwodzie koszyka): Trzeba to stoczyć na tokarce. Ale jak już to robić to może stoczyć trochę materiału wewnątrz koszyka, aby go odchudzić? Co myślicie na ten temat?
|
5 paź 2012, o 13:26 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
ale po co go odchudzać bo nie rozumiem? Chcesz zrobić bolid F1 i walczysz o każde gramy czy jak?
|
5 paź 2012, o 14:04 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Odchudzić, żeby był tej samej wagi co kosz od gaźnikowej.
|
5 paź 2012, o 14:09 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
To je amelinium więc dużo nie zyskasz. Co prawdza każdy gram wirującej masy w Twoim bolidzie jest Ci kulą u nogi - rozumiem, ale czy nie będzie to za cienkie po stoczeniu? Nie rozleci się? Może warto pomyśleć o innym lżejszym koszu od np. ZX. Tym bardziej, że po zwiększeniu mocy zwykłe sprzęgło może się okazać niewystarczające.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
5 paź 2012, o 15:10 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Z tego co wiem to kosz SV jest wystarczający do zakładanych przeze mnie modyfikacji. Kosz wtryskowej ma dodatkową obręcz wzmacniającą, więc nie powinien się rozsypać po tuningu, jeżeli nie przesadzi się z zabawą na tokarce. Najchętniej to bym zregenerował sprężyny starego oryginalnego kosza, ale boję się czy nowe nity wytrzymają.
|
5 paź 2012, o 16:09 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Te małe żółte ludzie, co ten kosz projektowały, to nie są takie głupie jak by się mogło wydawać Skoro kosz wtryskowej różni się od kosza gaźnikowej i to różni się tym, że jest gdzieś tam więcej materiału, to bez przyczyny to się nie stało. Oni też są świadomi, że im lżejszy tym lepszy. Może np. zmienili stop aluminium na jakiś tańszy, słabszy, łatwiejszy w obróbce, nie wiem - inny po prostu, co wymusiło też zmianę grubości ścianek? Nie ruszałbym tego, bo spadek masy śmiesznie niski, a jak dupnie, to z silnika będziesz mógł sobie zrobić najwyżej stolik do kawy
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
5 paź 2012, o 18:53 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Kurde lasooch. Genialne! Stolik do kawy z silnika. Fajowski pomysł.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
5 paź 2012, o 20:50 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Tu nic nie dzieje się bez przyczyny. Kosz sprzęgłowy pomiędzy wtryskową a gaźnikową na pierwszy rzut oka taki sam, moc silnika prawie taka sama a moment dokręcania sześciu śrub prawie dwa razy większy we wtryskowej niż w gaźnikowej. Lasooch gorzej jak dupnie w nieoczekiwanym momencie pod czas jakiegoś pałowania, wtedy to i z tym stolikiem może być problem
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
5 paź 2012, o 20:52 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Więc nie ma co się bawić z dopasowywaniem innego kosza. Oddam stary na wymianę sprężyn do specjalisty.
|
6 paź 2012, o 12:40 |
|
|
Karol20
SV Rider
Dołączył(a): 16 lip 2012, o 11:31 Posty: 347
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k8
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Moment dokręcenia jest taki sam.
|
6 paź 2012, o 15:51 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Wtryskowa ma 10 N.m a gaźnikowa 5.5 N.m
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
7 paź 2012, o 18:48 |
|
|
Art.B
motorowerzysta
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 18:53 Posty: 64 Lokalizacja: Kraina Kwitnącej Jabłoni ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR1000f/ TL1000
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Nadlewy zaznaczone strzałkami można usunąć z czystym sumieniem, byle nie ruszać niczego więcej. Ten stalowy pierścień faktycznie usztywnia kosz, a poza tym z wtryskowej (młodszej) powinien być w lepszym stanie.
|
10 paź 2012, o 12:18 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Czemu tak twierdzisz? Nadlewy nie są rozmieszczone na całym obwodzie, nie są rozmieszczone przypadkowo, są trzy sztuki, odpowiadające mocowaniu kosza do koła zębatego. Wątpię by były tam bez celu, może wstawienie głupich trzech nadlewów sprawiło, że gdzieś w newralgicznych punktach jest korzystniejszy rozkład naprężeń?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
10 paź 2012, o 20:04 |
|
|
Art.B
motorowerzysta
Dołączył(a): 17 paź 2010, o 18:53 Posty: 64 Lokalizacja: Kraina Kwitnącej Jabłoni ;)
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR1000f/ TL1000
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
No nie popadajmy ze skrajności w skrajność. SV to nie jest sprzęt wyczynowy, marginesy wytrzymałości są zdecydowanie większe niż 105% . To że skośnoocy coś wykonali tak a nie inaczej to nie znaczy że jest to rozwiązanie optymalne, a w każdym razie niezmienialne. Z jednej strony Słoniu chce odchudzać kosz z i tak lekkiego aluminium, co jest wysoce ryzykowne, gdy w SV i tak największą masą wirującą jest i tak wał korbowy (w Gladiusie jeszcze cięższy), a z drugiej obawiacie się, że zdjęcie małych nadlewów spowoduje rozsypanie się kosza... Kosz od wtryskowej bez nadlewów=kosz od gaźnikowej z opaską usztywniającą więc i tak na plus jeśli chodzi o wytrzymałość. Poza tym przypadki rozsypania się kosza, który nie został wcześniej nadwątlony przez blokowanie brechą, lub uderzenie narzędziem, są niezmiernie rzadkie. W np. YZ450F może i miałbym obawy (silnik zaprojektowany naprawdę "na styk", miejscami nawet za bardzo), ale w SV no problem .
|
11 paź 2012, o 07:05 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Może nie naprężeń, a kwestia wyważenia wirującej masy poddanej nieciągłemu momentowi ? W makaronach montują lekkie koła zamachowe - mniejszy moment, wyższa moc. Może raczej tędy droga Ludwiku i Sabo?
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
11 paź 2012, o 09:41 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
W SV650 po odchudzaniu koła zamachowego wzrasta moment obrotowy w całym zakresie. Wstawię wykres jak wrócę do domu.
|
11 paź 2012, o 10:36 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Jak w każdym pojeździe, tylko pamiętaj że obroty będą spadać dużo szybciej i może być konieczne podniesienie wolnych obrotów żeby nie gasł po szybkim odjęciu gazu.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
11 paź 2012, o 10:41 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Przez mniejszenie wagi mas wirujących zmiejszamy efekt inercji(oporu) jakie te masy wytwarzają przy zmianie ich prędkości obrotowych i zmniejszamy też energię jaką te masy posiadają i mogą oddać. Plusy dużych mas wirujących: + wygładzenie oddawanie momentu, szczególnie ważne w wolnoobrotowych silnikach jednocylindrowych + trudniej zdławić silnik przy ruszaniu bo statyczny moment obrotowy (energia w masach wirująych) jest duża W sporcie raczej masy wirujące przeszkadzają bo chcemy jak najszybciej wał i koła rozpędzić a później jak najszybciej je wyhamować. Dlatego założenie lżejszego koła zmahowego, sprzęgła, lżejszych kół, łańcucha/zębatek, nawet opon pomaga poprawić wyniki na hamowni tj. mocy mierzonej na kole. Dodatkowo lżejsze/mniejsze koła zmiejszają efekt żyroskopowy i ułatwiają zmianę pochylenia motocykla. Prosze o wyrozumiałość jeśli chodzi o nazewnictwo sił. Fizykę miałem dawno temu i nie pracuje w tym obszarze myśle jednak że wszyscy zrozumieją o co chodzi.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
11 paź 2012, o 11:49 |
|
|
Mielony
motocyklista
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 19:03 Posty: 292 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K1
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
A w simsonie wystarczył zapłon bateryjny zamiast magneta i silnik już wkręcał się lepiej.
|
11 paź 2012, o 12:16 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Odchudzanie kosza sprzęgłowego
Słyszałem kiedyś, że lżejsze elementy wirujące w silniku pozytywnie wpływają na prowadzenie, np motocykl szybciej zmienia kierunek (szybciej się przechyla) itp. Będę odchudzał koło zamachowe, ale bardziej ze względu na odciążenie wału korbowego, zysk mocy po tej operacji to drugorzędna sprawa. Nie podlega dyskusji, że trzeba będzie zwiększyć wolne obroty, oraz dawać więcej gazu przy ruszaniu
|
11 paź 2012, o 14:16 |
|
|