Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 05:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Linki i ich smarowanie 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:44
Posty: 236
Lokalizacja: Sztabin/Białystok
Płeć: mężczyzna
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
I jeszcze ja mam pytanie, i ja :D

W mojej SV'ce manetka gazu dość ciężko chodzi, jeździłem już w sumie kilkoma różnymi sprzętami, wszędzie manetka chodzi leciutko, u mnie ze sporym oporem... W sumie już się z tym oswoiłem, ale to tak ma być? SVka to gaźnikowa Nka :)

_________________
SV650N 2000r

Obrazek


23 kwi 2010, o 21:28
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Przeczyść i przesmaruj linki i minetkę ;)


23 kwi 2010, o 21:49
Zobacz profil WWW
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
DaN napisał(a):
I jeszcze ja mam pytanie, i ja :D

W mojej SV'ce manetka gazu dość ciężko chodzi, jeździłem już w sumie kilkoma różnymi sprzętami, wszędzie manetka chodzi leciutko, u mnie ze sporym oporem... W sumie już się z tym oswoiłem, ale to tak ma być? SVka to gaźnikowa Nka :)


Sprawdź napięcie linek od gazu. Jak rozbierałem gaźniki to później regulowałem linki i za mocno napiąłem zamykającą i rolgaz w ogóle nie odbijał, miałem taki tempomat jakby :obity: .

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


23 kwi 2010, o 22:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
DaN napisał(a):
I jeszcze ja mam pytanie, i ja :D

W mojej SV'ce manetka gazu dość ciężko chodzi, jeździłem już w sumie kilkoma różnymi sprzętami, wszędzie manetka chodzi leciutko, u mnie ze sporym oporem... W sumie już się z tym oswoiłem, ale to tak ma być? SVka to gaźnikowa Nka :)


W Sv na wtryskach manetka chodzi dużo lżej niż w gaźnikowcach, więc jeżeli jeździłeś kilkoma różnymi sprzętami, ale wtryskowymi to możesz mieć takie odczucie jak piszesz. Jednak dla świętego spokoju przesmaruj osprzęt jak piszą koledzy. :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


24 kwi 2010, o 11:05
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Myślę że we wtryskowych linka chodzi lżej tylko ze względu na wiek :P

_________________
SV liter z owiewkom:)


24 kwi 2010, o 12:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Linki i ich smarowanie
slayer napisał(a):
Myślę że we wtryskowych linka chodzi lżej tylko ze względu na wiek :P

Śmieszne, ale chyba rzeczywiście tak jest. Ja np. w każdym kolejnym sprzęcie jakiego kupuję stwierdzam, że sprzęgło coś ciężko chodzi. I za każdym razem mówię sobie, że pewnie tak ma być. A później, przy okazji robienia czegoś przy sprzęcie smaruję linki i nagle sprzęgło zaczyna chodzić tak lekko, że aż uwierzyć nie mogę :)
Niestety - smarowanie linek to chyba najbardziej zapomniana czynność serwisowa :( Nikt o to nie dba, bo nie grozi to niczym poważnym, a jedynie, najwyżej koniecznością kupienia nowej linki. I tyle. I przyznam, że sam nie smaruję tych wszystkich linek, dopiero jak widzę, że ciężko chodzi :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


24 kwi 2010, o 14:06
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
pm2z napisał(a):
slayer napisał(a):
Myślę że we wtryskowych linka chodzi lżej tylko ze względu na wiek :P

Śmieszne, ale chyba rzeczywiście tak jest. Ja np. w każdym kolejnym sprzęcie jakiego kupuję stwierdzam, że sprzęgło coś ciężko chodzi. I za każdym razem mówię sobie, że pewnie tak ma być. A później, przy okazji robienia czegoś przy sprzęcie smaruję linki i nagle sprzęgło zaczyna chodzić tak lekko, że aż uwierzyć nie mogę :)
Niestety - smarowanie linek to chyba najbardziej zapomniana czynność serwisowa :( Nikt o to nie dba, bo nie grozi to niczym poważnym, a jedynie, najwyżej koniecznością kupienia nowej linki. I tyle. I przyznam, że sam nie smaruję tych wszystkich linek, dopiero jak widzę, że ciężko chodzi :)

A jak się prawidłowo smaruje linkę sprzęgła ?

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


24 kwi 2010, o 21:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
raptor napisał(a):
A jak się prawidłowo smaruje linkę sprzęgła ?

Jak wszystkie inne linki. Najlepiej zdjąć, ale nie koniecznie, tylko wtedy jest wygodniej, dużo wygodniej. Ja to robię tak - napełniam strzykawkę olejem (w sumie, to jakimkolwiek, zwykle biorę pierwszy z brzegu, czyli jakiś tam silnikowy), na strzykawkę igła. Igłę wsuwam między linkę a pancerz (mniejsza igła - łatwiej wsunąć, większa igła - większa przepustowość :) ) i wpuszczam odrobinkę. Jak wpuścisz za dużo, to wycieknie górą i jest syf. Potem linkę trzymać w pionie i poruszać trochę w pancerzu: góra-dół. Czynność powtarzać wielokrotnie, wedle uznania. Jak u dołu linka jest już mokra, to na pewno starczy :)

Często, jak linka ciężko chodzi, to już w trakcie smarowania zaczyna lżej chodzić w pancerzu. A jak operacja nie przynosi pożądanego rezultatu, a do tego chodzi ciężko, bardzo ciężko, to pewnie jest gdzieś uszkodzona i zapiera się o pancerz. Wtedy pozostaje już tylko wymiana.

Ale się rozpisałem :) No, ale przynajmniej wszystko już będzie jasne :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


24 kwi 2010, o 22:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jeśli chodzi o specyfik do smarowania linek, to oczywiście doskonale spisuje się olej silnikowy.
Ja stosuję jednak inny produkt: Finishline Cross-Country.
Jest to olej syntetyczny z dodatkiem molibdenu, do kupienia w sklepach rowerowych. Moim zdaniem działa o niebo lepiej niż zwykły olej. Nie wiem czy w motocyklu różnica jest aż tak odczuwalna, ale w rowerach porównywałem ten smar ze zwykłym olejem, ze smarami innych producentów i bił je wszystkie na głowę. Buteleczka 60ml kosztuje koło 20zł.
ObrazekObrazek

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 kwi 2010, o 10:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Przed smarowaniem linek polecam je najpierw wyczyścić! Benzyną ekstrakcyjną, nitro, wd40 itp. nie ważne, ważne żeby przed smarowaniem była czysta, bo samo smarowanie niewiele da przy mocno zabrudzonej lince.


25 kwi 2010, o 19:49
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A w ogóle, to są jeszcze takie śmieszne małe "urządzenia" pomagające w smarowaniu linek, np. takie coś: http://www.moto.allegro.pl/item10005415 ... linek.html

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 kwi 2010, o 19:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dono napisał(a):
Przed smarowaniem linek polecam je najpierw wyczyścić! Benzyną ekstrakcyjną, nitro, wd40 itp. nie ważne, ważne żeby przed smarowaniem była czysta, bo samo smarowanie niewiele da przy mocno zabrudzonej lince.

A jak wyczyścić? Wpuścić pod pancerz i czekać aż wypłynie dołem? To wystarczy?

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


25 kwi 2010, o 22:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
pm2z napisał(a):
Dono napisał(a):
Przed smarowaniem linek polecam je najpierw wyczyścić! Benzyną ekstrakcyjną, nitro, wd40 itp. nie ważne, ważne żeby przed smarowaniem była czysta, bo samo smarowanie niewiele da przy mocno zabrudzonej lince.

A jak wyczyścić? Wpuścić pod pancerz i czekać aż wypłynie dołem? To wystarczy?


Tak, jeśli mocno zabrudzone to lepiej wyciągnąć i poruszać linką, zostawić na dłużej i co jakiś czas dolewać porcję benzyny.


25 kwi 2010, o 22:51
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:44
Posty: 236
Lokalizacja: Sztabin/Białystok
Płeć: mężczyzna
Post Re: Linki i ich smarowanie
Przeczyściłem u siebie linkę, nasmarowałem, linka chodzi bardzo fajnie, a manetka jak miała opory, tak i dalej je ma... Co to może być? :P

_________________
SV650N 2000r

Obrazek


1 maja 2010, o 13:50
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Linki i ich smarowanie
Może manetka gdzieś trze ew. przepustnice? Raczej nie, ale sprawdzić warto.


1 maja 2010, o 18:02
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01
Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
Post Re: Linki i ich smarowanie
Ja dokładnie wczoraj na wciśniętym sprzęgłem doprowadziłem rureczkę od wd 40 w osłonę linki - kilka psiknięć i gitarka , chodzi luźniutko.

_________________
Obrazek


1 maja 2010, o 19:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Linki i ich smarowanie
Ja to swoją linkę sprzęgła urwałem wczoraj, jak ruszałem spod domu - szczęście w nieszczęściu...i teraz ku...a jeżdżę rowerem. :mur:


:obity:


1 maja 2010, o 21:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Linki i ich smarowanie
DaN napisał(a):
Przeczyściłem u siebie linkę, nasmarowałem, linka chodzi bardzo fajnie, a manetka jak miała opory, tak i dalej je ma... Co to może być? :P

Naciąg linek jest odpowiedni? Czy manetka po całkowitym odpięciu linek chodzi lekko czy obciera o coś, np. o ciężarek czy przełączniki? A może linki są gdzieś przyczepione "trytytką", która zaciska na nich pancerze i utrudnia ruch?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 maja 2010, o 16:26
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:44
Posty: 236
Lokalizacja: Sztabin/Białystok
Płeć: mężczyzna
Post Re: Linki i ich smarowanie
Trytytek brak, manetka chodzi luźno, linka sama w sobie też luźno chodzi, podejrzenie idzie na gaźnik, tam może coś linkę blokuje?

_________________
SV650N 2000r

Obrazek


2 maja 2010, o 17:01
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 15 lip 2010, o 07:16
Posty: 23
Lokalizacja: opolskie
Płeć: mężczyzna
Post Re: Linki i ich smarowanie
Odkopuję temat z przed roku bo nie chcę zakładać nowego. Otóż ostatnio coś mi się porobiło z gazem jak skręcam w prawo to moto dodaje gazu jak go odkręcę w lewo to obroty spadają. Początkowo myślałem, że coś go blokuje więc zobaczyłem czy linki nie poskręcane albo przyblokowane z kablem ale wszystko luźno więc przesmarowałem ale to nic nie dało :( Nie jest winna linka od powrotu bo już ją odkręciłem. Zostaje chyba wymiana linki A ? Dodam, że manetka jest w porządku.

_________________
Opakowania dla przemysłu i rolnictwa
PPHU ALEPAK
http://www.alepak.pl.tl
Wkrótce w ofercie art BHP


7 maja 2011, o 09:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL